MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » czw mar 24, 2005 7:46 am
Panowie mam pytanko , czytałem kiedyś o tym problemie ale nie moge tego
znaleźć a chodzi mianowicie o to , że gdy wajche mam ustawioną na P
to czasami , nie zawsze , nie mogę odpalić fury.

Rozrusznik milczy wtedy całkowicie , z tego co pamiętam to chodziło o jakieś
styki , ściągnąłem tunel w kabinie ale tam nic nie znalazłem.
Powiedzcie mi gdzie szukac tego brakstyku .

FZJ80
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » czw mar 24, 2005 8:19 am
mialem kiedys tez kilka takich zdarzen ale odpalalem w takim przypadku na N
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » czw mar 24, 2005 8:23 am
Zgadza się na N da sie odpalić ale wolałbym to poprawić

FZJ80
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » czw mar 24, 2005 8:28 am
ja tez mialem tym sie zajac ale cos ostatnio dolegliwosc minela wiec jak nie swedzi to drapac nie bede

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw mar 24, 2005 9:36 am
Uwalony jest czujnik położenia wajchy na skrzyni . Trzeba go wyjąć , rozkręcić , wyczyścić styki , zabezpieczyć wazeliną techniczną (albo jeszcze lepiej jakimś mniej gęstym smarem przewodzącym ) i po sprawie .
Szukać go trzeba z boku skrzyni biegów , tak jakby po stronie pasażera .
Ale trzeba to robić od spodu , nie przez tunel .

Stiopa
XJ Sport '93
-
elita
-

- Posty: 192
- Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
- Lokalizacja: Kalisz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: elita » czw mar 24, 2005 9:50 am
Ja też zauważyłem problem u mnie z rozrusznikiem, rozrusznik kręci zawsze, ale nie zawsze obraca silnik, szczególnie na zimno, za drugim razem załapuje, co może być nie tak?
-
pan.boczek
-

- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
Post
autor: pan.boczek » czw mar 24, 2005 10:19 am
w maluchu to bylby bendix

LRD3
-
elita
-

- Posty: 192
- Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
- Lokalizacja: Kalisz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: elita » czw mar 24, 2005 10:42 am
to ja wiem

w poldku też, tam zresztą warunkiem uruchomienia rozrusznika było dociągnięcie bendix-a, tu jest chyba inaczej

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pt mar 25, 2005 10:30 am
elita pisze:to ja wiem

w poldku te¿, tam zreszt± warunkiem uruchomienia rozrusznika by³o doci±gniêcie bendix-a, tu jest chyba inaczej

200% czujnik polozenia wajchy na skrzyni biegow!! Na szczescie jest wpelni rozkladalny na elementy pierwsze (mogla sie trez poluzowac sruba regulacji jego ustrawienia)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » pt mar 25, 2005 10:36 am
No to się biere za robotę

FZJ80
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » pt mar 25, 2005 8:12 pm
Radek666 pisze:elita pisze:to ja wiem

w poldku też, tam zresztą warunkiem uruchomienia rozrusznika było dociągnięcie bendix-a, tu jest chyba inaczej

200% czujnik polozenia wajchy na skrzyni biegow!! Na szczescie jest wpelni rozkladalny na elementy pierwsze (mogla sie trez poluzowac sruba regulacji jego ustrawienia)
W peepie też jest "bendix" , konstrukcja niemal klasyczna wzbogacona o przekładnię planetarną

. Jestem świeżo po własnoręcznie wykonanej

kapitalce rozrusznika, który wczoraj postanowił umrzeć - a samochód odpalać musiałem "na młotek"

Łatwy dostęp, prosta robota, części za rozsądne pieniądze. Jak zwykle najwięcej czasu zajmują popierdółki, zwłaszcza jeśli się chce robić "jak dla siebie"

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
elita
-

- Posty: 192
- Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
- Lokalizacja: Kalisz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: elita » pt mar 25, 2005 9:28 pm
Radek666 pisze:elita pisze:to ja wiem

w poldku też, tam zresztą warunkiem uruchomienia rozrusznika było dociągnięcie bendix-a, tu jest chyba inaczej

200% czujnik polozenia wajchy na skrzyni biegow!! Na szczescie jest wpelni rozkladalny na elementy pierwsze (mogla sie trez poluzowac sruba regulacji jego ustrawienia)

? ja mam manualną skrzynie, to chyba mam inny problem

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pt mar 25, 2005 10:56 pm
elita pisze:

? ja mam manualn± skrzynie, to chyba mam inny problem

W manualu nie ma potrzeby montowania takiego wylacznika, bo nawet jak ktos bardzo chce zapalic na biegu to moze sprzeglo wcisnac

A co moze byc? Hmmm - przekaznik rozrusznika? A jak sie to dokladnie objawia? Wogole nie kreci - nawet nie prubuje?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
elita
-

- Posty: 192
- Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
- Lokalizacja: Kalisz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: elita » pt mar 25, 2005 11:03 pm
Rozrusznik kręci zawsze, ale czasami 'w powietrzu', niepodpięty do silnika,
za drugim razem praktycznie zawsze ok. Zdarza się to tak raz na 3 odpalenia.
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » pt mar 25, 2005 11:07 pm
elita pisze:Rozrusznik kręci zawsze, ale czasami 'w powietrzu', niepodpięty do silnika,
za drugim razem praktycznie zawsze ok. Zdarza się to tak raz na 3 odpalenia.
To by wskazywało na jakieś problemy z mechanizmem wysuwu zębatki - nie zazębia z wieńcem zębatym koła rozruchowego. To może nastąpić, gdy rozrusznik i tak łapie krańcem zębatki normalnie, np.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pt mar 25, 2005 11:18 pm
Takzwany "bendix" wczesniej wspomniany przepuszcza. Musisz wyciagnac rozrusznik i sie mu przygladnac.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » pt mar 25, 2005 11:35 pm
Radek666 pisze:Takzwany "bendix" wczesniej wspomniany przepuszcza. Musisz wyciagnac rozrusznik i sie mu przygladnac.
A przedtem w ogóle sprawdź, czy w nie poluzowały się śruby mocujące rozrusznik. Wówczas ów efekt również może nastąpić, a stukania nie wyłapiesz, bo przecież i tak automat nap*ierdala w momencie rozruchu

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pt mar 25, 2005 11:42 pm
Radek666 pisze: "bendix"
to nic innego tylko sprzeglo jedno kierunkowe...czesto da sie to naprawic ale na krotki okres...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość