zderzak na wyciagarke

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

zderzak na wyciagarke

Post autor: kejtar » pn mar 21, 2005 9:01 pm

http://www.ofoto.com/I.jsp?c=te2xbqn.61 ... &y=-jb0mb5
W sumie chyba w niego wlozylem moze z 3 dni pracy (wliczam w to malowanie).
Jedna z rzeczy ktorych nie widac na tych zdjeciach jest wzmocnienie przodu: na samym przedzie gdzie sie mocuje zderzak to zrobilem wzmocniona poprzeczke ktora usztywnia przod jeepa. Laczy ona prawa i lewa strone ramy (pseudo ramy) i jest prykrecona do przodu ramy i do zderzaka.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » pn mar 21, 2005 9:09 pm

Ciekawa sprawa, motam właśnie coś podobnego do granda, na razie wersja bez wyciagarki :D pytanie tylko jak daleko wpuścić mocowanie zderzaka w podłużnice
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » pn mar 21, 2005 9:11 pm

homikk pisze:pytanie tylko jak daleko wpuścić mocowanie zderzaka w podłużnice
Oz do tego ostatniego bolca z tylu. W sumie z kazdej strony zderzak siedzi na 5 bolcach. 3 10mm 1 7/16" 1 9/16"
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn mar 21, 2005 9:28 pm

No widać,ze to szybka robota była :)21 :)21

A tak serio:
-wyciagarka siedzi w wannie pełnej błota
-jak komuś zak...wisz tymi rolkami-bedzie ból...
-śruby moc wyciągarkę można łatwo odkręcić,hę :roll:

To tak,żeby się czepnąć :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » pn mar 21, 2005 9:29 pm

Jak dla mnie bomba! Najważniejsze że spełnia swoją funkcję. Ile mniej więcej waży? Wzorowałeś się na czymś konkretnym? Mnie nabardziej podoba się oryginalny ARB ale cena mnie przewraca :-?
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » pn mar 21, 2005 9:42 pm

vandall1 pisze:No widać,ze to szybka robota była :)21 :)21

A tak serio:
-wyciagarka siedzi w wannie pełnej błota
-jak komuś zak...wisz tymi rolkami-bedzie ból...
-śruby moc wyciągarkę można łatwo odkręcić,hę :roll:

To tak,żeby się czepnąć :)21
Masz racje ze w wannie moze byc pelno blota: jeszcze nie skonczylem wiercic wszystkich otworow do spuszczania wody (tak poza tym to raczej sie musze wody tylko obawiac bo blota nie lubie).
O co chodzi z tymi rolkami?
Jesli chodzi o kradziesz, to tak, jest to problem. Mam zamiar kupic sruby takie co sie raz zakreca i mozna tylko dokrecic a zeby zdjac to trzeba je odciac (i potem wyciagarke sie wyciaga wraz z resztkami srub i resztki mozna wykrecic uzywajac obceg).
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » pn mar 21, 2005 9:45 pm

TTom pisze:Jak dla mnie bomba! Najważniejsze że spełnia swoją funkcję. Ile mniej więcej waży? Wzorowałeś się na czymś konkretnym? Mnie nabardziej podoba się oryginalny ARB ale cena mnie przewraca :-?
hmm nie wiem za bardzo ile wazy: krance sa z 1/4" 2"x4", srodek jest ze stali lekko grubszej niz 3/16" ale mniej niz 1/4" a umocowania do ramy sa z 1/2". W jedna osobe sie uniesie ale w jedna sie nie zainstaluje :D Tak ogolnie to musze powiedzies ze biada temu kto mi zajedzie droge na autostradzie :P
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn mar 21, 2005 9:46 pm

rewelaja !! :)2

10 pkt za samozaparcie !!

powiedz mi tylko jak sie powietrze teraz dostaje do tego stozka jak otwor wlotowy zasloniles sterownikiem wincha??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » pn mar 21, 2005 9:49 pm

XJeep pisze: powiedz mi tylko jak sie powietrze teraz dostaje do tego stozka jak otwor wlotowy zasloniles sterownikiem wincha??
Nowe modele nie maja tam otworu wlotowego: wlot powietrza idzie tylko i wylacznie przez chlodnice i szpare obok chlodnicy. Nie jest to najlepsze rozwiazanie, ale jak wykombinuje jak rozwiazac pare rzeczy, to zrobie sobie wlot powietrza poprzez taki "komin" :D
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » pn mar 21, 2005 11:09 pm

No tak, stożek ma sens tylko gdy dostaje dużo i to zimnego powietrza, pogarsza osiągi silnika jeśli powietrze zdąży się nagrzać w pobliżu gorącego silnka. Stosuje się różnego rodzaju osłony, najlepsze kevlarowe, gotowe air-boxy, ale to pewnie wiesz. W hondzie mam dolot zimnego powietrza od spodu ze specjalnie poprowadzonej rury, cały układ fabryczny wywalony. W terenówce dolot może być tylko z góry - mniejsza szansa na zaciągnięcie wody, brudu, itd.. Myślę że najlepszym rozwiązaniem jest wycięcie wlotu na masce i osłonięcie go gotową osłoną jakich mnóstwo można znaleźć w sklepach z gadżetami do tuningu. Coś takiego będę robił po swapie na hemi, nie zaszkodzi :wink: Pozdro - Tomek
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt mar 22, 2005 1:10 am

kejtar pisze: Masz racje ze w wannie moze byc pelno blota: jeszcze nie skonczylem wiercic wszystkich otworow do spuszczania wody (tak poza tym to raczej sie musze wody tylko obawiac bo blota nie lubie).
O co chodzi z tymi rolkami?
Jesli chodzi o kradziesz, to tak, jest to problem. Mam zamiar kupic sruby takie co sie raz zakreca i mozna tylko dokrecic a zeby zdjac to trzeba je odciac (i potem wyciagarke sie wyciaga wraz z resztkami srub i resztki mozna wykrecic uzywajac obceg).
No z rolkami,to sie czepiam,bo to jest tu pierwszy element uderzajacy.Moze jakaś rura?
Nie zwróciłem uwagi,że jesteś z cal....Jezeli tam też jest problem kradzieży,to może lepiej zaspawać łby srub,bo jeżeli te o których mówisz urywają się przy odkręcaniu-to lipa/jeszcze szybciej zwiną/.
A boki są na tyle mocne zeby hilifta podłożyć?Sadzę,że powinno byc trochę więcej materiału "na wysokość"miedzy bokami a "wanną"
Ale generalnie wyglada bojowo :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » wt mar 22, 2005 4:50 am

vandall1 pisze:No z rolkami,to sie czepiam,bo to jest tu pierwszy element uderzajacy.Moze jakaś rura?
Nie zwróciłem uwagi,że jesteś z cal....Jezeli tam też jest problem kradzieży,to może lepiej zaspawać łby srub,bo jeżeli te o których mówisz urywają się przy odkręcaniu-to lipa/jeszcze szybciej zwiną/.
A boki są na tyle mocne zeby hilifta podłożyć?Sadzę,że powinno byc trochę więcej materiału "na wysokość"miedzy bokami a "wanną"
Ale generalnie wyglada bojowo :)2
The sruby o ktorych mowie sie nie odkrecaja: tzn sa tak zrobione ze nie ma za co zlapac w kierunku odkrecania(trudno mi to wytlumaczyc ale wyobraz sobie srube np z lebkiem typu philips ktora ma w jedna strone zciete krawedzie ze jest za co sie tylko zaprzec w kierunku zakrecania). Zeby usunac trzeba wziac jakis pilnik na czyms szybkoobrotowym i zciac lebki.
Jesli chodzi o boki to boki wytrzymaja wiele: sa zrobione z 1/4" square tubing i jak na nich wyladuje spadajac z na nie to nie powinny nawet drgnac.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » wt mar 22, 2005 4:53 am

TTom pisze:No tak, stożek ma sens tylko gdy dostaje dużo i to zimnego powietrza, pogarsza osiągi silnika jeśli powietrze zdąży się nagrzać w pobliżu gorącego silnka. Stosuje się różnego rodzaju osłony, najlepsze kevlarowe, gotowe air-boxy, ale to pewnie wiesz. W hondzie mam dolot zimnego powietrza od spodu ze specjalnie poprowadzonej rury, cały układ fabryczny wywalony. W terenówce dolot może być tylko z góry - mniejsza szansa na zaciągnięcie wody, brudu, itd.. Myślę że najlepszym rozwiązaniem jest wycięcie wlotu na masce i osłonięcie go gotową osłoną jakich mnóstwo można znaleźć w sklepach z gadżetami do tuningu. Coś takiego będę robił po swapie na hemi, nie zaszkodzi :wink: Pozdro - Tomek
Masz duzo racji jesli chodzi o zimne powietrze. Niestety ci co zaprojektowali nowy model nie wzieli teko pod uwage.
Wracajac do wlotu to chce wyniesc wlot do gory zeby uniknac problemow jakby mi przod wpad w jakas dziure gdy w poprzek rzeki musze przejechac.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » wt mar 22, 2005 10:34 pm

kejtar pisze:spadajac z na nie to nie powinny nawet drgnac.
mam wrażenie, że własnie powinny drgnąć bo inaczej drgnie buda ( i nie wróci ) :cry:
może Ci wyginać płytę przy ciągnięciu pod dużym kątem.
Cieszę się, że ludzie motają :)2
w święta jak macie ochotę to zarzucę kilka zdjęć innego zderzaka niż ostatnio
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » wt mar 22, 2005 10:38 pm

PM metal tuning pisze: mam wrażenie, że własnie powinny drgnąć bo inaczej drgnie buda ( i nie wróci ) :cry:
może Ci wyginać płytę przy ciągnięciu pod dużym kątem.
Cieszę się, że ludzie motają :)2
w święta jak macie ochotę to zarzucę kilka zdjęć innego zderzaka niż ostatnio
Poniewaz mam klatke w srodku, usztywnione podwozie wzdloz pseudo szyny (z obu stron), wzmocnione z obu stron konce pseudo szyn przy komorze silnikowej to sie nie przejmuje drgnieciem budy.

Mialem zderzak ktory mial wbudowana tendencje do lekkiego ugiecia sie no i oczywiscie sie ugial i lekko mi naruszyl ta pseudo szyne z przodu (dlatego musialem wzmocnic te z przodu).
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » wt mar 22, 2005 10:38 pm

Prosiemy!! :P
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr mar 23, 2005 12:21 pm

Widziałem gdzies w sieci bardzo fajne i eleganckie rozwiązanie polegające na poprowadzeniu dolotu do kratki pod szybą. Podobnie jak w Hummerze, tylko nie wystaje grzybek. Oczywiście jest to dobre poi nie zaleje się całej maski aż do szyby, ale myślę, że wystarczy. Jak ktoś będzie chciał to dam linka.

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » śr mar 23, 2005 3:39 pm

WJ Jeep pisze:Widziałem gdzies w sieci bardzo fajne i eleganckie rozwiązanie polegające na poprowadzeniu dolotu do kratki pod szybą. Podobnie jak w Hummerze, tylko nie wystaje grzybek. Oczywiście jest to dobre poi nie zaleje się całej maski aż do szyby, ale myślę, że wystarczy. Jak ktoś będzie chciał to dam linka.
Chyba widzialem to samo. Problem niestety tam jest ze jak sie chlapnie nie tak to woda prosto do silnika poleci. Ten sam problem jest rowniez w czasie deszczu.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr mar 23, 2005 4:29 pm

No niekoniecznie, bo wystarczy dać kolanko w bok na wylocie a nie do góry i jest OK. Nawet jak woda napada przez kratkę to poleci po blasze pod dolotem, który oczywiście musi być ciut wyżej.
Mi się to bardzo podoba, bo unika się wad snorkela z jednoczesnym wykorzystaniem jego zalet (do pewnej głębokości).

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » śr mar 23, 2005 10:56 pm

WJ Jeep daj proszę linka bo ciekawym

kejtar ile waży Twoje autko ?
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » czw mar 24, 2005 7:03 am

PM metal tuning pisze:WJ Jeep daj proszę linka bo ciekawym

kejtar ile waży Twoje autko ?
hahaha... nie wiem czy chce wiedziec ale chyba troszke wazy :) Z punktu widzenia producenta jest duzo stali ponad programowej. Kiedys chyba bede musial zwazyc :D
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw mar 24, 2005 8:49 am

http://www.madxj.com/MADXJ/technical/TECHNICAL.htm

Dalej trzeba znaleźć. Jest tam wiele ciekawych artykułów m.in. dotyczących podkręcania 4.0 oraz dla niedowiarków wstawianie wahaczy od WJ-ta.


Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » pn mar 28, 2005 3:49 pm

Fiu fiu fiu fiu fiu :D Niezle wyglada. Male pytanie tylko: w zdjeciu 4 widac jak malo jest wybudowane umocowanie do rolek. Jak bedzie wyciagarka ciagnela na ukos (w bok) nie obawiasz sie ze nacisk bedzie powodowal wyginanie sie umocowania?
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » pn mar 28, 2005 4:06 pm

mocowanie do rolek nie jest przyspawane u góry, jest to cały element który widzisz z przodu dodatkowo z zagiętymi końcami i spięty od spodu 8)
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość