Strona 1 z 2
Lift Granda '94
: wt kwie 19, 2005 8:25 pm
autor: +jacek+
Noszę się z zamiarem podniesienia Granda. Jak najlepiej to zrobić i czy jest ktoś kto już grandziorka podnosił - fotki, pomysły, jak to po lifcie jeździ

: wt kwie 19, 2005 9:14 pm
autor: Stalker
do podnoszenia grandów , jak też i innych samochodów , najlepsze są ustrojstwa zwane potocznie lewarkami

: wt kwie 19, 2005 11:43 pm
autor: vandall1
A fe Stalker!Tak z mety skasztanić nowego

: śr kwie 20, 2005 12:08 am
autor: mel
Do 2 cali opędzisz tylko sprężynami, reszta starczy Ci fabryczna - no i możesz założyć 31/10.5/15 oponki.
Powyżej to trzeba myśleć i szykować kasę - wahacze, amory, drązki stabilizatora, wąs przekładni kierowniczej itd.
Poza tym - wzrasta ryzyko zaliczenia orła przy wysiadaniu z własnego auta w najmniej dogodnej chwili
mel
: śr kwie 20, 2005 5:02 am
autor: danielpoz
a powiedzcie mi ile macie tylny blotnik od srodka kola? bo moj tak jakos wysoko mierzy ale nic nie jest wkladane w sprezynki-sam nie wiem i dzisiaj zmierze i podam wartosc

: śr kwie 20, 2005 7:30 am
autor: mel
57 cm od środka koła do rantu błotnika
mel
zrobiłem zdjęcia ale muszę poczytać jak je wkleić.

Lift Granda '94 cdn...
: śr kwie 20, 2005 7:54 am
autor: +jacek+
Kolega Stalker najwyraźniej nie zrozumiał tematu

. Chodzi mi o poważną przeróbkę, czyli sprężyny, amory, drążki itd. tak żeby włożyć 33'' i trochę pojeździć. Jest ktoś kto już tak przerobił swojego jepka

Jakie za tym idą koszty, kto się tym trudni

: śr kwie 20, 2005 8:01 am
autor: XJeep
Chodzi mi o poważną przeróbkę, czyli sprężyny, amory, drążki itd.
(...) mosty, hamulce .... itd

: śr kwie 20, 2005 10:17 am
autor: homikk
kup se gotowy zestaw Pro Compa albo innego Skyjackera

: śr kwie 20, 2005 11:56 am
autor: WJ Jeep
Gotowe zestawy są przeważnie do kitu i nie zadowolą wybrednego. Ale najlepszy z nich (z tych bardziej popularnych) to Rubicon Express 3,5 cala.
: śr kwie 20, 2005 1:00 pm
autor: homikk
WJ Jeep pisze:Gotowe zestawy są przeważnie do kitu i nie zadowolą wybrednego.
Po czym wnosisz?

: śr kwie 20, 2005 1:07 pm
autor: WJ Jeep
Po opiniach fachowców i użytkowników

: śr kwie 20, 2005 3:05 pm
autor: mel
Widzę, że chcesz iść w stronę przeprawówki - to moja opinia jest jedna - odpuść bo to nie jest dobry materiał, może zastanów się nad wyprawówką - bo to z ZJ chyba łatwiej jest zrobić.
Myślę tu zarówno o nakładach początkowych - w tym również koszty wymiany mostów, wałów, skrzyni biegów itd, jak i kosztów związanych z późniejszymi awariami i wybuchami - jeśli nie uwzględnisz tego co napisałem powyżej to myślę, że rachunek będzie prosty: jedna impreza przeprawowa - jeden duuuuuży remont generalny.
Po jednej wizycie w wodzie samochód doprowadzałem do porządku przez tydzień a na deser został mi remont skrzyni biegów.
Pogadaj z mechanikami - fabryczny jeep (nawet profesjonalnie podwyższony) nadal nie lubi wody i ma słabe mosty, nie wspominając już o sztywności całej budy.
No choć również ostatnio słyszałem jak to pipy WJ pojechały do Afryki i nie dały rady kurzowi pustynnemu (elektronika i elektryka).
Czekam co na ten temat napisze niezależna prasa motoryzacyjna

: śr kwie 20, 2005 3:35 pm
autor: homikk
moim zdaniem dookoła pipa zwłaszcza Zj narosło zbyt dużo mitów, ktoś, gdzieś, słyszał, mówił, jak chcesz zobaczyć sposoby na liftowanie grandy, odwiedz strone NAGCA i tym podobne
http://www.kevinsjeepparts.com/zj/zjlongarm.html
http://www.nagca.com/nagca.htm
albo poczytaj hameryckie fora o ZJ, kopalnia wiedzy

: śr kwie 20, 2005 3:47 pm
autor: mel
Panowie - bez urazy ja jeżdżę ZJ na co dzień - ale oprócz podwyższania do 8 i więcej cali poczytajcie na jakich skrzyniach upalają, jakie mosty chłopcy wstawiają do swoich ZJ, i co jeszcze w nich robią .
Wszystko można przerobić tylko pytanie ile to kosztuje żeby robiło , a nie wygładało.

i czy warto
: śr kwie 20, 2005 3:51 pm
autor: mel
Po za tym to myślę cały czas o naszej krajowej przeprawówce, a nie o rockcrawlingu - bo to jednak mało popularna u nas dyscyplina.
mel
: śr kwie 20, 2005 5:44 pm
autor: mel
Zeby nie było, że ktoś coś...., to może jest na forum osoba, która brała udział w A..... Africa Challenge w kwietniu tego roku i powie jak było, bo na oficjalnej stronie to tylko pierdoły o męskiej przygodzie i zdobywaniu doświadczeń.
Rozmawiałem z kolegą, który w tym brał udział i mogę powiedzieć tylko jedno - było ciężko i niektórych ten wyjazd kosztował więcej niż zakładali i może się dowiemy co trzeba zrobić w pipie aby pojechać do Afryki i stamtąd wrócić.
mel
: śr kwie 20, 2005 6:11 pm
autor: danielpoz
wiec ja mam z przodu 47cm a tyl 50cm
: śr kwie 20, 2005 7:46 pm
autor: mel
: czw kwie 21, 2005 5:29 am
autor: danielpoz
no wyglada przyjemnie!!!

widze ze tez kolega ma uboga wersje tak jak ja
co to za opony?
ma ktos serie w ZJ jesli chodzi o wysokosc to niech pomierzy
: czw kwie 21, 2005 5:37 am
autor: mel
: czw kwie 21, 2005 9:26 am
autor: WJ Jeep
Co do Afryki to nie do końca się zgodzę, że nie da rady przejechać pipem. Nie takie gruchoty dawały radę. Czytałem sporo o różnych wyprawach własnie do Afryki gdyż sam planuję coś takiego w przyszłym roku.
Co do kurzu to w każdym samochodzie istnieje ten problem, ale nie jest on nie do przezwyciężenia (filtr olejowy powietrza i takie tam).
Jeśli chodzi o ZJ-ty i WJ-ty to modyfikując je nalezy raczej iść w stronę aut wyprawowych (choc niektórzy uważają że są one na to za małe), bo w miarę dobrej przeprawówki (takiej na nasze warunki) to nigdy się z nich nie zrobi, od tego są Wranglery i CJ-ty.
Zachęcam do odwiedzenia forum w NAGCA, NAXJA i JeepUnlimited - dostarczają naprawdę mnóstwo wiedzy o poprawianiu fabryki.
I nie przejmowałbym się za bardzo tym, że niektórzy zmieniają prawie wszystko, bo wszystko zależy od własnych wymagań, upodobań itp. Najważniejszy jest rozsądek: co z tego że wsadzi się do takiego np ZJ-ta nowe mosty, duży lift, opony 35 cali i różne takie jak i tak syf będzie za ciężki i za długi w naszym rodzimym bagnie.
Także Panowie modyfikować ale z głową!!
: czw kwie 21, 2005 10:17 am
autor: homikk
WJ Jeep pisze:
Także Panowie modyfikować ale z głową!!

: czw kwie 21, 2005 10:44 am
autor: mel
Reasumując każdy pisze inaczej a podobnie myśli
trzeba dobrze myśleć i jeszcze lepiej kalkulować koszty.
mel
: czw kwie 21, 2005 2:10 pm
autor: WJ Jeep
A tak a propos wyjazdu do Afryki w przyszłym roku: czy jest ktoś chętny do odbycia takiej wyprawy swoim Jeepem? Wiem, że to nie to forum, ale jako pipnięty pytam wpierw pipniętych
