Problem z tylnym mostem

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Problem z tylnym mostem

Post autor: Kosa » pn lut 07, 2005 11:05 pm

Jakie są objawy:
Samochód po rozgrzaniu, po przejechaniu w cyklu miejskim ze 20 km; staję na światłach, zmienia się swiatło ruszam i... tak jakby tylne szczęki go przytrzymywały i odpuszczały i tak co chwila do osiągnięcia jakichś ~30km/h Najczęściej pojawia się to przy ruszaniu z lekko skręconymi kołami ( np sytuacja jak się stoi na śroidku skrzyżowania i chce się skręcić w lewo) ale czasem też przy normalnej jeździe prosto...
Co stwierdzono:
W dwóch serwisach ( w tym między innymi w vette gdzie jeepa serwisuję) stwierdzono wyciek oleju z mostu przez zużyte uszczelniacze zewnętrzne na półosiach i zaolejenie szczęk, przez co jak się nagrzeją to ,,sklejają się do bębnów"
Wszystko fajnie ale mnie to wygląda na zużyte łożyska w moście, troszeczke podobne objawy miałem w T/A jak miałem właśnie zużyte łożyska, ale tam inny most... chociaż mój znajomy także stawiałby na łożyska...

Uff wiem przynudzam ale chciałem wszystko jak najdokładniej wyjaśnić, może ktoś miał taki problem albo coś na ten temat wie, mile widziane wszelkie sugestie :wink: :oops:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn lut 07, 2005 11:18 pm

Objawy wskazuja na zly olej w tylnym moscie z LSD!
To nie hamulce a tarczki od LSD sie zacieraja.
Dzieje sie to na rozgrzanym oleju wm oscie.
Czym predzej zasuwaj do warsztatu spuszczaj olej z tylnego mostu i wlewaj Castrola SAF-XJ koszt 60zl za litr ale niejedno LSD wyciagnal z otchlani. :)2

Jezeli to zrobisz a koszt niewielki i objawy znikna jak reka odjal wisisz mi browara :)21

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pn lut 07, 2005 11:25 pm

ok zgadzam się :)
a jeszcze pytanie laika :) czy nie ma różnicy w rodzaju mostu?? bo nie wiem jaki mam a w fbody jest tak, że różne oleje się stosuje do różnych mostów i jeszcze są przeróżne dodatki :) :oops:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt lut 08, 2005 1:59 am

Kosa!
Ty sie lepiej Bociana słuchaj!Miałem to samo-po zmianie oleju znikło.
Co prawda nie zastosowałem Castrola /sorry B!/,ale valvolina do LSD,ale fakt faktem-to olej.Pewnie to LSD masz /poszukaj w postach identyfikacji takiego mostu,albo zdejmij kapsel z gruchy/.
A serwis-na drzewo!Pierwsze słyszę,zeby zaolejone szczęki sklejały most!Dobre!
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » wt lut 08, 2005 2:01 am

eee tam Kosa tych olejow wiele nie ma
Sa klasy 80W90 i te lepsiejsze odporne na wyzsze temperatury 85W140. Plus oczywiscie dodatek do LSD lub np. olej Castrola czy Commy niewymagajacy dodatku do LSD....
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » wt lut 08, 2005 7:56 am

a co wlac do przodu?może byc to samo?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt lut 08, 2005 9:38 am

homikk pisze:a co wlac do przodu?mo¿e byc to samo?
Do przodu to standard 80W90 i juz. A jezeli chodzi o 85W140 do tylnego (do ciagniecia przyczepy itp.) to ostatnio spotakalem taki olej elfa w cenie ~20 pare zlotych za litr - taniocha!! Tylko trzeba dodac LSD modifier (tu niestety ~60zl buteleczka)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lut 08, 2005 1:55 pm

spisz numeracje z mostu jest poziomo na prawej polosi patrzac od tylu
pocztek numeru 605 bo do 96 roku dawali most Dana 35C i pewnie masz taki.

Generalnie roznice w olejach nie ma a ja z uporem maniaka polecam oleje 85W140 LSD a dlatego ze jest idealny do obciazonych przekladni a za taka uwazam most w ZJ 5,2 litra. Jak lubisz sobie przycisnac a kto nie lubi :)21 to wlej olej o tych danych. Most bedzie wdzieczny.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » wt lut 08, 2005 3:46 pm

Bocian a wiesz może ile oleju wchodzi do mostu??
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lut 08, 2005 3:47 pm

Kosa pisze:Bocian a wiesz może ile oleju wchodzi do mostu??
okolo 2 litrow

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt lut 08, 2005 5:24 pm

Wchodzi 1.6l. Osobiście uważam, że najlepszym, a nie za drogim rozwiązaniem jest stosowanie oleju Castrol SAF-X z moparowskim dodatkiem modyfikującym tarcie. SAF-XJ jest droższy i był zaprojektowany dla specyficznych przekładni BMW.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lut 08, 2005 7:46 pm

SAF-XJ jest na stanie kazdej stacji Toyoty i leja go do wszystkich Toyot z LSD.
Ale nie przecze mozna wlac i dodatek mopara. Ale osobiscie wlewalem SAF-XJ :)21

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » wt lut 08, 2005 9:20 pm

raczej SYF-XJ :)21

no
:)21
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt lut 08, 2005 10:00 pm

tatus dzidziora pilnowac a nie do kompa :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » wt lut 08, 2005 11:29 pm

OOOO Misiek co Ty sie nie chwalisz kurna jakie pępkowy by my zrobili coo
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » śr lut 09, 2005 8:45 pm

Kasprol

Dzidziusia, Dzidziusia :evil: :)21

KAZ

no nie chwale nie chwale - a gdziezes Wacpan bywal tyle czasu?

a pepkowe trza opic :)2

KAZ kiedy w krauufku? bo sie cosik styknac nie mozemy ?

no
:)21
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » sob lut 12, 2005 8:55 am

ZDOBYŁEM ten olej! :lol: Piszę, że zdobyłem bo zanim go kupiłem przejechałem 50 mil po warszawie, zwiedziłem 3 salony/warsztaty Toyoty kilka innych obdzwoniłem, zaliczyłem sporo innych warsztatów, głównego przedstawiciela castrol na warszawę, główne przedstawicielstwo castrol polska no i jeszcze ze dwie hurtownie... kupiłem dopiero w Piasecznie w salonie Toyoty :lol: :lol: :lol: We wtorek zalewam mosta... zobaczymy :wink:
Przy okazji, może ktoś wie gdzie mogą dobrze zrobić geometrię w Zj( mają wszystkie wymiary, paramtery) bo będę wymieniał sworznie, tuleje dolnych wahaczy przód i tył oraz gumy drążka stabilizatora no i przydałoby sie ustawić geometrię :wink: ?? ??
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » sob lut 12, 2005 10:16 am

Panowie przetłumaczcie mi na polski co to jest LSD. Czytam, czytam coś kojarzę ale chyba nie do końca :oops:
Mirek

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » sob lut 12, 2005 11:38 am

limited slip differential- mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » sob lut 12, 2005 1:34 pm

inaczej można powiedzieć że dyfer ze szperą:)
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » sob lut 12, 2005 2:37 pm

A czy most tylny jest innej konstrukcji,???. Co umożliwia ten ograniczony poślizg???? :oops:
Mirek

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » sob lut 12, 2005 2:53 pm

szpery są różnych konstrukcji, mogą być tarczkowe a mogą być stożkowe, nie wytłumaczę Ci fachowo ale powiem tak:
W mostach GM bez szpery w zasadzie uda Ci się spalić gume tylko jednym kołem zależy które ,,złapie" jak masz szpere która zapina obydwa koła ( stożkowa poprzez wsuw stożka, tarczki wiadomo) palisz gume na dwa kółka... zdecydowanie w normalnej jeździe jest to dużo bezpieczniejsze w zakrętach... wtedy masz moc na obu kołach równą a bez szpery moc nie jest rozdzielana równo
Nie wiem jak np jest zbudowany dyfer Zexel-Thorsten no i oczywiście tak to wygląda w fbody, podejrzewam że w jeepach podobnie ale to już pytanie do bardziej zaznajomionych z tematem

Aha co do bezpieczeństwa to są różne opinie jedni mówią że lepiej mieć LSa np w zimie na zakretach a inni mówią że nie.

Ale to wszystko i tak dotyczy tylnonapędówek. NIe wiem jak jest w 4x4 :roll: :oops:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » sob lut 12, 2005 3:03 pm

normalnie jak jedno koło straci troche przyczepnosci to zacznie sie obracac w miejscu i nie poda juz mocy na drugie.

LSD znacznie opoznia ten moment, to znaczy jak na jednym kole masz jescze troche przyczepnosci to na drugim też jeszcze troche ciągnie. no w granicach 60-70 procent. czyli taka mała niepełna blokadka.

działa wysmienicie dopoki tarczki są nowe.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » sob lut 12, 2005 3:22 pm

Porównanie LSD do szpery czyli pełnej blokady nie jest zbyt trafne, gdyż jak napisał PKi jest to namiastka blokady...

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » sob lut 12, 2005 11:26 pm

No i dzięki wiem coś więcej :D
Mirek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości