
Lift Granda '94
Moderator: Mroczny
Lift Granda '94
Noszę się z zamiarem podniesienia Granda. Jak najlepiej to zrobić i czy jest ktoś kto już grandziorka podnosił - fotki, pomysły, jak to po lifcie jeździ 

Do 2 cali opędzisz tylko sprężynami, reszta starczy Ci fabryczna - no i możesz założyć 31/10.5/15 oponki.
Powyżej to trzeba myśleć i szykować kasę - wahacze, amory, drązki stabilizatora, wąs przekładni kierowniczej itd.
Poza tym - wzrasta ryzyko zaliczenia orła przy wysiadaniu z własnego auta w najmniej dogodnej chwili
mel
Powyżej to trzeba myśleć i szykować kasę - wahacze, amory, drązki stabilizatora, wąs przekładni kierowniczej itd.
Poza tym - wzrasta ryzyko zaliczenia orła przy wysiadaniu z własnego auta w najmniej dogodnej chwili


mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Lift Granda '94 cdn...
Kolega Stalker najwyraźniej nie zrozumiał tematu
. Chodzi mi o poważną przeróbkę, czyli sprężyny, amory, drążki itd. tak żeby włożyć 33'' i trochę pojeździć. Jest ktoś kto już tak przerobił swojego jepka
Jakie za tym idą koszty, kto się tym trudni





Widzę, że chcesz iść w stronę przeprawówki - to moja opinia jest jedna - odpuść bo to nie jest dobry materiał, może zastanów się nad wyprawówką - bo to z ZJ chyba łatwiej jest zrobić.
Myślę tu zarówno o nakładach początkowych - w tym również koszty wymiany mostów, wałów, skrzyni biegów itd, jak i kosztów związanych z późniejszymi awariami i wybuchami - jeśli nie uwzględnisz tego co napisałem powyżej to myślę, że rachunek będzie prosty: jedna impreza przeprawowa - jeden duuuuuży remont generalny.
Po jednej wizycie w wodzie samochód doprowadzałem do porządku przez tydzień a na deser został mi remont skrzyni biegów.
Pogadaj z mechanikami - fabryczny jeep (nawet profesjonalnie podwyższony) nadal nie lubi wody i ma słabe mosty, nie wspominając już o sztywności całej budy.
No choć również ostatnio słyszałem jak to pipy WJ pojechały do Afryki i nie dały rady kurzowi pustynnemu (elektronika i elektryka).
Czekam co na ten temat napisze niezależna prasa motoryzacyjna
Myślę tu zarówno o nakładach początkowych - w tym również koszty wymiany mostów, wałów, skrzyni biegów itd, jak i kosztów związanych z późniejszymi awariami i wybuchami - jeśli nie uwzględnisz tego co napisałem powyżej to myślę, że rachunek będzie prosty: jedna impreza przeprawowa - jeden duuuuuży remont generalny.
Po jednej wizycie w wodzie samochód doprowadzałem do porządku przez tydzień a na deser został mi remont skrzyni biegów.
Pogadaj z mechanikami - fabryczny jeep (nawet profesjonalnie podwyższony) nadal nie lubi wody i ma słabe mosty, nie wspominając już o sztywności całej budy.
No choć również ostatnio słyszałem jak to pipy WJ pojechały do Afryki i nie dały rady kurzowi pustynnemu (elektronika i elektryka).
Czekam co na ten temat napisze niezależna prasa motoryzacyjna

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
moim zdaniem dookoła pipa zwłaszcza Zj narosło zbyt dużo mitów, ktoś, gdzieś, słyszał, mówił, jak chcesz zobaczyć sposoby na liftowanie grandy, odwiedz strone NAGCA i tym podobne
http://www.kevinsjeepparts.com/zj/zjlongarm.html
http://www.nagca.com/nagca.htm
albo poczytaj hameryckie fora o ZJ, kopalnia wiedzy
http://www.kevinsjeepparts.com/zj/zjlongarm.html
http://www.nagca.com/nagca.htm
albo poczytaj hameryckie fora o ZJ, kopalnia wiedzy

XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
GG 3814878
Panowie - bez urazy ja jeżdżę ZJ na co dzień - ale oprócz podwyższania do 8 i więcej cali poczytajcie na jakich skrzyniach upalają, jakie mosty chłopcy wstawiają do swoich ZJ, i co jeszcze w nich robią .
Wszystko można przerobić tylko pytanie ile to kosztuje żeby robiło , a nie wygładało.
i czy warto
Wszystko można przerobić tylko pytanie ile to kosztuje żeby robiło , a nie wygładało.

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Zeby nie było, że ktoś coś...., to może jest na forum osoba, która brała udział w A..... Africa Challenge w kwietniu tego roku i powie jak było, bo na oficjalnej stronie to tylko pierdoły o męskiej przygodzie i zdobywaniu doświadczeń.
Rozmawiałem z kolegą, który w tym brał udział i mogę powiedzieć tylko jedno - było ciężko i niektórych ten wyjazd kosztował więcej niż zakładali i może się dowiemy co trzeba zrobić w pipie aby pojechać do Afryki i stamtąd wrócić.
mel
Rozmawiałem z kolegą, który w tym brał udział i mogę powiedzieć tylko jedno - było ciężko i niektórych ten wyjazd kosztował więcej niż zakładali i może się dowiemy co trzeba zrobić w pipie aby pojechać do Afryki i stamtąd wrócić.
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Mój ZJ:
[img][img]http://img259.echo.cx/img259/1029/wojte ... 1237va.jpg[/img]
i tak
[img][img]http://img259.echo.cx/img259/175/wojtek ... 1248xo.jpg[/img]
sorry jak coś sknociłem
mel[/img]
[img][img]http://img259.echo.cx/img259/1029/wojte ... 1237va.jpg[/img]
i tak
[img][img]http://img259.echo.cx/img259/175/wojtek ... 1248xo.jpg[/img]
sorry jak coś sknociłem
mel[/img]
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Co do Afryki to nie do końca się zgodzę, że nie da rady przejechać pipem. Nie takie gruchoty dawały radę. Czytałem sporo o różnych wyprawach własnie do Afryki gdyż sam planuję coś takiego w przyszłym roku.
Co do kurzu to w każdym samochodzie istnieje ten problem, ale nie jest on nie do przezwyciężenia (filtr olejowy powietrza i takie tam).
Jeśli chodzi o ZJ-ty i WJ-ty to modyfikując je nalezy raczej iść w stronę aut wyprawowych (choc niektórzy uważają że są one na to za małe), bo w miarę dobrej przeprawówki (takiej na nasze warunki) to nigdy się z nich nie zrobi, od tego są Wranglery i CJ-ty.
Zachęcam do odwiedzenia forum w NAGCA, NAXJA i JeepUnlimited - dostarczają naprawdę mnóstwo wiedzy o poprawianiu fabryki.
I nie przejmowałbym się za bardzo tym, że niektórzy zmieniają prawie wszystko, bo wszystko zależy od własnych wymagań, upodobań itp. Najważniejszy jest rozsądek: co z tego że wsadzi się do takiego np ZJ-ta nowe mosty, duży lift, opony 35 cali i różne takie jak i tak syf będzie za ciężki i za długi w naszym rodzimym bagnie.
Także Panowie modyfikować ale z głową!!
Co do kurzu to w każdym samochodzie istnieje ten problem, ale nie jest on nie do przezwyciężenia (filtr olejowy powietrza i takie tam).
Jeśli chodzi o ZJ-ty i WJ-ty to modyfikując je nalezy raczej iść w stronę aut wyprawowych (choc niektórzy uważają że są one na to za małe), bo w miarę dobrej przeprawówki (takiej na nasze warunki) to nigdy się z nich nie zrobi, od tego są Wranglery i CJ-ty.
Zachęcam do odwiedzenia forum w NAGCA, NAXJA i JeepUnlimited - dostarczają naprawdę mnóstwo wiedzy o poprawianiu fabryki.
I nie przejmowałbym się za bardzo tym, że niektórzy zmieniają prawie wszystko, bo wszystko zależy od własnych wymagań, upodobań itp. Najważniejszy jest rozsądek: co z tego że wsadzi się do takiego np ZJ-ta nowe mosty, duży lift, opony 35 cali i różne takie jak i tak syf będzie za ciężki i za długi w naszym rodzimym bagnie.
Także Panowie modyfikować ale z głową!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość