XJ-przegrzewanie silnika.

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

XJ-przegrzewanie silnika.

Post autor: pezet » czw maja 26, 2005 5:23 pm

Co prawda w innym watku Bocian wspomina conieco o czujnikach temperatury, ale ja o problemie troche szerze.

Na poczatek: wskaznik temp. na desce nie dziala, wiec nie wiem do ilu stopni faktycznie sie nagrzewa.
Po przekreceniu stacyjki wskazowka daje w prawo, czyli domyslam sie ze nie dziala czujnik (albo przewody)

Ostatnio, jak zrobilo sie cieplej i troche wiecej jezdze w terenie, po zgaszeniu silnika gotuje sie plyn. najpierw wyciekal spod korka, ale jak przeczyscilem odplyw do zbiornika, to leci do zbiornika - a potem nadmiar z niego na asfalt :)

No i teraz pytania:
- ktory czujnik odpowiada za wskazanie temp. na zegarze?
- czy ww objawy moga wskazywac na padniety termostat?
- czy jest mozliwosc zapowietrzenia ukladu chlodzenia, mimo ze w chlodnicy jest po korek a w zbiorniku do kreski max? I jak to ew. sprawdzic i odpowietyrzyc?

Wentylator elektryczny sie wlacza, wiec jego sterowanie powinno byc OK - ktory czujnik go wlacza?

- czy powinienem spuscic plyn z chlodnicy i ja przeplukac?

A moze macie jakies inne sugestie?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw maja 26, 2005 9:28 pm

Najpierw sprawdz czujnik i zegar.

Czujnik jest na glowicy od gory stojac od przodu po prawej stronie na samym koncu. Nachodzi na to smieszna wtyczka ktora lubi spadac szczegolnie jak masz instalacje LPG i w wiazke podlaczyli sie mechesy.

Wiec znajdz tam czujnik zdejmij wtyczke i przyloz ja do masy. jak zegar pojdzie na max to czujnik padl. Wymien czujnik, podaj temperature i bedziemy dalej dopiero kombinowac.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt maja 27, 2005 8:41 am

Jaki masz rocznik - pochwal sie troche w profilu! Ale rozumiem ze masz otwarty system. Jaki masz poziom plynu w zbiorniku wyrownawczym na zimno?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt maja 27, 2005 11:13 am

W profilu juz nie ma miejsca - bo umiescilem filozoficzna sentencje :)

Rocznik 92, silnik 4,0 HO

Na zimno poziom plynu w zbiorniku jest OK, ale po wylaczeniu silnika zaczyna sie napelniac na max (czasem sie uleje) i po uruchomieniu silnika wciaga go spowrotem.

Chcialem sprawdzic wspomniany czujnik, ale w miejscu opisanym przez Bociana jest tyle wtyczek, przewodow i innych dupereli, ze nie znalazlem czujnika temperatury :)

Patrzylem na schemat rozmieszczenia czujnikow z avtogradu, ale wg niego tez nie zlokalizowalem...

W poniedz. umowilem sie z elektrykiem to mi to sprawdzi, jak bedzie trzeba wymienie czujnik, a potem bede szukal dalej.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt maja 27, 2005 11:38 am

A pronciem bardzo - tu masz lokalizacje
http://babelfish.altavista.com/babelfis ... cation.gif
http://jeep.avtograd.ru/engines/AMC242/ ... _small.gif

I wartosci rezystancji



Temperature, degree Celsiuss


Resistance, Ohm


temp rezystancja

37,8 1365

104 93,5

126,5 55,1

Ja mam podobne symptomy (juz kiedys poruszalem ten temat - poszukaj na forum). Jezeli w zbiornik masz do polowy zapelniony plynem to nie powinien sie przelewac po zgaszeniu silnika (w gorace dni).
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt maja 27, 2005 11:43 am

pezet pisze:W profilu juz nie ma miejsca - bo umiescilem filozoficzna sentencje :)

Rocznik 92, silnik 4,0 HO

Na zimno poziom plynu w zbiorniku jest OK, ale po wylaczeniu silnika zaczyna sie napelniac na max (czasem sie uleje) i po uruchomieniu silnika wciaga go spowrotem.

Chcialem sprawdzic wspomniany czujnik, ale w miejscu opisanym przez Bociana jest tyle wtyczek, przewodow i innych dupereli, ze nie znalazlem czujnika temperatury :)

Patrzylem na schemat rozmieszczenia czujnikow z avtogradu, ale wg niego tez nie zlokalizowalem...

W poniedz. umowilem sie z elektrykiem to mi to sprawdzi, jak bedzie trzeba wymienie czujnik, a potem bede szukal dalej.
...tejjjjj....nie no...chwila...chwila...

...wskaznik to jedno a ulewanie plynu to drugie...

czujnik to tak jak bociek pisze...najpierw sprawdz i potem sie bedziesz martwil... wtyczka fakt...czesto spada....ale jak idzie w gore to pewno czujnik do wymiany...

a co do przelewania wody w otwartym ukladnie to odpowiedzialny z to jest korek na chlodnicy...podjedz do obojetnie jakiego machera od chlodnic to ci go sprawdzi... taka cos a'la pompka rowerowa... :lol:

na 99,9% masz walniety i caly czas puszcza ci wode do wyrownawczego...poprawnie dzialajacy puszcza przy odpowiednim cisnieniu....

no...
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt maja 27, 2005 1:43 pm

Radek - ogladalem to zdjecie i schemat, ale nie znalazlem czujnika - zaraz poszukam dokladniej :)

Przejrzalem natomiast cale 1500 stron manuala i jako jedyny czujnik temperatury plynu jest podany ten przy termostacie.

Zaraz sprawdze obydwa. A co mi tam...

A co do przelewania - korek ma sprezyne o sile docisku 16lb - przy wiekszym cisnieniu popuszcza i oddaje nadmiar do zbiornika.
Byc moze sprezyna juz oslabla i przepuszcza pod nizszym cisnieniem.

Ale po kolei - najpierw sprawdze czujniki.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt maja 27, 2005 2:32 pm

No i znalazlem go wreszcie!
Wyglada inaczej niz na zdjeciu i byl schowany pod pospinanymi kablami.

Po odpaleniu wskazowka ruszyla do gory, woec powinno byc OK.
Wieczorem bede jechal to zobacze ile pokaze termometr.

BTW - ten czujnik jest wylacznie do zegara czy steruje czyms jeszcze?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt maja 27, 2005 4:13 pm

Z tego co sie orientuje to tylko do wskaznika (swoja droga mogli zrobic jeden - po jaki h... dwa?)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt maja 27, 2005 9:54 pm

No i wskaznik dziala.
Podczas jazdy po miescie osiaga 210F (100 st C) i nie przechodzi dalej.
Po zgaszeniu silnika rosnie o ok 1/8 skali i wtedy zaczyna sie przelewac plyn spod korka.

A przy okazji - czy borygo ma wysza pojemnosc cieplna i wyzsza temp wrzenia od wody?
Bo ja do ukladu wlalem juz 5 litrow wody i moze stad to gorsze chlodzenie?

Albo po prostu sprezyna w korku juz oslabla..
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt maja 27, 2005 10:40 pm

pezet pisze: Albo po prostu sprezyna w korku juz oslabla..
taaaa.... teraz to juz na 100%
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » sob maja 28, 2005 6:12 pm

pezet pisze:No i wskaznik dziala.
Podczas jazdy po miescie osiaga 210F (100 st C) i nie przechodzi dalej.
Po zgaszeniu silnika rosnie o ok 1/8 skali i wtedy zaczyna sie przelewac plyn spod korka.
Mam dokladnie tosamo :-(
pezet pisze: A przy okazji - czy borygo ma wysza pojemnosc cieplna i wyzsza temp wrzenia od wody?
Bo ja do ukladu wlalem juz 5 litrow wody i moze stad to gorsze chlodzenie?
Tak ma i wyzsza pojemnosc cieplna i wyzsza temperature wrzenia
pezet pisze: Albo po prostu sprezyna w korku juz oslabla..
Tez mi to chodzi po glowie, ale mimo wszystko myslalem o ukladzie wlaczajacym wentylator gdy predkosc samochodu spadnie ponizej 20km/h a temperatura plynu bedzie okolo 100 stopni z opuznieniem wylaczania po zgaszeniu silnika....
    Radek zwany TReneR
    Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

    Awatar użytkownika
    pezet
     
     
    Posty: 12853
    Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
    Lokalizacja: Kraków

    Post autor: pezet » sob maja 28, 2005 7:22 pm

    Mozna temu zapobiec na 2 sposoby:
    - zostawic auto z wlaczonym silnikiem po zatrzymaniu - np. przez minute,
    - wylaczyc silnik, ale z powrotem przekrecic stacyjke - zeby wentylator nadal dzialal.

    Jak pamietam, w ktoryms z osobowych aut, ktorymi jezdzilem, bylo tak, ze po zgaszeniu silnika, po chwili wlaczal sie wentylator. Albo jesli byl wlaczony w czasie jazdy, to krecil sie jeszcze po zgaszeniu silnika.

    Moze wystarczy zrobic jakis maly myk w instalacji, zeby uklad czujnik-wentylator nie byl odlaczony od zasilania po wylaczeniu stacyjki?
    Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

    Awatar użytkownika
    Discotheque
     
     
    Posty: 3241
    Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
    Lokalizacja: North

    Post autor: Discotheque » sob maja 28, 2005 8:14 pm

    Zamontowac rownolegle dodatkowy czujnik-wlacznik wentylatora elektrycznego w najwyzszym miejscu weza obok sprezarki klimy.

    Awatar użytkownika
    waltz
     
     
    Posty: 191
    Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
    Lokalizacja: Kraków

    Post autor: waltz » pn maja 30, 2005 8:40 am

    Ja mam tak (nie wiem, czy orginalnie :) ), że na wężu idącym z góry chłodnicy mam termostat, który przez przekaźnik załącza i wyłącza wentylator - i jest raczej jego jedynym sterowaniem.

    Awatar użytkownika
    Kasprol
    Posty: 1605
    Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
    Lokalizacja: Kraków

    Post autor: Kasprol » pn maja 30, 2005 8:51 am

    ja teraz smigałem po Bieszczadach jak to mozna nzwac smiganiem i w błocir podgóre zaczynał łapac tem powyze 100 i nie dochodził do kieski pierwszej ale w terenie juz dochodził chwila waliki i juz wysoka temp. zjechalismy na nocleg wisko przewiercone na stałe bo juz nie wydalało . :lol: ale niestety temp dalej leci przed kreske i nie iwem czy płukac układ rwac głowice czy co innego
    Mój Tel 502-449-548 juz działam
    Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

    Awatar użytkownika
    pezet
     
     
    Posty: 12853
    Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
    Lokalizacja: Kraków

    Post autor: pezet » pn maja 30, 2005 9:11 am

    To jakbys plukal to daj znac - przepluczemy obydwa :)

    Z tego co znalazlem to borygo ma temp. wrzenia ok 125 stopni - ale do ukladu chyba nie leje sie samego, tylko pol na pol z woda.

    Pojemnosc cieplna pewnie tez ma wieksza, ale nie wiem o ile od wody.
    A moze sa jakies inne plyny o lepszych wlasciwosciach chlodzacych?

    Ktos kiedys pisal o wentylatorze elektrycznym wlaczanym recznie z kabiny.

    Nie wiem czy u mnie wisko działa poprawnie - w manualu pisza zeby nim pokrecic i ile razy sie obroci - u mnie nie robi pelnego obrotu - to pewnie jeszcze jest wydolne.

    Ale mnie sie w czasie jazdy nie przegrzewa - nawet w terenie - jedynie problem z gotowaniem po wylaczeniu silnika.
    Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

    Awatar użytkownika
    Radek666
     
     
    Posty: 1324
    Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
    Lokalizacja: Zurich

    Post autor: Radek666 » pn maja 30, 2005 9:15 am

    Dokladnie to samo mam.
    Dodatkowo u mnie jest gdzies nieszczelnosc ukladu wydechowego pod maska - robi sie duzo ciplej niz powinno... moze to nie glowna przyczyna ale napewno nie pomaga :-)

    ps. ja dodatkowo do wlaczanie elektryka myslalem o wlaczaniu pompki od Webasto - co prawda to maly obieg, ale zawsze plynem miesza :-)
    Radek zwany TReneR
    Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

    Awatar użytkownika
    pezet
     
     
    Posty: 12853
    Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
    Lokalizacja: Kraków

    Post autor: pezet » pn maja 30, 2005 9:54 am

    No to ja tez mam to samo :)

    Nieszczelnosc ukladu wydechowego.
    Jeszcze jej nie zlokalizowalem, ale trzeba bedzie to zalatac, bo nie tylko moze wydmuchac uszczelke (jesli gdzies przepuszcza), ale tez jak spaliny ida bokiem to oszukuje sonde lambda i moze nie dobierac odpowiednio skladu mieszanki.

    Mam nadzieje ze to nie kolektor tylko gdzies nizej, bo z odkrecaniem kolektora moze byc niezla zabawa.

    Moze sa jakies sposoby uszczelniania ukladu bez demontazu?
    Jakies pasty, uszczelnienia itp?
    Wiem ze to polsrodki, ale wolalbym sprobowac czegos prostszego zanim sie rozbebeszy silnik.
    Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

    Awatar użytkownika
    Radek666
     
     
    Posty: 1324
    Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
    Lokalizacja: Zurich

    Post autor: Radek666 » pn maja 30, 2005 11:39 am

    Ja i tak planuje maly remonciw w Sierpniu wiec stanowczo bede sdejmowal kolektory - zreszta inaczej tam nie dojdziesz - nic nie zrobisz!!
    Radek zwany TReneR
    Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

    Awatar użytkownika
    QBS
    Posty: 382
    Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
    Lokalizacja: Piła

    Post autor: QBS » pt cze 03, 2005 1:57 pm

    Przed zatrzymaniem włączcie ogrzewanie lub klimę - załączy się drugi wentylator i szybko schłodzi to co trzeba. Załączając ogrzewanie dodatkowo pobieramy temperaturę z komory silnikowej.
    XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

    Awatar użytkownika
    waltz
     
     
    Posty: 191
    Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
    Lokalizacja: Kraków

    Post autor: waltz » pt cze 03, 2005 2:20 pm

    Jeśli ktoś ma dwa wentylatory :)

    Ja dziś planuję zrobić sobie dodatkowy włącznik włączający wenta "z palca" - przyda się w teren i w korki w lecie (zawsze będzie można zapobiegawczo włączyć wenta wcześniej niż przy 100 stopniach)

    Awatar użytkownika
    pezet
     
     
    Posty: 12853
    Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
    Lokalizacja: Kraków

    Post autor: pezet » wt cze 07, 2005 6:39 pm

    No i wyplukalem uklad, zalalem Dynagelem i teraz mam inna zagwozdke (zeby nudno nie bylo):
    Temp. nie dociaga do 100 stopni, nawet jak chodzi przez 15 min i troche pogazuje.
    Wentylator elektryczny sie oczywiscie nie wlacza.

    Czyli - albo ten plyn jest tak wspanialy (az ZAwspanialy), albo nie dziala termostat i caly obieg jest otwarty. Wymienic go na wszelki wypadek?

    W czasie jazdy temp dochodzi do polowy miedzy srodkowa i lewa kreska.

    Czy w czasie normalnej jazdy powinna trzymac sie rowno na 100 stopni?
    Domyslam sie ze niedogrzany silnik wiecej pali, a to - jak zawsze - boli...
    Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

    Awatar użytkownika
    Discotheque
     
     
    Posty: 3241
    Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
    Lokalizacja: North

    Post autor: Discotheque » wt cze 07, 2005 7:29 pm

    pezet pisze:...No i wyplukalem uklad...

    Jakies jeszcze pytania o powod lepszego chlodzenia? :)21

    Moj chodzil na jakies 80 max 90 stopni i dobrze mu z tym bylo.

    Awatar użytkownika
    pezet
     
     
    Posty: 12853
    Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
    Lokalizacja: Kraków

    Post autor: pezet » wt cze 07, 2005 7:45 pm

    Zeby nie bylo tak prosto, latwo i przyjemnie, to dodam, ze "popluczyny" z chlodnicy i z nagrzewnicy byly calkiem czyste :)

    Spodziewalem sie szlamu i blota, a tu nic takiego.

    W dodatku - teraz jest chlodno, zobaczymy co bedzie jak przyjda upaly.
    Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

    ODPOWIEDZ

    Wróć do „Jeep”

    Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość