Witam-nowy posiadacz Jeepa

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Witam-nowy posiadacz Jeepa

Post autor: PIECH » czw lut 10, 2005 12:50 am

Witam i pozdrawiam Wszystkich posiadaczy Jeepów.
Nabyłem GO-rocznik 1995, silnik 4 L (HO-i tutaj na forum dowiedziałem się co to znaczy). W manualu. Taki jak chciałem kanciasty, bez żadnej elektryki;szyby , siedzienia itp.Ma klimę i poduchę kierowcy-cudo.
Posiedziałem na forum , poczytałem o mostach ,o skrzyniach i reduktorach. Postanowiłem sprawdzić " na czym jeżdżę" i co ?
Był duży mróz, klęknąłem na kolanko aby zajrzeć pod samochód i długo nie czekałem na rezultaty. Kolano jak bania , noga sztywna i jazda za parę dni. A taka piękna zima, takie przewielkie zaspy u nas.

Do Media Markt chyba mnie nie wpuszczą ;;)
Pozdrawiam. Jakbym cóś nie wiedział będę pytał, a o to super extra CD,kogo mam poprosić - kalece nie pomożecie;;) :roll: [/b]
XJ

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » czw lut 10, 2005 8:18 am

Po prostu rzucił cię na kolana jak nas wszystkich na początku. :D

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Re: Witam-nowy posiadacz Jeepa

Post autor: Antek » czw lut 10, 2005 9:55 am

PIECH pisze: a o to super extra CD,kogo mam poprosić - kalece nie pomożecie;;) :roll: [/b]
leniwemu kalece :)16 , ktory nie czyta jednego z sasiednich tematow: "CD-ROM z materialami do XJ" gdzie Moa oglasza, ze wypalil 10 plytek i szuka na nie chetnych :)21 :)21 :)21
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » czw lut 10, 2005 10:59 am

Dzięki Antek za info !! , już padłem do kolan Moa prosząc o CD-roma :D
XJ

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw lut 10, 2005 11:21 am

Wstawaj z tych kolan bo do manuala potrzebujesz obu nóg !! Co innego gdybyś miał aytomata . Nooo wtedy to nawet jedna noga niepotrzebna - wystarczy kij od miotły i można jechać .
Witamy nowego pojeepanego .

:D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » czw lut 10, 2005 12:13 pm

Stiopa ma rację, nie napisałem ale mój kumpel , prawie sąsiad też kupił jeepka i w automacie. Będziemy się zamieniać, jak jednemu nogę urwie to będzie jeździł automatem. Tylko jest jeden problem. W automacie nie działa ogrzewanie. Sprawdzaliśmy wszystko według instrukcji Bociana, ale niczego nie wykryliśmy. A może być tak że termostat jest padnięty i nie daje ciepłoty do chłodniczki ? Ktoś wie. ?
Jeep kumpla to rocznik 91 4,0 L w automacie.
O przyznał się że weszło mu mniej płynu jak w instrukcji.
Czyżby zapowietrzona ..... chłodniczka???

Pozdrawiam
XJ

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw lut 10, 2005 2:57 pm

Wydaje mię się , że nie ma to nic wspólnego z termostatem . Woda w małym obiegu krąży również w nagrzewnicy . Termostat kiedy otwiera , puszcza ja również przez chłodnicę .
Sprawdzałbym krok po kroku wszystko według instrukcji Boćka ( chociaż piszesz , że tak też uczyniliście ) aż do płukania nagrzewnicy włącznie . A najbardziej skupiłbym się na tym czy sterowanie podciśnieniowe jest o.k.
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » czw lut 10, 2005 3:34 pm

Pytanko
Pompa pompuje płyn non stop, nawet gdy silnik jest zimny ( przy rozruchu). Płyn ciągle wpływa górną rurką do zbiorniczka wyrównawczego.Czy to jest normalne, a jak nie to co to ??? może być. :oops:
Pytamy o jeepa z91roku , 4,0 w automacie.
XJ

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw lut 10, 2005 5:34 pm

Termostat otwiera duzy obieg, a nagrzewnica jest w malym. Natomiast na wejsciu do nagrzewnicy jest zawor sterowany podcisnieniem (mozna go przesunac reka). Moze podcisnienie albo jego sterowanie padlo?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw lut 10, 2005 6:22 pm

PIECH pisze:Pytanko
Pompa pompuje płyn non stop, nawet gdy silnik jest zimny ( przy rozruchu). Płyn ciągle wpływa górną rurką do zbiorniczka wyrównawczego.Czy to jest normalne, a jak nie to co to ??? może być. :oops:
Pytamy o jeepa z91roku , 4,0 w automacie.
Górnym przewodem powinien zostać wyrzucony do zbiornika wyrównawczego nadmiar płynu , kiedy się zagrzeje i zwiększy swoją objętość . Natomiast kiedy silnik stygnie , dolnym przewodem płyn będzie zasysany do obiegu . Wydaje mi się , że nie jest normalne żeby płyn cały czas był przepompowywany przez zbiorniczek . Tylko nie bardzo sobie mogę wyobrazić dlaczego się tak dzieje . :o
Może uwalony jest po prostu korek w chłodnicy ?
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw lut 10, 2005 6:32 pm

w nonHO napewno normalne
w HO nie wiem, ale HO ma otwarty system chłodzenia, bez ciśnienia !!
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt lut 11, 2005 9:41 am

PKi @
Nie bardzo czaję . Jak to bez ciśnienia ? Znaczy chodzi Ci o system ze zbiorniczkiem wyrównawczym i przewałem pod korkiem ? No to przecież tam też jest ciśnienie w układzie . Jego nadmiar strawia zawór sprężynowy w korku chłodnicy . Nie wiem jakie jest to ciśnienie , ale jakieś tam jest .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt lut 11, 2005 10:31 am

HO ma zbiorniczek wyrownawczy otwarty. Jest tylko kapselek taki jak w zbiorniczku od spryskiwaczy.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt lut 11, 2005 10:52 am

W nowszych modelach, nawet nie HO, też już był układ bezciśnieniowy z korkiem w chłodnicy i normalnym zbiorniczkiem wyrównawczym.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt lut 11, 2005 11:45 am

No zgadza się - jest zbiorniczek otwarty , ale w samym układzie chłodzenia ciśnienie jest . To znaczy w układzie do korka - poza nim oczywiście już go nie ma .
Dobrze to kminię czy nie ?
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pt lut 11, 2005 12:21 pm

a o mnie jest lepszy numer bo płyn mi spier.... na wezach koło krucców na chłodnicy sa juz załozne po dwie opaski a i tak znika i jest tam mokro normalnie super :evil: :evil: :evil:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt lut 11, 2005 4:38 pm

taaa, i pewnie pod korek podłożone ze dwa paski gumy żeby czasem nie działał jak ma........
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » pt lut 11, 2005 11:42 pm

A my sąsiedzi, poszliśmy sprawdzać jeszcze raz ogrzewanie w automacie i co zrobiliśmy ???
A w mig , udało nam się podnieść nasze samochody o jakieś 6 centymetrów. Panowie inna jazda, a o wyglądzie już nie wspomnę .
Takie te naze peepy wysokie , aż ciężko wsiadać :P .
Dołożyliśmy po resorku od poloneza , z przodu poszły gumy w sprężyny(nad przodkiem jeszcze popracujemy, gumy praktycznie nic nie podniosły).
Ale kolebadełko już całkiem inaczej sprawuje się na nierównościach, płynniej pokonuje mniejsze dołki(prawie ich nie czuć), jest twardszy, nie kolebocze nim w prawo i lewo na większych dołach. A i w bagażnik można już coś cięższego włożyć(peepik 7 osobowy)
Jak dla nas jest super!!!
A i całkowity koszt jest zadawalający. Pióra za darmoszkę, uratowane przed złomem, 2 gumy po 4,50 zł sztuka, płaskownik 2 m -15 zł(i jeszcze spory kawałek został), i śruby , nakrętki, podkładki ; to było na wagę i kosztowało 3,50 zł
Reasumując : na lift naszych peepów wydaliśmy około 30 złociszy na samochód.
Może samo wykonanie nie jest najpiękniejsze, widać sruby i takie tam ...inne skrętasy. Lecz im to toporniejsze i prostsze tym powinno lepiej się sprawować.

Jak dla mnie bomba.
XJ

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » sob lut 12, 2005 8:30 am

Prosiłem MOA o CD-roma , do dziś żadnego odzewu !
Co robić , co robić ???
MOA jeszcze raz ładnie proszę - przy wszystkich. :lol:

Poadrawiam :cry:
XJ

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » sob lut 12, 2005 2:58 pm

Jak już podniesiesz przód faktycznie 6cm to koniecznie ustaw zbierzność.

Prowadzi się lepjej bo w sumie tylko utwardziłeś syfa a lift to skutek uboczny :)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » sob lut 12, 2005 4:27 pm

Na przód dam już gotowe dystanse z poli-czegoś tam, te pięcio centymetrowe.
A tak na marginesie , przed minutką wracając do domu natknąłem się na syfa w zaspie , oczywiście pomogłem-wyciągnąłem drania.
Ale super uczucie pomóc drugiemu jeepowi w potrzebie.
Szkoda tylko że kierowca był mało gadatny, podziękował i pojechał.
Miał "towary na pace" może się śpieszył !
Pozdro
XJ

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » sob lut 12, 2005 4:42 pm

Pytania mam dwa ; most dana 35 a dalej;REV B i nr. 432252379.
co wam mówią to oznaczenia , jest LSD czy nie?
Wracając do braku ogrzewania, na wejsciu do nagrzewnicy jest zawor sterowany podcisnieniem (mozna go przesunac reka). Otworzony jest w prawo , gdy przesuwam go w lewo , automatycznie odbija go z powrotem.
Nie da rady go przestawić , czy to jest normalne...?

Pozdrawiają sąsiedzi 8) 8)
XJ

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn lut 14, 2005 2:17 pm

PIECH pisze:Pytania mam dwa ; most dana 35 a dalej;REV B i nr. 432252379.
co wam mówi± to oznaczenia , jest LSD czy nie?
Wracaj±c do braku ogrzewania, na wejsciu do nagrzewnicy jest zawor sterowany podcisnieniem (mozna go przesunac reka). Otworzony jest w prawo , gdy przesuwam go w lewo , automatycznie odbija go z powrotem.
Nie da rady go przestawiæ , czy to jest normalne...?

Pozdrawiaj± s±siedzi 8) 8)
No wlasnie o tym zaworze pisalem. Jest on serowany podcisnieniem z regulatora nadmuchu. Na ruskiej stronce jest chemat (Bocian go kiesys na liscie tez umieszczal). Sprawdz najpier czy na zapalonym silniku jest podcisnienie na tym przewodzie (pobaw sie ustawieniami nawiewu i temperatury). W ktorejs pozycji to podcisnienie sie powinnow pojawic - jak nie to wiesz gdzie dalej szukac. Sprawdz tez reka czy przewod za zaworem robi sie cieply czy nie. Jezeli nie to rusz zawor reka i jeszcze raz sprawdz. Ale na 100% to jest brak podcisnienia lub zasyfiona nagrzewnica!

ps. a jezeli chidzi o tkzw. otwarty uklad chlodzenia - to bylko zbiornik w tym ukladzie jest otwarty- reszta ukladu uczywiscie pracuje pod cinieniem. W korku chlodnicy jest zawor cisnieniowy/zwrotny, ktory wypuszcza nadmiar plynu po rozgrzaniu a zasysa zpowrotem przy stygnieciu (zbiorniczek ma tylko jedno podlaczenie). Nie nalezy napelniac tego zbiornika do pelna na zimno, bo sie po rozgrzaniu przeleje!!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn lut 14, 2005 3:02 pm

Nie mam dwóch uszczelek na korku :cry: a płyn i tak spier......... i tylko dolewam
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn lut 14, 2005 3:36 pm

Kasprol pisze:Nie mam dwóch uszczelek na korku :cry: a płyn i tak spier......... i tylko dolewam
Się może korek właśnie zrypał i się norrrmalnie przycina i płyn jak "puchnie" bo się grzeje to nie ma jak się do zbiorniczka wydostać , no i gdzieś chłopocyna się podziać musi , no to sobie na króćcach spier...la ?

:D
Stiopa
XJ Sport '93

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość