MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » pn lut 07, 2005 11:05 pm
Jakie są objawy:
Samochód po rozgrzaniu, po przejechaniu w cyklu miejskim ze 20 km; staję na światłach, zmienia się swiatło ruszam i... tak jakby tylne szczęki go przytrzymywały i odpuszczały i tak co chwila do osiągnięcia jakichś ~30km/h Najczęściej pojawia się to przy ruszaniu z lekko skręconymi kołami ( np sytuacja jak się stoi na śroidku skrzyżowania i chce się skręcić w lewo) ale czasem też przy normalnej jeździe prosto...
Co stwierdzono:
W dwóch serwisach ( w tym między innymi w vette gdzie jeepa serwisuję) stwierdzono wyciek oleju z mostu przez zużyte uszczelniacze zewnętrzne na półosiach i zaolejenie szczęk, przez co jak się nagrzeją to ,,sklejają się do bębnów"
Wszystko fajnie ale mnie to wygląda na zużyte łożyska w moście, troszeczke podobne objawy miałem w T/A jak miałem właśnie zużyte łożyska, ale tam inny most... chociaż mój znajomy także stawiałby na łożyska...
Uff wiem przynudzam ale chciałem wszystko jak najdokładniej wyjaśnić, może ktoś miał taki problem albo coś na ten temat wie, mile widziane wszelkie sugestie

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn lut 07, 2005 11:18 pm
Objawy wskazuja na zly olej w tylnym moscie z LSD!
To nie hamulce a tarczki od LSD sie zacieraja.
Dzieje sie to na rozgrzanym oleju wm oscie.
Czym predzej zasuwaj do warsztatu spuszczaj olej z tylnego mostu i wlewaj Castrola SAF-XJ koszt 60zl za litr ale niejedno LSD wyciagnal z otchlani.
Jezeli to zrobisz a koszt niewielki i objawy znikna jak reka odjal wisisz mi browara

-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » pn lut 07, 2005 11:25 pm
ok zgadzam się

a jeszcze pytanie laika

czy nie ma różnicy w rodzaju mostu?? bo nie wiem jaki mam a w fbody jest tak, że różne oleje się stosuje do różnych mostów i jeszcze są przeróżne dodatki

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » wt lut 08, 2005 1:59 am
Kosa!
Ty sie lepiej Bociana słuchaj!Miałem to samo-po zmianie oleju znikło.
Co prawda nie zastosowałem Castrola /sorry B!/,ale valvolina do LSD,ale fakt faktem-to olej.Pewnie to LSD masz /poszukaj w postach identyfikacji takiego mostu,albo zdejmij kapsel z gruchy/.
A serwis-na drzewo!Pierwsze słyszę,zeby zaolejone szczęki sklejały most!Dobre!
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
BoMBowiec
- jestem tu nowy...

- Posty: 49
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
- Lokalizacja: Małopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BoMBowiec » wt lut 08, 2005 2:01 am
eee tam Kosa tych olejow wiele nie ma
Sa klasy 80W90 i te lepsiejsze odporne na wyzsze temperatury 85W140. Plus oczywiscie dodatek do LSD lub np. olej Castrola czy Commy niewymagajacy dodatku do LSD....
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » wt lut 08, 2005 7:56 am
a co wlac do przodu?może byc to samo?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt lut 08, 2005 9:38 am
homikk pisze:a co wlac do przodu?mo¿e byc to samo?
Do przodu to standard 80W90 i juz. A jezeli chodzi o 85W140 do tylnego (do ciagniecia przyczepy itp.) to ostatnio spotakalem taki olej elfa w cenie ~20 pare zlotych za litr - taniocha!! Tylko trzeba dodac LSD modifier (tu niestety ~60zl buteleczka)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » wt lut 08, 2005 1:55 pm
spisz numeracje z mostu jest poziomo na prawej polosi patrzac od tylu
pocztek numeru 605 bo do 96 roku dawali most Dana 35C i pewnie masz taki.
Generalnie roznice w olejach nie ma a ja z uporem maniaka polecam oleje 85W140 LSD a dlatego ze jest idealny do obciazonych przekladni a za taka uwazam most w ZJ 5,2 litra. Jak lubisz sobie przycisnac a kto nie lubi

to wlej olej o tych danych. Most bedzie wdzieczny.
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » wt lut 08, 2005 3:46 pm
Bocian a wiesz może ile oleju wchodzi do mostu??
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » wt lut 08, 2005 3:47 pm
Kosa pisze:Bocian a wiesz może ile oleju wchodzi do mostu??
okolo 2 litrow
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » wt lut 08, 2005 5:24 pm
Wchodzi 1.6l. Osobiście uważam, że najlepszym, a nie za drogim rozwiązaniem jest stosowanie oleju Castrol SAF-X z moparowskim dodatkiem modyfikującym tarcie. SAF-XJ jest droższy i był zaprojektowany dla specyficznych przekładni BMW.
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » wt lut 08, 2005 7:46 pm
SAF-XJ jest na stanie kazdej stacji Toyoty i leja go do wszystkich Toyot z LSD.
Ale nie przecze mozna wlac i dodatek mopara. Ale osobiscie wlewalem SAF-XJ

-
mykelo
-

- Posty: 156
- Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: mykelo » wt lut 08, 2005 9:20 pm
raczej SYF-XJ
no

mykelo
krakuff
you're nobody til somebody kills you
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » wt lut 08, 2005 10:00 pm
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
KAZ

- Posty: 409
- Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: KAZ » wt lut 08, 2005 11:29 pm
OOOO Misiek co Ty sie nie chwalisz kurna jakie pępkowy by my zrobili coo
-
mykelo
-

- Posty: 156
- Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: mykelo » śr lut 09, 2005 8:45 pm
Kasprol
Dzidziusia, Dzidziusia
KAZ
no nie chwale nie chwale - a gdziezes Wacpan bywal tyle czasu?
a pepkowe trza opic
KAZ kiedy w krauufku? bo sie cosik styknac nie mozemy ?
no

mykelo
krakuff
you're nobody til somebody kills you
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » sob lut 12, 2005 8:55 am
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Mirek Kal
-

- Posty: 163
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
- Lokalizacja: Strzegom
Post
autor: Mirek Kal » sob lut 12, 2005 10:16 am
Panowie przetłumaczcie mi na polski co to jest LSD. Czytam, czytam coś kojarzę ale chyba nie do końca

Mirek
-
belfer

- Posty: 349
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Post
autor: belfer » sob lut 12, 2005 11:38 am
limited slip differential- mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » sob lut 12, 2005 1:34 pm
inaczej można powiedzieć że dyfer ze szperą:)
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Mirek Kal
-

- Posty: 163
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
- Lokalizacja: Strzegom
Post
autor: Mirek Kal » sob lut 12, 2005 2:37 pm
A czy most tylny jest innej konstrukcji,???. Co umożliwia ten ograniczony poślizg????

Mirek
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » sob lut 12, 2005 2:53 pm
szpery są różnych konstrukcji, mogą być tarczkowe a mogą być stożkowe, nie wytłumaczę Ci fachowo ale powiem tak:
W mostach GM bez szpery w zasadzie uda Ci się spalić gume tylko jednym kołem zależy które ,,złapie" jak masz szpere która zapina obydwa koła ( stożkowa poprzez wsuw stożka, tarczki wiadomo) palisz gume na dwa kółka... zdecydowanie w normalnej jeździe jest to dużo bezpieczniejsze w zakrętach... wtedy masz moc na obu kołach równą a bez szpery moc nie jest rozdzielana równo
Nie wiem jak np jest zbudowany dyfer Zexel-Thorsten no i oczywiście tak to wygląda w fbody, podejrzewam że w jeepach podobnie ale to już pytanie do bardziej zaznajomionych z tematem
Aha co do bezpieczeństwa to są różne opinie jedni mówią że lepiej mieć LSa np w zimie na zakretach a inni mówią że nie.
Ale to wszystko i tak dotyczy tylnonapędówek. NIe wiem jak jest w 4x4

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » sob lut 12, 2005 3:03 pm
normalnie jak jedno koło straci troche przyczepnosci to zacznie sie obracac w miejscu i nie poda juz mocy na drugie.
LSD znacznie opoznia ten moment, to znaczy jak na jednym kole masz jescze troche przyczepnosci to na drugim też jeszcze troche ciągnie. no w granicach 60-70 procent. czyli taka mała niepełna blokadka.
działa wysmienicie dopoki tarczki są nowe.
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » sob lut 12, 2005 3:22 pm
Porównanie LSD do szpery czyli pełnej blokady nie jest zbyt trafne, gdyż jak napisał PKi jest to namiastka blokady...
-
Mirek Kal
-

- Posty: 163
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
- Lokalizacja: Strzegom
Post
autor: Mirek Kal » sob lut 12, 2005 11:26 pm
No i dzięki wiem coś więcej

Mirek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości