TJ- podnoszenie budy

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Maga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 14, 2002 9:19 pm
Lokalizacja: Mazury

TJ- podnoszenie budy

Post autor: Maga » pn lut 14, 2005 10:13 am

Witam, noszę się z zamiarem podniesienia budy o 2". Może ktoś to przerabiał. Na co zwrócić uwagę? Jakieś przewody trzeba przerabiać itp?
33"

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » pn lut 14, 2005 4:20 pm

klocki pod bude, zmota z wałkiem kierowniczym, przewodami paliwowymi i chłodnicą, a jak masz klime to jeszcze troche roboty Cię czeka
A jeszcze cięgna od reduktora i przewody hamulcowe

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » wt lut 15, 2005 2:19 pm

widzialem kiedys takiego TJa z podniesiona sama buda.
ogladalem go pod kontem kupna. wygladalo to beznadziejnie.
dzwignia od skrzynii biegow i reduktora byly gleboko opuszczone,
jezdzilo to jak woz drabiniasty - bardzo niestablinie.
mimo kol 32/12,5/15. zdecydowanie lepiej jest zrobic lift zawieszenia.
LRD3

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt lut 15, 2005 2:30 pm

Panie Boczku! Panie Boczku! Co też Pan tu prawi ? Lift zawieszenia musi iść w parze z liftem budy inaczej du.pa! A wóz drabiniasty da się zrobić ze wszystkiego jeśli robi się coś na pałę.

Maga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 14, 2002 9:19 pm
Lokalizacja: Mazury

Post autor: Maga » wt lut 15, 2005 2:38 pm

Mam lift zawieszenia, wchodzą opony 33", w szczególnych sytuacjach nieco ocierają nieco o budę. Na przyszłość myślę o oponach 35". Ze 2" liftu pozwoliłoby na to. Mam skrzynię automat wiec mogą być jakies problemy z lewarkiem. Klimy nie posiadam więc może cała przeróbka nie jest pracochłonna.
Jeżeli chodzi o podkładki pod budę, może ktoś polecić jakiś patent czy też lepiej poszukac w sklepach O-R ? Dłuższe przewody hamulcowe są u kogoś w Polsce do dostania czy trzeba dorabiać?
Pozdrawiam
33"

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » wt lut 15, 2005 2:40 pm

ja widzialem takiego, ktory miedzy rame i bude mial wstawione 10 cm klocki i wygladalo to tak jak opisalem. nie wiem co tam jeszcze zrobili oprocz podniesienia samej budy, ale wygladalo to koszmarnie. i przy jezdzie nawet skrzypialo jak woz drabiniasty ;)
LRD3

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt lut 15, 2005 2:47 pm

Kiedyś był fajny artykuł w Offroad.PL o podnoszeniu budy we Wranglerze, z tego co pamietam bardzo sensowny, a nie jakieś tam dyrdymały. Dłuższe przewody hamulcowe są do zdobycia tylko na zamówienie Tak tego mało się sprzedaje, ze nie chcą sprowadzać i trzymać latami na magazynie), chyba, że Raffi albo ktoś, więc może taniej bedzie dorobić u nas. Z dorobieniem przewodów paliwowych też nie będziesz miał problemu. A i z cięgnami też.
Podkładki pod budę, z tego co pamiętam, to zwykłe tuleje albo klocki i nowe, dłuższe śruby (zdaje się, że 8 czy ileś). Tuleje dorobisz u tokarza, a klocki u ślusarza.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt lut 15, 2005 3:16 pm

A ja gdzieś wyczytałem , że idealnie nadają się do tego krążki hokejowe .
Może coś w tym jest ?
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt lut 15, 2005 3:21 pm

Stiopa pisze:A ja gdzieś wyczytałem , że idealnie nadają się do tego krążki hokejowe .
Może coś w tym jest ?
Pytanie natury moralnej: czy z czystym sumieniem można je założyć do wersji innej niż Sport ? :D

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt lut 15, 2005 3:37 pm

Eeee... tennn...tegooo...

No w sumie to nie wiem . Ale materiał jest kurewsko mocny więc może faktycznie by się nadał ?

:D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » śr lut 16, 2005 9:43 am

@pan_boczek
2'' a 10 cm to spora roznica.
@WJ Jeep
A zeskanowalbys ten artykul? plliiiz.

Tez mysle o podniesieniu budy o ok. 4cm (w YJcie). Srub jest 11, jesli dobrze pamietam 6 x 1/2'' i 5 x 7/16'', mozna dostac np. w Gdansku (na Mazurach raczej nie :()
Tez sie wlasnie zastanawiam z czego zrobic tuleje - gumowa 'pelna' (znaczy z otworem o srednicy sruby), stalowy 'kubek z dwoma denkami', lub 'pelna' tuleja, czy aluminiowa 'pelna' tuleja.
Prosze - wypowiedzcie sie.
Znalazlem oferte np. na sznur gumowy (trzeba by pociac i wywiercic dziury) za ok. 150 PLN/metr, pret aluminiowy kosztowalby mniej wiecej tyle samo.
@raffi
A w YJcie tak samo? Bo z tego co u siebie ogladalem, przewodow hamulcowych powinno starczyc. Wydaje mi sie, ze tylko rozpiac walek kierowniczy i opuscic chlodnice? Czy jescze cus?
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr lut 16, 2005 9:48 am

Przejrzyj sieć, jest mnóstwo zdjęć z fabrycznymi zestawami, zawsze możesz coś podpatrzeć. Ostatni o widziałem taki zestaw z tulejami, śrubami, przedłużeniem kolumny i zagadkowymi płaskownikami - kto wie do czego mają służyć?

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » śr lut 16, 2005 9:51 am

Siec juz oczywiscie przejzalem :)21, ale czym wiecej informacji tym lepiej.
Tajemnicze plaskowniki (w liczbie 6) sluza do zamocowania chlodnicy odpowiednio nizej (w tym samym polozeniu wzgledem silnika). Jak wiecej to jeszcze do wydechu.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr lut 16, 2005 10:06 am

Warto wiedzieć, dzięki :)2

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » śr lut 16, 2005 11:00 am

A co do zagadkowych elementow firmowych kitow do body liftu, to wie ktos moze co za jest w tubce produkcji Loctite'a dolaczonej do kitu firmy BDS? Jakis ichni WD40, czy cus o zupelnie innym dzialaniu?
No i jeszcze raz prosze o opinie z czego zrobic tuleje (klocki) i z czym trzeba zawalczyc przy liftowaniu YJta (o niecale 2''), oprocz opuszczenia chlodnicy, przyspawaniu dystansow po rogi budy z przodu i rozpieciu walka kierownicy.
Bo np. przewody paliwowe to jak ida? Z przodu chyba z ramy do silnika, to sie nic nie zmieni? A tylu zbiornik jest mocowany do budy, ale jest chyba jakis zapas miedzy filtrem na ramie a zbiornikiem?
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » śr lut 16, 2005 4:58 pm

przewody paliwowe (wlewowy i pezelewowy)masz połączone z budą a bak z ramą - trza zmienić
łożysko podporowe wałka kierowniczego - przestawić
ta buteleczka loctita to "klej" do śrub
tulejki alu najlepsze lub plastikowe
no jeszcze temat śrub bo orginalne mogą być zakrótkie
jak cos to dzwoń
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt lut 18, 2005 11:48 am

robert raffik pisze:przewody paliwowe (wlewowy i pezelewowy)masz połączone z budą a bak z ramą - trza zmienić
łożysko podporowe wałka kierowniczego - przestawić
ta buteleczka loctita to "klej" do śrub
tulejki alu najlepsze lub plastikowe
no jeszcze temat śrub bo orginalne mogą być zakrótkie
jak cos to dzwoń
A nie bede dzwonil, moze kogos innego tez to interesuje.
To tak, jak bedziesz mial czas to napisz (pliiiz):
- czy sa jakies zalety tulei alu lub plastikowych nad stalowymi oprocz masy?
- tan 'klej' loctita nalezy czyms zastapic, czy olac?
- przewody paliwowe - trzeba kupic dluzsze, czy wystarczy odkrecic, naciagnac i przykrecic z powrotem (lift 1,5''-2'')?
- lozysko podporowe - moglbys po krotce opisac jak je przestawic?
Hmmm, czy ja nie przesadzam? moze jeszcz niech mi Raffik zrobi strone www z instrukcja, zdjeciami i FAQ :D
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
moa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr maja 12, 2004 7:27 am
Lokalizacja: konstancin-jeziorna
Kontaktowanie:

Post autor: moa » wt mar 22, 2005 9:59 am

robert raffik pisze:przewody paliwowe (wlewowy i pezelewowy)masz połączone z budą a bak z ramą - trza zmienić
a czy da się podnosząc budę podnieść też bak? bo strasznie wisi bydle...
w suzuce był nad wałem, jak zajrzałem pod wrangla to się przestaszyłem - przecież to się aż prosi żeby rozwalić na jakimś pniaku...
pozdrówki,
moa http://niedzwiedzianorka.blogspot.com
tj´98 4.0 aut. "lowrider"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości