renix i mopar -róznica

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

renix i mopar -róznica

Post autor: vladimir » wt lut 08, 2005 9:15 pm

Jakie sa podstawowe różnice w tych systemach wtrysku paliwa?
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » śr lut 09, 2005 10:40 am

Od 1996 nie ma regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej .
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » śr lut 09, 2005 10:53 am

A pomiędzy reniksem w wersji z 90 roku a moparem w autach z 91
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr lut 09, 2005 11:35 am

olbrzymia roznica

od sondy lambda po ECU

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » śr lut 09, 2005 11:53 am

Bocian napisałeś gdzieś że do XJ-ta zakładałbys teraz gaz sekwencyjny, własnie chce to zrobić i majac wtrysk reniksa w aucie z 90 r niewiem czy to sie sprawdzi?

dzięki za podejscie do tematu

vl
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr lut 09, 2005 12:17 pm

vladimir pisze:Bocian napisa³e¶ gdzie¶ ¿e do XJ-ta zak³ada³bys teraz gaz sekwencyjny, w³asnie chce to zrobiæ i majac wtrysk reniksa w aucie z 90 r niewiem czy to sie sprawdzi?

dziêki za podejscie do tematu

vl
Moim zdaniem tez warto pare kzl wydac wiecej a miec swiety spokoj i niezmienione parametry na benzynie (mnie ciagle wkurza spadek mocy po zainstalowaniu mieszacza).
Co do reniksa - to sie nie znam, nie wiem, wogole to jest juz po godzinach i wolna sobota.... :-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » śr lut 09, 2005 12:29 pm

własnie chce wydać pare złoty wiecej i mieć spokój tylko czy z wtryskami reniksa to sie sprawdza.
To jest wtrysk jednopunktowy czy sie mylę?
?? ?? !!
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr lut 09, 2005 12:30 pm

Miałem w XJ-cie instalację Lovato drugiej generacji za 2200zł i chodziła idealnie, nie licząc trzech wizyt w pierwszych dniach na regulację i jednej polegającej na rozkodowaniu przełącznika. Spadek mocy w stosunku do benzyny był prawie niezauważalny. Naprawdę fajnie to wszystko chodziło i polecam. Po co przepłacać za instalację sekwencyjnego wtrysku skoro czterolitrówka świetnie się nadaje do instalacji drugiej generacji? Co innego w silnikach z wyrafinowanym sterowaniem i plastikowymi kolektorami - wtedy niestety nie ma wyjścia - trzeba zakładać sekwencję.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr lut 09, 2005 12:37 pm

vladimir pisze:w³asnie chce wydaæ pare z³oty wiecej i mieæ spokój tylko czy z wtryskami reniksa to sie sprawdza.
To jest wtrysk jednopunktowy czy sie mylê?
?? ?? !!
Jednopunktowy? Niez znam goscia, ale dam glowe ze wielopunktowy!!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » śr lut 09, 2005 12:41 pm

WJ Jeep ma rację. Moim skromnym zdaniem sekwencja to niepotrzebne przepłacanie.... wywalisz 6000 PLN, albo lepiej do sztrucla wartego niewiele więcej. Przy obecnych cenach beny i gazu, zwracać się będzie długoooooooo, chyba że jeździsz dużo. Mnie też instalacja II generacji kosztowała 2200 ze zbiornikiem 60 L, problemy były ( właśnie wczoraj odebrałem od gazownika po kolejnej regulacji) i mam nadzieję, że się skończyły.
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr lut 09, 2005 12:54 pm

jeep_user pisze:WJ Jeep ma racjê. Moim skromnym zdaniem sekwencja to niepotrzebne przep³acanie.... wywalisz 6000 PLN, albo lepiej do sztrucla wartego niewiele wiêcej. Przy obecnych cenach beny i gazu, zwracaæ siê bêdzie d³ugoooooooo, chyba ¿e je¼dzisz du¿o. Mnie te¿ instalacja II generacji kosztowa³a 2200 ze zbiornikiem 60 L, problemy by³y ( w³a¶nie wczoraj odebra³em od gazownika po kolejnej regulacji) i mam nadziejê, ¿e siê skoñczy³y.
:-D Ja tez mialem wiele razy nadzieje.... jakos to bylo z matka i nadzieja nie?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » śr lut 09, 2005 3:23 pm

JA mam instlacje II generacji i nie mam z nią żadnych problemów. Na początku tylko regulecje byly. Po co przepłacać. Lepiej załozyc dobrze instalacje LPG II generacji niż sper...lic instalacje n-tej generacji.
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr lut 09, 2005 3:45 pm

KAZ pisze:JA mam instlacje II generacji i nie mam z ni± ¿adnych problemów. Na pocz±tku tylko regulecje byly. Po co przep³acaæ. Lepiej za³ozyc dobrze instalacje LPG II generacji ni¿ sper...lic instalacje n-tej generacji.
Tak tylko w IV i Vej generacji silnik na LPG praktycznie zachowuje sie tak jak na benzynie (te same osiagi). No bo rozumujac jak wyzej to po jaka cholere kupowac auto z wtryskiem skoro gazniki tak dobrze sie sprawuja?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » śr lut 09, 2005 4:42 pm

Oczywiscie masz racje ze tylko przy wtrysku LPG auto ma osiągi jak na benzynce ale przy mocy silnika 4,0l spadek mocy na gazie jest niezauważalny. Przynajmniej ja nie odczuwam tego zabyt mocno. a jednek spadek kosztów jest bardzo zuważalny a przy instalacji II generacji zwrot kosztów nastepkuje bardzo szybko bo po około 12kkm oczywiscie jak masz firme która umie to załozyć prawidłowo.
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr lut 09, 2005 5:45 pm

Ja stanowczo odczulem spadek mocy - zarowno na benzynie jak i przy jezdzie na LPG.... ale to kwestia nogi pewnie :-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr lut 09, 2005 5:57 pm

KAZ pisze:Oczywiscie masz racje ze tylko przy wtrysku LPG auto ma osiągi jak na benzynce ale przy mocy silnika 4,0l spadek mocy na gazie jest niezauważalny. Przynajmniej ja nie odczuwam tego zabyt mocno. a jednek spadek kosztów jest bardzo zuważalny a przy instalacji II generacji zwrot kosztów nastepkuje bardzo szybko bo po około 12kkm oczywiscie jak masz firme która umie to załozyć prawidłowo.
spadek jest malo odczowalny bo na pb juz pewnie traci z 20% poprzez zwezke w dolocie

poszukam wykresu z hamowni ile mocy ucieklo w silniku 2.5l 192kM po zastosowaniu zwyklej instalacji
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » śr lut 09, 2005 6:12 pm

Radek666 pisze:
vladimir pisze:Bocian napisałeś gdzieś że do XJ-ta zakładałbys teraz gaz sekwencyjny, własnie chce to zrobić i majac wtrysk reniksa w aucie z 90 r niewiem czy to sie sprawdzi?

dzięki za podejscie do tematu

vl
Moim zdaniem tez warto pare kzl wydac wiecej a miec swiety spokoj i niezmienione parametry na benzynie (mnie ciagle wkurza spadek mocy po zainstalowaniu mieszacza).
Co do reniksa - to sie nie znam, nie wiem, wogole to jest juz po godzinach i wolna sobota.... :-)

chodzi mi o opinie kogoś kto sie zna na reniksach, jak to pełny wtrysk to wkładam sekwencje i niema co dalej gadać. Pytanie było o reniksy i mopar nie o lpg (wiem ze kazdy uwielbia o tym dyskutować ale opinii na forum jest juz dosyć) niemniej za dotychczasowe dziekuję
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr lut 09, 2005 11:50 pm

Renix do 91 to wtrysk na elementach z renault :)21 pare elementow ma wspolnych. Po 91 olali zabojadow i instalacje wtryskowa zaczal robic partner Chryslera firma Mopar.

Obie instalacje to pelny szesciopunktowy wtrysk.

Sam silnik wewnetrznie nie rozni sie. Rozni sie osprzetem. Mopar wyciagnal z tego staruszka pare konikow wiecej.
Rozni sie rowniez takimi duperelkami jak slynny regulator napiecia ktory wpakowali nie wiem po co do ECU silnika.

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » czw lut 10, 2005 8:13 am

Bocian pisze:Renix do 91 to wtrysk na elementach z renault :)21 pare elementow ma wspolnych. Po 91 olali zabojadow i instalacje wtryskowa zaczal robic partner Chryslera firma Mopar.

Obie instalacje to pelny szesciopunktowy wtrysk.

Sam silnik wewnetrznie nie rozni sie. Rozni sie osprzetem. Mopar wyciagnal z tego staruszka pare konikow wiecej.
Rozni sie rowniez takimi duperelkami jak slynny regulator napiecia ktory wpakowali nie wiem po co do ECU silnika.

I o to mi chodziło.


W artykule z 4x4 off-road 10/2000 stoi o:
( sześciocylindrowym, rzedowym , OHV,3958cm3,173-193 przy4600-475 obr/min, 294-305 Nm przy 2350-400 obr/min, wtrysk jednopunktowy, wtrysk wielopunktowy)

a w innym miejscu:

( zmiany silnikowe nastapiły z przejęciem J przez Ch.
Wprowadzono b.dobrą jednostkę rzędową rozwinięcie silnika czterocylindrowego-o poj 4.0l z jednopunktowym wtryskiem paliwa....
W 1989 wprowadzono opcję ABS-u firmy Bendix, a w 1991 w obu jednostkach benzynowych wprowadzono wielopunktowy wtrysk paliwa i zwiększono moc...)


Z tąd wynikały moje pytania

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw lut 10, 2005 8:13 am

Co do sekwencji to porządna instalacja z wtryskiwaczami matrix (występują pod tysiącem innych nazw) kosztuje już w granicach 4 tyś do 6 cylindrów. Bajer polega na tym że na sekwencji spali ci 16 lpg i nie bedzie problemów z regulacją i mocą a na zwykłej II gen spali ci 20-40lpg i bedziesz co dwa dni u gazownika na regulacjach.

aha - sekwencje na matrixach i sterowniku diego (kme).
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » czw lut 10, 2005 8:14 am

I tu sie zgadzamy w całej rozciagłości :)2 :)21

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw lut 10, 2005 8:15 am

vladimir pisze:
Bocian pisze:Renix do 91 to wtrysk na elementach z renault :)21 pare elementow ma wspolnych. Po 91 olali zabojadow i instalacje wtryskowa zaczal robic partner Chryslera firma Mopar.

Obie instalacje to pelny szesciopunktowy wtrysk.

Sam silnik wewnetrznie nie rozni sie. Rozni sie osprzetem. Mopar wyciagnal z tego staruszka pare konikow wiecej.
Rozni sie rowniez takimi duperelkami jak slynny regulator napiecia ktory wpakowali nie wiem po co do ECU silnika.

I o to mi chodziło.


W artykule z 4x4 off-road 10/2000 stoi o:
( sześciocylindrowym, rzedowym , OHV,3958cm3,173-193 przy4600-475 obr/min, 294-305 Nm przy 2350-400 obr/min, wtrysk jednopunktowy, wtrysk wielopunktowy)

a w innym miejscu:

( zmiany silnikowe nastapiły z przejęciem J przez Ch.
Wprowadzono b.dobrą jednostkę rzędową rozwinięcie silnika czterocylindrowego-o poj 4.0l z jednopunktowym wtryskiem paliwa....
W 1989 wprowadzono opcję ABS-u firmy Bendix, a w 1991 w obu jednostkach benzynowych wprowadzono wielopunktowy wtrysk paliwa i zwiększono moc...)


Z tąd wynikały moje pytania
ee troche bzdury napisali. nonHO jaki i HO to oba pełen wtrysk wielopunktowy. czasami robą taka lipe ze wtryski są podłączone po 2 lub 3 równolegle aby oszczedzic kabli, sterowania i wydajnosci wtrysków, ale w syfie chyba tego nie zastosowali, trza by na schemat zerknac.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw lut 10, 2005 9:19 am

Owszem silnik 4.0L jest rozwinięciem silnika, który miał wtrysk jednopunktowy, a wcześniej nawet gaźnik. Było to w starszych modelach Jeepa (Wagoneer i CJ), ale w Cherokee był już wielopunktowy.

Osobiscie wątpię czy na sekwencji uda się uzyskać spalanie gazu 16l/100km w mieście. Na benzynie jest to niezwykle trudne, a co dopiero na gazie, którego, z racji mniejszej kaloryczności, trzeba spalić więcej.

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw lut 10, 2005 5:31 pm

WJ Jeep pisze:Owszem silnik 4.0L jest rozwinięciem silnika, który miał wtrysk jednopunktowy, a wcześniej nawet gaźnik. Było to w starszych modelach Jeepa (Wagoneer i CJ), ale w Cherokee był już wielopunktowy.

Osobiscie wątpię czy na sekwencji uda się uzyskać spalanie gazu 16l/100km w mieście. Na benzynie jest to niezwykle trudne, a co dopiero na gazie, którego, z racji mniejszej kaloryczności, trzeba spalić więcej.
No przyczepił się do miasta :)21

Miałem na myśli zuzycie bardziej średnie, chociaż w pojarce pale 17l przy mieszance miasto-trasa, no a syf wazy tylko 1400kg plus kierowca !!
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość