Sygnalizacja FULL TIME, PART TIME

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Sygnalizacja FULL TIME, PART TIME

Post autor: Mirek Kal » pt mar 11, 2005 2:05 pm

Witam
Panowie małe pytanko. Ze względu na warunki terenowe przełączam często z napędu tylko na tył w położenie na Part lub Full Time. Skrzynia biegów automat. Przy powrocie wajchy z powrotem na napęd tylny stwierdzam dużą bezwładność sygnalizacji o zmianie napędu. Mam napęd na tył a np. Part Time świeci jeszcze dobrych kilkaset metrów - mignie i zgaśnie. Tak samo zresztą dzieje się w odwrotną stronę. Mam zapięty Full Time i nic się nie świeci - kilkaset metrów i jest. I jeszcze jedno. Czy w czasie jazdy na automatycznej skrzyni można przełączać z napędu tylko na tył w położenie Full Time. Do tej pory robię to tak, że zatrzymuję się, przełączam na na N i dopiero drugą wajchą na Part lub Full. Drugiego Jeepka mam z manualną i swobodnie to robię. Ale tam mam tylko Part Time . Przełączam nawet do prędkości 50 km/godz. Zadnego zgrzytu - czysto zapina i wypina. Przy automatycznej pierwsze położenie to Part a następnie Full. Obawiam się, że nie jest to dopuszczalne i może coś wygolę w skrzyni. Uff to chyba wszystko.
:oops: :roll: ?? ??
Mirek

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt mar 11, 2005 3:07 pm

Spokojnie możesz zapinać w czasie jazdy . Oczywiście do rozsądnej prędkości . Chyba , że chcesz wpiąć 4 LO to tylko stojąc i najlepiej wajcha skrzyni na N .
A co do kontrolek , to raczej jest tak , że to nie kontrolki mają bezwładność tylko napęd się czasami nie chce rozpiąć . Te typy tak mają . Im częściej będziesz używał reduktora , tym łatwiej mu będzie szło zapinanie i wypinanie napędów . Czasem żeby przejść na 2H trzeba się zatrzymać i kiwnąć autem na wstecznym .
Dopóki miałem reduktor tylko z part timem też zapinał i rozpinał bez zwłoki . Od kiedy zmieniłem na NP 242 miewa czasem momenty zastanowienia .

:D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt mar 11, 2005 3:24 pm

Wystarczy ze wcisniesz i puscisz gaz i kontrolka zgasnie.
Mozesz przelaczac podczas jazdy. Skrzynia biegow na N potem zalaczasz naped lub wylaczasz i znowu skrzynia biegow na D.

Tylko do 4LO MUSISZ sie zatrzymac.

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Re: Sygnalizacja FULL TIME, PART TIME

Post autor: vladimir » pt mar 11, 2005 3:34 pm

Mirek Kal pisze:Witam
Panowie małe pytanko. Ze względu na warunki terenowe przełączam często z napędu tylko na tył w położenie na Part lub Full Time. Skrzynia biegów automat. Przy powrocie wajchy z powrotem na napęd tylny stwierdzam dużą bezwładność sygnalizacji o zmianie napędu. Mam napęd na tył a np. Part Time świeci jeszcze dobrych kilkaset metrów - mignie i zgaśnie. Tak samo zresztą dzieje się w odwrotną stronę. Mam zapięty Full Time i nic się nie świeci - kilkaset metrów i jest. I jeszcze jedno. Czy w czasie jazdy na automatycznej skrzyni można przełączać z napędu tylko na tył w położenie Full Time. Do tej pory robię to tak, że zatrzymuję się, przełączam na na N i dopiero drugą wajchą na Part lub Full. Drugiego Jeepka mam z manualną i swobodnie to robię. Ale tam mam tylko Part Time . Przełączam nawet do prędkości 50 km/godz. Zadnego zgrzytu - czysto zapina i wypina. Przy automatycznej pierwsze położenie to Part a następnie Full. Obawiam się, że nie jest to dopuszczalne i może coś wygolę w skrzyni. Uff to chyba wszystko.
:oops: :roll: ?? ??
Mam dokładnie tak samo a miałem gorzej ale jak mnie ktos tutaj słusznie op.........lił za nieuzywanie reduktora, tak odkąd jest w uzyciu zapinanie sie poprawiło. Tylko jak pali sie PART TIME tzreba uwazac i nie skrecać mocno bo zgrzyta.
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » pt mar 11, 2005 5:03 pm

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Myślałem , że w czasie jazdy nie wolno przełączać na N bo to przypomina luz na manualnej i jak tak się zrobi i dłużej się jedzie to ktoś mi powiedział, że można uszkodzić automat. Prawda to czy nie !! !! ale jak mówi Bocian zapięcie/wypięcie Part lub Full Time tylko przez N i powrót na D Wszystko jasne Dzięki:cry: :cry:
Mirek

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » pt mar 11, 2005 5:37 pm

Wszystko sprawdzone jest dokładnie tak jak mówicie :)2 :D
Mirek

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt mar 11, 2005 8:39 pm

Jak na chwile podczas jazdy zrzucisz z D na N nic sie nie stanie. Nie wolno sobie dojezdzac do skrzyzowan na luzie, wrzucac na N np z gorki na autostradzie itp itd.
Dopuszczalne jest zrzucenie z D na N dla zalaczenia/rozlaczenia napedow a nawet wskazane.
Aczkolwiek gdyby kiedys na sliskim napieral na Ciebie jakis TIR lub przy wyprzedzaniu dupa zaczela by tanczyc lub poczujesz ze pozamiatane i przegiales bo auto przestaje sie kontrolowac to nie wnikaj tylko szarp za napedy i zalaczaj, jak nie zrobisz tego z gazem w desce nic sie nie stanie a Ty bezpiecznie odzyskasz kontrole.

Tutaj jeep ma zajebista zalete w prostocie zalaczania napedow, ciagniesz za wajhe i dziala. A nie robisz mlynka w poszukiwaniu napedow :)21

Ja tam uzywalem napedow tylko jak wybitnie przegialem, na 2WD zima jest lepsza zabawa :)21 a akurat irokez jest debesciak bo przy lekkim zniosie dupy lekkie odpuszczenie gazu od razu stawia go prosto

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt mar 11, 2005 8:44 pm

a co sie dzieje przy jezdzie na N? skrzynia jest przeciez caly czas chlodzona bo silnik pracuje
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » pt mar 11, 2005 8:53 pm

Ja też próbowałem na śliskim tylko na dwóch butach. Zabawa pyszna tylko zapomniałem, że mam silnik czterolitrowy i trochę koników. Jak depnąłem to tył poszedł, a jakże, tylko trochę za daleko i dopiero zaczęła się zabawa :roll: :D
Mirek

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » sob mar 12, 2005 11:54 am

No trzeba uważać ;)
Ja nie wiem jak jest na automacie, ale u mnie na manualu, gdzie mam 3 pedał to mogę wyrwać silnik na max Nm i zrzucić sprzęgło :) Na twardym bym nie zaryzykował bo pewnie most by wybuchł, ale na śliskim
:lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob mar 12, 2005 10:48 pm

elita pisze:No trzeba uważać ;)
Ja nie wiem jak jest na automacie, ale u mnie na manualu, gdzie mam 3 pedał to mogę wyrwać silnik na max Nm i zrzucić sprzęgło :) Na twardym bym nie zaryzykował bo pewnie most by wybuchł, ale na śliskim
:lol: :lol: :lol:
W 4.0 nie musisz kopac ze sprzegla :)21 wystarczy w automacie kopnac gaz :)21 Potem kopnie Cie siedzenie w plecy :)21

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » ndz mar 13, 2005 10:09 am

Discotheque pisze:
elita pisze:No trzeba uważać ;)
Ja nie wiem jak jest na automacie, ale u mnie na manualu, gdzie mam 3 pedał to mogę wyrwać silnik na max Nm i zrzucić sprzęgło :) Na twardym bym nie zaryzykował bo pewnie most by wybuchł, ale na śliskim
:lol: :lol: :lol:
W 4.0 nie musisz kopac ze sprzegla :)21 wystarczy w automacie kopnac gaz :)21 Potem kopnie Cie siedzenie w plecy :)21
:lol: :lol: :)2 :)2

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » ndz mar 13, 2005 12:50 pm

danielpoz pisze:a co sie dzieje przy jezdzie na N? skrzynia jest przeciez caly czas chlodzona bo silnik pracuje
Chłodzona tak - ale nie smarowana :evil:

Nawet przykład przytocze, w "rajchu" diesle przechodzą co dwa lata na przegladzie test emisjii spalin (AU). Przy tym tescie silnik chodzi kilka sekuind na wolnych, potem kopany jest na 20 sekund do oporu i tak normalnie 3 razy. Jeśli nie chce sie zmiescic w normie to robi sie to nawet 20 razy 8)

I takim sposobem posypały się automaty ZF'a w BMW - od tego czasu BMW z automatem ZF'a na przegladzie nie trzeba już deptać.

Automatów nie wolno holować. Kropka. Jeepa można holować: Automat na "P", reduktor na "N". Tylny wał napędza pompe smarowania w reduktorze i jest ok.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn mar 14, 2005 10:53 am

W moim jak sie reduktor nie chce przelaczyc to pomaga energiczne przesuniecie wajchy.
Z doswiadczenie tez moge powiedziec ze z wiadomych powodow ciezko sie zapina i rozpia przy roznych typach/zuzyciu opon przod/tyl!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » pn mar 14, 2005 11:06 am

Radek666 pisze:W moim jak sie reduktor nie chce przelaczyc to pomaga energiczne przesuniecie wajchy.
Z doswiadczenie tez moge powiedziec ze z wiadomych powodow ciezko sie zapina i rozpia przy roznych typach/zuzyciu opon przod/tyl!
Zgadza sie własnie o tym pisałem w poscie -opony a cała reszta- ale nie specjalnie temat pogłebiono a moze być to powód załączania niprecyzyjnego reduktora
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pn mar 14, 2005 1:02 pm

PKi pisze:
danielpoz pisze:
Automatów nie wolno holować. Kropka. Jeepa można holować: Automat na "P", reduktor na "N". Tylny wał napędza pompe smarowania w reduktorze i jest ok.
:o :o :o :o naprawdę można pipa holować :o :o :o :o super!! :)
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn mar 14, 2005 1:08 pm

Kosa pisze:
PKi pisze:
danielpoz pisze:
Automatów nie wolno holować. Kropka. Jeepa można holować: Automat na "P", reduktor na "N". Tylny wał napędza pompe smarowania w reduktorze i jest ok.
:o :o :o :o naprawdę można pipa holować :o :o :o :o super!! :)
Oczywiście , że można ale jeszcze nie słyszałem , żeby była taka potrzeba .

:wink:

:)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » pn mar 14, 2005 1:12 pm

Stiopa pisze:
Kosa pisze:
PKi pisze: :o :o :o :o naprawdę można pipa holować :o :o :o :o super!! :)
Oczywiście , że można ale jeszcze nie słyszałem , żeby była taka potrzeba .

:wink:

:)21 :)21 :)21

:)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
Sebekk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 11:03 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Sebekk » pn mar 14, 2005 2:36 pm

a podstawa:
kiedy wrzucac 4PT a kiedy 4FT?? Bo pojecie-sliskie i sypie podłoze mi nic nie mówi! :-?

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn mar 14, 2005 2:56 pm

Part time w cięzkim terenie : błoto , głęboki śnieg , piasek , szutry .
Po mokrym asfalcie , twrdych leśnych drogach - full time .
Zresztą sam poczujesz jak sobie part time zapniesz nie tam gdzie trzeba , bo Ci przód będzie skokami przestawiać podczas skrętu . Szkliwo się z zębów sypie i tyle .

:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Sebekk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 11:03 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Sebekk » pn mar 14, 2005 3:42 pm

a ja głuptas w głębokim śniegu jeździłem na FT i 2ce na automacie! :roll:

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn mar 14, 2005 4:04 pm

Jak sobie full time radził w tym śniegu to wszystko w porządku . Chodzi o to , że jak już auto zaczyna się grzebać to wtedy można sobie jeszcze pomóc zapinając part time czyli blokując międzyosiowy mechanizm różnicowy .
Może nieprecyzyjnie napisałem w poprzednim poście - nie jest tak , że w głębokim śniegu musisz wpinać part time . Możesz to zrobić jeżeli full time nie wydaje .
A co do położenia skrzyni biegów to też ma być takie jakiego potrzebujesz . Np. zjeżdżając ostro w dół może to być 1-2 żeby śmietnik się za bardzo nie rozhulał .
3 daje pewną możliwość hamowania silnikiem .
Nie ma tu gotowego przepisu jakie ma być położenie skrzyni . Musisz pojeździć i popróbować a wtedy będziesz wiedział co masz do dyspozycji w zależności od potrzeb w danej chwili .

:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » wt kwie 05, 2005 1:21 pm

Zaraz, zaraz, zaraz...
Part time 4wd oznacza zablokowanie centralnego mechanizmu róznicowego a Full time to nie ??

Mam wrażenia że im dalej wajchą tym trudniejsze warunki jazdy i tym większe możliwości terenowe auta. :)

Czy też full time oznacza, że można 'full time' jeżdzić z napędem na wszystkie koła a part time, że tylko czasami ?
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » wt kwie 05, 2005 2:19 pm

Full time nie blokuje centralnego w przeciwienstwie do part time.
Na full time - caly czas,a na part time tylko w terenie!
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

arturg
 
 
Posty: 177
Rejestracja: śr lut 16, 2005 12:46 pm
Lokalizacja: Znienacka
Kontaktowanie:

Post autor: arturg » wt kwie 05, 2005 7:34 pm

Na full time - caly czas,a na part time tylko w terenie!
Przy włączeniu reduktora też masz Part Time i włączoną blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego a reduktor to przeważne używamy w terenie. :lol:
Artur
CJ7'79, ZJ'93, Firebird '82
tel 0514 950 344

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość