Temperatura silnika

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Temperatura silnika

Post autor: Mirek Kal » pn lut 28, 2005 11:45 pm

Witam
Mamy mrozy, przynajmniej u mnie około 10-14 stopni C. Czy trzeba z przodu przysłonić pipa 4,0 l? Cały czas mam wrażenie, że silnik jest niedogrzany. Trzyma temperaturę, przynajmniej tak wskazuje wskaźnik - w połowie drogi do środka skali. Czyli można powiedzieć, że około 50 stopni. Jadę po mieście, trochę korków temperatura lekko w górę. Powiedzmy 60 stopni. No i dalsze konsekwencje tzn ogrzewanie - jest ale takie jak by go wcale nie było. Wszystko działa, nadmuch jest, przełączniki funkcjonują a nadmuch ledwo ciepły. Przesłaniać przód czy coś może być zrujnowane. Termostat chyba działa.
Acha jeszcze jedno. Coś potrzaskiwało delikatnie w tylnym moście. Zmieniłem olej na SAF - XJ. Kolo na stacji obsługi Toyoty przekonywał mnie, że Moparem nie trzeba go wzmacniać. I miał chyba rację bo zrobiło się cicho - most chodzi jak złoto. Dzięki Bocian - sorry Dyscotequa za dobre rady.
Mirek

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Re: Temperatura silnika

Post autor: XJeep » pn lut 28, 2005 11:54 pm

Mirek Kal pisze:Witam
...termostat chyba działa....
nie !!

juz nie dziala !! wymien i bedzie si!!

obojetnie czy zima czy lato to temp powinna byc stala !!

mialem podobne objawy poprzedniej zimy... nowy termostacik i wszystko gra !!

szkoda silnika jak taki niedogrzany !!

4.0 nie lubi niestabilnej temperatury !! to jest PIECYK - (temperatura pracy to 95-97 stopni ) wiec musi grzac jak PIEC !!

z termostatem to tez dokladnie pod dany rocznik auta szukac bo rozna numery juz widzialem !!
najlepiej moim skromnym zdaniem w ASO bo dojda po VIN codzie na prawidlowy a i cenowo nie ma tragedii - chyba z 35 pln dalem za oryginala rok temu!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt mar 01, 2005 12:18 am

Ej no mowcie mi Bocian :)21
Discotheque to tylko kamuflarz :)21
Staram sie rozruszac tych sztywniakow na forum LRa :)21

Co do temperatury sprawdz najpierw czy wisko nie masz na sztywno. Po paru minutach pracy jak lekko letnio sie zrobi pod maska musi sie w miare lekko obracac. Przy mrozie moze sie ciezko krecic. Jak sie obraca to zerknij na termostat. Stosunek oddawanej mocy w postaci ciepla do wielkosci chlodnicy w XJ jest nieproporcjonalny. Jak wyluskasz kiedys sposrod innych chlodnic i wymiennikow ta prawdziwa to sie usmiejesz jak cos wielkosci chlodnicy fiata Uno moze chlodzic taki piec :)21

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » wt mar 01, 2005 9:29 am

Wszystko rozumię ale jak sprawdzić termostat? Jedyne chyba wyjście to go wymontować i co dalej? Włożyć nowy? :oops: :cry:
Mirek

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt mar 01, 2005 10:33 am

Discotheque pisze:Ej no mowcie mi Bocian :)21
Discotheque to tylko kamuflarz :)21
Staram sie rozruszac tych sztywniakow na forum LRa :)21

Co do temperatury sprawdz najpierw czy wisko nie masz na sztywno. Po paru minutach pracy jak lekko letnio sie zrobi pod maska musi sie w miare lekko obracac. Przy mrozie moze sie ciezko krecic. Jak sie obraca to zerknij na termostat. Stosunek oddawanej mocy w postaci ciepla do wielkosci chlodnicy w XJ jest nieproporcjonalny. Jak wyluskasz kiedys sposrod innych chlodnic i wymiennikow ta prawdziwa to sie usmiejesz jak cos wielkosci chlodnicy fiata Uno moze chlodzic taki piec :)21
no ta..... !! zapomnialem ze wisko tez mialem kiedys na sztywno!! jak kupilem syfa !!! .... i tez wymienilem !!

... no i faktycznie ten mega duzy wiatrak nie pozwoli osiagnac temperatury pracy jak sie caly czas kreci!!

... a zeby go sprawdzic to wystarczy na zimnym silniku mache otworzyc i dodac troche gazu, jak zawyje jak helikopter i grzywke ci zepsuje to znaczy ze jest spiety !! Fajnie wtedy slychac jeepa jak jedzie - jakby mial conajmniej 6.0 pod macha !!

... co do discoteque to niech ci bedzie - zdrada wybaczona !!
:lol:
witaj BOCIEK :)2
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt mar 01, 2005 10:35 am

Mirek Kal pisze:Wszystko rozumię ale jak sprawdzić termostat? Jedyne chyba wyjście to go wymontować i co dalej? Włożyć nowy? :oops: :cry:
no jak wisko bedzie trybic to innego wyjscia nie masz !! :lol:

ale pociesze cie ze to zadna robota i koszta znikome !! :)2
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt mar 01, 2005 11:32 am

Mirek Kal pisze:Wszystko rozumię ale jak sprawdzić termostat? Jedyne chyba wyjście to go wymontować i co dalej? Włożyć nowy? :oops: :cry:
Po co go od razu wyciągać ?
Po prostu jak odpalisz auto i jest zimne to wąż do chłodnicy (ten dolny )przy sprawnie działającym termostacie też będzie zimny . W momencie kiedy silnik będzie łapał temperaturę wąż powinien stawać się coraz cieplejszy , aż do całkiem gorącego .
A gdybyś już wymieniał termostat to niech Cię nie kusi ( kiedy sobie kupisz nowy ) żeby go sobie na zimno paluchem wciskać , tak jakby miał być otwarty . Czasem wystarczy raz krzywo nacisnąć i już będzie nieszczelny .

@Bocian

Pisałeś kiedyś , że ruscy nagrzewnicę na jakąś ładowską zmieniają . Buchwy znam nienajgorzej , ale za chińskiego boga nie mogę się na avtogradzie doszukać o jaką nagrzewnicę im chodzi . Nie pamiętasz może w którym miejscu o tym piszą ?
Grzanie mam takie sobie i tak sobie pomyślałem , że jak mam płukać nagrzewnicę a to pomoże na dwa tygodnie to może lepiej od razu wstawić , jak oni tam piszą , jakąś konkretną "pieckie" .
A że mój strucel to 93 rok , a więc mam wręcz pewność , że nagrzewnica ma przelot jak pyta kaczora .

:D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » wt mar 01, 2005 2:17 pm

Wisko trybi. Sprawdziłem wg waszych rad. To będzie chyba jednak termostat. Dziwne jest tylko to, że przesłoniłem na próbę wlot powietrza z przodu i - zero reakcji - jak był niedogrzany tak pozostał - jakiś niedopieszczony czy co :D :wink:
Mirek

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » wt mar 01, 2005 5:13 pm

Dzięki. To był jednak termostat :D Teraz wskaźnik idzie do właściwej pozycji no i to ciepełko aż go trzeba ujmować bo można coś ugotować :)2
Mirek

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt mar 01, 2005 9:05 pm

:lol: !!

po to wlasnie jest forum!!

powodzenia :)2
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » wt mar 01, 2005 10:47 pm

Ale jest jeszcze jeden problem. Po przejechaniu około 30 km okazało się, że silnik nie utrzymuje stałej temperatury. Termostat zamyka się i otwiera. Wskaźnik pływa w zakresie 20-30 stopni. Wygląda na to, że jest zbyt intensywne chłodzenie silnika w czasie jazdy. Wisko działa prawidłowo, wentylator elektryczny nie włącza się - co jest grane? :( :(
Mirek

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » wt mar 01, 2005 10:55 pm

A może ktoś wie jaka powinna być temperatura otwarcia termostatu? Bo myślę, że gdyby była wyższa /w tym świeżo założonym/ od wartości nominalnej to takie numery mogły by się dziać :o
Mirek

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr mar 02, 2005 9:32 am

Temperatura otwarcia powinna być wybita na termostacie . Znam takich co sobie termostaty zmieniają na zimę , na takie z wyższą temp. otwarcia .
A co do pływania temperatury , to raczej nic szkodliwego i może tak być . W peepie przeważnie wskazówka sobie wędruje po skali w pewnym , niewielkim zakresie .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr mar 02, 2005 10:18 am

no a gdzie kupowales termostat??

dobrany do silnika czy na oko!!

przeca sugerowalem ze w aso najlepiej i chyba najtanien!! to jedna z tych rzeczy co warto "tam" kupic!!

co do skakania temp to nie do konca sie zgodze sie z kolega szczepanem!! :roll:

xj lubi stala temperature, wszelkie wahania +/- 30 stopni to nie dobrze !!

moze wszkaznik albo czojnik jest do bani?? nie wiem, taki maddry to ja nie jestem niech sie inni wypowiedza !!

...a co do wiatraka elektrycznego to zalancza sie zawsze na klimie zeby wspomuc chlodnice oraz w ekstremalnej sytuacji przy temperaturze cieczy 107 stopni !!
Mozesz jeszcze sprawdzic bezpiecznik, w skrzynce pod maska po lewej stronie, ten mini - szukaj "fan"
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr mar 02, 2005 10:45 am

Wskazowka temperatury tez mi lagodnie plywa pomiedzy druga a trzecia kreska :)16 ale nie dochodzi do zadnej z nich. Wpierw wymienilem visco i d'upa :)3 :)3 , wymienilem termostat na nowy i rezulat identyczny :)3 :)3 . Myslalem, ze to moze efekt jezdzenia na gazie. Wczoraj przejechalem trase 350 km tylko na benzynie. Strzalka podczas szybkiej jazdy troche mniej ale tez plywa, po wjechaniu do miasta znow jak wczesniej :)16 :)16 ?? :)21
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » śr mar 02, 2005 11:01 am

@antek... a wskazówke to Ty sprawdził ?? :)21
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr mar 02, 2005 11:14 am

Antek - nie płacz . Wszystko zależy od bezwładności wskaźnika .
Przecież jak popatrzysz na to jak działa termostat to wahania temperatury są nieuniknione . Termostat zaczyna się uchylać przy jakiejś określonej temperaturze i puszcza coraz więcej płynu na chłodnicę , aż do pełnego otwarcia lub zaczyna się zamykać już wcześniej jeżeli temperatura w obiegu spadnie poniżej temperatury przy której termostat się otwiera . ( Kur...a , ale bełkot :o :D ) . Nie ma możliwości żeby przy takim układzie temp. była idealnie stabilna . To że tego nie widzimy na wskaźniku wynika tylko z działania stabilizatora napięcia wskaźników .
Możnaby to sprawdzić wrzucając dokładny termometr w obieg .
A temperatura będzie tym stabilniejsza im szybciej się jedzie ze stałą prędkością bo chłodzenie mniej wtedy zależy od pracy wentylatora (śmigła) , chociaż może bć nieco niższa niż w mieście .

Alem nasmrodził . :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr mar 02, 2005 11:35 am

Jezeli masz duze wachania temperatury to moze swiadczyc o zbyt wolno zamykajacym/otiwrajacym sie termostacie, a poza tym o bardzo dobrej chlodnicy :-)
Wkazdym badz razie wachania sa fizycznie nieuniknione ale ich zakres swiadczy o jakosci termostatu i chlodnicy (u mnie na wskasniku sa niezauwazalne w trasie)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » śr mar 02, 2005 11:48 am

Termostat stary, który był uszkodzony miał wybitą temperaturę 83 stopnie. Nowy włożony do silnika ma temp. otwarcia 87,5 stopnia. Na dworze jest zimno silnik się schładza temp. opada więc on się zamyka, temp. rośnie - otwiera się i tak w kółko. Nie miałem dostępu do ASO więc kupiłem taki jaki był dostępny bo mi ręce przymarzały do kierownicy. A teraz przy wyższej temperaturze pracy zaczął od dołu puszczać lekko płyn chłodzący zbiornik wyrównawczy. Może więc jeszcze do wymiany korek od zbiornika? :o
Mirek

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » śr kwie 20, 2005 8:58 pm

A jakie powinno być położenie wskazówki wskaźnika temperatury ?
U mnie skala zaczyna się na 40, potem jest kreska a potem w pionie jest 100. I wskazówka w zasadzie stoi zaraz za tą kreską między 40 a 100.
Czy to jest normalne wskazanie czy raczej za mało ? Czy można odkręcić korek zbiornika wody chłodzącej jak jest rozgrzany silnik? Chciałbym zmierzyć temperaturę wody...
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » śr kwie 20, 2005 10:30 pm

nie proponowałbym odkręcać korka z chłodnicy jak jest rozgrzany bo wystrzeli i Cię poparzy !! :lol: u mnie w 5,2 wskazówka stoi trochę przed 100ką
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » śr kwie 20, 2005 11:15 pm

wojtek_pl pisze: U mnie skala zaczyna się na 40, potem jest kreska a potem w pionie jest 100. I wskazówka w zasadzie stoi zaraz za tą kreską między 40 a 100.
U mnie stoi tuż przed tą kreską - czsem przejdzie za, jak poryczy trochę na postoju :)21 A silnikiem można się wtedy poparzyć - tak więc na taki całkiem niedogrzany to on nie wygląda... ?
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » czw kwie 21, 2005 5:34 am

Kosa pisze:nie proponowałbym odkręcać korka z chłodnicy jak jest rozgrzany bo wystrzeli i Cię poparzy !! :lol: u mnie w 5,2 wskazówka stoi trochę przed 100ką
Nie chodzi mi o korek od chłodnicy tylko od zbiorniczka !

Podobno to jest układ ciśnieniowy i zastanawiam się czy ze zbiorniczka po odkręceniu korka też moż płyn wyskoczyć ?
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw kwie 21, 2005 7:12 am

wojtek_pl pisze:[

Podobno to jest układ ciśnieniowy i zastanawiam się czy ze zbiorniczka po odkręceniu korka też moż płyn wyskoczyć ?
nie
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

płaski
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: płaski » czw kwie 21, 2005 5:06 pm

Kosa pisze:
wojtek_pl pisze:[

Podobno to jest układ ciśnieniowy i zastanawiam się czy ze zbiorniczka po odkręceniu korka też moż płyn wyskoczyć ?
nie
Jeżeli masz 4l to masz tylko zbiornik po lewej na grodzi i nie masz "korka" na chłodnicy.Jak odkręcisz owy korek na rozgrzanym silniku będziesz musiał szukac chirurga plastycznego :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość