tempomat

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

tempomat

Post autor: Kasprol » pt kwie 08, 2005 12:43 pm

Mam Prosbe na stronie ruskiej jest gdzies opis z tabela w jakich pozycjach przełacznika powinien byc układ czynny :lol: :lol: czy moze ktos wie gdzie to bo nie moge tego zlokalizowac :cry: :cry:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » pt kwie 08, 2005 2:16 pm

Nie wiem, co rozumiesz przez "czynny" :), ale patrząc w manual (u mnie na wajsze są nieczytelne), to jest tak, że przełącznik na lewo to "off", na środku "on", a całkiem na prawo (pozycja, z której przełącznik powraca), to "resume". Wciśnięcie przycisku na końcu wajchy ustawia zadaną prędkość (przy przełączniku na 'on')

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pt kwie 08, 2005 2:38 pm

tak tylko w tej tabeli był opis jak sprawdzic przewodnnosc kabli czy nie sa popekane w srodku :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pt kwie 08, 2005 7:41 pm

Waltz-masz tempomat w dizlu z manualna skrzynia??? :o
Jak to to dziala??? :o :o :o
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » pt kwie 08, 2005 10:15 pm

Intruz: A no wygląda, że mam :) To "coś" pod maską, czego jak mówiłeś u Ciebie nie ma, to servo od tempomatu. Ale nie powiem Ci jak działa, bo u mnie nie działa :( Jest w środku mojej listy rzeczy do sprawdzenia/naprawienia.... Jak do tego dojde, to dam Ci znać.

Kasprol: jeśli mówisz o kablach od wajchy, to w manualu jest tabelka z opisem gdzie trzeba wetknąć lampkę (między które kable), żeby posprawdzać przełączniki. Jeśli o to chodzi, to poszukam jutro (to ten manual od PKI) i Ci napisze.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » sob kwie 09, 2005 6:52 am

do mnie ten manual nie przemawia jakos nie odpowiada mi wertowanie kartek wirtualnych :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » sob kwie 09, 2005 4:28 pm

Kasprol, o to Ci chodziło ? :

Obrazek

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » śr kwie 20, 2005 8:42 pm

Czy dźwignia od tempomatu/wyciraczek/świateł drogowych jest podświetlana?
Przy jeździe na światłach mijania grzeje mi się sama końcówka dźwigienki.
A może to jakieś zwarcie ?
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

franky
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn maja 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: gdañsk, hiphip

Post autor: franky » śr kwie 20, 2005 10:01 pm

Czy d¼wignia od tempomatu/wyciraczek/¶wiate³ drogowych jest pod¶wietlana?
Przy je¼dzie na ¶wiat³ach mijania grzeje mi siê sama koñcówka d¼wigienki.
A mo¿e to jakie¶ zwarcie ?


noooo nie, wojtku!
troche za duzo wymagasz!
tyle swietlowek a ty jeszcze chcesz wiecej?
zwarcia.
nie ma prawo byc "ogrzewane" :oops:
chyba ze ty masz opcje: winter fresh :wink:

Awatar użytkownika
bartman
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
Lokalizacja: Wawa/Kielce

Post autor: bartman » śr kwie 20, 2005 10:31 pm

franky pisze:Czy dźwignia od tempomatu/wyciraczek/świateł drogowych jest podświetlana?
Przy jeździe na światłach mijania grzeje mi się sama końcówka dźwigienki.
A może to jakieś zwarcie ?
moze masz puszczony kabel od swiatel przez wlacznik tempomatu? Zobacz czy jak wciskasz pstryczki tempomatowe, to zmienia sie cos w swiatlach (mijania)... nie ma prawa sie grzac, nic a nic. A wlacznik swiatel drogowych to podobno wogole w dziwnym miejscu jest :D
pozdrawiam
bartman, XJ '91, no prawie '92
Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw kwie 21, 2005 8:43 am

waltz pisze:przełącznik na lewo to "off", na środku "on", a całkiem na prawo (pozycja, z której przełącznik powraca), to "resume".
A czego dotyczy "resume"?
Z nazwy wynika, ze przywolanie poiprzedniego ustawienia, ale jakiego?

BTW, w instrukcji pisza, ze tempomat dziala od 30mph (48/h), a u mnie ponizej 60 nie zaskakuje.

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw kwie 21, 2005 8:51 am

zółta skrzynka pod kierownicą. tam można wyreulować szybkosci na jakich działą, ale sciagnij sobie z netu jak reglować bo zrobisz że wcale nie będzie działać.

Resume przowołuje ostatnią prędkość, czyli jechałeś 100km/h na tempomacie, zhamowałeś do 60 bo cos wyjechalo, tempomat sie wyłączył. klikasz resume i nadgania spowrotem do 100. to chyba nie aż takie trudne.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw kwie 21, 2005 9:55 am

Jak sobie wcisniesz resume przy duzej roznicy predkosci aktualnej i zapamietanej to dopiero zobaczysz jak sie powinno peepem jezdzic - niesamowite wrazenie - gaz do dechy :-D
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz maja 01, 2005 1:25 pm

no i zrobiłem diagnostyke kabelka jest chyba walniety lub przełaczniki na dzwigni :cry: :cry: :cry: czy ktos to reperował lutował itd itp prosze o wskazówki
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz maja 01, 2005 5:21 pm

Sprawdz kabelki z tylu dzwigni tempomatu w tej wnece tam beda przetarte na bank. Normalnie je lekko wyciagasz odizolowywujesz, lutujesz, izolujesz - pycisz.

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » pn maja 02, 2005 3:13 pm

ok, a co z taki fantem; tempomat dzielal (jakis czas-hahaha) a potem czasem tak czasem nie- np. po postoju i nowym odpaleniu irokeza ruszal. A teraz sie obrazil i nie daje znaku zycia... Kabelki wzrokowo tzn tyle ile widac przy dzwigni niby ok- leciutkie przetarcie czarnej rurki ale reszta na oko ok, czyli wszyskie kolory w calosci. Niestety nie kumam jak dobrac sie do pstryka na koncu dzwigni bo moze to tam tkwi problem... ogolnie pomocy pls! i pozdrawiam.
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn maja 02, 2005 3:26 pm

Te kabelki beda wygladaly ok. Ich problemem jest ich sztywnosc.
Pekaja w izolacji i raz dziala a raz nie. W skrajnej sytuacji potrafia sie zewrzec i spalic wtyczke pod deska przy kolumnie.

Proste podlaczasz multimetr z sygnalizacja dzwiekowa i paluchami mieszasz w tym zgieciu na dzwigni. Nie ma tam takich natezen pradu zeby ten koncowy przycisk sie przypalil albo cos. Wiec jak sprezynuje i nie wpada to na bank sa kabelki.


A wogole to zescie sie uparli na te tempomaty :)21 moim zdaniem ten w Irokezie jest zwalony juz od fabryki. Praktycznie nie da sie z nim jezdzic bo albo szarpie na rownym albo daje deske pod gore i odpuszcza.

Ten tempomat nadaje sie tylko zeby zaimponowac pci przeciwnej dodajac gazu w czasie jazdy z wywalonymi kopytami na desce :)21

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » pn maja 23, 2005 8:18 am

Ha !
A ja właśnie odkryłem że u mnie tempomat działa.
Strasznie głupie uczucie jak pedał gazu sam spod nogi ucieka a skrzynia redukuje o dwa biegi i przyspiesza do ustawionej prędkości... :D

Generalnie to fajnie, ze działa.
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
FilipW1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: pt mar 11, 2005 8:05 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FilipW1 » pn maja 23, 2005 9:59 am

A naprawiałeś go czy sam z siebie zaczął działać :wink:
Only at ...
Jeep.Org.PL

Cherokee '90

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » pn maja 23, 2005 11:13 am

Wiesz, podejżewam, że działał cały czas, tylko dopiero teraz miałem okazję go włączyć... :)21 :)21 :)18
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn maja 23, 2005 11:20 am

u mnie kabelki do samej dzwigni sa ok tylko nie wiem jak dzwignie rozebrac bo chyba tam jest problem
:lol: :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » pn maja 23, 2005 11:36 am

cholera nie mam zadnego miernika :( i nie moge sprawdzic w czym rzecz... a wkurza mnie jak cos nie dziala nawet jak tego nie uzywam :-?
a moze jakis adres eloektryka co to w Krakowie (lub Zakopanem) robi xj i wie o co biega ?? bo mam jeszcze do zdemontowania jakis tajemniczy alarm po poprzednim wlascicielu niemcu...... strach sie samemu dotykac :o
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » pn maja 23, 2005 11:49 am

miernik to w jeepie podstawa!
sam już tego doświadczyłem i bez miernika się nie ruszam, najlepiej zanabyć jakieś nawet maleństwo i wrzucić do kufra
dokumentacja elektryczna jest imo perfekcyjnie wykonana, u mnie co szukałem zgadza się co do koloru kableka itp, więc nie ma strachu.
Zastanawiam się tylko jak przenieść schematy z pdf na palm-a, tak aby przy sobie je mieć jakby co :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn maja 23, 2005 12:14 pm

Kasprol pisze:u mnie kabelki do samej dzwigni sa ok tylko nie wiem jak dzwignie rozebrac bo chyba tam jest problem
:lol: :lol: :lol: :lol:
Nie rozbieraj dzwigni
Wez miernik w dlon schyl sie wyjmij wtyczke pod kolumna kierownicy i zmierz wedlug schematu.
Po rozebraniu samego wlacznika tempomatu wlacznik moze juz nie byc taki jak kiedys :)21

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn maja 23, 2005 12:18 pm

własnie taki pomiar zrobiłem i d........a nastepnie odizolowałem przy samej dzwigni juz w miejscu gdzie wchodzia do srodka i przedzwonilem i jest ok :evil: :evil: :evil: :evil:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość