zamiana skrzyni z AX-5 na AX-15, warto?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Filip Lukasik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Chyliczki
Kontaktowanie:

zamiana skrzyni z AX-5 na AX-15, warto?

Post autor: Filip Lukasik » sob kwie 23, 2005 9:45 am

Komletnie posypała mi się skrzynia w moim YJ 2.5L i mam możliwość wymiany na używaną skrzynię z 4.0L, czy ktoś może poradzić czy warto i jakie będą tego konsekwencje. Dzięki :)2
YJ 2.5L '96 BFG MT 32'x11.50

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » ndz kwie 24, 2005 9:00 pm

różne przełozenia, dociski, tarcze sprzęgła, wałki wyjsciowe na reduktor (to można prosto zmienic), rozrusznik i chyba najważniejsze
flansza mocująca do silnika
ale tego nie jestem pewien na 100%
zmota
a co ci padło?

Awatar użytkownika
trasek
 
 
Posty: 230
Rejestracja: pn wrz 08, 2003 6:31 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: trasek » ndz kwie 24, 2005 10:18 pm

jak już przy jeepach skrzynia aw4 do tj ?? robił ktoś ??

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn kwie 25, 2005 6:56 am

chyba ty :o
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » pn kwie 25, 2005 7:31 pm

trasek pisze:jak już przy jeepach skrzynia aw4 do tj ?? robił ktoś ??
jasne
da się
mała zmota z elektryka i działa
ale oczywiście do 4,0
a ćwiczył ktoś AW4 do 4,7 V8 z WJ ??

Awatar użytkownika
Filip Lukasik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Chyliczki
Kontaktowanie:

Post autor: Filip Lukasik » pn kwie 25, 2005 8:00 pm

robert raffik pisze: a co ci padło?
Glownie samochod pojechal do warsztatu bo reduktor przestal zalaczac 4L, a w skrzyni biegow posypaly sie synchronizatory pomiedzy 2i3 orazo 3i4, no i byly problemy z wrzuceniem jedynki. Po rozebraniu okazalo sie, ze skrzyni biegow nie oplaca sie naprawiac (?) i najpierw mialem wkladac uzywana skrzynie beigow od 2.5L. Potem kolesie z warsztatu zaproponowali aby wsadzic skrzynie od 4.0L, bo mocniejsza i ma lepsze przelozenia. Sam nie wiem czy warto, choc jesli za tes same pieniadze? :o
Dzieki
YJ 2.5L '96 BFG MT 32'x11.50

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » pn kwie 25, 2005 8:06 pm

synchronizatory nie sa chyba az takie drogie
a zamiana na AX15 to niezla zmota
[/b]
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn kwie 25, 2005 9:10 pm

robert raffik pisze:
trasek pisze:jak już przy jeepach skrzynia aw4 do tj ?? robił ktoś ??
jasne
da się
mała zmota z elektryka i działa
ale oczywiście do 4,0
a ćwiczył ktoś AW4 do 4,7 V8 z WJ ??
Niech żyje AW4 :)21

Z elektryką w TJ to chyba będzie zmota, ale wydaje mi się ze najlepjej od razu zrobić opcje manualnego wpinania poszczególnych biegów. Torquelocka może lepjej nie bo delikatny rzekomo jest i strasznliwym uderzeniem się przypomina jak się zapomni wyłączyć :evil:
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » pn kwie 25, 2005 9:55 pm

eeeeeeeeeeeeeeeee
AW4 mamy u Polowca juz dwa lata i robi :)2
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » wt kwie 26, 2005 7:17 am

do Traska
znjdz sobie mnie bo ja mam zablokowane PW
Robin Hood, banicja, przeklety itp.
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt kwie 26, 2005 7:58 am

ogłoś się męczennikiem...
represjonowanym przez system
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Filip Lukasik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Chyliczki
Kontaktowanie:

Post autor: Filip Lukasik » wt kwie 26, 2005 8:18 pm

robert raffik pisze:synchronizatory nie sa chyba az takie drogie
a zamiana na AX15 to niezla zmota
[/b]
Ja sie na skrzyniach nie znam, mechanik powiedzial ze trzeba wymienic cala skrzynie bo nie warto naprawiac, wiec stad pytanie, bo za te same pieniadze zaproponowali wlozenie uzywanej Ax-15. Jedyne co znalazlem w necie, to ze AX-15 jest medium duty w prownaniu z AX-5 light duty, no i roznice w przelozeniach na pierwszym, piatym i wstecznym biegu. I o te roznice w przelozeniach chcialem zapytac, co w praktyce oznacza zamiana na 1:3.83 z 1:3.93.
Dzieki
YJ 2.5L '96 BFG MT 32'x11.50

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt kwie 26, 2005 8:56 pm

robert raffik pisze:eeeeeeeeeeeeeeeee
AW4 mamy u Polowca juz dwa lata i robi :)2
No ale macie sterowanie reczne skrzyni i sterowanie blokady konwertera reczne ?
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » śr kwie 27, 2005 7:54 am

Filip Lukasik pisze:co w praktyce oznacza zamiana na 1:3.83 z 1:3.93.
1:x - walek na wyjsciu do reduktora kreci sie x razy wolniej niz silnik. W praktyce - przy 1:3.93 bedziesz wolniej jezdzil na jedynce, ale piardniecie bedzie lepsze.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » śr kwie 27, 2005 8:13 am

PKi pisze:
robert raffik pisze:eeeeeeeeeeeeeeeee
AW4 mamy u Polowca juz dwa lata i robi :)2
No ale macie sterowanie reczne skrzyni i sterowanie blokady konwertera reczne ?
co rozumiesz przez reczne sterowanie skrzyni?
wzmocnilismy skrzynie, konwerter i poprawiliśmy odporność na wodę
działa

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr kwie 27, 2005 9:45 pm

No prze reczne sterowanie rozumiem sterowanie solenoidami (elektrozaworami jak kto woli) "ręcznie" a nie poprzez TCU który kilka spraw narzuca, chociażby zeby zablokować skrzynie na jedynce to inaczej nie ma możliwości, bądz n.p. zablokować na dwójce, bądź na trasie zablokować na 4ce, ręcznie wrzucać blokade konwetera (standartowo załącza się tylko na 4ce przy depnięciu 20-60% i powyżej jakiejś tam predkosci celem osiagniecia Vmax).
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw kwie 28, 2005 3:37 pm

U mnie konwerter blokuje sie juz na 2ce po przekroczeniu 2k obrotow przy malym gazie (!?)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » czw kwie 28, 2005 5:21 pm

nie
wszystkim zarząda sterownik i jest ok
nie znam nikogo kto by zrobił sterowanie reczne do automatu
ale sie pewnie da
jutro spytam speca od skrzyń u nas
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw kwie 28, 2005 6:44 pm

robert raffik pisze: ...nie znam nikogo kto by zrobił sterowanie reczne do automatu...
Dobrze piszcie tak dalej.

Jak PKi na ambicje wjedziemy to w koncu zrobi ten sterownik z sekwencja do Irokeza.

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw kwie 28, 2005 8:03 pm

A zrobie :)

Bo wkurza mnie nie mieć pełnej kontroli nad biegami...
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw kwie 28, 2005 8:31 pm

PKi pisze:A zrobie :)

Bo wkurza mnie nie mieć pełnej kontroli nad biegami...
eeeeee i tak nie zrobisz :)21



*a teraz wszyscy piszcie ze i tak nie zrobi :)21 to moze zrobi

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw kwie 28, 2005 10:36 pm

Discotheque pisze:
PKi pisze:A zrobie :)

Bo wkurza mnie nie mieć pełnej kontroli nad biegami...
eeeeee i tak nie zrobisz :)21



*a teraz wszyscy piszcie ze i tak nie zrobi :)21 to moze zrobi
Nie zrobi :)21

Ja zrobiłem zasilanie (czegokolwiek by to nie oznaczało :)21 ) sondy lambda dla systemów LPG, z odwracaniem sygnału, znaczy: bogato -> Uwysokie, biednie -> Uniskie. Dodatkowy bezsenny wieczór zaowocował dodaniem trójstanowej sygnalizacji poziomu sondy czyli składu mieszanki. Jakby kto chciał, to odpalę schemacik na licencji GPL 8) :)21
Odbiło mi na starość, żeby w takich popierdółkach się grzebać, no :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » pt kwie 29, 2005 12:09 am

PKi pisze:
... wkurza mnie nie mieć pełnej kontroli nad biegami...
jak nie masz kontroli nad biegami ? masz obrotosciomierz szybkosciomierz i pedal gazu , wszystko da sie przewidziec w aw4 , jak targasz w terenie , po co zawracac sobie glowe cudami ktore nie sa potrzebne jak masz doswiadczenie
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości