CZY JEEPEM W TEREN ??

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

CZY JEEPEM W TEREN ??

Post autor: Adamek » sob cze 18, 2005 8:42 am

Kiedyś kumpel zadał mi takie pytanie "Czy Jeep to dobry samochodzik w teren" powiedziałem co wiedziałem i pare refleksji z jazdy swoim pipem ale co wy byście powiedzieli jeśli ktoś zadałby takie pytanie.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » sob cze 18, 2005 10:03 am

A na podkarpaciu to gdzie cie szukać ewentualnie? :roll:
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » sob cze 18, 2005 11:11 am

A dokładnie to w Brzozowie nie tak daleko od Ciebie a w Rzeszowie bywam bardzo często.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » sob cze 18, 2005 11:42 am

to zalezy w jaki teren .... :lol:
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » sob cze 18, 2005 11:47 am

Mówimy jak najbardziej o terenie ciężkim nie jakieś tam polne drogi.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Marrr
 
 
Posty: 143
Rejestracja: pn lut 14, 2005 9:11 pm
Lokalizacja: m.in. N51 E22

Post autor: Marrr » sob cze 18, 2005 12:21 pm

To zależy jaki Jeep...

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » sob cze 18, 2005 12:30 pm

Powiedzmy że niech to bedzie Cherokee 4.0 i Wrangler 4.0 bo takie wchodzą w gre ja osobiście mam cherokee 4.0 i o takim rozmawialiśmy ale o Wranglerku też temat był
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » sob cze 18, 2005 1:12 pm

W tak na prawdę cięzki teren to jedynie zmota typu suzuki+mosty i napędy patrol gr+ silnik np 4l z jeepa i do tego wszystkiego waga do 1 tony :)21
A oprócz tego lepiej lub gorzej to robią wszystkie pozostałe terenówki. Także jeepy - choć z tych dwóch myslę, że wrangler będzie wdzięczniejszym pojazdem wyjściowym do motania i wyścigu zbrojeń.

Ja to widzę tak:
1. masz fabrykę - pojedziesz w teren zaraz się zakopiesz,
2. zmienisz opony - na np MT - pojedziesz trochę dalej zakopiesz się albo zawiesisz,
3. Podniesiesz zawieszenie - pojedziesz znowu dalej ale lepiej się zakopiesz,
4. przejdziesz po kolei na opony 31, 33, 35 cali to ci się szybciej zaczną sypać fabryczne bebechy napędów albo zacznie ci brakować mocy w silniku,
5. założysz elementy heavy duty od swojej marki, dolożysz blokady do napędów - pojedziesz w jeszce trudniejszy teren to juz cię byle auto nie wyciągnie,
6. założysz wyciągraki elktryczne najpierw na przód, później na tył, później dojrzejesz do mechanika od stara, poźniej utopisz się po szyję - to sobie przypomnisz, że trzeba jeszcze auto przygotować do brodzenia,
itd., itp.

7. Jednak cały czas będzie mało więc zaczniesz testować jakieś zmoty typu mosty np od patrola albo jakieś na zwolnicach, kute nieżniszczalne wachacze, krzyżaki i inne cuda - a na koniec stwierdzisz, że wybrany model auta nie spełnia twoich oczekiwań i zaczniesz rozglądać się za innym lepszym do motania.
8. A swój dotychczasowy opchniesz jakiemuś młodemu, zapalonemu za 30 % tego co w niego włożyłeś nie uwzględniając wartości swojej pracy. :)21 :)20

Do tego wszystkiego to oczywiście różne marki różnie znoszą przechodzenie od pkt 1 do ostatniego - i dlatego myslę, że przy cherokeem szybciej zauważysz kres jego możliwości i docenisz jego inne zalety jak np mozliwość zabrania na wypad jeszcze trzech a nie jednej osoby..


No to się napisałem głupot.


mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » sob cze 18, 2005 3:03 pm

No coś w tym jest co napisałeś ale jak koledze to powiem to myśle że dalej bedzie w punkcie wyjścia, ale mnie sie to podoba co napisałeś bo to wszystko jest naprawde prawdziwe jak tak sobie usiąść i pomyśleć. :lol:
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » sob cze 18, 2005 3:06 pm

@Mel
nakreślasz sytuacje w tak pesymistyczny sposób że tylko wziąść sznur i sie powiesić
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » sob cze 18, 2005 5:22 pm

Adamek pisze:Powiedzmy że niech to bedzie Cherokee 4.0 i Wrangler 4.0 bo takie wchodzą w gre ja osobiście mam cherokee 4.0 i o takim rozmawialiśmy ale o Wranglerku też temat był
:)2

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » sob cze 18, 2005 5:46 pm

homikk - :D :D no nie jest tak źle,
ja sam dojechałem najpierw z gazem do tematu motania i zbyszek z sulejówka powiedział mi, że w przypadku mojego egzeplarza (bdb stan oryginalny) nie ma to żadnego sensu - ok zostawiłem oryginał dla następnego pokolenia (stoi w garażu i świat widzi parę razy w roku) , a z ZJ tem jestem gdzieś między 2 a 3 punktem i już mi sił nie starcza aby brnąć dalej :D - doszedłem do wniosku, że będę typowym turystykiem, no i może wozem wsparcia technicznego dla kolegów z bardziej sprawnymi terenowo pojazdami :D
mam jeszcze parę innych hobby i nie przesadzę jak powiem, że jak chciałbym z niego zrobić dobrą terenówkę to musiałbym zrezygnować z innych przyjemności.

mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » sob cze 18, 2005 5:48 pm

nomenklatura mi się wali - między 3 a 4 punktem
:roll:
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » sob cze 18, 2005 7:38 pm

mel pisze:nomenklatura mi się wali - między 3 a 4 punktem
:roll:
mel

Mel może przebrniesz dalej w niedługim czasie ja życze ci tego......a pozatym juz i tak daleko poszedłeś. :)
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » sob cze 18, 2005 7:52 pm

mel pisze: no i może wozem wsparcia technicznego dla kolegów z bardziej sprawnymi terenowo pojazdami :D


mel
Lepiej uważaj żebyś sam nie potrzebował wozu wsparcia technicznego :)21 ZJ sie tylko na czarne nadaje :D
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » sob cze 18, 2005 8:59 pm

homikk pisze:
mel pisze: no i może wozem wsparcia technicznego dla kolegów z bardziej sprawnymi terenowo pojazdami :D


mel
Lepiej uważaj żebyś sam nie potrzebował wozu wsparcia technicznego :)21 ZJ sie tylko na czarne nadaje :D
jesteś tego w 100% pewien co napisałeś?? :lol: :lol: :lol: :)21 :)21 :)21
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » ndz cze 19, 2005 6:57 am

Homikk - no to Ty dopiero jesteś PESYMISTĄ - :D :D :D
To prawda, że to całkiem wystarczający samochód na co dzień, na czarne - ale ja uważam , że w terenie nawet powyżej klasy turystycznej można nim powalczyć.
Jak śledzę wyniki nawet naszych krajowych imprez to niekiedy pojawiają się w pierwszej dziesiątce XJ-ty (nie wspominam tu o czołówce krajowej jeżdżącej na wszelkiego rodzaju zmotach dokonanych na bazie wranglerów)
a tak btw - to moim skromnym zdaniem ZJ gorszą od XJ-ta skrzynię biegów rekompensuje lepszym do motania zawieszeniem. :)2
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » ndz cze 19, 2005 7:13 am

Kosa pisze:
jesteś tego w 100% pewien co napisałeś?? :lol: :lol: :lol: :)21 :)21 :)21

taaa... :)21
Nie no żartowałem, znam bydlaka z autopsji i wiem że przy odrobinie dobrej woli dało by sie coś z niego zrobić ale moim zdaniem to zupełnie bez sensu bo wiąże się to z wymianą połowy syfa, mniej zachodu z XJ jest i koszty zakupu niższe :D
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » ndz cze 19, 2005 9:19 pm

Tu się zgadzam xj podatniejszy jest.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pn cze 20, 2005 2:32 pm

A ja się nie zgodzę. Łatwiej przerabiać ZJ-ta niż XJ-ta.

Poza tym @Mel: podpisuję się obiema rękami pod tym co napisałeś
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » pn cze 20, 2005 11:28 pm

Może i łatwiej przerabiać Zj ota tylko w którym miejscu? Chyba, że masz czterolitrówke z 231 reduktorem to tak, ale jak masz go na v8 i 249 to więcej motania znacznie. Moim zdaniem porównując łatwość zakupu i cenę Iksjota
oraz jego prostote w stosunku do zamotania jakie panuje w Zj to wole XJ :wink:
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn cze 20, 2005 11:29 pm

neofita :)21

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » pn cze 20, 2005 11:42 pm

Mroczny pisze:neofita :)21
Poliglota :)21
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » wt cze 21, 2005 12:26 am

homikk pisze:Może i łatwiej przerabiać Zj ota tylko w którym miejscu? Chyba, że masz czterolitrówke z 231 reduktorem to tak, ale jak masz go na v8 i 249 to więcej motania znacznie. Moim zdaniem porównując łatwość zakupu i cenę Iksjota
oraz jego prostote w stosunku do zamotania jakie panuje w Zj to wole XJ :wink:
A ja osobiście wolałbym XJ + AW4 + NP242 + 5,2l V8 :)21 Na razie mam pierwsze dwa punkty :)21 No i coś z tymi nieszczęsnymi mostami coś zrobić, bo słabawe coś... :roll: :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » wt cze 21, 2005 6:54 am

:roll:
:)21 :)21 :)21
mam wrażenie, że nie odchodząc od klawiatury zaczęliśmy wyścig zbrojeń i motania - MISMAN nie wiem czy nawet dana 44, albo 60 byłyby zadowalające - albo na jak długo.
Nawet nie wspomnę o kasie :D
A jak takie dywagacje konczą się w rzeczywistym świecie i do czego prowadzą - odsyłam zainteresowanych do magazynu OFF-ROAD nr 10(42)/2003. Od str. 20 rozpoczyna się ciekawy opis modyfikacji jeepa YJ.
Poznałem ostatnio Szwagra - i zrozumiałem ile trzeba mieć czasu, doświadczeń i kasy aby przygotować coś takiego, tym bardziej, że większość z nas uczy się na własnych błędach.

Tylko jak tak się chwilę zastanowię to nie wiem czy to jest jeszcze JEEP YJ ?? :D
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość