ABS

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

ABS

Post autor: Prest » czw kwie 21, 2005 1:10 pm

Witam.
Ujawnił mi sie ostatnio problemik z ABS-em , rocznik fury 96'.
Przy b. małej predkosci na chwile przed zatrzymaniem się samochodu
popuszcza mi hamulce. Na wyzszych prędkościach zachowuje sie normalnie. Wymieniałem klocki ostatnio - czużbym cos popier.......ł.??
FZJ80

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw kwie 21, 2005 2:09 pm

przeczysc/przereguluj/sprawdz czujniki predkosci przy kołach oraz stan zebatek.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw kwie 21, 2005 2:11 pm

Dobrze gada !! :)2

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » czw kwie 21, 2005 3:07 pm

Tak jest Panie generale !!
FZJ80

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw kwie 21, 2005 4:36 pm

mam podobne objawy ale podejrzewam, że abs wariuje bo ma za duże kółka :/
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » czw kwie 21, 2005 4:51 pm

Kosa pisze:mam podobne objawy ale podejrzewam, że abs wariuje bo ma za duże kółka :/
To raczej nie to , przez miesiąc od zakupu syfa nie miałem żadnych z tym problemów, dopiero po wymianie tarcz i klocków (i upapraniu go po dach w błocie) zaczeły się te objawy
FZJ80

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw kwie 21, 2005 5:35 pm

No widzisz, uplalałeś w błocie po dach to teraz wyczysc zębatki i czujniki, justaw czujniki fabrycznie i bedzie git.

ABS do rozmiaru opon nic nie ma.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw kwie 21, 2005 5:36 pm

a kto mi powie jaka jest odległosc czujnika od zebatki :cry: :cry: :cry:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » czw kwie 21, 2005 5:44 pm

o o o o to samo miałem zapytać ??
FZJ80

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw kwie 21, 2005 6:07 pm

Tego to nie pamietam na pamięć - wypada zasiegnąć najtrudniej dostępne manuale od ABSu :evil:
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » czw kwie 21, 2005 6:09 pm

standardowa
czujnik jest na śrubce i kołku wiec nie ma raczej regulacji
wyczyść i będzie ok
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw kwie 21, 2005 9:40 pm

PKi pisze:No widzisz, uplalałeś w błocie po dach to teraz wyczysc zębatki i czujniki, justaw czujniki fabrycznie i bedzie git.

ABS do rozmiaru opon nic nie ma.
hmm napewno nie ma?? zawsze wydawało mi się, że jest liczony dla pewnego rozmiaru opon a jak się to zmieni to zaczyna wariować... ale jeżeli rzeczywiście nie to znaczy, że ja też będę musiał te czujniki posprawdzać i poustawiać :oops: :oops: :oops:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw kwie 21, 2005 9:47 pm

mysle ze istotne jest zeby rozmiar(obwod kol) opon byl taki sam a nie czy sa 29 czy 35'
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw kwie 21, 2005 9:49 pm

no właśnie o to mi chodzi, moje są o 9% za duże co daje dość duże przekłamania na liczniku i jak przypuszczam przekłamania dla ABSu :roll:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw kwie 21, 2005 9:52 pm

chodzi o to zeby na jedno kole nie bylo 29'a innym 35' bo ilosc impulsow nie bedzie rowna i tym samym moga wystapia bledy w prawidlowym odczytaniu predkosci poszczegolnych kol
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw kwie 21, 2005 9:55 pm

PKi pisze:przeczysc/przereguluj/sprawdz czujniki predkosci przy kołach oraz stan zebatek.
ok więc chyba znam przyczynę, jeszcze jakby ktoś mógł mnie oświecić jak ja ewentualnie mam to przeregulowac albo gdzie z tym pojechac, żeby to dobrze zrobili (poza aso oszywiście) :oops:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw kwie 21, 2005 10:13 pm

Kosa pisze:no właśnie o to mi chodzi, moje są o 9% za duże co daje dość duże przekłamania na liczniku i jak przypuszczam przekłamania dla ABSu :roll:
Kolokwialnie rzecz ujmując, to ABS jebie to, jakiej średnicy są koła :)21 . Meritum jego działania to porównywanie liczby impulsów na wszystkich kołach w jednostce czasu, dzięki czemu automatyka wie, że jedno z kół toczy się wolniej lub wcale (brak impulsów) - co przy informacji z pozostałych kół że się jeszcze toczą pozwala tranzystorom wysnuć wniosek, że owe koło zostało zablokowane. I podjęte zostają działania odblokowujące (redukcja ciśnienia w układzie hamulcowym danego koła).
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » pt kwie 22, 2005 8:11 am

to ja też zapytam o ABS. Chcę zmienić płyn hamulcowy, czy jest z tym jakiś problem, specjalna prcoedura, pytam oczywiście pod kątem pompy i ABS. Jakieś dodatkowe odpowietrzenie, czy wystarczy jak odpowietrzę na kołach ( wiem że specjalny kluczyk jest potrzebny). Nie okaże się, że po zmianie płynu ABS nie będzie działał?? Jak na razie jestem z niego zadowolony...
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pt kwie 22, 2005 8:33 am

jaki specjalny kluczyk do odpowietrzników 8 i tyle ja ostatnio wymieniałem płyn tylkotrzeba odpowietrzac przy przekreconej stacyjce aby pompa mogła pracowac (chyba dobrze mysle ) tak zrobiłem i działa :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt kwie 22, 2005 9:56 pm

oczywiście ja jak się do czegoś dotknę to muszę spier23$#$@#$ić
znajomy mi poradził, :evil: :evil: :evil: żebym wziął jakiegoś karchera i dokładnei wymył te zębatki itd. Więc pojechałem na carmana(jako, że nie mam karchera) i zaczalem na stanowisku do mycia lewarować sobie pipka... przyszedł niemiły pan i mnie zaczął opierdzielać, że to stanowisko do mycia a nie naprawy więc mu powiedziałem, że właśnie zamierzam myć samochód... spojrzał sie na mnie jak na debila( jak się później ookazało miał rację) poawanturował jeszcze troche i poszedł... potem ładną mine zrobił jak zobaczył że ,,myję sobie hamulce wodą" no ale nic...
przy okazji okazało się, że mam jedną nakrętkę zjechaną tak, że nie da się jej odkrecić wiec jedno koło z przodu mi odpadło
drugie jakoś tam wymyłem a mój debilizm wyszedł tak naprawdę dopiero przy kołach tylnych...
zdjałem koło, zdjąłem bęben no i se umyłem :evil: :evil: :evil:
dopiero jak już odjechałem to sobie pomyślałem, że woda w bębnach to rzecz niewskazana no i oczywiście teraz mi wszystko trze z tyłu tak, że wytrzymać nie mogę...

czekam na gratulacje :evil: :evil: :evil:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt kwie 22, 2005 10:23 pm

spokojnie :) woda wyparuje a trze bo zrobil sie odrazu nalot na powierzchni gdzie szczeki przylegaja do bebna

dwa razy mocno przyheblujesz i po klopocie :)2

ale po jakiego czorta zdejmowales bebny skoro koronka jest raczej z tylu???? :-?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt kwie 22, 2005 10:31 pm

no włąśnie nei z tyłu nic nie widziałem a jak zdjąłem bęben to się dopiero ukazało takie samo jak z przodu :roll: ale podejrzewam, że i tak to dużo nie dało, trzebaby wziąc szczoteczkę do zębów rozebrać wszystko i dopiero:/
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt kwie 22, 2005 11:38 pm

Kosa pisze:no włąśnie nei z tyłu nic nie widziałem a jak zdjąłem bęben to się dopiero ukazało takie samo jak z przodu :roll: ale podejrzewam, że i tak to dużo nie dało, trzebaby wziąc szczoteczkę do zębów rozebrać wszystko i dopiero:/
Myjesz zęby szczotką drucianą :o :)2
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt kwie 22, 2005 11:42 pm

A co do wpływu rozmiaru kół to oczywiscie jest jeden bardzo maleńki wpływ. Cały ABS uaktywnia się dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości i wyłącza się poniżej pewnej prędkości, tak więc przy zmiane opon te prędkości sie minimalnie przesuną co jednak nie jest istotne dla działania systemu.

Wymiane płynu proponuje wykonać z pomocą urządzenia które wyssa stary płyn jednoczesnie wciagająć świeży. Jak dopilnijesz żeby w zbiorniczku nie ubyło do zera to się nie zapowietrzy.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt kwie 22, 2005 11:48 pm

PKi pisze:
Kosa pisze:no włąśnie nei z tyłu nic nie widziałem a jak zdjąłem bęben to się dopiero ukazało takie samo jak z przodu :roll: ale podejrzewam, że i tak to dużo nie dało, trzebaby wziąc szczoteczkę do zębów rozebrać wszystko i dopiero:/
Myjesz zęby szczotką drucianą :o :)2
a nie chwaliłem się, że mam zęby z metalu?? :D :wink:

ps. tak to jest jak się juz nie mysli:) to wychodzą takie kwiatki:)
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość