MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Kris - samuraj
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn cze 02, 2003 9:17 pm
- Lokalizacja: warszawa
Post
autor: Kris - samuraj » pt mar 11, 2005 11:23 pm
Koledzy powiedzcie co może wibrować w ZJ cie tak od 100km/h w górę?
Od razu mówię, że to nie koła - bo i wyważałem i doważałem na aucie.
A może nie powinno się tym autem tak szybko jeździć

Kris
suzuki był, tera je pip a będą 2 (pipy)
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » pt mar 11, 2005 11:25 pm
krzyzaki walu, sam wal jak jest niewywazony badz krzywy, wywalone poduchy silnika, skrzyni, reduktora....
moze byc mnustwo powodow
a przy przyspieszaniu od zera z butem w podlodze jest ok??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Kris - samuraj
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn cze 02, 2003 9:17 pm
- Lokalizacja: warszawa
Post
autor: Kris - samuraj » sob mar 12, 2005 12:02 am
Przyspiesza idealnie.
te wibracje zbiegają się z przekroczeniem 2000 obrotów przy 100 km/h
ale jak wyłączę overdrive (wtedy silnik ma wyższe obroty) to też wibruje tak jakbt pod samochodem. W warsztacie mówią, że krzyżaki mam dobre. Podobno w wale jest jeszcze jakieś połączenie (nie krzyżaki) które jest nie naprawialne takie jakby przewężenie. Może to przez to? I co robić - nowy wał przedni kosztuje w Polsce 2 800!!!
Kris
suzuki był, tera je pip a będą 2 (pipy)
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » sob mar 12, 2005 12:37 am
a czy te wibracje sa stale czy efekt jakbys przejezdzal co 30 m przez tarke??
....tarka....cisza.....tarka....cisza ....
ja tak mam i odpiecie przedniego walu na chwile wyjasnilo mi sprawe
... wszystko ucichlo

mysle ze u mie to wszystko na raz - i krzyzaki przegubowe i wal

a raczej to ustrojstwo co jest zamiast krzyzaka na przednim wale
ale...
w grandzie z przegubem spox
...wypnij przedni wal i zobacz co sie bedzie dzialo

olej nie poleci ( tak jak z tylnym) wiec smigac mazna
ale lepiej niech sie ktos od granda wypowie bo w ZJ to moze jest inaczej niz w XJ i bedzie na mnie

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » sob mar 12, 2005 7:56 am
chyba jak wypnie przedni wal to juz niegdzie nie pojedzie
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » sob mar 12, 2005 9:27 am
tak myslalem po cichu ze glupoty gadam!!
ale ja XJ'tniety jestem i moj czirokas mi to umozliwia
a nie mozna w ZJ zablokowac centralnego / roznicowego??
sorry za laickie pytanie ale nawet w ZJ nie siedzialem nigdy

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » sob mar 12, 2005 10:17 am
sam widziales jak mi sie kolka tylne krecily a auto stalo w miejscu

niesty ZJ to nie XJ jesli chodzi o napedy
jesli nie siedziales to zapraszam jutro-nawet moge cie przewiezc ale tylko kawalek

hahahaha
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » sob mar 12, 2005 6:40 pm
danielpoz pisze:chyba jak wypnie przedni wal to juz niegdzie nie pojedzie
Pojedzie,pojedzie,bo jak ma 242 to zapnie tylko tył,a jak ma 249-to wiskoza mu przyblokuje

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » sob mar 12, 2005 8:31 pm
vandall1 pisze:danielpoz pisze:chyba jak wypnie przedni wal to juz niegdzie nie pojedzie
Pojedzie,pojedzie,bo jak ma 242 to zapnie tylko tył,a jak ma 249-to wiskoza mu przyblokuje

czyli jak przednie beda w powietrzu lub na lodzie to tyl bedzie pedny?
grand napewno nie ma 242
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Kris - samuraj
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn cze 02, 2003 9:17 pm
- Lokalizacja: warszawa
Post
autor: Kris - samuraj » sob mar 12, 2005 8:41 pm
dobry pomysł z odpięciem wału, ale faktycznie nierealny - jest stały napęd na 4 nie da się odłączyć przodu.
ale powiedzcie jeszcze jedno: jak przy 120km/h (wtedy wszystko wibruje jak cholera)

wyrzucę na Neutral to wszystko się uspokaja - więc czy wtedy wał się nie kręci? to chyba niemożliwe
a może to nie wał tylko jakaś półoś czy cóś w moście?
Kris
suzuki był, tera je pip a będą 2 (pipy)
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » sob mar 12, 2005 9:52 pm
...no a poduchy jak wygladaja??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Kris - samuraj
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn cze 02, 2003 9:17 pm
- Lokalizacja: warszawa
Post
autor: Kris - samuraj » sob mar 12, 2005 10:32 pm
ale które poduchy? silnika, skrzyni?
Zresztą chyba wtedy wibracje zależały by od obrotów a nie od prędkości czyż nie?
Kris
suzuki był, tera je pip a będą 2 (pipy)
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » ndz mar 13, 2005 12:57 pm
danielpoz pisze:
grand napewno nie ma 242
Bzdura
Może mieć.
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » ndz mar 13, 2005 2:01 pm
tak? nie slyszalem a to w jakis rocznikach czy jak sie trafi?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » ndz mar 13, 2005 3:32 pm
danielpoz pisze:tak? nie slyszalem a to w jakis rocznikach czy jak sie trafi?
Jak sie samemu zalozy

W USA to popularna przerobka do palenia gumy przy 5,2litra.
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz mar 13, 2005 10:35 pm
Kris - samuraj pisze:dobry pomysł z odpięciem wału, ale faktycznie nierealny - jest stały napęd na 4 nie da się odłączyć przodu.
ale powiedzcie jeszcze jedno: jak przy 120km/h (wtedy wszystko wibruje jak cholera)

wyrzucę na Neutral to wszystko się uspokaja - więc czy wtedy wał się nie kręci? to chyba niemożliwe
a może to nie wał tylko jakaś półoś czy cóś w moście?
mój xj ma 242,wiec po wypięciu przedniego wału jedzie rzecz jasna.
249 mam w wynalazku-też jedzie przy wypietym przednim wale.A jeżdżę raczej na trzeżwo

Ruscy piszą,ze w ZJ były 231,242 i 249....
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Kris - samuraj
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn cze 02, 2003 9:17 pm
- Lokalizacja: warszawa
Post
autor: Kris - samuraj » pn mar 14, 2005 11:34 am
Dzięki za podpowiedź, biorę się do roboty - odpinam wał.
napiszę jakie rezultaty eksperymentu.
Kris
suzuki był, tera je pip a będą 2 (pipy)
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » wt mar 15, 2005 9:17 pm
Wkradło się tu wiele nieporozumień, które warto wyjaśnić by nie popsuć sprzetu:
1. W ZJ-tach były montowane reduktory 242 przez cały okres produkcji
2. W 242 wał przedni można odpiąć, jednak jazda na 4wd ful time będzie niemożliwa.
3. W 249 (czyli reduktor z tylko z dwoma położeniami) do rocznika 1995 NIE WOLNO odpinać przedniego wału - spali się wisko, w późniejszych rocznikach można to zrobić bez problemu.
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » wt mar 15, 2005 9:32 pm
no wlasnie mam rok modelowy VIN 95 ale rocznik 12.94 i mam tylko dwa polozenia dzwigni reduktora
4all time
N
4LO
rozumiem ze ten gorszy
gdzies tak czytalalem na forum ze na tym reduktorze mozna ruszyc jak np.przednie kola sa na lodzie a tyl na czarnym i na odwrot??? prawda czy falsz?

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » wt mar 15, 2005 10:32 pm
Prawda.
To moze jednak nie wypinaj tego wału?Jak sie ma wisko zjarać to ja wole nie wisieć.Faktem jednak jest,że jeżdziłem bez przedniego wału na 249 i nic się nie stało....przynajmniej na razie.
Mówiąc o 242 miałem oczywiście na mysli jazdę na part time

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Kris - samuraj
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn cze 02, 2003 9:17 pm
- Lokalizacja: warszawa
Post
autor: Kris - samuraj » pt mar 18, 2005 11:55 am
Wszystko prawda, sprawdziłem samochód jedzie z odpiętym wałem.
Na szczęście dla sprzęgła wisko nie udało mi się go odpiąć z dwóch stron, więc tylko sprawdziłem że rusza w przód i w tył.
przy reduktorze na krzyżaku są jakieś dziwne śrubki - klucz `8 jest za duży a `7 za mały. Calowe cy cóś
To chyba trza się przejechać do jakiegoś wałownika.
Podobno niektórzy wywarząją wał na samochodzie...
Kris
suzuki był, tera je pip a będą 2 (pipy)
-
Kris - samuraj
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn cze 02, 2003 9:17 pm
- Lokalizacja: warszawa
Post
autor: Kris - samuraj » pt mar 18, 2005 11:56 am
Wszystko prawda, sprawdziłem samochód jedzie z odpiętym wałem.
Na szczęście dla sprzęgła wisko nie udało mi się go odpiąć z dwóch stron, więc tylko sprawdziłem że rusza w przód i w tył.
przy reduktorze na krzyżaku są jakieś dziwne śrubki - klucz `8 jest za duży a `7 za mały. Calowe cy cóś
To chyba trza się przejechać do jakiegoś wałownika.
Podobno niektórzy wywarząją wał na samochodzie...
Kris
suzuki był, tera je pip a będą 2 (pipy)
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » pt mar 18, 2005 12:14 pm
A jak masz wał: podwójny Cardan czy CV ?
-
Kris - samuraj
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn cze 02, 2003 9:17 pm
- Lokalizacja: warszawa
Post
autor: Kris - samuraj » ndz mar 20, 2005 10:12 pm
chyba to jest podwójny kardan (przy reduktorze podwójny krzyżak) a przy moście pojedyńczy. W środku wału takie przewężenie które pozwala mu się wydłużać. Amerykanie mówią na to slip yoke, nie wiem jak po polsku.
Kris
suzuki był, tera je pip a będą 2 (pipy)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości