MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Filip Lukasik
- jestem tu nowy...

- Posty: 21
- Rejestracja: sob kwie 23, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Chyliczki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Filip Lukasik » sob kwie 23, 2005 9:45 am
Komletnie posypała mi się skrzynia w moim YJ 2.5L i mam możliwość wymiany na używaną skrzynię z 4.0L, czy ktoś może poradzić czy warto i jakie będą tego konsekwencje. Dzięki

YJ 2.5L '96 BFG MT 32'x11.50
-
robert raffik
-

- Posty: 100
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Post
autor: robert raffik » ndz kwie 24, 2005 9:00 pm
różne przełozenia, dociski, tarcze sprzęgła, wałki wyjsciowe na reduktor (to można prosto zmienic), rozrusznik i chyba najważniejsze
flansza mocująca do silnika
ale tego nie jestem pewien na 100%
zmota
a co ci padło?
-
trasek
-

- Posty: 230
- Rejestracja: pn wrz 08, 2003 6:31 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: trasek » ndz kwie 24, 2005 10:18 pm
jak już przy jeepach skrzynia aw4 do tj

robił ktoś

-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » pn kwie 25, 2005 6:56 am
chyba ty

-
robert raffik
-

- Posty: 100
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Post
autor: robert raffik » pn kwie 25, 2005 7:31 pm
trasek pisze:jak już przy jeepach skrzynia aw4 do tj

robił ktoś

jasne
da się
mała zmota z elektryka i działa
ale oczywiście do 4,0
a ćwiczył ktoś AW4 do 4,7 V8 z WJ

-
Filip Lukasik
- jestem tu nowy...

- Posty: 21
- Rejestracja: sob kwie 23, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Chyliczki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Filip Lukasik » pn kwie 25, 2005 8:00 pm
robert raffik pisze:
a co ci padło?
Glownie samochod pojechal do warsztatu bo reduktor przestal zalaczac 4L, a w skrzyni biegow posypaly sie synchronizatory pomiedzy 2i3 orazo 3i4, no i byly problemy z wrzuceniem jedynki. Po rozebraniu okazalo sie, ze skrzyni biegow nie oplaca sie naprawiac (?) i najpierw mialem wkladac uzywana skrzynie beigow od 2.5L. Potem kolesie z warsztatu zaproponowali aby wsadzic skrzynie od 4.0L, bo mocniejsza i ma lepsze przelozenia. Sam nie wiem czy warto, choc jesli za tes same pieniadze?
Dzieki
YJ 2.5L '96 BFG MT 32'x11.50
-
robert raffik
-

- Posty: 100
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Post
autor: robert raffik » pn kwie 25, 2005 8:06 pm
synchronizatory nie sa chyba az takie drogie
a zamiana na AX15 to niezla zmota
[/b]
dużo pracy

proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl 
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » pn kwie 25, 2005 9:10 pm
robert raffik pisze:trasek pisze:jak już przy jeepach skrzynia aw4 do tj

robił ktoś

jasne
da się
mała zmota z elektryka i działa
ale oczywiście do 4,0
a ćwiczył ktoś AW4 do 4,7 V8 z WJ

Niech żyje AW4
Z elektryką w TJ to chyba będzie zmota, ale wydaje mi się ze najlepjej od razu zrobić opcje manualnego wpinania poszczególnych biegów. Torquelocka może lepjej nie bo delikatny rzekomo jest i strasznliwym uderzeniem się przypomina jak się zapomni wyłączyć

-
robert raffik
-

- Posty: 100
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Post
autor: robert raffik » pn kwie 25, 2005 9:55 pm
eeeeeeeeeeeeeeeee
AW4 mamy u Polowca juz dwa lata i robi

dużo pracy

proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl 
-
robert raffik
-

- Posty: 100
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Post
autor: robert raffik » wt kwie 26, 2005 7:17 am
do Traska
znjdz sobie mnie bo ja mam zablokowane PW
Robin Hood, banicja, przeklety itp.
dużo pracy

proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl 
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » wt kwie 26, 2005 7:58 am
ogłoś się męczennikiem...
represjonowanym przez system

#noichuj
-
Filip Lukasik
- jestem tu nowy...

- Posty: 21
- Rejestracja: sob kwie 23, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Chyliczki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Filip Lukasik » wt kwie 26, 2005 8:18 pm
robert raffik pisze:synchronizatory nie sa chyba az takie drogie
a zamiana na AX15 to niezla zmota
[/b]
Ja sie na skrzyniach nie znam, mechanik powiedzial ze trzeba wymienic cala skrzynie bo nie warto naprawiac, wiec stad pytanie, bo za te same pieniadze zaproponowali wlozenie uzywanej Ax-15. Jedyne co znalazlem w necie, to ze AX-15 jest medium duty w prownaniu z AX-5 light duty, no i roznice w przelozeniach na pierwszym, piatym i wstecznym biegu. I o te roznice w przelozeniach chcialem zapytac, co w praktyce oznacza zamiana na 1:3.83 z 1:3.93.
Dzieki
YJ 2.5L '96 BFG MT 32'x11.50
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » wt kwie 26, 2005 8:56 pm
robert raffik pisze:eeeeeeeeeeeeeeeee
AW4 mamy u Polowca juz dwa lata i robi

No ale macie sterowanie reczne skrzyni i sterowanie blokady konwertera reczne ?
-
DanielF

- Posty: 392
- Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: DanielF » śr kwie 27, 2005 7:54 am
Filip Lukasik pisze:co w praktyce oznacza zamiana na 1:3.83 z 1:3.93.
1:x - walek na wyjsciu do reduktora kreci sie x razy wolniej niz silnik. W praktyce - przy 1:3.93 bedziesz wolniej jezdzil na jedynce, ale piardniecie bedzie lepsze.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
-
raffik

- Posty: 305
- Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: raffik » śr kwie 27, 2005 8:13 am
PKi pisze:robert raffik pisze:eeeeeeeeeeeeeeeee
AW4 mamy u Polowca juz dwa lata i robi

No ale macie sterowanie reczne skrzyni i sterowanie blokady konwertera reczne ?
co rozumiesz przez reczne sterowanie skrzyni?
wzmocnilismy skrzynie, konwerter i poprawiliśmy odporność na wodę
działa
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » śr kwie 27, 2005 9:45 pm
No prze reczne sterowanie rozumiem sterowanie solenoidami (elektrozaworami jak kto woli) "ręcznie" a nie poprzez TCU który kilka spraw narzuca, chociażby zeby zablokować skrzynie na jedynce to inaczej nie ma możliwości, bądz n.p. zablokować na dwójce, bądź na trasie zablokować na 4ce, ręcznie wrzucać blokade konwetera (standartowo załącza się tylko na 4ce przy depnięciu 20-60% i powyżej jakiejś tam predkosci celem osiagniecia Vmax).
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw kwie 28, 2005 3:37 pm
U mnie konwerter blokuje sie juz na 2ce po przekroczeniu 2k obrotow przy malym gazie (!?)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
robert raffik
-

- Posty: 100
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Post
autor: robert raffik » czw kwie 28, 2005 5:21 pm
nie
wszystkim zarząda sterownik i jest ok
nie znam nikogo kto by zrobił sterowanie reczne do automatu
ale sie pewnie da
jutro spytam speca od skrzyń u nas
dużo pracy

proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl 
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » czw kwie 28, 2005 6:44 pm
robert raffik pisze:
...nie znam nikogo kto by zrobił sterowanie reczne do automatu...
Dobrze piszcie tak dalej.
Jak PKi na ambicje wjedziemy to w koncu zrobi ten sterownik z sekwencja do Irokeza.
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » czw kwie 28, 2005 8:03 pm
A zrobie
Bo wkurza mnie nie mieć pełnej kontroli nad biegami...
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » czw kwie 28, 2005 8:31 pm
PKi pisze:A zrobie
Bo wkurza mnie nie mieć pełnej kontroli nad biegami...
eeeeee i tak nie zrobisz
*a teraz wszyscy piszcie ze i tak nie zrobi

to moze zrobi
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » czw kwie 28, 2005 10:36 pm
Discotheque pisze:PKi pisze:A zrobie
Bo wkurza mnie nie mieć pełnej kontroli nad biegami...
eeeeee i tak nie zrobisz
*a teraz wszyscy piszcie ze i tak nie zrobi

to moze zrobi
Nie zrobi
Ja zrobiłem zasilanie (czegokolwiek by to nie oznaczało

) sondy lambda dla systemów LPG, z odwracaniem sygnału, znaczy: bogato -> Uwysokie, biednie -> Uniskie. Dodatkowy bezsenny wieczór zaowocował dodaniem trójstanowej sygnalizacji poziomu sondy czyli składu mieszanki. Jakby kto chciał, to odpalę schemacik na licencji GPL
Odbiło mi na starość, żeby w takich popierdółkach się grzebać, no

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Wiktor

- Posty: 311
- Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
- Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE
Post
autor: Wiktor » pt kwie 29, 2005 12:09 am
PKi pisze:
... wkurza mnie nie mieć pełnej kontroli nad biegami...
jak nie masz kontroli nad biegami ? masz obrotosciomierz szybkosciomierz i pedal gazu , wszystko da sie przewidziec w aw4 , jak targasz w terenie , po co zawracac sobie glowe cudami ktore nie sa potrzebne jak masz doswiadczenie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości