MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Sparki
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 11:39 pm
- Lokalizacja: Poznañ
Post
autor: Sparki » pn lut 14, 2005 10:29 pm
Od pewnego czsu zauwazylem wyciek z zbiorniczka wyrownawczego chlodnicy, wymienilem, korek tez. Po rozgrzaniu silnika zbiornik zrobil sie o 1/3 wiekszy (bliski wybuchu)

Rozbebeszylem korek zmienilem sprezyne na mniejsza ale wszystko na okolo jest obrzygane plynem. Potem zaczal odpalac jakby na 3 gary, a na gazie telepie strasznie na wolnych. Pojechalem do mechanika popatrzyl w zbiornik zobaczyl jakies bombelki i powiedzial ze uszczelka out. Dodatkowo pojawil sie dziwny dzwiek przy 1800 do 2500 obr. po stronie kolektorow jakby ktos wzucil garstke M5. Pogodzilem sie za glowica jest do roboty koszt ok 1000
Pytanko czy ktos juz to przerabial na co zwrocic uwage zanim cos spier.. mechanik i co moze znaczyc ten dzwiek (M5) ?
Jeep XJ 4,0 90'
Ostatnio zmieniony wt lut 15, 2005 12:38 am przez
Sparki, łącznie zmieniany 1 raz.
KJ Liberty 2007 3,7 V6
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » pn lut 14, 2005 11:44 pm
nie powinien puchnac
cos przekombinowales z korkiem zabezpieczajacym!!
A ubywa plynu, dymi na bialo??
moge jakby co podjechac i rzucic okiem!!
jak grzechocze od kolektora wydechowego to pewno popekal

norma

... do pospawanie lub wymiany na zeliwny ktory jednak nie tak latwo dobrac i dostac
... a gdzie w poznaniu robisz syfa.... nie wdepnij na mine ..... jak co to na priva moge podac dobry namiar na mojego mechanikora od jeepa

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
elita
-

- Posty: 192
- Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
- Lokalizacja: Kalisz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: elita » wt lut 15, 2005 12:20 am
jak czytałem topik to myślałem że taka głowica jedna z czterech w 2.5TD ;)
-
Sparki
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 11:39 pm
- Lokalizacja: Poznañ
Post
autor: Sparki » czw lut 24, 2005 10:16 pm
XJeep dzieki za pomoc. Majcher obadal, sprawdzi³ uszczelka podajac cisnienie do kazdego z garow, wszystko wyszlo OK zawory tez nie puszczaja

. Mocno byl zdziwiony ze korek ponoc "orginalny" (dalem 60 z³), a nie ma zadnych napisów nie powiem gdzie kupilem bo zrobie antyreklame. No i okazalo sie ze korek byl zle zrobiony i pomimo sprawnego zaworku nie puszczal. Niestety nierowna praca dalej jest i temat jescze do przebadania.
Ostatnio zmieniony czw lut 24, 2005 10:26 pm przez
Sparki, łącznie zmieniany 1 raz.
KJ Liberty 2007 3,7 V6
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » czw lut 24, 2005 10:22 pm
... az tak zle

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pt lut 25, 2005 3:14 am
Ojojoj niedobrze....Mam to samo-tzn wywala mi płyn ze zbiorniczka.Ale nie dymi na biało i chodzi ok.Temp stabilna,ponizej 100.Korek wywaliłem i wstawiłem nówkę od cqcento.Ale dalej wywala-jakby do pewnego momentu.Głowica weg?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » pt lut 25, 2005 8:27 am
i jednemu i 2giemu radze zapodac z urzywanego lecz oryginalnego korka od takiego modelu jak macie

po numerach korka trzeba sprawdzic koniecznie

Strasznie to ustrojstwo jest wazne w tych waszych ukladach cisnieniowych
U mnie np. wazny jest korek w chlodnicy, musi otworzyc sie przy jakims tam cisnieniu, to zabezpieczenie ! jak sie otworzy to puszc za plyn do zbiorniczka

A z doswiadczenia wiem ze i te korki w chlodnicy bywaja rozne, zaleznie od modeli i wielkosci chlodnicy

Inny na auto z klima inny na bez itp itd
Pewno to samo jest z korkiem cisnieniowego zbiorniczka w rocznikach do 92 bodajze roku
po 91 czy tam 92 zrobili inny uklad, cisnienie jest do chlodnicy, przelewowy jest bez cisnienia

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pt lut 25, 2005 12:01 pm
Przerobcie na uklad otwarty i po klopocie. W starych ukladach jest spory problem z uszczelnieniem korka a i blokowac sie lubi.
Zmiana na otwarty to tylko wymiana zaworka ogrzewania a jak ktos sie uprze to nawet nie. Otwarty uklad ma korek w chlodnicy ale to tez nie problem bo montuje sie korek z przelewem na gornej czesci rury obok klimy.
Vandall1 jak chcesz to mam gdzies taki caly zaworek od ukladu otwartego, tylko ma ulamany lekko jeden koniec ale masz za plotem spawanie plasitku to da rade. Oddam go za free w ramach utozsamiania sie z grupa posiadaczy XJ

-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » pt lut 25, 2005 12:16 pm
Tego plastiku na tym zaworze to nawet chiński cysorz nie pospawa . Zapomnij . To ten rodzaj tworzywa , przy spawaniu którego gość co to robi po dziesięciu próbach mówi : jest mi przykro . Przynajmniej z takiego był zrobiony mój zawór , który się połamał . Taki jakby rodzaj bakelitu w starym stylu . Chodzi chyba o to , że musi być wyjątkowo odporny na temperaturę .
Stiopa
XJ Sport '93
-
KAZ

- Posty: 409
- Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: KAZ » pt lut 25, 2005 3:07 pm
NIe wiem z czego jest ten zawór ale ja kiedy pokleiłem zbiornicze od spryskiwacza co sie pan od klejenia plkastików poddał. Moze moją metoda da radę

?. --- Żywica poliestrowa a wzmacniane toto wszystko włóknem szklanym

) Jakby co to mam materiały

)
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » pt lut 25, 2005 3:13 pm
Stiopa
XJ Sport '93
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » pt lut 25, 2005 3:15 pm
Discotheque pisze:Przerobcie na uklad otwarty i po klopocie. W starych ukladach jest spory problem z uszczelnieniem korka a i blokowac sie lubi.
Zmiana na otwarty to tylko wymiana zaworka ogrzewania a jak ktos sie uprze to nawet nie. Otwarty uklad ma korek w chlodnicy ale to tez nie problem bo montuje sie korek z przelewem na gornej czesci rury obok klimy.
Vandall1 jak chcesz to mam gdzies taki caly zaworek od ukladu otwartego, tylko ma ulamany lekko jeden koniec ale masz za plotem spawanie plasitku to da rade. Oddam go za free w ramach utozsamiania sie z grupa posiadaczy XJ

Chyba
reintegracji ? Czyżbyś miał już jakiegoś XJ'ta na oku ?

Stiopa
XJ Sport '93
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » pt lut 25, 2005 3:33 pm
U mnie tez wywalało płyn. Wymieniłem trzy zbiorniczki, bo korek miałem nowy i było to samo. Dopiero trzeci nowy korek w pełni rozwiązał problem. W ogóle zbiorniczki lubią wybuchać, raz mi jeden pękł bo korek nie puszczał. Nie da się tego nijak posklejać, próbowałem chyba z dziesięć różnych siuwaxów i dalej przeciekał.
-
Sparki
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 11:39 pm
- Lokalizacja: Poznañ
Post
autor: Sparki » pt lut 25, 2005 7:32 pm
Jak chodzi o korek to wiem dokladnie co bylo powodem. Jak sie go rozlozy to bialy element ma u gory falc ktory powiniwn nie przylegac do obudowy i przez ta szparke powinno uchodzic cisnienie i chodzi o to ze srodek korka jest za wysoki, wystarczy naciac z 3 szparki na tym falcu i jest ok. Latwo to sprawdzic wywalajac na chwile sprezyne i dmuchnac przez otwor od zaworka

. U mnie ni chu chu nie chcialo leciec.
Discotheque gdzie sie znajduje ten zaworek ogrzewania, to ten podcisnieniowy co podaje na nagrzewnice plyn ?
KJ Liberty 2007 3,7 V6
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pt lut 25, 2005 8:47 pm
Tak w starym ukladzie ma 3 koncowki w nowym 5
przy okazji nigdy nie dociagalem mojego korka na maxa, tylko tyle zeby ugiac uszczelke. Powyzej pewnego cisnienia dziala jak zawor bezpieczenstwa.
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » sob lut 26, 2005 12:44 am
Jutro w to zerknę i obadam stary korek.Jak nie da rady-usmiech do B
Swoją drogą nasz sasiad "plastik-klajster"to sie łatwo nie poddaje

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Sparki
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 11:39 pm
- Lokalizacja: Poznañ
Post
autor: Sparki » ndz kwie 03, 2005 7:03 pm
Troche to trawlo, ale poskutkowalo. Zwalilem glowice i widok by³ nieciekawy

Tych trojkontow w uszczelce powino niebyc

. Chodzenie obejmowalo tylko czesc glowicy 1-4 cylindra w porywach reszte, dlatego czujnik tem zaczynal swirowac. Niech to bedzie przestroga dla tych ktorzy urzywaja wody do chlodzenia, wszystko bylo zawalone kamieniem. Tydzien mi zajelo zrobienie glowcy, splanowanie z wymiana uszczelniaczy i czyszczenie ultra. 350, uszczelki 250 szelestow,a i jeszcze jedno odkamienianie nagrzewnicy spowodowalo jej wymiane

Podebralem od jakiegos starszego subaru i teraz grzeje ok.
Dodatkowa miedzy 3 i 4 garem byly przedmuchy wiec teraz pare konikow mi przybylo

A no najwazniejsze jak silnik sie nagrzeje to temp. na wskazniku stoi jak przybita. Podczas ogledzin pozostalych elementow okazalo sie jeszcze ze gazownicy zalorzyli mikser odwrotnie (nie podam adresu, chociaz bardzo mnie kusi

) teraz na gazie chodzi tak jak powinien.
KJ Liberty 2007 3,7 V6
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » ndz kwie 03, 2005 7:28 pm
oj LECHU ....

tos sie wykosztowal...
oponki na 2gi plan poszly....
ale najwazniejsze ze syf na chodzie ...
..kiedy upalamy...

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pn kwie 04, 2005 12:32 am

Mechanix badał cisnienie na cylindrach i nie znalazł przedmuchów?
Mniejsza...Ile planowałeś głowicę?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Voytass

- Posty: 356
- Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
- Lokalizacja: Torun/Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Voytass » pn kwie 04, 2005 12:34 pm
Sparki pisze:
A no najwazniejsze jak silnik sie nagrzeje to temp. na wskazniku stoi jak przybita. Podczas ogledzin pozostalych elementow okazalo sie jeszcze ze gazownicy zalorzyli mikser odwrotnie (nie podam adresu, chociaz bardzo mnie kusi

) teraz na gazie chodzi tak jak powinien.
A ja bylbym za tym, zeby antyreklame robic publicznie... Reklame - no jak ktos dobry, to na priv styknie, ale jak spieprzyl, to bylbym bezlitosny...
Taka moja propozycja - po rowno - do szanownego grona i do kolaborantow skierowana...
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » wt kwie 05, 2005 7:44 am
tylko ze sprzedawca nie jest producentem i taka rzeczjak korek jest troche skomplikowana i trudnosprawdzic przed zakupem jak równiez cylinderki itd

Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
Wiktor

- Posty: 311
- Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
- Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE
Post
autor: Wiktor » wt kwie 05, 2005 12:56 pm
uklad ze zbiorniczkiem owalnym jest cisnieniowy i zawsze bedzie wybuchal. korki , weze , chlodnice inne cuda beda padaly dopuki sie nie przerobi na otwarty albo wywali wiskozy i zalozy dwa el. wentylatory. mowie o jezdzie w terenie ............
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość