filtr powietrza stożek?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

filtr powietrza stożek?

Post autor: klimson » czw cze 23, 2005 9:06 am

zamierzam zmienic dolot na taki jak w temacie tylko jakos nie moge znalezc odpowiednio duzego :-? czy ktos zna miejsce gdzie moge to zakupic? najlepiej Krakow, i okolice Zakopka lub przez siec ??
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » czw cze 23, 2005 9:11 am

Gielda w Balicach.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » czw cze 23, 2005 9:17 am

moze orientujesz sie jakie koszta :) ??
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » czw cze 23, 2005 9:21 am

moze wysylkowy tuning.jedrasik.pl - wiem, ze ma w kilku wariantach - gotowy kit K&N'a, sam stozek do montazu, wkladki... zadaj pytanie ze strony, mozesz powolac sie na mnie napewno cos doradzi i wysle... sam z reszta ten temat z nim walkowalem odnosnie mojego autka 8)
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » czw cze 23, 2005 10:16 am

poltora roku temu zaplacilem okolo 70 zeta za taki ladny, czerwony z chromami:D
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw cze 23, 2005 10:25 am

A nie boisz sie ze do silnika bedzie sie drobny pyl dostawal? Przy jezdzie offrodolwej to sie go nawet duzo tam moze dostac...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw cze 23, 2005 10:30 am

Także w związku z tym co napisał Radek polecam filtry renomowanych firm, a nie badziewie za parę groszy.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » czw cze 23, 2005 10:42 am

Tak- u mnie stozek nie sprawdzil sie i powrocilem do oryginalu...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw cze 23, 2005 10:50 am

pytanie po co taki filtr??? bo mocy on napewno nie doda ale lans jest wiekszy wiec chyba tylko po to :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » czw cze 23, 2005 10:56 am

No tak- lans byl glownym kryterium w wyborze tegoz filtra. Niestety bez efektu :( Ale moze chromowana koncowka wydechu cos da? :P
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw cze 23, 2005 11:45 am

jesli bedzie pod maska to zadna panna go nie dostrzeze i znow bez ekektu :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw cze 23, 2005 11:45 am

A po co stozek?

Jak zamontujesz bezposrednio na dolocie powietrza to straci silnik moc i zwieksza sie ryzyko zanieczyszczen.

Do filtra powinno wpadac powietrze zimne, a w komorze silnika jest gorace (mniej tlenu).

Chyba ze przedluzysz rure i sam filtr zamontujesz gdzies poza komora silnika.

Mialem w Mondeo filtr K&N - przez kilka dni. Potem wrocilem do zwyklego bo na stozku znacznie spadly osiagi silnika.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » czw cze 23, 2005 2:24 pm

mowiac szczerz chcialem uzyskac wiecej miejsca na wepchniecie tam tez reduktora pod gaz bo jedyne inne miejsce to nad filtrem oleju a to kiepski pomysl - kazda wymiana tegoz filtra i oleju skutkuje rozbiorka reduktora :x a moze macie inne pomysly?
PS. zamierzalem dodoac do owego stozka oslone z cienkie blachy, a poza tym opinie w sieci sa takie ze odpowiednio duzy (160x130x77mm) stozek daje wiecej powietrza.... jak na razie poza KN nie znalazlem takiego duzego ( a te 160mm to sam filtr bez kolnierza do mocowania)
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw cze 23, 2005 2:35 pm

klimson pisze:mowiac szczerz chcialem uzyskac wiecej miejsca na wepchniecie tam tez reduktora pod gaz bo jedyne inne miejsce to nad filtrem oleju a to kiepski pomysl - kazda wymiana tegoz filtra i oleju skutkuje rozbiorka reduktora :x a moze macie inne pomysly?
PS. zamierzalem dodoac do owego stozka oslone z cienkie blachy, a poza tym opinie w sieci sa takie ze odpowiednio duzy (160x130x77mm) stozek daje wiecej powietrza.... jak na razie poza KN nie znalazlem takiego duzego ( a te 160mm to sam filtr bez kolnierza do mocowania)
Ja mam puche filtra przesunieta blizej ECU i reduktor wstawiony po lewej stronie puchy/ponizej. Akurat sie fajnie miesci i jest bliziutko do miksera.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw cze 23, 2005 2:36 pm

Na stronie Pirsa było pokazane jak to wszystko fajnie zrobić , tzn. zbiornik płynu do spryskiwaczy był przeniesiony na drugą stronę , filtr powietrza (stożek) był na miejscu tegoż zbiornika ( oczywiście musi dostać zimne powietrze ) co wydłuża dolot do kolektora , a to bardzo poprawia elastyczność silnika . Natomiast reduktor był upchany w miejscu obudowy filtra powietrza .
Nie pamiętam adresu strony Pirsa ale może ktoś da linkę ?

:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » czw cze 23, 2005 2:38 pm

Stiopa pisze:Na stronie Pirsa było pokazane jak to wszystko fajnie zrobić , tzn. zbiornik płynu do spryskiwaczy był przeniesiony na drugą stronę , filtr powietrza (stożek) był na miejscu tegoż zbiornika ( oczywiście musi dostać zimne powietrze ) co wydłuża dolot do kolektora , a to bardzo poprawia elastyczność silnika . Natomiast reduktor był upchany w miejscu obudowy filtra powietrza .
Nie pamiętam adresu strony Pirsa ale może ktoś da linkę ?

:D :D
link to chyba to:http://www.atone.pl/pirs/ ale tam jakos nie ma zdjec :(
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw cze 23, 2005 3:15 pm

No faktycznie nie ma :o :o , a kiedyś było ich całkiem sporo . :(
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
dark_zdzich
Posty: 384
Rejestracja: śr maja 18, 2005 6:55 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: dark_zdzich » czw cze 23, 2005 3:15 pm

co do stożka

miałem w placku kadett 1.3 powietrze dostawało sie zimne bezpośrednio przez wlot na masce i pięknie syczało osiągi sie poprawiły i plaskacz na gaznikowym silniku 1,3 cisnoł ciut ponad 180 (no miał tam jeszcze pare innych bajerów)

ale storzek powodował sgtraszne problemy z całym syfem dostającym sie do gażnika
Pain is temporary, pride is forever

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw cze 23, 2005 4:07 pm

jak ktos moze gdzies zamiescic zdjecia na serweze to wam pokaze patent na stozek :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » czw cze 23, 2005 4:21 pm

Kasprol pisze:jak ktos moze gdzies zamiescic zdjecia na serweze to wam pokaze patent na stozek :lol: :lol: :lol:
Dawaj na maila to Ci posadze na serwerze.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » czw cze 23, 2005 9:12 pm

tylko nie zapomnijcie podac linka :lol:
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw cze 23, 2005 9:25 pm

mysle nad tym od jakiegos czasu !!

tu macie gotowy kit K&N !!

http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-1519

ale pewno sam cos zmotam !! najwazniejsza jest przegroda cieplna od silnika i kolektora wydechowego !!

http://go.jeep-xj.info/HowtoIntakeShield.htm


i nad tym tez mysle...taka pucha to jest to !! :)2

http://go.jeep-xj.info/HowtoAirFilter.htm
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » czw cze 23, 2005 9:33 pm

nad tym tez mysle...taka pucha to jest to
no wlasnie, Pirs uzyl po KN ie , chyba czegos podobnego - od Lublina II/III tylko nie moge znalezc w sieci jak toto wyglada ?? moze ktos zapoda line ??
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » pt cze 24, 2005 12:33 am

Wszystkie 're-usable' filtry KNa, Accela i innych trzeba myc co 5-6k mil, a mycie tego i potem olejenie nie jest fajne (mam dwa w drugim aucie), a jeszcze zestawy do czyszczenia drogie, dlatego w Jeepie wole sobie za 40 zl wymienic co 10k mil zwykly, papierowy filtr i jest git.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pt cze 24, 2005 9:10 am

Zamiast zestawu do czyszczenia mozna spokojnie uzyc benzyny ekstrakcyjnej- cena 5 zl za litr :D
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość