Strona 1 z 1

zamiana skrzyni z AX-5 na AX-15, warto?

: sob kwie 23, 2005 9:45 am
autor: Filip Lukasik
Komletnie posypała mi się skrzynia w moim YJ 2.5L i mam możliwość wymiany na używaną skrzynię z 4.0L, czy ktoś może poradzić czy warto i jakie będą tego konsekwencje. Dzięki :)2

: ndz kwie 24, 2005 9:00 pm
autor: robert raffik
różne przełozenia, dociski, tarcze sprzęgła, wałki wyjsciowe na reduktor (to można prosto zmienic), rozrusznik i chyba najważniejsze
flansza mocująca do silnika
ale tego nie jestem pewien na 100%
zmota
a co ci padło?

: ndz kwie 24, 2005 10:18 pm
autor: trasek
jak już przy jeepach skrzynia aw4 do tj ?? robił ktoś ??

: pn kwie 25, 2005 6:56 am
autor: PKi
chyba ty :o

: pn kwie 25, 2005 7:31 pm
autor: robert raffik
trasek pisze:jak już przy jeepach skrzynia aw4 do tj ?? robił ktoś ??
jasne
da się
mała zmota z elektryka i działa
ale oczywiście do 4,0
a ćwiczył ktoś AW4 do 4,7 V8 z WJ ??

: pn kwie 25, 2005 8:00 pm
autor: Filip Lukasik
robert raffik pisze: a co ci padło?
Glownie samochod pojechal do warsztatu bo reduktor przestal zalaczac 4L, a w skrzyni biegow posypaly sie synchronizatory pomiedzy 2i3 orazo 3i4, no i byly problemy z wrzuceniem jedynki. Po rozebraniu okazalo sie, ze skrzyni biegow nie oplaca sie naprawiac (?) i najpierw mialem wkladac uzywana skrzynie beigow od 2.5L. Potem kolesie z warsztatu zaproponowali aby wsadzic skrzynie od 4.0L, bo mocniejsza i ma lepsze przelozenia. Sam nie wiem czy warto, choc jesli za tes same pieniadze? :o
Dzieki

: pn kwie 25, 2005 8:06 pm
autor: robert raffik
synchronizatory nie sa chyba az takie drogie
a zamiana na AX15 to niezla zmota
[/b]

: pn kwie 25, 2005 9:10 pm
autor: PKi
robert raffik pisze:
trasek pisze:jak już przy jeepach skrzynia aw4 do tj ?? robił ktoś ??
jasne
da się
mała zmota z elektryka i działa
ale oczywiście do 4,0
a ćwiczył ktoś AW4 do 4,7 V8 z WJ ??
Niech żyje AW4 :)21

Z elektryką w TJ to chyba będzie zmota, ale wydaje mi się ze najlepjej od razu zrobić opcje manualnego wpinania poszczególnych biegów. Torquelocka może lepjej nie bo delikatny rzekomo jest i strasznliwym uderzeniem się przypomina jak się zapomni wyłączyć :evil:

: pn kwie 25, 2005 9:55 pm
autor: robert raffik
eeeeeeeeeeeeeeeee
AW4 mamy u Polowca juz dwa lata i robi :)2

: wt kwie 26, 2005 7:17 am
autor: robert raffik
do Traska
znjdz sobie mnie bo ja mam zablokowane PW
Robin Hood, banicja, przeklety itp.

: wt kwie 26, 2005 7:58 am
autor: czesław&jarząbek
ogłoś się męczennikiem...
represjonowanym przez system
:)21

: wt kwie 26, 2005 8:18 pm
autor: Filip Lukasik
robert raffik pisze:synchronizatory nie sa chyba az takie drogie
a zamiana na AX15 to niezla zmota
[/b]
Ja sie na skrzyniach nie znam, mechanik powiedzial ze trzeba wymienic cala skrzynie bo nie warto naprawiac, wiec stad pytanie, bo za te same pieniadze zaproponowali wlozenie uzywanej Ax-15. Jedyne co znalazlem w necie, to ze AX-15 jest medium duty w prownaniu z AX-5 light duty, no i roznice w przelozeniach na pierwszym, piatym i wstecznym biegu. I o te roznice w przelozeniach chcialem zapytac, co w praktyce oznacza zamiana na 1:3.83 z 1:3.93.
Dzieki

: wt kwie 26, 2005 8:56 pm
autor: PKi
robert raffik pisze:eeeeeeeeeeeeeeeee
AW4 mamy u Polowca juz dwa lata i robi :)2
No ale macie sterowanie reczne skrzyni i sterowanie blokady konwertera reczne ?

: śr kwie 27, 2005 7:54 am
autor: DanielF
Filip Lukasik pisze:co w praktyce oznacza zamiana na 1:3.83 z 1:3.93.
1:x - walek na wyjsciu do reduktora kreci sie x razy wolniej niz silnik. W praktyce - przy 1:3.93 bedziesz wolniej jezdzil na jedynce, ale piardniecie bedzie lepsze.

: śr kwie 27, 2005 8:13 am
autor: raffik
PKi pisze:
robert raffik pisze:eeeeeeeeeeeeeeeee
AW4 mamy u Polowca juz dwa lata i robi :)2
No ale macie sterowanie reczne skrzyni i sterowanie blokady konwertera reczne ?
co rozumiesz przez reczne sterowanie skrzyni?
wzmocnilismy skrzynie, konwerter i poprawiliśmy odporność na wodę
działa

: śr kwie 27, 2005 9:45 pm
autor: PKi
No prze reczne sterowanie rozumiem sterowanie solenoidami (elektrozaworami jak kto woli) "ręcznie" a nie poprzez TCU który kilka spraw narzuca, chociażby zeby zablokować skrzynie na jedynce to inaczej nie ma możliwości, bądz n.p. zablokować na dwójce, bądź na trasie zablokować na 4ce, ręcznie wrzucać blokade konwetera (standartowo załącza się tylko na 4ce przy depnięciu 20-60% i powyżej jakiejś tam predkosci celem osiagniecia Vmax).

: czw kwie 28, 2005 3:37 pm
autor: Radek666
U mnie konwerter blokuje sie juz na 2ce po przekroczeniu 2k obrotow przy malym gazie (!?)

: czw kwie 28, 2005 5:21 pm
autor: robert raffik
nie
wszystkim zarząda sterownik i jest ok
nie znam nikogo kto by zrobił sterowanie reczne do automatu
ale sie pewnie da
jutro spytam speca od skrzyń u nas

: czw kwie 28, 2005 6:44 pm
autor: Discotheque
robert raffik pisze: ...nie znam nikogo kto by zrobił sterowanie reczne do automatu...
Dobrze piszcie tak dalej.

Jak PKi na ambicje wjedziemy to w koncu zrobi ten sterownik z sekwencja do Irokeza.

: czw kwie 28, 2005 8:03 pm
autor: PKi
A zrobie :)

Bo wkurza mnie nie mieć pełnej kontroli nad biegami...

: czw kwie 28, 2005 8:31 pm
autor: Discotheque
PKi pisze:A zrobie :)

Bo wkurza mnie nie mieć pełnej kontroli nad biegami...
eeeeee i tak nie zrobisz :)21



*a teraz wszyscy piszcie ze i tak nie zrobi :)21 to moze zrobi

: czw kwie 28, 2005 10:36 pm
autor: misman
Discotheque pisze:
PKi pisze:A zrobie :)

Bo wkurza mnie nie mieć pełnej kontroli nad biegami...
eeeeee i tak nie zrobisz :)21



*a teraz wszyscy piszcie ze i tak nie zrobi :)21 to moze zrobi
Nie zrobi :)21

Ja zrobiłem zasilanie (czegokolwiek by to nie oznaczało :)21 ) sondy lambda dla systemów LPG, z odwracaniem sygnału, znaczy: bogato -> Uwysokie, biednie -> Uniskie. Dodatkowy bezsenny wieczór zaowocował dodaniem trójstanowej sygnalizacji poziomu sondy czyli składu mieszanki. Jakby kto chciał, to odpalę schemacik na licencji GPL 8) :)21
Odbiło mi na starość, żeby w takich popierdółkach się grzebać, no :)21

: pt kwie 29, 2005 12:09 am
autor: Wiktor
PKi pisze:
... wkurza mnie nie mieć pełnej kontroli nad biegami...
jak nie masz kontroli nad biegami ? masz obrotosciomierz szybkosciomierz i pedal gazu , wszystko da sie przewidziec w aw4 , jak targasz w terenie , po co zawracac sobie glowe cudami ktore nie sa potrzebne jak masz doswiadczenie