TJ- podnoszenie budy
Moderator: Mroczny
TJ- podnoszenie budy
Witam, noszę się z zamiarem podniesienia budy o 2". Może ktoś to przerabiał. Na co zwrócić uwagę? Jakieś przewody trzeba przerabiać itp?
33"
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
widzialem kiedys takiego TJa z podniesiona sama buda.
ogladalem go pod kontem kupna. wygladalo to beznadziejnie.
dzwignia od skrzynii biegow i reduktora byly gleboko opuszczone,
jezdzilo to jak woz drabiniasty - bardzo niestablinie.
mimo kol 32/12,5/15. zdecydowanie lepiej jest zrobic lift zawieszenia.
ogladalem go pod kontem kupna. wygladalo to beznadziejnie.
dzwignia od skrzynii biegow i reduktora byly gleboko opuszczone,
jezdzilo to jak woz drabiniasty - bardzo niestablinie.
mimo kol 32/12,5/15. zdecydowanie lepiej jest zrobic lift zawieszenia.
LRD3
Mam lift zawieszenia, wchodzą opony 33", w szczególnych sytuacjach nieco ocierają nieco o budę. Na przyszłość myślę o oponach 35". Ze 2" liftu pozwoliłoby na to. Mam skrzynię automat wiec mogą być jakies problemy z lewarkiem. Klimy nie posiadam więc może cała przeróbka nie jest pracochłonna.
Jeżeli chodzi o podkładki pod budę, może ktoś polecić jakiś patent czy też lepiej poszukac w sklepach O-R ? Dłuższe przewody hamulcowe są u kogoś w Polsce do dostania czy trzeba dorabiać?
Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o podkładki pod budę, może ktoś polecić jakiś patent czy też lepiej poszukac w sklepach O-R ? Dłuższe przewody hamulcowe są u kogoś w Polsce do dostania czy trzeba dorabiać?
Pozdrawiam
33"
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
Kiedyś był fajny artykuł w Offroad.PL o podnoszeniu budy we Wranglerze, z tego co pamietam bardzo sensowny, a nie jakieś tam dyrdymały. Dłuższe przewody hamulcowe są do zdobycia tylko na zamówienie Tak tego mało się sprzedaje, ze nie chcą sprowadzać i trzymać latami na magazynie), chyba, że Raffi albo ktoś, więc może taniej bedzie dorobić u nas. Z dorobieniem przewodów paliwowych też nie będziesz miał problemu. A i z cięgnami też.
Podkładki pod budę, z tego co pamiętam, to zwykłe tuleje albo klocki i nowe, dłuższe śruby (zdaje się, że 8 czy ileś). Tuleje dorobisz u tokarza, a klocki u ślusarza.
Podkładki pod budę, z tego co pamiętam, to zwykłe tuleje albo klocki i nowe, dłuższe śruby (zdaje się, że 8 czy ileś). Tuleje dorobisz u tokarza, a klocki u ślusarza.
@pan_boczek
2'' a 10 cm to spora roznica.
@WJ Jeep
A zeskanowalbys ten artykul? plliiiz.
Tez mysle o podniesieniu budy o ok. 4cm (w YJcie). Srub jest 11, jesli dobrze pamietam 6 x 1/2'' i 5 x 7/16'', mozna dostac np. w Gdansku (na Mazurach raczej nie
)
Tez sie wlasnie zastanawiam z czego zrobic tuleje - gumowa 'pelna' (znaczy z otworem o srednicy sruby), stalowy 'kubek z dwoma denkami', lub 'pelna' tuleja, czy aluminiowa 'pelna' tuleja.
Prosze - wypowiedzcie sie.
Znalazlem oferte np. na sznur gumowy (trzeba by pociac i wywiercic dziury) za ok. 150 PLN/metr, pret aluminiowy kosztowalby mniej wiecej tyle samo.
@raffi
A w YJcie tak samo? Bo z tego co u siebie ogladalem, przewodow hamulcowych powinno starczyc. Wydaje mi sie, ze tylko rozpiac walek kierowniczy i opuscic chlodnice? Czy jescze cus?
2'' a 10 cm to spora roznica.
@WJ Jeep
A zeskanowalbys ten artykul? plliiiz.
Tez mysle o podniesieniu budy o ok. 4cm (w YJcie). Srub jest 11, jesli dobrze pamietam 6 x 1/2'' i 5 x 7/16'', mozna dostac np. w Gdansku (na Mazurach raczej nie

Tez sie wlasnie zastanawiam z czego zrobic tuleje - gumowa 'pelna' (znaczy z otworem o srednicy sruby), stalowy 'kubek z dwoma denkami', lub 'pelna' tuleja, czy aluminiowa 'pelna' tuleja.
Prosze - wypowiedzcie sie.
Znalazlem oferte np. na sznur gumowy (trzeba by pociac i wywiercic dziury) za ok. 150 PLN/metr, pret aluminiowy kosztowalby mniej wiecej tyle samo.
@raffi
A w YJcie tak samo? Bo z tego co u siebie ogladalem, przewodow hamulcowych powinno starczyc. Wydaje mi sie, ze tylko rozpiac walek kierowniczy i opuscic chlodnice? Czy jescze cus?
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
A co do zagadkowych elementow firmowych kitow do body liftu, to wie ktos moze co za jest w tubce produkcji Loctite'a dolaczonej do kitu firmy BDS? Jakis ichni WD40, czy cus o zupelnie innym dzialaniu?
No i jeszcze raz prosze o opinie z czego zrobic tuleje (klocki) i z czym trzeba zawalczyc przy liftowaniu YJta (o niecale 2''), oprocz opuszczenia chlodnicy, przyspawaniu dystansow po rogi budy z przodu i rozpieciu walka kierownicy.
Bo np. przewody paliwowe to jak ida? Z przodu chyba z ramy do silnika, to sie nic nie zmieni? A tylu zbiornik jest mocowany do budy, ale jest chyba jakis zapas miedzy filtrem na ramie a zbiornikiem?
No i jeszcze raz prosze o opinie z czego zrobic tuleje (klocki) i z czym trzeba zawalczyc przy liftowaniu YJta (o niecale 2''), oprocz opuszczenia chlodnicy, przyspawaniu dystansow po rogi budy z przodu i rozpieciu walka kierownicy.
Bo np. przewody paliwowe to jak ida? Z przodu chyba z ramy do silnika, to sie nic nie zmieni? A tylu zbiornik jest mocowany do budy, ale jest chyba jakis zapas miedzy filtrem na ramie a zbiornikiem?
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
-
-
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
- Lokalizacja: K R A K Ó W
A nie bede dzwonil, moze kogos innego tez to interesuje.robert raffik pisze:przewody paliwowe (wlewowy i pezelewowy)masz połączone z budą a bak z ramą - trza zmienić
łożysko podporowe wałka kierowniczego - przestawić
ta buteleczka loctita to "klej" do śrub
tulejki alu najlepsze lub plastikowe
no jeszcze temat śrub bo orginalne mogą być zakrótkie
jak cos to dzwoń
To tak, jak bedziesz mial czas to napisz (pliiiz):
- czy sa jakies zalety tulei alu lub plastikowych nad stalowymi oprocz masy?
- tan 'klej' loctita nalezy czyms zastapic, czy olac?
- przewody paliwowe - trzeba kupic dluzsze, czy wystarczy odkrecic, naciagnac i przykrecic z powrotem (lift 1,5''-2'')?
- lozysko podporowe - moglbys po krotce opisac jak je przestawic?
Hmmm, czy ja nie przesadzam? moze jeszcz niech mi Raffik zrobi strone www z instrukcja, zdjeciami i FAQ

Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
- moa
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 7:27 am
- Lokalizacja: konstancin-jeziorna
- Kontaktowanie:
a czy da się podnosząc budę podnieść też bak? bo strasznie wisi bydle...robert raffik pisze:przewody paliwowe (wlewowy i pezelewowy)masz połączone z budą a bak z ramą - trza zmienić
w suzuce był nad wałem, jak zajrzałem pod wrangla to się przestaszyłem - przecież to się aż prosi żeby rozwalić na jakimś pniaku...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości