grand - na co zwrócić uwagę ?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

grand - na co zwrócić uwagę ?

Post autor: Richat » czw mar 17, 2005 1:12 pm

w przyszłym miesiący chce kupić granda za ok 35 tys. czyli ok 10 letni, na co mam zwrócić uwage przy zakupie?

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw mar 17, 2005 1:49 pm

Poczytaj na forum, było tego sporo. Osobiście nie polecam roczników 1993-1995.

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Richat » pt mar 18, 2005 9:17 am

a dlaczego, co z nimi?

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » pt mar 18, 2005 11:01 am

Richat pisze:a dlaczego, co z nimi?
A poczytaj forum :)21 Archiwalia, podpowiem :)2
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Richat » sob mar 19, 2005 7:57 am

jak bym miał czas, i mozliwosci to bym sie nie pytał na grupie, tylko bym sie zanurzył w postach i bym czytał, a niestety nie mam czasu, ani mozliwosci, wiec jak ktos by był tak miły i sreascił mi w kilku zdaniach to co jest napisane w 1000-cach postów byłbym wdzieczny.

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » sob mar 19, 2005 9:47 am

:)20 :)20
Oj leniuch z Ciebie straszny. Nie musisz czytać 1000 postów, wystarczy, że skorzystasz z opcji szukaj. Chyba nie wyobrażasz sobie, że ktoś będzie po dwadzieścia razy pisał to samo ??
Wstyd !!

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » sob mar 19, 2005 10:48 am

WJ Jeep pisze::)20 :)20
Oj leniuch z Ciebie straszny. Nie musisz czytać 1000 postów, wystarczy, że skorzystasz z opcji szukaj. Chyba nie wyobrażasz sobie, że ktoś będzie po dwadzieścia razy pisał to samo ??
Wstyd !!
To jeden z tych jednorazowych użytkowników, co wpada na forum, żąda odpowiedzi na swoje pytania bo nie chce/nie man czasu szukać, potem się oburza że wszyscy odsyłają go do archiwum, i więcej się nie pojawia. W sumie, to nie ma się czym przejmować :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » sob mar 19, 2005 8:21 pm

Richat pisze:jak bym miał czas, i mozliwosci to bym sie nie pytał na grupie, tylko bym sie zanurzył w postach i bym czytał, a niestety nie mam czasu, ani mozliwosci, wiec jak ktos by był tak miły i sreascił mi w kilku zdaniach to co jest napisane w 1000-cach postów byłbym wdzieczny.
taa a kiedys to trzeba było autobus, do czytelnii, dowodzik, zapisać, posiedzieć gazetki poprzeglądać roczniki poczytać ,przepisać fiszki porobić
a teraz kur...wa komputert i czasu niema tylko dawaj na wczoraj a matizem pogonić.....
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » sob mar 19, 2005 9:37 pm

ogólnie jeżeli chodzi o mechanike to trzeba zwrócić uwagę na wszystko to samo co w normalnym samochodzie plus wszystkie problemy wynikające z posiadania dwóch sztywnych mostów i napędu 4x4
nic nowego o czym tu pisać?? a z normalnych rzeczy to chyba łatwo ocenic czy amorki tylnej klapy trzymają itd... :roll:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » pn mar 21, 2005 10:09 am

misman pisze:
WJ Jeep pisze::)20 :)20
Oj leniuch z Ciebie straszny. Nie musisz czytać 1000 postów, wystarczy, że skorzystasz z opcji szukaj. Chyba nie wyobrażasz sobie, że ktoś będzie po dwadzieścia razy pisał to samo ??
Wstyd !!
To jeden z tych jednorazowych użytkowników, co wpada na forum, żąda odpowiedzi na swoje pytania bo nie chce/nie man czasu szukać, potem się oburza że wszyscy odsyłają go do archiwum, i więcej się nie pojawia. W sumie, to nie ma się czym przejmować :)21
Dokladnie - znam to zjawisko od podszewki, moderuje na innym forum... Poza tym tez mamy manuala, tyle, ze do sciagniecia jest luzik, ale ma haslo ;) I oburzenie, ze jest haslo, ze tylko dla zarejestrowanych czlonkow Klubu i tak dalej.

Ja zawsze bezradnie rozkladam rece :)21
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » pn mar 21, 2005 5:33 pm

WJ Jeep pisze:Poczytaj na forum, było tego sporo. Osobiście nie polecam roczników 1993-1995.
Mam 1993 i nic złego nie mogę powiedzieć. Może trafiłeś na jakiś felerny egzęplarz?

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » pn mar 21, 2005 7:33 pm

Tołdi pisze:
WJ Jeep pisze:Poczytaj na forum, było tego sporo. Osobiście nie polecam roczników 1993-1995.
Mam 1993 i nic złego nie mogę powiedzieć. Może trafiłeś na jakiś felerny egzęplarz?
Tak, trafiłem :)21
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pt mar 25, 2005 4:55 pm

Weź mechanika od jeepów - i myslę tu o miłośniku marki, a nie koniecznie o gościu z ASO - ja oglądałem co najmniej 4 sztuki zanim się zdecydowałem.
Podczas tych oględzin wyliczyliśmy koszty wszystkich reanimacji i koniecznych napraw na ok. 7 tys. zł i to w cenach dobrych adresów na części do jeepa ( w ASO może byłoby i 15 tys pln albo lepiej)
Mój egzemplarz jako nówka sztuka był sprowadzony do kraju i jeździł w jednej rodzinie ale był pomimo to strasznie zaniedbany. Na stronach w usa po kodzie vin możesz sprawdzić historię auta.
Co pamiętam - brak działalnia amorów tylnej klapy, brak możliwości otworzenia tylnej klapy ( zardzewiał od nieużywania tylny zamek - roboty od zarąbania bo nie chciałem kupować używki i nowego ceny: od 150 zł wzwyż), trochę wycieków od dołu, oleje i świece do wymiany, brak hamulca ręcznego (totalny zanik elementów składowych) :o , słabe amory (od 1000 zł za komplet), tarcze i klocki ( za komplet tarcze i klocki przód i tył zapłaciłem 920 zł pod Wawą), słaba piasta z przodu (ceny od 350 zł wzwyż), wywalone ze dwa krzyżaki (ceny od 50 zł wzwyż), skrzynia kulejąca - ale podobno na gwarancji - i nie zrobili bo gwarancja się skończyła - ceny naprawy od 1800 pewno i do 5 tys w zależności od przypadłości), zero przednich reflektorów - w roku 95 ( i pewno coś w około tej daty )nagminnie wsadzano do środka lampy bardzo podobne do tych od malucha i polerowano ten plastik z przodu reflektora - po paru latach plastik był tak porysowany, że w nocy nic nie widziałeś przed maską (ceny czasem 300 za europę za nówkę sztukę z chin albo tamtego regionu, częściej 500 - 700 zł), - ja na razie wydłubałem plastikowe klosze i jest ok. No coś tam dalej i dalej.
Jedyną rzeczą na której się oszukałem to klimatyzacja.
I NA TO chcę Cię szczególnie uczulić.
Nie wierz w żadne teksty typu - działa ale trzeba ją nabić.
Za nabicie zapłacisz coś koło 250 - 300 zł ale to bajka.
Główną przypadłością klimy jest korodujący parownik, który ze względów zastosowanej technologii jest zmorą jeepów, chryslerów.
Czynnik znika z układu, a sam parownik zapycha się olejem i innym syfem i efekt jest taki, że przy włączonym na maksa nawiewie ledwo dmucha a o klimie możesz zapomnieć. Nie olewaj tego, bo zimną porą roku twoja wentylacja nie będzie w stanie odparować nawet przedniej szyby do połowy - a w środku będziesz się czuł jak w ogrodzie botanicznym - szyby permanentnie zaparowane bez mozliwości zlikwidowania pary.
Koszt parownika - ja kupiłem nowy za 600 zł w Wawie ale ceny zdecydowanie kształtowały się w przedziale od 1700 zł do 2200 zł za nowy.
Do tego w parze prawie zawsze jak właściciel tego nie naprawiał leci kompresor (ceny od 500 zł za używkę) - no i za wymianę parownika - czyli zdemontowanie prawie całej deski rozdzielczej mogą Cię policzyć nawet 600 zł.
REASUMUJĄC:
- weź kogoś kto zna się na cenach części i naprawie i targuj do upadłego - myślę, że na rynku wtórnym jest trochę samochodów i jest w czym wybierać a faktycznie jak weźmiesz syfa i nie wiesz gdzie kupować graty ( a to przychodzi dopiero z czasem) to możesz mocno żałować swojej decyzji i winny będzie JEEP :cry: :)21

Przy 5.2 z full time koniecznie sprawdź zachowanie się napędu ja nie znalazłem ŻADNEGO w pełni sprawnego - stąd 4 litry z dołączanym przodem.
pzdr - mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt mar 25, 2005 5:01 pm

a, że się tak zapytam, jakie są objawy niesprawnego napędu?? ?? :roll:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pt mar 25, 2005 5:14 pm

KOSA - już nie wiem gdzie Ci odpisywać (chodzi o gaz)-
walnąłem głupotę - bo oczywiście chodziło mi o krzyżaki które napieprzały na skręconych kołach - a było to tak dawno, że wtedy ktoś mi mówił, że to w ch... kosztuje i to w ogóle początek końca - co oczywiście poźniej się samo zweryfikowało (kiedy kupiłem w końcu swojego ):oops:
pzdr - mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt mar 25, 2005 5:19 pm

hehe przepraszam za zamieszanie ale spać nie moge przez ten gaz i dlatego taki mętlik wszystkim robie już pewnei mnie niektórzy przeklinają zebym założył i dał wszystkim świety spokój. Chętnie wysłucham Twojej opinii na priv :oops:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt mar 25, 2005 6:30 pm

mel pisze:
Przy 5.2 z full time koniecznie sprawdź zachowanie się napędu ja nie znalazłem ŻADNEGO w pełni sprawnego - stąd 4 litry z dołączanym przodem.
pzdr - mel
masz mozliwosc dolaczenia przodu w grandzie?
jakie to byly nie sprawne napedy? bo nie kumam o co chodzi bo piszesz o krzyzakach a w ZJ ich nie ma
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pt mar 25, 2005 7:33 pm

O żesz w trąbę - co się z Wami wszystkimi porobiło na te święta - wg mojej wiedzy amatora - podkreślam amatora - mamy w ZJ do czynienia z dwoma rozwiązaniami - tzw U-joint type i Constant Velocity (CV) joint type - czyli krzyżak albo przegub - u mnie jest krzyżak i skrzynia NP/NV 231 czyli tzw part time - na czarnym nie mogę jeździć na 4x4 ale jak rozumiem jak załączę przód to cały czas mam sztywny rozdział 50/50.

A co do tych 5.2 - to na ogół były to fury z reduktorem 242 (roczniki 93) i już dziś nie pamiętam o co chodziło ( a u siebie mam w ZJ co innego) czy to padały krzyżaki (a może przeguby idą do tej skrzyni rozdzielczej), czy wisko czy coś jeszcze - utwiła mi w pamięci porada - jakiegoś mechanika - jak ZJ z reduktorem 242 stuka i szarpie na skręconych kołach - to sobie odpuść. (zapięte 4WD)
:evil: :lol:
Nie jestem tu specem i po cichutku chciałem się z tej opinii wycofać bo mogę coś zdrowo pier.....ć. :)21
A poza tym jestem wk... bo nie mogę znależć swoich kwitów z napraw samochodu a przede wszystkim od tej piep.... instalacji gazowej co miałem wysłać Kosie.
:)11 :)20
Nie wiem , nie znam się ale się staram :)21 :)21 :)2
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt mar 25, 2005 7:47 pm

no widzisz teraz juz cos wiem wiecej a ty sie denerwujesz :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pt mar 25, 2005 8:28 pm

:wink: :lol: ja ? - w ogóle się nie denerwuję :D :D
ale prawdę mówiąc mam nadzieję, że ktoś z naszych kolegów speców znajdzie trochę czasu aby nam to wyłuszczyć -
WSZYSTKIM ŻYCZĘ WESOŁYCH ŚWIĄT I ABY JAJKO BYŁO TAK MOKRE JAK ASFALT POD JEEPEM.
pzdr - mel !! :)2
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » sob mar 26, 2005 7:48 am

EEEEE... no to wczoraj jeszcze sobie poczytałem o ZJ 5.2 i wynika, że skrzynia 242 była wsadzana TYLKO do 4 litrówek, a przy większym silniku były montowane skrzynie 249 - i to one mają wisko.
:roll:
pzdr.
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości