automat w Grandzie

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pol king
 
 
Posty: 128
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 9:16 pm
Lokalizacja: z kanapy
Kontaktowanie:

automat w Grandzie

Post autor: pol king » wt mar 22, 2005 6:17 pm

Mam pytanie do doświadczonych kolegów w sprawach automatycznych skrzyni biegów w Grandach. Ponoć nie odpowiednie użytkowanie tego mechanizmu może doprowadzić do zamachu na portfel właściciela pojazdu. Napiszcie czy dojeżdżanie do skrzyżowania na luzie ( wajcha przesunięta z D na N ) może mieć jakiś wpływ na skrzynię ? Ponad to jak zatrzymam się na biegu i stoję na hamulcu to auto zachowuje się jak przyczajone do skoku, ma ochotę odskoczyć i wyczuwam jakiś napięcie w mechanizmach. Dopiero przesunięcie wajchy z D na N powoduje uspokojenie sytuacji. Tutaj dodam, że nic nie stuka ani nie rzęzi, tylko czuje się że zanikają jakieś siły oddziałujące na tarcze hamulca. Czy takie wyrzucanie na „luz” po każdym dojechaniu do skrzyżowania jest ok. dla tych wodzików, wysprzęglików i nie szkodzi całemu temu farszowi skrzyni ?
Kołowi Zgniatacze Liści - do dzieła !!
http://www.pasam.toya.net.pl/lodz4x4/pawel.html
ZJ V8 5,2 ; 96

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » wt mar 22, 2005 6:36 pm

Jak długo stoisz np. na światłach to przełącz na P. Jeżeli krótko to stój na D i przytrzymuj auto hamulcem. Dojeżdżać do skrzyżowania, zjeżdżać z górki itp na N nie jest zdrowe dla skrzyni. niedawno był taki temat i BOCIAN dobrze to wszystko opisał. :D
Mirek

Awatar użytkownika
pol king
 
 
Posty: 128
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 9:16 pm
Lokalizacja: z kanapy
Kontaktowanie:

Post autor: pol king » wt mar 22, 2005 6:51 pm

Mirek Kal pisze:......... niedawno był taki temat i BOCIAN dobrze to wszystko opisał. :D
czy możesz napisać linka do tej wiadomości lub do BOCIANA bo nie moge tego namierzyć :wink:
Kołowi Zgniatacze Liści - do dzieła !!
http://www.pasam.toya.net.pl/lodz4x4/pawel.html
ZJ V8 5,2 ; 96

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » wt mar 22, 2005 6:52 pm

Przeczytaj temat "sygnalizacja FULL TIME, PART TIME" :)2 [/list][/list][/url]
Mirek

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt mar 22, 2005 6:53 pm

to normalne ze auto sie "spina" na D gdy stoisz. mi nawet kierownica zaczyna drgac i troche mnie drazni ale jakos musze to przezyc :wink:

jak zmineiasz z D na R slychac takie stukania na walach?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
pol king
 
 
Posty: 128
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 9:16 pm
Lokalizacja: z kanapy
Kontaktowanie:

Post autor: pol king » wt mar 22, 2005 6:58 pm

danielpoz pisze:...........
jak zmineiasz z D na R slychac takie stukania na walach?
nie nie - jast cicho jak w wózku akumulacyjnym nic nie stuka
Kołowi Zgniatacze Liści - do dzieła !!
http://www.pasam.toya.net.pl/lodz4x4/pawel.html
ZJ V8 5,2 ; 96

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt mar 22, 2005 7:22 pm

czyli gdzies mam luzy ale slychac to w paru miejscach :(
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
pol king
 
 
Posty: 128
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 9:16 pm
Lokalizacja: z kanapy
Kontaktowanie:

Post autor: pol king » wt mar 22, 2005 7:34 pm

Mirek Kal pisze:Przeczytaj temat "sygnalizacja FULL TIME, PART TIME" :)2 [/list][/list][/url]
Przeczytałem dzięki. Pare żeczy było odkrywczych - szerokiego można Holować ( ale po co ? ). Z tego co wiem to mam cały czas napęd na przód i tył bez możliwości wyłączenia jednego z nich więc parę żeczy mnie tam nie dotyczyło, ale dzięki już od jutra zmieniam przyzwyczajenia.
Kołowi Zgniatacze Liści - do dzieła !!
http://www.pasam.toya.net.pl/lodz4x4/pawel.html
ZJ V8 5,2 ; 96

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt mar 22, 2005 8:33 pm

No to tak.

ABSOLUTNIE nie wolno dojezdzac sobie do skrzyzowania na N!!!
ABSOLUTNIE nie wolno wrzucac N podczas jazdy z gorki pod gorke obojetnie.
ABSOLUTNIE nie przerzucac na N lub P podczas stania w korkach!!!!!

TO ze ciagnie to objaw ze skrzynia zyje, jest zdrowa i tak ma byc. MA ciagnac po wrzuceniu na D, ma byc wrazenie ze zaraz popuszcza hamulce i pykniesz tego z przodu.

ABSOLUTNIE nie wolno wrzucac na P gdy auto stoi z gorki lub pod gorke bez wczesniejszego zaciagniecia hamulca recznego.

Procedura. Zatrzymujemy sie ladnie do zera, zaciagamy reczny, spokojnie wrzucamy na P lub N.

Tylko na amerykanskich filmach widac jak kolo hamuje fura sie toczy on wali skrzynie na P po czym fura majestatycznie buja sie jeszcze przez pol godziny na mientkich resorach.

Jezeli zdarzy sie ze reczny mamy dupowaty i stojac pod gorke lub z gorki nie bedzie mozna ruszyc dzwigni z P na N,D lub inne polozenie. Nie wolno sie silowac ze skrzynia, tylko delikatnie auto popchnac, podciagnac, przesunac.

Jezeli skrzynia ma uklad tradycyjny czyli pozycje R N D 3 2-1 to do przelaczania w czasie jazdy jezeli juz chcemy musimy nie wolno przelaczac wciskajac blokade na dzwigni, przelaczamy wtedy tylko sama wajcha. Mozna bez wciskania blokady przelaczac w czasie jazdy z 2-1 na 3 z 3 na D z D na N inne kombinacje w czasie jazdy sa zasadniczo zabronione lub wymagaja uwagi jak przelaczanie z D na 3 lub na 2-1.

Teoretycznie skrzynia ze sterowaniem elektronicznym nie powinna zalaczyc zaworow sterujacych jak ma sie jej krzywda stac ale sprawdzac czy zabezpieczenie dziala to jak wkladac palec w tokarke zastanawiajac sie urwie nie urwie.

Przy kazdej kontroli oleju sprawdzac poziom w skrzyni. Procedura opisana w manualu a jak nie wiesz to lepiej sie zapytaj.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 22, 2005 8:51 pm

eee tam...dramatyzujesz bacian...
korporacyjny voyager z wajhą przy kierownicy doskonale znosił dohamowywanie parkiem i przerzucanie R na D w letkim biegu...
:)21
na N na swiatłach wywalam prawie zawsze, a jeszcze mi zaden automat nie wybuchł...
#noichuj

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt mar 22, 2005 8:57 pm

czesław&jarząbek pisze:eee tam...dramatyzujesz bacian...
korporacyjny voyager z wajhą przy kierownicy doskonale znosił dohamowywanie parkiem i przerzucanie R na D w letkim biegu...
:)21
na N na swiatłach wywalam prawie zawsze, a jeszcze mi zaden automat nie wybuchł...
a potem kolejki w ASO z wybuchnietymi korporacyjnymi furami.

morderca :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 22, 2005 9:04 pm

i fajnie na puzlowanym dziedzińcu opony gadały przy takim stajlu jazdy... :)21

a tak na poważnie nie widze powodów dla których nie mozaby wyrzucać na N podczas postoju
Ostatnio zmieniony wt mar 22, 2005 9:05 pm przez czesław&jarząbek, łącznie zmieniany 1 raz.
#noichuj

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt mar 22, 2005 9:05 pm

czesław&jarząbek pisze:i fajnie na puzlowanym dziedzińcu opony gadały przy takim stajlu jazdy... :)21
przypomnij mi to jak bede chcial kupic auto zebym omijal poludniowa polske a przynajmniej te szerokosci geograficzne :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 22, 2005 9:08 pm

przypomne...ale obiecaj że znowu mi przyslesz jakiś fajny mp3 z jękiem reduktora, albo stukającą panewką...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
pol king
 
 
Posty: 128
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 9:16 pm
Lokalizacja: z kanapy
Kontaktowanie:

Post autor: pol king » wt mar 22, 2005 9:22 pm

Discotheque pisze:No to tak.

ABSOLUTNIE........................
Dziękuję Ci serdecznie za wyczerpójkę, będę stosował podane zasady.
Kołowi Zgniatacze Liści - do dzieła !!
http://www.pasam.toya.net.pl/lodz4x4/pawel.html
ZJ V8 5,2 ; 96

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr mar 23, 2005 12:12 pm

A ja powiem inczej niż Bocian. Stojąc na światłach albo gdziekolwiek indziej dłużej niz 1 minutę NALEŻY zmienić z D na N (lub na P jak ktoś bardzo lubi, albo chce przestrzegać przepisów w niektórych krajach). 8)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 23, 2005 12:16 pm

WJ Jeep pisze:A ja powiem inczej niż Bocian. Stojąc na światłach albo gdziekolwiek indziej dłużej niz 1 minutę NALEŻY zmienić z D na N (lub na P jak ktoś bardzo lubi, albo chce przestrzegać przepisów w niektórych krajach). 8)
:)2
dokładnie
#noichuj

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr mar 23, 2005 12:54 pm

WJ Jeep pisze:A ja powiem inczej niż Bocian. Stojąc na światłach albo gdziekolwiek indziej dłużej niz 1 minutę NALEŻY zmienić z D na N (lub na P jak ktoś bardzo lubi, albo chce przestrzegać przepisów w niektórych krajach). 8)
hmmm czy to ma jakies uzasadnienie techniczne?

Bo z tego co mi wiadomo i z rozmow z ludzmi specjalizujacymi sie w naprawach automatow trzymanie go na D chociazby i 30 minut jest mniej meczace dla skrzyni niz mieszanie elektrozaworami i biegami. Konwerter jest przystosowany do pracy ciaglej wiec ten argument rowniez odpada.

Moze jednak czegos nie wiem lub wiem zle a czlowiek uczy sie cale zycie.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr mar 23, 2005 1:12 pm

Discotheque pisze:
WJ Jeep pisze:A ja powiem inczej ni¿ Bocian. Stoj±c na ¶wiat³ach albo gdziekolwiek indziej d³u¿ej niz 1 minutê NALE¯Y zmieniæ z D na N (lub na P jak kto¶ bardzo lubi, albo chce przestrzegaæ przepisów w niektórych krajach). 8)
hmmm czy to ma jakies uzasadnienie techniczne?

Bo z tego co mi wiadomo i z rozmow z ludzmi specjalizujacymi sie w naprawach automatow trzymanie go na D chociazby i 30 minut jest mniej meczace dla skrzyni niz mieszanie elektrozaworami i biegami. Konwerter jest przystosowany do pracy ciaglej wiec ten argument rowniez odpada.

Moze jednak czegos nie wiem lub wiem zle a czlowiek uczy sie cale zycie.
Silnik pracuje z mniejszym obciazeniem na P i N wiec zmniejsza sie zuzycie paliwa = mniejsze zanieszczyszczenie powietrza :-D
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr mar 23, 2005 2:42 pm

A czy nie jest przypadkiem tak ze jak w Grandzie stoisz na N lub P z wlaczonym silnikiem to nie ma obiegu oleju w skrzyni i powoli zaczyna sie gotowac ? Cos mi sie takiego obilo o uszy ale nie pamietam dokladnie
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr mar 23, 2005 2:59 pm

Uzasadnienie jest zawarte w manualu: przegrzewanie skrzyni. Zresztą w instrukcjach obsługi Jeepów też jest napisane, żeby nie trzymać na D dłużej niż minutę.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr mar 23, 2005 3:54 pm

Marcin-Kraków pisze:A czy nie jest przypadkiem tak ze jak w Grandzie stoisz na N lub P z wlaczonym silnikiem to nie ma obiegu oleju w skrzyni i powoli zaczyna sie gotowac ? Cos mi sie takiego obilo o uszy ale nie pamietam dokladnie
Tak to na pewno nie jest . Gdyby tak było , nie miałbyś szans siedzieć sobie w zapalonym , ciepłym aucie zimą , słuchć radia i np. dłubać w nosie . Różne rzeczy można powiedzieć o Amerykanach , ale na pewno nie to , że nie potrafią sobie życia ułatwiać . A zimy w niektórych regionach mają , że ho ho .

:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr mar 23, 2005 4:31 pm

Jak się wydaje, że samochód ciągnie (zmaga się z hamulcami) jak stoisz na wciśniętym hamulcu z włączonym D to sprawdź hamulce oraz połączenie czujnika wciśniętego pedału hamulca z komputerem skrzyni.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr mar 23, 2005 4:35 pm

a to te stare grandy maja komp do skrzyni???
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr mar 23, 2005 5:01 pm

Jak najbrdziej. Nawet dużo starsze Cherokee mają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości