automat w Grandzie
Moderator: Mroczny
automat w Grandzie
Mam pytanie do doświadczonych kolegów w sprawach automatycznych skrzyni biegów w Grandach. Ponoć nie odpowiednie użytkowanie tego mechanizmu może doprowadzić do zamachu na portfel właściciela pojazdu. Napiszcie czy dojeżdżanie do skrzyżowania na luzie ( wajcha przesunięta z D na N ) może mieć jakiś wpływ na skrzynię ? Ponad to jak zatrzymam się na biegu i stoję na hamulcu to auto zachowuje się jak przyczajone do skoku, ma ochotę odskoczyć i wyczuwam jakiś napięcie w mechanizmach. Dopiero przesunięcie wajchy z D na N powoduje uspokojenie sytuacji. Tutaj dodam, że nic nie stuka ani nie rzęzi, tylko czuje się że zanikają jakieś siły oddziałujące na tarcze hamulca. Czy takie wyrzucanie na „luz” po każdym dojechaniu do skrzyżowania jest ok. dla tych wodzików, wysprzęglików i nie szkodzi całemu temu farszowi skrzyni ?
Przeczytałem dzięki. Pare żeczy było odkrywczych - szerokiego można Holować ( ale po co ? ). Z tego co wiem to mam cały czas napęd na przód i tył bez możliwości wyłączenia jednego z nich więc parę żeczy mnie tam nie dotyczyło, ale dzięki już od jutra zmieniam przyzwyczajenia.Mirek Kal pisze:Przeczytaj temat "sygnalizacja FULL TIME, PART TIME"[/list][/list][/url]
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
No to tak.
ABSOLUTNIE nie wolno dojezdzac sobie do skrzyzowania na N!!!
ABSOLUTNIE nie wolno wrzucac N podczas jazdy z gorki pod gorke obojetnie.
ABSOLUTNIE nie przerzucac na N lub P podczas stania w korkach!!!!!
TO ze ciagnie to objaw ze skrzynia zyje, jest zdrowa i tak ma byc. MA ciagnac po wrzuceniu na D, ma byc wrazenie ze zaraz popuszcza hamulce i pykniesz tego z przodu.
ABSOLUTNIE nie wolno wrzucac na P gdy auto stoi z gorki lub pod gorke bez wczesniejszego zaciagniecia hamulca recznego.
Procedura. Zatrzymujemy sie ladnie do zera, zaciagamy reczny, spokojnie wrzucamy na P lub N.
Tylko na amerykanskich filmach widac jak kolo hamuje fura sie toczy on wali skrzynie na P po czym fura majestatycznie buja sie jeszcze przez pol godziny na mientkich resorach.
Jezeli zdarzy sie ze reczny mamy dupowaty i stojac pod gorke lub z gorki nie bedzie mozna ruszyc dzwigni z P na N,D lub inne polozenie. Nie wolno sie silowac ze skrzynia, tylko delikatnie auto popchnac, podciagnac, przesunac.
Jezeli skrzynia ma uklad tradycyjny czyli pozycje R N D 3 2-1 to do przelaczania w czasie jazdy jezeli juz chcemy musimy nie wolno przelaczac wciskajac blokade na dzwigni, przelaczamy wtedy tylko sama wajcha. Mozna bez wciskania blokady przelaczac w czasie jazdy z 2-1 na 3 z 3 na D z D na N inne kombinacje w czasie jazdy sa zasadniczo zabronione lub wymagaja uwagi jak przelaczanie z D na 3 lub na 2-1.
Teoretycznie skrzynia ze sterowaniem elektronicznym nie powinna zalaczyc zaworow sterujacych jak ma sie jej krzywda stac ale sprawdzac czy zabezpieczenie dziala to jak wkladac palec w tokarke zastanawiajac sie urwie nie urwie.
Przy kazdej kontroli oleju sprawdzac poziom w skrzyni. Procedura opisana w manualu a jak nie wiesz to lepiej sie zapytaj.
ABSOLUTNIE nie wolno dojezdzac sobie do skrzyzowania na N!!!
ABSOLUTNIE nie wolno wrzucac N podczas jazdy z gorki pod gorke obojetnie.
ABSOLUTNIE nie przerzucac na N lub P podczas stania w korkach!!!!!
TO ze ciagnie to objaw ze skrzynia zyje, jest zdrowa i tak ma byc. MA ciagnac po wrzuceniu na D, ma byc wrazenie ze zaraz popuszcza hamulce i pykniesz tego z przodu.
ABSOLUTNIE nie wolno wrzucac na P gdy auto stoi z gorki lub pod gorke bez wczesniejszego zaciagniecia hamulca recznego.
Procedura. Zatrzymujemy sie ladnie do zera, zaciagamy reczny, spokojnie wrzucamy na P lub N.
Tylko na amerykanskich filmach widac jak kolo hamuje fura sie toczy on wali skrzynie na P po czym fura majestatycznie buja sie jeszcze przez pol godziny na mientkich resorach.
Jezeli zdarzy sie ze reczny mamy dupowaty i stojac pod gorke lub z gorki nie bedzie mozna ruszyc dzwigni z P na N,D lub inne polozenie. Nie wolno sie silowac ze skrzynia, tylko delikatnie auto popchnac, podciagnac, przesunac.
Jezeli skrzynia ma uklad tradycyjny czyli pozycje R N D 3 2-1 to do przelaczania w czasie jazdy jezeli juz chcemy musimy nie wolno przelaczac wciskajac blokade na dzwigni, przelaczamy wtedy tylko sama wajcha. Mozna bez wciskania blokady przelaczac w czasie jazdy z 2-1 na 3 z 3 na D z D na N inne kombinacje w czasie jazdy sa zasadniczo zabronione lub wymagaja uwagi jak przelaczanie z D na 3 lub na 2-1.
Teoretycznie skrzynia ze sterowaniem elektronicznym nie powinna zalaczyc zaworow sterujacych jak ma sie jej krzywda stac ale sprawdzac czy zabezpieczenie dziala to jak wkladac palec w tokarke zastanawiajac sie urwie nie urwie.
Przy kazdej kontroli oleju sprawdzac poziom w skrzyni. Procedura opisana w manualu a jak nie wiesz to lepiej sie zapytaj.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
a potem kolejki w ASO z wybuchnietymi korporacyjnymi furami.czesław&jarząbek pisze:eee tam...dramatyzujesz bacian...
korporacyjny voyager z wajhą przy kierownicy doskonale znosił dohamowywanie parkiem i przerzucanie R na D w letkim biegu...
na N na swiatłach wywalam prawie zawsze, a jeszcze mi zaden automat nie wybuchł...
morderca

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
i fajnie na puzlowanym dziedzińcu opony gadały przy takim stajlu jazdy... 
a tak na poważnie nie widze powodów dla których nie mozaby wyrzucać na N podczas postoju

a tak na poważnie nie widze powodów dla których nie mozaby wyrzucać na N podczas postoju
Ostatnio zmieniony wt mar 22, 2005 9:05 pm przez czesław&jarząbek, łącznie zmieniany 1 raz.
#noichuj
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
hmmm czy to ma jakies uzasadnienie techniczne?WJ Jeep pisze:A ja powiem inczej niż Bocian. Stojąc na światłach albo gdziekolwiek indziej dłużej niz 1 minutę NALEŻY zmienić z D na N (lub na P jak ktoś bardzo lubi, albo chce przestrzegać przepisów w niektórych krajach).
Bo z tego co mi wiadomo i z rozmow z ludzmi specjalizujacymi sie w naprawach automatow trzymanie go na D chociazby i 30 minut jest mniej meczace dla skrzyni niz mieszanie elektrozaworami i biegami. Konwerter jest przystosowany do pracy ciaglej wiec ten argument rowniez odpada.
Moze jednak czegos nie wiem lub wiem zle a czlowiek uczy sie cale zycie.
Silnik pracuje z mniejszym obciazeniem na P i N wiec zmniejsza sie zuzycie paliwa = mniejsze zanieszczyszczenie powietrzaDiscotheque pisze:hmmm czy to ma jakies uzasadnienie techniczne?WJ Jeep pisze:A ja powiem inczej ni¿ Bocian. Stoj±c na ¶wiat³ach albo gdziekolwiek indziej d³u¿ej niz 1 minutê NALE¯Y zmieniæ z D na N (lub na P jak kto¶ bardzo lubi, albo chce przestrzegaæ przepisów w niektórych krajach).
Bo z tego co mi wiadomo i z rozmow z ludzmi specjalizujacymi sie w naprawach automatow trzymanie go na D chociazby i 30 minut jest mniej meczace dla skrzyni niz mieszanie elektrozaworami i biegami. Konwerter jest przystosowany do pracy ciaglej wiec ten argument rowniez odpada.
Moze jednak czegos nie wiem lub wiem zle a czlowiek uczy sie cale zycie.

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Tak to na pewno nie jest . Gdyby tak było , nie miałbyś szans siedzieć sobie w zapalonym , ciepłym aucie zimą , słuchć radia i np. dłubać w nosie . Różne rzeczy można powiedzieć o Amerykanach , ale na pewno nie to , że nie potrafią sobie życia ułatwiać . A zimy w niektórych regionach mają , że ho ho .Marcin-Kraków pisze:A czy nie jest przypadkiem tak ze jak w Grandzie stoisz na N lub P z wlaczonym silnikiem to nie ma obiegu oleju w skrzyni i powoli zaczyna sie gotowac ? Cos mi sie takiego obilo o uszy ale nie pamietam dokladnie


Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości