Temperatura silnika
Moderator: Mroczny
Temperatura silnika
Witam
Mamy mrozy, przynajmniej u mnie około 10-14 stopni C. Czy trzeba z przodu przysłonić pipa 4,0 l? Cały czas mam wrażenie, że silnik jest niedogrzany. Trzyma temperaturę, przynajmniej tak wskazuje wskaźnik - w połowie drogi do środka skali. Czyli można powiedzieć, że około 50 stopni. Jadę po mieście, trochę korków temperatura lekko w górę. Powiedzmy 60 stopni. No i dalsze konsekwencje tzn ogrzewanie - jest ale takie jak by go wcale nie było. Wszystko działa, nadmuch jest, przełączniki funkcjonują a nadmuch ledwo ciepły. Przesłaniać przód czy coś może być zrujnowane. Termostat chyba działa.
Acha jeszcze jedno. Coś potrzaskiwało delikatnie w tylnym moście. Zmieniłem olej na SAF - XJ. Kolo na stacji obsługi Toyoty przekonywał mnie, że Moparem nie trzeba go wzmacniać. I miał chyba rację bo zrobiło się cicho - most chodzi jak złoto. Dzięki Bocian - sorry Dyscotequa za dobre rady.
Mamy mrozy, przynajmniej u mnie około 10-14 stopni C. Czy trzeba z przodu przysłonić pipa 4,0 l? Cały czas mam wrażenie, że silnik jest niedogrzany. Trzyma temperaturę, przynajmniej tak wskazuje wskaźnik - w połowie drogi do środka skali. Czyli można powiedzieć, że około 50 stopni. Jadę po mieście, trochę korków temperatura lekko w górę. Powiedzmy 60 stopni. No i dalsze konsekwencje tzn ogrzewanie - jest ale takie jak by go wcale nie było. Wszystko działa, nadmuch jest, przełączniki funkcjonują a nadmuch ledwo ciepły. Przesłaniać przód czy coś może być zrujnowane. Termostat chyba działa.
Acha jeszcze jedno. Coś potrzaskiwało delikatnie w tylnym moście. Zmieniłem olej na SAF - XJ. Kolo na stacji obsługi Toyoty przekonywał mnie, że Moparem nie trzeba go wzmacniać. I miał chyba rację bo zrobiło się cicho - most chodzi jak złoto. Dzięki Bocian - sorry Dyscotequa za dobre rady.
Mirek
Re: Temperatura silnika
nieMirek Kal pisze:Witam
...termostat chyba działa....

juz nie dziala

obojetnie czy zima czy lato to temp powinna byc stala

mialem podobne objawy poprzedniej zimy... nowy termostacik i wszystko gra

szkoda silnika jak taki niedogrzany

4.0 nie lubi niestabilnej temperatury


z termostatem to tez dokladnie pod dany rocznik auta szukac bo rozna numery juz widzialem

najlepiej moim skromnym zdaniem w ASO bo dojda po VIN codzie na prawidlowy a i cenowo nie ma tragedii - chyba z 35 pln dalem za oryginala rok temu!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Ej no mowcie mi Bocian
Discotheque to tylko kamuflarz
Staram sie rozruszac tych sztywniakow na forum LRa
Co do temperatury sprawdz najpierw czy wisko nie masz na sztywno. Po paru minutach pracy jak lekko letnio sie zrobi pod maska musi sie w miare lekko obracac. Przy mrozie moze sie ciezko krecic. Jak sie obraca to zerknij na termostat. Stosunek oddawanej mocy w postaci ciepla do wielkosci chlodnicy w XJ jest nieproporcjonalny. Jak wyluskasz kiedys sposrod innych chlodnic i wymiennikow ta prawdziwa to sie usmiejesz jak cos wielkosci chlodnicy fiata Uno moze chlodzic taki piec

Discotheque to tylko kamuflarz

Staram sie rozruszac tych sztywniakow na forum LRa

Co do temperatury sprawdz najpierw czy wisko nie masz na sztywno. Po paru minutach pracy jak lekko letnio sie zrobi pod maska musi sie w miare lekko obracac. Przy mrozie moze sie ciezko krecic. Jak sie obraca to zerknij na termostat. Stosunek oddawanej mocy w postaci ciepla do wielkosci chlodnicy w XJ jest nieproporcjonalny. Jak wyluskasz kiedys sposrod innych chlodnic i wymiennikow ta prawdziwa to sie usmiejesz jak cos wielkosci chlodnicy fiata Uno moze chlodzic taki piec

no ta.....Discotheque pisze:Ej no mowcie mi Bocian![]()
Discotheque to tylko kamuflarz
Staram sie rozruszac tych sztywniakow na forum LRa
Co do temperatury sprawdz najpierw czy wisko nie masz na sztywno. Po paru minutach pracy jak lekko letnio sie zrobi pod maska musi sie w miare lekko obracac. Przy mrozie moze sie ciezko krecic. Jak sie obraca to zerknij na termostat. Stosunek oddawanej mocy w postaci ciepla do wielkosci chlodnicy w XJ jest nieproporcjonalny. Jak wyluskasz kiedys sposrod innych chlodnic i wymiennikow ta prawdziwa to sie usmiejesz jak cos wielkosci chlodnicy fiata Uno moze chlodzic taki piec



... no i faktycznie ten mega duzy wiatrak nie pozwoli osiagnac temperatury pracy jak sie caly czas kreci!!
... a zeby go sprawdzic to wystarczy na zimnym silniku mache otworzyc i dodac troche gazu, jak zawyje jak helikopter i grzywke ci zepsuje to znaczy ze jest spiety


... co do discoteque to niech ci bedzie - zdrada wybaczona


witaj BOCIEK

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
no jak wisko bedzie trybic to innego wyjscia nie maszMirek Kal pisze:Wszystko rozumię ale jak sprawdzić termostat? Jedyne chyba wyjście to go wymontować i co dalej? Włożyć nowy?![]()


ale pociesze cie ze to zadna robota i koszta znikome


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Po co go od razu wyciągać ?Mirek Kal pisze:Wszystko rozumię ale jak sprawdzić termostat? Jedyne chyba wyjście to go wymontować i co dalej? Włożyć nowy?![]()
Po prostu jak odpalisz auto i jest zimne to wąż do chłodnicy (ten dolny )przy sprawnie działającym termostacie też będzie zimny . W momencie kiedy silnik będzie łapał temperaturę wąż powinien stawać się coraz cieplejszy , aż do całkiem gorącego .
A gdybyś już wymieniał termostat to niech Cię nie kusi ( kiedy sobie kupisz nowy ) żeby go sobie na zimno paluchem wciskać , tak jakby miał być otwarty . Czasem wystarczy raz krzywo nacisnąć i już będzie nieszczelny .
@Bocian
Pisałeś kiedyś , że ruscy nagrzewnicę na jakąś ładowską zmieniają . Buchwy znam nienajgorzej , ale za chińskiego boga nie mogę się na avtogradzie doszukać o jaką nagrzewnicę im chodzi . Nie pamiętasz może w którym miejscu o tym piszą ?
Grzanie mam takie sobie i tak sobie pomyślałem , że jak mam płukać nagrzewnicę a to pomoże na dwa tygodnie to może lepiej od razu wstawić , jak oni tam piszą , jakąś konkretną "pieckie" .
A że mój strucel to 93 rok , a więc mam wręcz pewność , że nagrzewnica ma przelot jak pyta kaczora .



Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
Ale jest jeszcze jeden problem. Po przejechaniu około 30 km okazało się, że silnik nie utrzymuje stałej temperatury. Termostat zamyka się i otwiera. Wskaźnik pływa w zakresie 20-30 stopni. Wygląda na to, że jest zbyt intensywne chłodzenie silnika w czasie jazdy. Wisko działa prawidłowo, wentylator elektryczny nie włącza się - co jest grane?



Mirek
Temperatura otwarcia powinna być wybita na termostacie . Znam takich co sobie termostaty zmieniają na zimę , na takie z wyższą temp. otwarcia .
A co do pływania temperatury , to raczej nic szkodliwego i może tak być . W peepie przeważnie wskazówka sobie wędruje po skali w pewnym , niewielkim zakresie .
A co do pływania temperatury , to raczej nic szkodliwego i może tak być . W peepie przeważnie wskazówka sobie wędruje po skali w pewnym , niewielkim zakresie .
Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
no a gdzie kupowales termostat??
dobrany do silnika czy na oko!!
przeca sugerowalem ze w aso najlepiej i chyba najtanien!! to jedna z tych rzeczy co warto "tam" kupic!!
co do skakania temp to nie do konca sie zgodze sie z kolega szczepanem!!
xj lubi stala temperature, wszelkie wahania +/- 30 stopni to nie dobrze
moze wszkaznik albo czojnik jest do bani?? nie wiem, taki maddry to ja nie jestem niech sie inni wypowiedza
...a co do wiatraka elektrycznego to zalancza sie zawsze na klimie zeby wspomuc chlodnice oraz w ekstremalnej sytuacji przy temperaturze cieczy 107 stopni
Mozesz jeszcze sprawdzic bezpiecznik, w skrzynce pod maska po lewej stronie, ten mini - szukaj "fan"
dobrany do silnika czy na oko!!
przeca sugerowalem ze w aso najlepiej i chyba najtanien!! to jedna z tych rzeczy co warto "tam" kupic!!
co do skakania temp to nie do konca sie zgodze sie z kolega szczepanem!!

xj lubi stala temperature, wszelkie wahania +/- 30 stopni to nie dobrze

moze wszkaznik albo czojnik jest do bani?? nie wiem, taki maddry to ja nie jestem niech sie inni wypowiedza

...a co do wiatraka elektrycznego to zalancza sie zawsze na klimie zeby wspomuc chlodnice oraz w ekstremalnej sytuacji przy temperaturze cieczy 107 stopni

Mozesz jeszcze sprawdzic bezpiecznik, w skrzynce pod maska po lewej stronie, ten mini - szukaj "fan"
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
- Antek
- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
- Kontaktowanie:
Wskazowka temperatury tez mi lagodnie plywa pomiedzy druga a trzecia kreska
ale nie dochodzi do zadnej z nich. Wpierw wymienilem visco i d'upa
, wymienilem termostat na nowy i rezulat identyczny
. Myslalem, ze to moze efekt jezdzenia na gazie. Wczoraj przejechalem trase 350 km tylko na benzynie. Strzalka podczas szybkiej jazdy troche mniej ale tez plywa, po wjechaniu do miasta znow jak wczesniej










DEF 300 Tdi
Antek - nie płacz . Wszystko zależy od bezwładności wskaźnika .
Przecież jak popatrzysz na to jak działa termostat to wahania temperatury są nieuniknione . Termostat zaczyna się uchylać przy jakiejś określonej temperaturze i puszcza coraz więcej płynu na chłodnicę , aż do pełnego otwarcia lub zaczyna się zamykać już wcześniej jeżeli temperatura w obiegu spadnie poniżej temperatury przy której termostat się otwiera . ( Kur...a , ale bełkot
) . Nie ma możliwości żeby przy takim układzie temp. była idealnie stabilna . To że tego nie widzimy na wskaźniku wynika tylko z działania stabilizatora napięcia wskaźników .
Możnaby to sprawdzić wrzucając dokładny termometr w obieg .
A temperatura będzie tym stabilniejsza im szybciej się jedzie ze stałą prędkością bo chłodzenie mniej wtedy zależy od pracy wentylatora (śmigła) , chociaż może bć nieco niższa niż w mieście .
Alem nasmrodził .
Przecież jak popatrzysz na to jak działa termostat to wahania temperatury są nieuniknione . Termostat zaczyna się uchylać przy jakiejś określonej temperaturze i puszcza coraz więcej płynu na chłodnicę , aż do pełnego otwarcia lub zaczyna się zamykać już wcześniej jeżeli temperatura w obiegu spadnie poniżej temperatury przy której termostat się otwiera . ( Kur...a , ale bełkot


Możnaby to sprawdzić wrzucając dokładny termometr w obieg .
A temperatura będzie tym stabilniejsza im szybciej się jedzie ze stałą prędkością bo chłodzenie mniej wtedy zależy od pracy wentylatora (śmigła) , chociaż może bć nieco niższa niż w mieście .
Alem nasmrodził .

Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
Jezeli masz duze wachania temperatury to moze swiadczyc o zbyt wolno zamykajacym/otiwrajacym sie termostacie, a poza tym o bardzo dobrej chlodnicy 
Wkazdym badz razie wachania sa fizycznie nieuniknione ale ich zakres swiadczy o jakosci termostatu i chlodnicy (u mnie na wskasniku sa niezauwazalne w trasie)

Wkazdym badz razie wachania sa fizycznie nieuniknione ale ich zakres swiadczy o jakosci termostatu i chlodnicy (u mnie na wskasniku sa niezauwazalne w trasie)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Termostat stary, który był uszkodzony miał wybitą temperaturę 83 stopnie. Nowy włożony do silnika ma temp. otwarcia 87,5 stopnia. Na dworze jest zimno silnik się schładza temp. opada więc on się zamyka, temp. rośnie - otwiera się i tak w kółko. Nie miałem dostępu do ASO więc kupiłem taki jaki był dostępny bo mi ręce przymarzały do kierownicy. A teraz przy wyższej temperaturze pracy zaczął od dołu puszczać lekko płyn chłodzący zbiornik wyrównawczy. Może więc jeszcze do wymiany korek od zbiornika? 

Mirek
A jakie powinno być położenie wskazówki wskaźnika temperatury ?
U mnie skala zaczyna się na 40, potem jest kreska a potem w pionie jest 100. I wskazówka w zasadzie stoi zaraz za tą kreską między 40 a 100.
Czy to jest normalne wskazanie czy raczej za mało ? Czy można odkręcić korek zbiornika wody chłodzącej jak jest rozgrzany silnik? Chciałbym zmierzyć temperaturę wody...
U mnie skala zaczyna się na 40, potem jest kreska a potem w pionie jest 100. I wskazówka w zasadzie stoi zaraz za tą kreską między 40 a 100.
Czy to jest normalne wskazanie czy raczej za mało ? Czy można odkręcić korek zbiornika wody chłodzącej jak jest rozgrzany silnik? Chciałbym zmierzyć temperaturę wody...
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
U mnie stoi tuż przed tą kreską - czsem przejdzie za, jak poryczy trochę na postojuwojtek_pl pisze: U mnie skala zaczyna się na 40, potem jest kreska a potem w pionie jest 100. I wskazówka w zasadzie stoi zaraz za tą kreską między 40 a 100.

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Nie chodzi mi o korek od chłodnicy tylko od zbiorniczka !Kosa pisze:nie proponowałbym odkręcać korka z chłodnicy jak jest rozgrzany bo wystrzeli i Cię poparzy![]()
u mnie w 5,2 wskazówka stoi trochę przed 100ką
Podobno to jest układ ciśnieniowy i zastanawiam się czy ze zbiorniczka po odkręceniu korka też moż płyn wyskoczyć ?
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Jeżeli masz 4l to masz tylko zbiornik po lewej na grodzi i nie masz "korka" na chłodnicy.Jak odkręcisz owy korek na rozgrzanym silniku będziesz musiał szukac chirurga plastycznegoKosa pisze:niewojtek_pl pisze:[
Podobno to jest układ ciśnieniowy i zastanawiam się czy ze zbiorniczka po odkręceniu korka też moż płyn wyskoczyć ?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość