Strona 1 z 1

ABS

: czw kwie 21, 2005 1:10 pm
autor: Prest
Witam.
Ujawnił mi sie ostatnio problemik z ABS-em , rocznik fury 96'.
Przy b. małej predkosci na chwile przed zatrzymaniem się samochodu
popuszcza mi hamulce. Na wyzszych prędkościach zachowuje sie normalnie. Wymieniałem klocki ostatnio - czużbym cos popier.......ł.??

: czw kwie 21, 2005 2:09 pm
autor: PKi
przeczysc/przereguluj/sprawdz czujniki predkosci przy kołach oraz stan zebatek.

: czw kwie 21, 2005 2:11 pm
autor: WJ Jeep
Dobrze gada !! :)2

: czw kwie 21, 2005 3:07 pm
autor: Prest
Tak jest Panie generale !!

: czw kwie 21, 2005 4:36 pm
autor: Kosa
mam podobne objawy ale podejrzewam, że abs wariuje bo ma za duże kółka :/

: czw kwie 21, 2005 4:51 pm
autor: Prest
Kosa pisze:mam podobne objawy ale podejrzewam, że abs wariuje bo ma za duże kółka :/
To raczej nie to , przez miesiąc od zakupu syfa nie miałem żadnych z tym problemów, dopiero po wymianie tarcz i klocków (i upapraniu go po dach w błocie) zaczeły się te objawy

: czw kwie 21, 2005 5:35 pm
autor: PKi
No widzisz, uplalałeś w błocie po dach to teraz wyczysc zębatki i czujniki, justaw czujniki fabrycznie i bedzie git.

ABS do rozmiaru opon nic nie ma.

: czw kwie 21, 2005 5:36 pm
autor: Kasprol
a kto mi powie jaka jest odległosc czujnika od zebatki :cry: :cry: :cry:

: czw kwie 21, 2005 5:44 pm
autor: Prest
o o o o to samo miałem zapytać ??

: czw kwie 21, 2005 6:07 pm
autor: PKi
Tego to nie pamietam na pamięć - wypada zasiegnąć najtrudniej dostępne manuale od ABSu :evil:

: czw kwie 21, 2005 6:09 pm
autor: robert raffik
standardowa
czujnik jest na śrubce i kołku wiec nie ma raczej regulacji
wyczyść i będzie ok

: czw kwie 21, 2005 9:40 pm
autor: Kosa
PKi pisze:No widzisz, uplalałeś w błocie po dach to teraz wyczysc zębatki i czujniki, justaw czujniki fabrycznie i bedzie git.

ABS do rozmiaru opon nic nie ma.
hmm napewno nie ma?? zawsze wydawało mi się, że jest liczony dla pewnego rozmiaru opon a jak się to zmieni to zaczyna wariować... ale jeżeli rzeczywiście nie to znaczy, że ja też będę musiał te czujniki posprawdzać i poustawiać :oops: :oops: :oops:

: czw kwie 21, 2005 9:47 pm
autor: danielpoz
mysle ze istotne jest zeby rozmiar(obwod kol) opon byl taki sam a nie czy sa 29 czy 35'

: czw kwie 21, 2005 9:49 pm
autor: Kosa
no właśnie o to mi chodzi, moje są o 9% za duże co daje dość duże przekłamania na liczniku i jak przypuszczam przekłamania dla ABSu :roll:

: czw kwie 21, 2005 9:52 pm
autor: danielpoz
chodzi o to zeby na jedno kole nie bylo 29'a innym 35' bo ilosc impulsow nie bedzie rowna i tym samym moga wystapia bledy w prawidlowym odczytaniu predkosci poszczegolnych kol

: czw kwie 21, 2005 9:55 pm
autor: Kosa
PKi pisze:przeczysc/przereguluj/sprawdz czujniki predkosci przy kołach oraz stan zebatek.
ok więc chyba znam przyczynę, jeszcze jakby ktoś mógł mnie oświecić jak ja ewentualnie mam to przeregulowac albo gdzie z tym pojechac, żeby to dobrze zrobili (poza aso oszywiście) :oops:

: czw kwie 21, 2005 10:13 pm
autor: misman
Kosa pisze:no właśnie o to mi chodzi, moje są o 9% za duże co daje dość duże przekłamania na liczniku i jak przypuszczam przekłamania dla ABSu :roll:
Kolokwialnie rzecz ujmując, to ABS jebie to, jakiej średnicy są koła :)21 . Meritum jego działania to porównywanie liczby impulsów na wszystkich kołach w jednostce czasu, dzięki czemu automatyka wie, że jedno z kół toczy się wolniej lub wcale (brak impulsów) - co przy informacji z pozostałych kół że się jeszcze toczą pozwala tranzystorom wysnuć wniosek, że owe koło zostało zablokowane. I podjęte zostają działania odblokowujące (redukcja ciśnienia w układzie hamulcowym danego koła).

: pt kwie 22, 2005 8:11 am
autor: jeep_user
to ja też zapytam o ABS. Chcę zmienić płyn hamulcowy, czy jest z tym jakiś problem, specjalna prcoedura, pytam oczywiście pod kątem pompy i ABS. Jakieś dodatkowe odpowietrzenie, czy wystarczy jak odpowietrzę na kołach ( wiem że specjalny kluczyk jest potrzebny). Nie okaże się, że po zmianie płynu ABS nie będzie działał?? Jak na razie jestem z niego zadowolony...

: pt kwie 22, 2005 8:33 am
autor: Kasprol
jaki specjalny kluczyk do odpowietrzników 8 i tyle ja ostatnio wymieniałem płyn tylkotrzeba odpowietrzac przy przekreconej stacyjce aby pompa mogła pracowac (chyba dobrze mysle ) tak zrobiłem i działa :lol: :lol: :lol:

: pt kwie 22, 2005 9:56 pm
autor: Kosa
oczywiście ja jak się do czegoś dotknę to muszę spier23$#$@#$ić
znajomy mi poradził, :evil: :evil: :evil: żebym wziął jakiegoś karchera i dokładnei wymył te zębatki itd. Więc pojechałem na carmana(jako, że nie mam karchera) i zaczalem na stanowisku do mycia lewarować sobie pipka... przyszedł niemiły pan i mnie zaczął opierdzielać, że to stanowisko do mycia a nie naprawy więc mu powiedziałem, że właśnie zamierzam myć samochód... spojrzał sie na mnie jak na debila( jak się później ookazało miał rację) poawanturował jeszcze troche i poszedł... potem ładną mine zrobił jak zobaczył że ,,myję sobie hamulce wodą" no ale nic...
przy okazji okazało się, że mam jedną nakrętkę zjechaną tak, że nie da się jej odkrecić wiec jedno koło z przodu mi odpadło
drugie jakoś tam wymyłem a mój debilizm wyszedł tak naprawdę dopiero przy kołach tylnych...
zdjałem koło, zdjąłem bęben no i se umyłem :evil: :evil: :evil:
dopiero jak już odjechałem to sobie pomyślałem, że woda w bębnach to rzecz niewskazana no i oczywiście teraz mi wszystko trze z tyłu tak, że wytrzymać nie mogę...

czekam na gratulacje :evil: :evil: :evil:

: pt kwie 22, 2005 10:23 pm
autor: danielpoz
spokojnie :) woda wyparuje a trze bo zrobil sie odrazu nalot na powierzchni gdzie szczeki przylegaja do bebna

dwa razy mocno przyheblujesz i po klopocie :)2

ale po jakiego czorta zdejmowales bebny skoro koronka jest raczej z tylu???? :-?

: pt kwie 22, 2005 10:31 pm
autor: Kosa
no włąśnie nei z tyłu nic nie widziałem a jak zdjąłem bęben to się dopiero ukazało takie samo jak z przodu :roll: ale podejrzewam, że i tak to dużo nie dało, trzebaby wziąc szczoteczkę do zębów rozebrać wszystko i dopiero:/

: pt kwie 22, 2005 11:38 pm
autor: PKi
Kosa pisze:no włąśnie nei z tyłu nic nie widziałem a jak zdjąłem bęben to się dopiero ukazało takie samo jak z przodu :roll: ale podejrzewam, że i tak to dużo nie dało, trzebaby wziąc szczoteczkę do zębów rozebrać wszystko i dopiero:/
Myjesz zęby szczotką drucianą :o :)2

: pt kwie 22, 2005 11:42 pm
autor: PKi
A co do wpływu rozmiaru kół to oczywiscie jest jeden bardzo maleńki wpływ. Cały ABS uaktywnia się dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości i wyłącza się poniżej pewnej prędkości, tak więc przy zmiane opon te prędkości sie minimalnie przesuną co jednak nie jest istotne dla działania systemu.

Wymiane płynu proponuje wykonać z pomocą urządzenia które wyssa stary płyn jednoczesnie wciagająć świeży. Jak dopilnijesz żeby w zbiorniczku nie ubyło do zera to się nie zapowietrzy.

: pt kwie 22, 2005 11:48 pm
autor: Kosa
PKi pisze:
Kosa pisze:no włąśnie nei z tyłu nic nie widziałem a jak zdjąłem bęben to się dopiero ukazało takie samo jak z przodu :roll: ale podejrzewam, że i tak to dużo nie dało, trzebaby wziąc szczoteczkę do zębów rozebrać wszystko i dopiero:/
Myjesz zęby szczotką drucianą :o :)2
a nie chwaliłem się, że mam zęby z metalu?? :D :wink:

ps. tak to jest jak się juz nie mysli:) to wychodzą takie kwiatki:)