Strona 1 z 2
12-27-55 takie kody
: wt cze 07, 2005 9:06 pm
autor: danielpoz
wiem wiem ze sa na ruskiej stronie ale ja tego nie kumam wiec moze ktos pomoze? 55 to koniec operacji a 12 i 27???
: wt cze 07, 2005 9:16 pm
autor: Kosa
The Code 12 - the Storage battery has been disconnected during last 50 inclusions of ignition. The information can appear useful at purchase and the seller, possibly will mean, that, disconnected the accumulator in attempt to dump the codes of malfunctions written down by a computer.
The Code 27 ** - One of atomizers does not answer an operating signal
mam nadzieję, że teraz będzie Ci łatwiej

: wt cze 07, 2005 9:23 pm
autor: danielpoz
aku dzis kupilem nowy i dla tego ta 12
ale nie kumam 27???? kazde slowo znam ale nie moge tego sklecic w sensowna calosc hahahaha
: wt cze 07, 2005 9:33 pm
autor: Kosa
jeden z ,,atomizers" ( nie wiem co to znaczy) nie odpowiada na na sygnał wysyłany mu przez komputer czyli ja to rozumiem tak, że to coś co gdzieś jest nie działa i nie jest w stanie byc sprawdzone, czy jest ono zepsute...może po prostu nie dochodzi do niego prąd...
radziłbym ci odłącz na pół godzinki akumulator niech sie komp zresetuje i pojeździj chwile... zobaczysz czy znowu nałapie... może sie przyzwyczaja do nowej bakterii

: wt cze 07, 2005 9:38 pm
autor: misman
Kosa pisze:jeden z ,,atomizers" ( nie wiem co to znaczy) nie odpowiada na na sygnał wysyłany mu przez komputer czyli ja to rozumiem tak, że to coś co gdzieś jest nie działa i nie jest w stanie byc sprawdzone, czy jest ono zepsute...może po prostu nie dochodzi do niego prąd...
radziłbym ci odłącz na pół godzinki akumulator niech sie komp zresetuje i pojeździj chwile... zobaczysz czy znowu nałapie... może sie przyzwyczaja do nowej bakterii

Tu chyba chodzi o wtryskiwacz (atomizer n, rodz. m 1. rozpylacz 2. atomizator). Proponuję się bliżej zainteresować tematem, bo może jest niestyk, przerwa na cewce lub inna niespodzianka. Jeśli masz V8 to możesz na dobrą sprawę nawet nie odczuć że jeden kociołek nie podgrzewa...

: wt cze 07, 2005 9:40 pm
autor: wojtek_pl
Witam,
mam kolejne głupie pytanie:
od którego roku w XJ można sprawdzać (czy w ogóle można i w jaki sposób) kody błędów?
: wt cze 07, 2005 9:44 pm
autor: Kosa
misman może mieć rację chociaż wtrysk to jest prawidłowo injector przeciez ale nei wiem moze chrysler ma inną nomenklaturę
@Wojtek trzy razy stacyjka off---->on i za czwartym razem na on i patrz na check engine... jak zacznie mrygać to odczytujesz:)
: wt cze 07, 2005 9:46 pm
autor: danielpoz
mam R6, na gazie i tak wtryskiwacze sa wyl. ale na pb tez nie czuje zeby bylo cos nie tak...sam juz nie wiem
fura bangla ale troche mi to nie daje spokoju
: wt cze 07, 2005 9:47 pm
autor: XJeep
wojtek_pl pisze:Witam,
mam kolejne głupie pytanie:
od którego roku w XJ można sprawdzać (czy w ogóle można i w jaki sposób) kody błędów?
w XJ 4.0
HO
wychodzily chyba od 93 roku o ile sie nie myle...
w 90 roku masz wtrysk RENIXA wiec kodow nie odczytasz za chiny bo ich nie ma ...

: wt cze 07, 2005 9:51 pm
autor: misman
danielpoz pisze:mam R6, na gazie i tak wtryskiwacze sa wyl. ale na pb tez nie czuje zeby bylo cos nie tak...sam juz nie wiem
fura bangla ale troche mi to nie daje spokoju
Przełącz na benzynę i najlepiej słuchaj przy wylocie wydechu: powinien raczej jednostajnie "prrrrukkkac"

jak nie będzie to jednostajny pomruk - to znaczy że coś nie działa. Wtedy miernik w dłoń i czynić pomiary

Drugą sprawą jest, że może emulator wtryskiwaczy należałoby sprawdzić - może jeden obwód ma inne parametry, co ECU skwapliwie wyłapał i podaje

A może jak już proponowano: zrób pełny reset kompa, i zobaczy czy znów Cię opluje o jakieś "atomizery"

: wt cze 07, 2005 10:29 pm
autor: homikk
Kosa pisze:misman może mieć rację chociaż wtrysk to jest prawidłowo injector przeciez ale nei wiem moze chrysler ma inną nomenklaturę
@Wojtek trzy razy stacyjka off---->on i za czwartym razem na on i patrz na check engine... jak zacznie mrygać to odczytujesz:)
Robisz on- off, on- off, on- i nie wyłanczasz, tak ma być dokładnie
: wt cze 07, 2005 10:43 pm
autor: Kosa
to dziwne bo ja zawsze robię tak : on, off on, off on, off on i dopiero wyświetlają sie kody... tak mnie uczyli, że 3 razy się kręci stacyjką i dopiero za czwartym on-em będzie wyświetlał

: śr cze 08, 2005 7:30 am
autor: PKi
komp łapie błąd na gazie bo są wtedy wtryski odciete i emulator nie wyrabia pewnie (zle dobrene oporniki). ogolnie nie ma co sie przejmowac. chyba ze emu padł i na gazie leje ci benzyny troche

: śr cze 08, 2005 7:59 am
autor: Radek666
Ruscy pisza ze to albo problem z ECU albo wtyskiwacz (raczej to drugie).
Jak masz gaz to wez przeresetuj ECU i pojezdzij tylko na Pb troche i zobacz czy Ci tez wyawla ten kod. Jezeli tak to najpewniej problem z wtryskiwaczem/kablami do niego prowadzacymi (ida przez przekazniki w emulatorze wtryskow) a jezeli nie to problem w samym emulatorze Jezeli tak Ci sie robi od poczatku po zalozeniu gazu to masz zle dobrzene cewki w emulatorze albo przekazniki sie wieszaja..... no chyba ze "fachowiec" Ci zle emulator podlaczyl...
: czw cze 09, 2005 7:48 am
autor: PKi
Cewki w emulatorze, gdzie ty żyjesz
Opornik 100Omów jest emulatorem przeważnie

: czw cze 09, 2005 7:57 am
autor: Radek666
PKi pisze:Cewki w emulatorze, gdzie ty ¿yjesz
Opornik 100Omów jest emulatorem przewa¿nie

No jak sie u Mietka za plotem instalacje kupuje to napewno ma sie oporniki. Kazdy szanujacy sie producent wstawia emulatory indukcyjne - mam i ja

: czw cze 09, 2005 9:30 pm
autor: pezet
XJeep pisze:
w XJ 4.0
HO
wychodzily chyba od 93 roku o ile sie nie myle...
Chiba w 92, bo ja mam z 92, a mam HO.
A CO!
: czw cze 09, 2005 9:32 pm
autor: XJeep
pezet pisze:XJeep pisze:
w XJ 4.0
HO
wychodzily chyba od 93 roku o ile sie nie myle...
Chiba w 92, bo ja mam z 92, a mam HO.
A CO!
A TOOO...ze sie pomylilem...
A CO....

: pt cze 10, 2005 11:04 am
autor: Max
Radek666 pisze:Kazdy szanujacy sie producent wstawia emulatory indukcyjne - mam i ja

to takie pytanie w tym temacie. tez jestem w trakcie gazowania auta i pojawia sie podobny problem
najpierw spalil 30 litrow - zalozyli mniejsze dysze (niz te co sugerowali w manualu producenta)
teraz pojawia sie check engine i poprzekluczykowaniu wyskoczyly 2 bledy 12 i 27 - 12 to normal bo odlaczany aku byl i 27 to problem z tym odlaczonym wtryskiem beny... ale pytanie takie - ja od razu zasugerowalem im, zeby zalozyli te emulatory indukcyjne, ale dostalem odpowiedz, ze je sie zaklada przy zwyklej instalce, a przy sekwencji powinien tym sterowac komputer od instalki - i stad moje pytanie co zrobic, zeby nie wywalal tego bledu?
: pt cze 10, 2005 11:24 am
autor: Radek666
Max pisze:
najpierw spalil 30 litrow - zalozyli mniejsze dysze (niz te co sugerowali w manualu producenta)
teraz pojawia sie check engine i poprzekluczykowaniu wyskoczyly 2 bledy 12 i 27 - 12 to normal bo odlaczany aku byl i 27 to problem z tym odlaczonym wtryskiem beny... ale pytanie takie - ja od razu zasugerowalem im, zeby zalozyli te emulatory indukcyjne, ale dostalem odpowiedz, ze je sie zaklada przy zwyklej instalce, a przy sekwencji powinien tym sterowac komputer od instalki - i stad moje pytanie co zrobic, zeby nie wywalal tego bledu?
Nie bardzo rozumiem - sterownik od sekwencji ma wbudowane emulatory wtrysku czy jak? Tak czy inaczej trzeba oglupic ECU w jakis sposob przy jedzie na gazie - czyli emulator wtryskow jest niezbedny ale mozliwe ze jest on wbudowany w sterownik LPG (sprawdz w opisie centralki). Moze po prostu gdzies na okablowaniu cos Ci nie laczy?!
Czy przy przeresetowaniu kompa i jezdzie na benzynie tylko blad 27 tez wyskakuje?
: pt cze 10, 2005 1:28 pm
autor: Kosa
co zrobić?? ja Ci powiem... popierdolili kable przy wpinaniu się w emulację wtrysków... oczywiście tym steruje komputer ale jak źle się powpinali w wiążkę a tych kabli jest tam od zajechania sam widziałem bo patrzyłem na ręce jak robił to będzie Ci wywalał błąd i nie będzie chodził tak jak powinien...
IMO spie#@yli sprawę

: sob cze 11, 2005 7:40 am
autor: PKi
- jaki masz sterownik ? DIEGO ?
- jeśli masz diego to emulacja jest na rezystorach i teraż może ktoś mądry podpowie jaka wartość odpowiednia dla syfa, bo tego nie wiem. W pajeraku musialem wstawić inne rezystory - mniejsze, wyszło po konsultacji z producentem kompa i tam radze ci zadzwonić i pogadac z działem technicznym.
- nie daj se wcisnąć przez gazownika jakiejś lipy w stylu że założy ci przekaźnik co zgasi lampke check a tryb awaryjny zostanie
: sob cze 11, 2005 7:47 am
autor: Max
Oni kontaktowali sie z producentem i tam stwierdzili, ze potrzebny jest dodatkowy modul, ktory dosla im w poniedzialek...
Ale czy macie gdzies schemat instalacji, zebym im podrzucil do sprawdzenia, czy aby napewno all ok zrobili?
: ndz cze 12, 2005 7:22 pm
autor: Max
Poradzcie co zrobic... instalacja jest firmy Zavolli (chyba tak to sie pisze) - na dzien dzisiejszy chodzi i pracuje OK, tyle, ze pali ok 25 litrow na setke (beny ciagnal 14-18), do zbiornika 80 litrowego weszlo ok 50 litrow gazu i pali sie Check Engine... w poniedzialek tak jak pisalem maja dostac ten modul i maja sie skonsultowac z firma, od ktorej maja instalacje, ktora juz kilka takich silnikow zagazowala...
Sami gazownicy sa na rynku od ladnych paru lat, gazowali nam niejeden samochod prawidlowo, a fakt, ze 5.2 V8 robili po raz pierwszy, ale przeciez zalozenie gazu nie jest, az tak trudne dla kogos kto zna sie na rzeczy... czy zanim uzyskaja pomoc od producenta cos ja im moge podrzucic? Czy nawet jesli zle wpieli kabel to moze sie tak dziac? Jakis schemat, zeby sprawdzili czy all ok? HELP

: pn cze 13, 2005 3:32 pm
autor: Domin_6kila
Ja mam rocznik 91 Limited i też mam HO

!!!!!!!!