MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Mirek Kal
-

- Posty: 163
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
- Lokalizacja: Strzegom
Post
autor: Mirek Kal » pt mar 11, 2005 2:05 pm
Mirek
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » pt mar 11, 2005 3:07 pm
Spokojnie możesz zapinać w czasie jazdy . Oczywiście do rozsądnej prędkości . Chyba , że chcesz wpiąć 4 LO to tylko stojąc i najlepiej wajcha skrzyni na N .
A co do kontrolek , to raczej jest tak , że to nie kontrolki mają bezwładność tylko napęd się czasami nie chce rozpiąć . Te typy tak mają . Im częściej będziesz używał reduktora , tym łatwiej mu będzie szło zapinanie i wypinanie napędów . Czasem żeby przejść na 2H trzeba się zatrzymać i kiwnąć autem na wstecznym .
Dopóki miałem reduktor tylko z part timem też zapinał i rozpinał bez zwłoki . Od kiedy zmieniłem na NP 242 miewa czasem momenty zastanowienia .

Stiopa
XJ Sport '93
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pt mar 11, 2005 3:24 pm
Wystarczy ze wcisniesz i puscisz gaz i kontrolka zgasnie.
Mozesz przelaczac podczas jazdy. Skrzynia biegow na N potem zalaczasz naped lub wylaczasz i znowu skrzynia biegow na D.
Tylko do 4LO MUSISZ sie zatrzymac.
-
vladimir
-

- Posty: 122
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
- Lokalizacja: centre,lodz i okolice
Post
autor: vladimir » pt mar 11, 2005 3:34 pm
Mam dokładnie tak samo a miałem gorzej ale jak mnie ktos tutaj słusznie op.........lił za nieuzywanie reduktora, tak odkąd jest w uzyciu zapinanie sie poprawiło. Tylko jak pali sie PART TIME tzreba uwazac i nie skrecać mocno bo zgrzyta.
XJ90 ltd 4.0
Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d
-
Mirek Kal
-

- Posty: 163
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
- Lokalizacja: Strzegom
Post
autor: Mirek Kal » pt mar 11, 2005 5:03 pm
Mirek
-
Mirek Kal
-

- Posty: 163
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
- Lokalizacja: Strzegom
Post
autor: Mirek Kal » pt mar 11, 2005 5:37 pm
Wszystko sprawdzone jest dokładnie tak jak mówicie

Mirek
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pt mar 11, 2005 8:39 pm
Jak na chwile podczas jazdy zrzucisz z D na N nic sie nie stanie. Nie wolno sobie dojezdzac do skrzyzowan na luzie, wrzucac na N np z gorki na autostradzie itp itd.
Dopuszczalne jest zrzucenie z D na N dla zalaczenia/rozlaczenia napedow a nawet wskazane.
Aczkolwiek gdyby kiedys na sliskim napieral na Ciebie jakis TIR lub przy wyprzedzaniu dupa zaczela by tanczyc lub poczujesz ze pozamiatane i przegiales bo auto przestaje sie kontrolowac to nie wnikaj tylko szarp za napedy i zalaczaj, jak nie zrobisz tego z gazem w desce nic sie nie stanie a Ty bezpiecznie odzyskasz kontrole.
Tutaj jeep ma zajebista zalete w prostocie zalaczania napedow, ciagniesz za wajhe i dziala. A nie robisz mlynka w poszukiwaniu napedow
Ja tam uzywalem napedow tylko jak wybitnie przegialem, na 2WD zima jest lepsza zabawa

a akurat irokez jest debesciak bo przy lekkim zniosie dupy lekkie odpuszczenie gazu od razu stawia go prosto
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pt mar 11, 2005 8:44 pm
a co sie dzieje przy jezdzie na N? skrzynia jest przeciez caly czas chlodzona bo silnik pracuje
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Mirek Kal
-

- Posty: 163
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
- Lokalizacja: Strzegom
Post
autor: Mirek Kal » pt mar 11, 2005 8:53 pm
Ja też próbowałem na śliskim tylko na dwóch butach. Zabawa pyszna tylko zapomniałem, że mam silnik czterolitrowy i trochę koników. Jak depnąłem to tył poszedł, a jakże, tylko trochę za daleko i dopiero zaczęła się zabawa

Mirek
-
elita
-

- Posty: 192
- Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
- Lokalizacja: Kalisz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: elita » sob mar 12, 2005 11:54 am
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » sob mar 12, 2005 10:48 pm
W 4.0 nie musisz kopac ze sprzegla

wystarczy w automacie kopnac gaz

Potem kopnie Cie siedzenie w plecy

-
elita
-

- Posty: 192
- Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
- Lokalizacja: Kalisz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: elita » ndz mar 13, 2005 10:09 am
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » ndz mar 13, 2005 12:50 pm
danielpoz pisze:a co sie dzieje przy jezdzie na N? skrzynia jest przeciez caly czas chlodzona bo silnik pracuje
Chłodzona tak - ale nie smarowana
Nawet przykład przytocze, w "rajchu" diesle przechodzą co dwa lata na przegladzie test emisjii spalin (AU). Przy tym tescie silnik chodzi kilka sekuind na wolnych, potem kopany jest na 20 sekund do oporu i tak normalnie 3 razy. Jeśli nie chce sie zmiescic w normie to robi sie to nawet 20 razy
I takim sposobem posypały się automaty ZF'a w BMW - od tego czasu BMW z automatem ZF'a na przegladzie nie trzeba już deptać.
Automatów nie wolno holować. Kropka. Jeepa można holować: Automat na "P", reduktor na "N". Tylny wał napędza pompe smarowania w reduktorze i jest ok.
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pn mar 14, 2005 10:53 am
W moim jak sie reduktor nie chce przelaczyc to pomaga energiczne przesuniecie wajchy.
Z doswiadczenie tez moge powiedziec ze z wiadomych powodow ciezko sie zapina i rozpia przy roznych typach/zuzyciu opon przod/tyl!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
vladimir
-

- Posty: 122
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
- Lokalizacja: centre,lodz i okolice
Post
autor: vladimir » pn mar 14, 2005 11:06 am
Radek666 pisze:W moim jak sie reduktor nie chce przelaczyc to pomaga energiczne przesuniecie wajchy.
Z doswiadczenie tez moge powiedziec ze z wiadomych powodow ciezko sie zapina i rozpia przy roznych typach/zuzyciu opon przod/tyl!
Zgadza sie własnie o tym pisałem w poscie -opony a cała reszta- ale nie specjalnie temat pogłebiono a moze być to powód załączania niprecyzyjnego reduktora
XJ90 ltd 4.0
Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » pn mar 14, 2005 1:02 pm
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » pn mar 14, 2005 1:08 pm
Stiopa
XJ Sport '93
-
vladimir
-

- Posty: 122
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
- Lokalizacja: centre,lodz i okolice
Post
autor: vladimir » pn mar 14, 2005 1:12 pm
XJ90 ltd 4.0
Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d
-
Sebekk
- jestem tu nowy...

- Posty: 29
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 11:03 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: Sebekk » pn mar 14, 2005 2:36 pm
a podstawa:
kiedy wrzucac 4PT a kiedy 4FT?? Bo pojecie-sliskie i sypie podłoze mi nic nie mówi!

-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » pn mar 14, 2005 2:56 pm
Part time w cięzkim terenie : błoto , głęboki śnieg , piasek , szutry .
Po mokrym asfalcie , twrdych leśnych drogach - full time .
Zresztą sam poczujesz jak sobie part time zapniesz nie tam gdzie trzeba , bo Ci przód będzie skokami przestawiać podczas skrętu . Szkliwo się z zębów sypie i tyle .

Stiopa
XJ Sport '93
-
Sebekk
- jestem tu nowy...

- Posty: 29
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 11:03 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: Sebekk » pn mar 14, 2005 3:42 pm
a ja głuptas w głębokim śniegu jeździłem na FT i 2ce na automacie!

-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » pn mar 14, 2005 4:04 pm
Jak sobie full time radził w tym śniegu to wszystko w porządku . Chodzi o to , że jak już auto zaczyna się grzebać to wtedy można sobie jeszcze pomóc zapinając part time czyli blokując międzyosiowy mechanizm różnicowy .
Może nieprecyzyjnie napisałem w poprzednim poście - nie jest tak , że w głębokim śniegu musisz wpinać part time . Możesz to zrobić jeżeli full time nie wydaje .
A co do położenia skrzyni biegów to też ma być takie jakiego potrzebujesz . Np. zjeżdżając ostro w dół może to być 1-2 żeby śmietnik się za bardzo nie rozhulał .
3 daje pewną możliwość hamowania silnikiem .
Nie ma tu gotowego przepisu jakie ma być położenie skrzyni . Musisz pojeździć i popróbować a wtedy będziesz wiedział co masz do dyspozycji w zależności od potrzeb w danej chwili .

Stiopa
XJ Sport '93
-
wojtek_pl

- Posty: 452
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wojtek_pl » wt kwie 05, 2005 1:21 pm
Zaraz, zaraz, zaraz...
Part time 4wd oznacza zablokowanie centralnego mechanizmu róznicowego a Full time to nie
Mam wrażenia że im dalej wajchą tym trudniejsze warunki jazdy i tym większe możliwości terenowe auta.
Czy też full time oznacza, że można 'full time' jeżdzić z napędem na wszystkie koła a part time, że tylko czasami ?
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » wt kwie 05, 2005 2:19 pm
Full time nie blokuje centralnego w przeciwienstwie do part time.
Na full time - caly czas,a na part time tylko w terenie!
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
arturg
-

- Posty: 177
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 12:46 pm
- Lokalizacja: Znienacka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: arturg » wt kwie 05, 2005 7:34 pm
Na full time - caly czas,a na part time tylko w terenie!
Przy włączeniu reduktora też masz Part Time i włączoną blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego a reduktor to przeważne używamy w terenie.

Artur
CJ7'79, ZJ'93, Firebird '82
tel 0514 950 344
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość