Lift Granda '94

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
+jacek+
 
 
Posty: 226
Rejestracja: pt kwie 08, 2005 6:09 pm
Lokalizacja: MALBORK

Lift Granda '94

Post autor: +jacek+ » wt kwie 19, 2005 8:25 pm

Noszę się z zamiarem podniesienia Granda. Jak najlepiej to zrobić i czy jest ktoś kto już grandziorka podnosił - fotki, pomysły, jak to po lifcie jeździ ??

Awatar użytkownika
Stalker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: okolice boatcity

Post autor: Stalker » wt kwie 19, 2005 9:14 pm

do podnoszenia grandów , jak też i innych samochodów , najlepsze są ustrojstwa zwane potocznie lewarkami :wink:
zaczynajcie ! ...czas dokończy :)
XJ '92 2,1TDi

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt kwie 19, 2005 11:43 pm

A fe Stalker!Tak z mety skasztanić nowego :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr kwie 20, 2005 12:08 am

Do 2 cali opędzisz tylko sprężynami, reszta starczy Ci fabryczna - no i możesz założyć 31/10.5/15 oponki.
Powyżej to trzeba myśleć i szykować kasę - wahacze, amory, drązki stabilizatora, wąs przekładni kierowniczej itd.
Poza tym - wzrasta ryzyko zaliczenia orła przy wysiadaniu z własnego auta w najmniej dogodnej chwili :D :roll:
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr kwie 20, 2005 5:02 am

a powiedzcie mi ile macie tylny blotnik od srodka kola? bo moj tak jakos wysoko mierzy ale nic nie jest wkladane w sprezynki-sam nie wiem i dzisiaj zmierze i podam wartosc :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr kwie 20, 2005 7:30 am

57 cm od środka koła do rantu błotnika
mel
zrobiłem zdjęcia ale muszę poczytać jak je wkleić. :)2
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
+jacek+
 
 
Posty: 226
Rejestracja: pt kwie 08, 2005 6:09 pm
Lokalizacja: MALBORK

Lift Granda '94 cdn...

Post autor: +jacek+ » śr kwie 20, 2005 7:54 am

Kolega Stalker najwyraźniej nie zrozumiał tematu :lol: . Chodzi mi o poważną przeróbkę, czyli sprężyny, amory, drążki itd. tak żeby włożyć 33'' i trochę pojeździć. Jest ktoś kto już tak przerobił swojego jepka ?? Jakie za tym idą koszty, kto się tym trudni ?? ??

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr kwie 20, 2005 8:01 am

Chodzi mi o poważną przeróbkę, czyli sprężyny, amory, drążki itd.
(...) mosty, hamulce .... itd :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr kwie 20, 2005 10:17 am

kup se gotowy zestaw Pro Compa albo innego Skyjackera :)
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr kwie 20, 2005 11:56 am

Gotowe zestawy są przeważnie do kitu i nie zadowolą wybrednego. Ale najlepszy z nich (z tych bardziej popularnych) to Rubicon Express 3,5 cala.

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr kwie 20, 2005 1:00 pm

WJ Jeep pisze:Gotowe zestawy są przeważnie do kitu i nie zadowolą wybrednego.
Po czym wnosisz? :roll:
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr kwie 20, 2005 1:07 pm

Po opiniach fachowców i użytkowników :D

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr kwie 20, 2005 3:05 pm

Widzę, że chcesz iść w stronę przeprawówki - to moja opinia jest jedna - odpuść bo to nie jest dobry materiał, może zastanów się nad wyprawówką - bo to z ZJ chyba łatwiej jest zrobić.
Myślę tu zarówno o nakładach początkowych - w tym również koszty wymiany mostów, wałów, skrzyni biegów itd, jak i kosztów związanych z późniejszymi awariami i wybuchami - jeśli nie uwzględnisz tego co napisałem powyżej to myślę, że rachunek będzie prosty: jedna impreza przeprawowa - jeden duuuuuży remont generalny.
Po jednej wizycie w wodzie samochód doprowadzałem do porządku przez tydzień a na deser został mi remont skrzyni biegów.
Pogadaj z mechanikami - fabryczny jeep (nawet profesjonalnie podwyższony) nadal nie lubi wody i ma słabe mosty, nie wspominając już o sztywności całej budy.
No choć również ostatnio słyszałem jak to pipy WJ pojechały do Afryki i nie dały rady kurzowi pustynnemu (elektronika i elektryka).
Czekam co na ten temat napisze niezależna prasa motoryzacyjna :D
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr kwie 20, 2005 3:35 pm

moim zdaniem dookoła pipa zwłaszcza Zj narosło zbyt dużo mitów, ktoś, gdzieś, słyszał, mówił, jak chcesz zobaczyć sposoby na liftowanie grandy, odwiedz strone NAGCA i tym podobne

http://www.kevinsjeepparts.com/zj/zjlongarm.html

http://www.nagca.com/nagca.htm

albo poczytaj hameryckie fora o ZJ, kopalnia wiedzy 8)
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr kwie 20, 2005 3:47 pm

Panowie - bez urazy ja jeżdżę ZJ na co dzień - ale oprócz podwyższania do 8 i więcej cali poczytajcie na jakich skrzyniach upalają, jakie mosty chłopcy wstawiają do swoich ZJ, i co jeszcze w nich robią .
Wszystko można przerobić tylko pytanie ile to kosztuje żeby robiło , a nie wygładało. :)2 i czy warto
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr kwie 20, 2005 3:51 pm

Po za tym to myślę cały czas o naszej krajowej przeprawówce, a nie o rockcrawlingu - bo to jednak mało popularna u nas dyscyplina.
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr kwie 20, 2005 5:44 pm

Zeby nie było, że ktoś coś...., to może jest na forum osoba, która brała udział w A..... Africa Challenge w kwietniu tego roku i powie jak było, bo na oficjalnej stronie to tylko pierdoły o męskiej przygodzie i zdobywaniu doświadczeń.
Rozmawiałem z kolegą, który w tym brał udział i mogę powiedzieć tylko jedno - było ciężko i niektórych ten wyjazd kosztował więcej niż zakładali i może się dowiemy co trzeba zrobić w pipie aby pojechać do Afryki i stamtąd wrócić.
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr kwie 20, 2005 6:11 pm

wiec ja mam z przodu 47cm a tyl 50cm
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr kwie 20, 2005 7:46 pm

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw kwie 21, 2005 5:29 am

no wyglada przyjemnie!!! :) widze ze tez kolega ma uboga wersje tak jak ja :wink:
co to za opony?

ma ktos serie w ZJ jesli chodzi o wysokosc to niech pomierzy
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » czw kwie 21, 2005 5:37 am

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw kwie 21, 2005 9:26 am

Co do Afryki to nie do końca się zgodzę, że nie da rady przejechać pipem. Nie takie gruchoty dawały radę. Czytałem sporo o różnych wyprawach własnie do Afryki gdyż sam planuję coś takiego w przyszłym roku.
Co do kurzu to w każdym samochodzie istnieje ten problem, ale nie jest on nie do przezwyciężenia (filtr olejowy powietrza i takie tam).
Jeśli chodzi o ZJ-ty i WJ-ty to modyfikując je nalezy raczej iść w stronę aut wyprawowych (choc niektórzy uważają że są one na to za małe), bo w miarę dobrej przeprawówki (takiej na nasze warunki) to nigdy się z nich nie zrobi, od tego są Wranglery i CJ-ty.
Zachęcam do odwiedzenia forum w NAGCA, NAXJA i JeepUnlimited - dostarczają naprawdę mnóstwo wiedzy o poprawianiu fabryki.
I nie przejmowałbym się za bardzo tym, że niektórzy zmieniają prawie wszystko, bo wszystko zależy od własnych wymagań, upodobań itp. Najważniejszy jest rozsądek: co z tego że wsadzi się do takiego np ZJ-ta nowe mosty, duży lift, opony 35 cali i różne takie jak i tak syf będzie za ciężki i za długi w naszym rodzimym bagnie.
Także Panowie modyfikować ale z głową!!

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » czw kwie 21, 2005 10:17 am

WJ Jeep pisze: Także Panowie modyfikować ale z głową!!
:)2
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » czw kwie 21, 2005 10:44 am

Reasumując każdy pisze inaczej a podobnie myśli :)2
trzeba dobrze myśleć i jeszcze lepiej kalkulować koszty.
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw kwie 21, 2005 2:10 pm

A tak a propos wyjazdu do Afryki w przyszłym roku: czy jest ktoś chętny do odbycia takiej wyprawy swoim Jeepem? Wiem, że to nie to forum, ale jako pipnięty pytam wpierw pipniętych :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość