13,2 litra na 100 km

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

JS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 16, 2005 9:35 pm
Lokalizacja: Inowrocław, Warszawa

13,2 litra na 100 km

Post autor: JS » pn kwie 04, 2005 8:05 am

Wczoraj wieczorem wracajac do domu postanowilem sprawdzić do ilu uda sie zejść ze spalaniem. Tak więc na trasie 220 km jechałem sobie bardzo spokojnie nie przekraczając 110km/h, ruszanie ze swiateł odbywało się bardzo spokojnie, prawie nigdy nie przekraczałem 2500 obrotów, wyprzedzanie też spokojne. Muszę przyznać, że jazda nie należała do wielkich przyjemności ale tragicznie też nie było. 13,2 litra na 100 km to ja mi się wydaje mało, a sądzę, że jeszcze troszeczkę z tego wyniku można urwać. Jestem ciekaw czy ktoś z was próbował takich jazd i jakie spalanie mu wyszło. Zaznaczam, że nie zamierzam robic tego często i będę jeżdził "normalnie".
ZJ `97 5,2 litre V8, zagazowany

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » pn kwie 04, 2005 8:08 am

No wynik bardzo przyzwoity :)2 :)2 :)2 :)2 polonez pali więcej :)21 :)21
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn kwie 04, 2005 8:21 am

a jednak sie DA ...?? :)21

ja tam nie probuje ..... ale dobrze wiedziec ze w podbramkowej sytuacji idzie zejsc ponizej 20tu !! :)2
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn kwie 04, 2005 8:27 am

Mi ostatnio na autostradzie przy jezdzie 130-140km/h glownie na tempomacie spalil ~14l/100km, a na wyregolowanym gazie 16.5-17l/100 (z czego jestem bardzo zadowolony!) To sa wyniki na trasie 1200km ale gaz byl polski - na nienaszym pewnie jeszcze lepiej wyjdzie.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

JS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 16, 2005 9:35 pm
Lokalizacja: Inowrocław, Warszawa

Post autor: JS » pn kwie 04, 2005 8:36 am

Tylko, że ja mam 5,2 L
ZJ `97 5,2 litre V8, zagazowany

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn kwie 04, 2005 9:04 am

No ja tylko 4.0 ale za to nie oszczedzalem na kopycie....
Ale faktycznie jak na 5.2 to wynik fantastyczny - tylko ze nie ma przyjemnosci z jazdy i maluchy zaczynaja z tylu swiatlami mrugac.... ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn kwie 04, 2005 11:33 am

14 z hakiem tez mialem jadac tak do 130km/h i bez szalenstw oczywiscie na pb

ale mialem tez mniej niz 12 na pb ale w finlandi gdzie naprawde nalezy jezdzic bardzo powoli!!! 90km/h to byl rarytas na drodze

ostatnio sprwadzilem w miescie na pb i spalil 19.8 na odcinku 150km-jazda normalna korki itp.

gaz 25 miasto i nic mniej hahahahaha

silnik mam 4.0 wiec jak twoj 5.2 to calkiem ladny wynik :)2
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

redy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt sie 31, 2004 9:17 pm

Post autor: redy » pn kwie 04, 2005 3:20 pm

JS jak to nie tajemnica, to może pare szczegółów co do twojej instalacji (jakie to - jakie śmo, takie tak)
Jeep Cherokee 4.0 HO 93r.

Awatar użytkownika
reso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn gru 20, 2004 12:43 pm
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: reso » pn kwie 04, 2005 4:25 pm

Jak ten wynik odczytałeś z komputera pokładowego to dodaj jeszcze conajmniej 1L ja wracając z nad morza (ok620km) mialem srednie spalanie 14L LPG, komp pokazywal ze 13.1 :)21 ale gdyby faktycznie ci tyle spalił to wynik wręcz swietny przy 5.2

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » pn kwie 04, 2005 11:08 pm

Panowie jeżdżę cały czas na benzynie i jak sądzę mam dobrze wyregulowany silnik. Po przejechaniu 500 km /większość w trasie - około 400 km/ i przy średniej prędkości 110 - 120 km/godz. udało mi się osiągnąć spalanie 12,75 l na 100 km. Sam byłem zaskoczony wynikiem. Tankowałem na tej samej stacji i żeby wynik odpowiadał rzeczywistości tankowanie odbywało się pod sam korek. Silnik 4,0 l :o
Mirek

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn kwie 04, 2005 11:12 pm

Mirek: ZJ czy XJ?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » pn kwie 04, 2005 11:41 pm

XJ 4.0l automat:)2
Mirek

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » wt kwie 05, 2005 12:19 am

jechałem nad zegrze i kawałek wracałem w sumie zrobiłem 100 km ( zanim musiałem się zatrzymać z powodu braku oleju w silniku[daj Boże, żeby nic się nie stało]) to komputer mi pokazał spalanie 12,6L/km a toczyłem się 80-90km/h tak więc gdyby tak było to super ale myślę, że troszkę oszukuje:)
o moich problemach opiszę w innym temacie jak troszkę ochłonę i powalczę z gazownikami bo dopiero wróciłem do domu po lawetowaniu... :evil: :evil: :evil:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt kwie 05, 2005 6:33 am

Mirek Kal pisze:XJ 4.0l automat:)2
no ZJ wiecej musi spalac
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

JS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 16, 2005 9:35 pm
Lokalizacja: Inowrocław, Warszawa

Post autor: JS » wt kwie 05, 2005 8:39 am

Jak widać z wypowiedzi jest możliwe spalanie na poziomie 12-14 litrów PB, i to przy silnikach 4.0 czy 5,2 L. Jest to pocieszajeca wiadomość, oczywiscie przy naprawdę spokojnej jeździe. Swoją drogą miałem kiedyś Passata 2,8 V6 i nigdy nie udało mi się zejść poniżej 9 litrów.
ZJ `97 5,2 litre V8, zagazowany

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » wt kwie 05, 2005 2:53 pm

Kosa pisze: o moich problemach opiszę w innym temacie jak troszkę ochłonę i powalczę z gazownikami bo dopiero wróciłem do domu po lawetowaniu... :evil: :evil: :evil:
jak masz takie problemy, to dzwon smialo, zaraz cos sie wymysli. i ktos dopomoze.
ja pipem "cudem wislanym chyba" wrocilem kiedys znad Wisly, a na drugi dzien Jarek Kukuruku juz wspomagal i holowal mnie do warsztatu.
takze spoko ...
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » wt kwie 05, 2005 3:00 pm

A czy ma ktos doswiadczenia ze spalaniem w xj-ie 4.0l z manualna skrzynia biegow? Slyszalem, ze mozna zejsc na trasie ponizej 10l :)2 Moj manualny dizelek na trasie wacha 7 i ropy, ale mysle o zamianie na benzyne i dlatego pytam :)
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » wt kwie 05, 2005 6:54 pm

A jednak sie da :)2
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
kawalczewskip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock

Post autor: kawalczewskip » wt kwie 05, 2005 7:40 pm

Mam pytanko, może nie na miejscu bo podobnież PEEPów nie trzeba holować a w szczególności tych z automatem.
No ale jeśli dojdzie do takiej sytuacji, to jakie środki ostrożności nalezy zachować, gdy ma się "automat"? Czy jednak pzostaje tylko laweta?
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » wt kwie 05, 2005 7:44 pm

no jestem na bierząco hehe ale tak, możesz holować wrzucając reduktor na luz ale... pytanie czy na normalnej długości linki dasz radę wyhamować bez wspomagania takim bądź co bądz ,,kolosem" ważącym ze dwie i pół tony... ja się bałem ryzykować i wezwałem lawetę i tak musiałem szukać, bo znajomy miał tylko taką o ładowności 1860 no i nie bardzo chciał... :roll:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt kwie 05, 2005 7:48 pm

nic prostrzego...

i to tylko w terenowkach ze skrzynka redukcyjna....

...w osobowkach odpada...choc ponoc powoli mozna ale .... :wink:


w peepie :

automat na N i odpalic silnik coby sterownosc i hamownosc miec... ( jak mozna ospalic...)

a reduktorek na N - rozlanczasz wsio i jest git...!!

dlatego zakladanie blokady gajgi nie ma sensu...jak kumaty zlodziej bedzie to.... :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » wt kwie 05, 2005 8:44 pm

panowie, to moze starą tradycją zorganizować "rajd o kropelce"
klasy 5,2 litra i 4,0 :)21
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt kwie 05, 2005 9:07 pm

Kosa pisze:no jestem na bierząco hehe ale tak, możesz holować wrzucając reduktor na luz ale... pytanie czy na normalnej długości linki dasz radę wyhamować bez wspomagania takim bądź co bądz ,,kolosem" ważącym ze dwie i pół tony... ja się bałem ryzykować i wezwałem lawetę i tak musiałem szukać, bo znajomy miał tylko taką o ładowności 1860 no i nie bardzo chciał... :roll:
skad ty ta wage auta wymysliles??? a jesli mial lawete o ladownosci 1860 to musze powiedziec ze bardzo mocna laweta!!! bo czesto DMC lawety jest w tej wartosci
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » wt kwie 05, 2005 9:15 pm

No dobra, przesadziłem pomyliło mi się z DMC pojazdu :lol: ale podejrzewam, ze dwie tony waży, a co do lawety to ten mój znajomek to ma mercedesa lawetę a nei lawetę do ciągnięcia a wczoraj to byłem ściągany taka fajową lawetą też mecedesem co to może dwa samochody na raz zabrać :o :o :o (gościo jeździ dla chryslera w wawie :roll: )
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr kwie 06, 2005 11:00 am

Ja na codzien jezdze Mondeo TDi i przyzwyczajony jestem do spalania na poziomie 6-7l (najmniej na trasie 3,95 - dokladnie sprawdzone!) dlatego jak po pierwszym tankowaniu XJ wyliczylem ze w miescie spalil 20 litrow, to dluuugo dochodzilem do siebie :) :) :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość