Strona 1 z 2

filtr powietrza stożek?

: czw cze 23, 2005 9:06 am
autor: klimson
zamierzam zmienic dolot na taki jak w temacie tylko jakos nie moge znalezc odpowiednio duzego :-? czy ktos zna miejsce gdzie moge to zakupic? najlepiej Krakow, i okolice Zakopka lub przez siec ??

: czw cze 23, 2005 9:11 am
autor: intruz
Gielda w Balicach.

: czw cze 23, 2005 9:17 am
autor: klimson
moze orientujesz sie jakie koszta :) ??

: czw cze 23, 2005 9:21 am
autor: Max
moze wysylkowy tuning.jedrasik.pl - wiem, ze ma w kilku wariantach - gotowy kit K&N'a, sam stozek do montazu, wkladki... zadaj pytanie ze strony, mozesz powolac sie na mnie napewno cos doradzi i wysle... sam z reszta ten temat z nim walkowalem odnosnie mojego autka 8)

: czw cze 23, 2005 10:16 am
autor: intruz
poltora roku temu zaplacilem okolo 70 zeta za taki ladny, czerwony z chromami:D

: czw cze 23, 2005 10:25 am
autor: Radek666
A nie boisz sie ze do silnika bedzie sie drobny pyl dostawal? Przy jezdzie offrodolwej to sie go nawet duzo tam moze dostac...

: czw cze 23, 2005 10:30 am
autor: WJ Jeep
Także w związku z tym co napisał Radek polecam filtry renomowanych firm, a nie badziewie za parę groszy.

: czw cze 23, 2005 10:42 am
autor: intruz
Tak- u mnie stozek nie sprawdzil sie i powrocilem do oryginalu...

: czw cze 23, 2005 10:50 am
autor: danielpoz
pytanie po co taki filtr??? bo mocy on napewno nie doda ale lans jest wiekszy wiec chyba tylko po to :wink:

: czw cze 23, 2005 10:56 am
autor: intruz
No tak- lans byl glownym kryterium w wyborze tegoz filtra. Niestety bez efektu :( Ale moze chromowana koncowka wydechu cos da? :P

: czw cze 23, 2005 11:45 am
autor: danielpoz
jesli bedzie pod maska to zadna panna go nie dostrzeze i znow bez ekektu :wink:

: czw cze 23, 2005 11:45 am
autor: pezet
A po co stozek?

Jak zamontujesz bezposrednio na dolocie powietrza to straci silnik moc i zwieksza sie ryzyko zanieczyszczen.

Do filtra powinno wpadac powietrze zimne, a w komorze silnika jest gorace (mniej tlenu).

Chyba ze przedluzysz rure i sam filtr zamontujesz gdzies poza komora silnika.

Mialem w Mondeo filtr K&N - przez kilka dni. Potem wrocilem do zwyklego bo na stozku znacznie spadly osiagi silnika.

: czw cze 23, 2005 2:24 pm
autor: klimson
mowiac szczerz chcialem uzyskac wiecej miejsca na wepchniecie tam tez reduktora pod gaz bo jedyne inne miejsce to nad filtrem oleju a to kiepski pomysl - kazda wymiana tegoz filtra i oleju skutkuje rozbiorka reduktora :x a moze macie inne pomysly?
PS. zamierzalem dodoac do owego stozka oslone z cienkie blachy, a poza tym opinie w sieci sa takie ze odpowiednio duzy (160x130x77mm) stozek daje wiecej powietrza.... jak na razie poza KN nie znalazlem takiego duzego ( a te 160mm to sam filtr bez kolnierza do mocowania)

: czw cze 23, 2005 2:35 pm
autor: Radek666
klimson pisze:mowiac szczerz chcialem uzyskac wiecej miejsca na wepchniecie tam tez reduktora pod gaz bo jedyne inne miejsce to nad filtrem oleju a to kiepski pomysl - kazda wymiana tegoz filtra i oleju skutkuje rozbiorka reduktora :x a moze macie inne pomysly?
PS. zamierzalem dodoac do owego stozka oslone z cienkie blachy, a poza tym opinie w sieci sa takie ze odpowiednio duzy (160x130x77mm) stozek daje wiecej powietrza.... jak na razie poza KN nie znalazlem takiego duzego ( a te 160mm to sam filtr bez kolnierza do mocowania)
Ja mam puche filtra przesunieta blizej ECU i reduktor wstawiony po lewej stronie puchy/ponizej. Akurat sie fajnie miesci i jest bliziutko do miksera.

: czw cze 23, 2005 2:36 pm
autor: Stiopa
Na stronie Pirsa było pokazane jak to wszystko fajnie zrobić , tzn. zbiornik płynu do spryskiwaczy był przeniesiony na drugą stronę , filtr powietrza (stożek) był na miejscu tegoż zbiornika ( oczywiście musi dostać zimne powietrze ) co wydłuża dolot do kolektora , a to bardzo poprawia elastyczność silnika . Natomiast reduktor był upchany w miejscu obudowy filtra powietrza .
Nie pamiętam adresu strony Pirsa ale może ktoś da linkę ?

:D :D

: czw cze 23, 2005 2:38 pm
autor: klimson
Stiopa pisze:Na stronie Pirsa było pokazane jak to wszystko fajnie zrobić , tzn. zbiornik płynu do spryskiwaczy był przeniesiony na drugą stronę , filtr powietrza (stożek) był na miejscu tegoż zbiornika ( oczywiście musi dostać zimne powietrze ) co wydłuża dolot do kolektora , a to bardzo poprawia elastyczność silnika . Natomiast reduktor był upchany w miejscu obudowy filtra powietrza .
Nie pamiętam adresu strony Pirsa ale może ktoś da linkę ?

:D :D
link to chyba to:http://www.atone.pl/pirs/ ale tam jakos nie ma zdjec :(

: czw cze 23, 2005 3:15 pm
autor: Stiopa
No faktycznie nie ma :o :o , a kiedyś było ich całkiem sporo . :(

: czw cze 23, 2005 3:15 pm
autor: dark_zdzich
co do stożka

miałem w placku kadett 1.3 powietrze dostawało sie zimne bezpośrednio przez wlot na masce i pięknie syczało osiągi sie poprawiły i plaskacz na gaznikowym silniku 1,3 cisnoł ciut ponad 180 (no miał tam jeszcze pare innych bajerów)

ale storzek powodował sgtraszne problemy z całym syfem dostającym sie do gażnika

: czw cze 23, 2005 4:07 pm
autor: Kasprol
jak ktos moze gdzies zamiescic zdjecia na serweze to wam pokaze patent na stozek :lol: :lol: :lol:

: czw cze 23, 2005 4:21 pm
autor: Marcin-Kraków
Kasprol pisze:jak ktos moze gdzies zamiescic zdjecia na serweze to wam pokaze patent na stozek :lol: :lol: :lol:
Dawaj na maila to Ci posadze na serwerze.

: czw cze 23, 2005 9:12 pm
autor: klimson
tylko nie zapomnijcie podac linka :lol:

: czw cze 23, 2005 9:25 pm
autor: XJeep
mysle nad tym od jakiegos czasu !!

tu macie gotowy kit K&N !!

http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-1519

ale pewno sam cos zmotam !! najwazniejsza jest przegroda cieplna od silnika i kolektora wydechowego !!

http://go.jeep-xj.info/HowtoIntakeShield.htm


i nad tym tez mysle...taka pucha to jest to !! :)2

http://go.jeep-xj.info/HowtoAirFilter.htm

: czw cze 23, 2005 9:33 pm
autor: klimson
nad tym tez mysle...taka pucha to jest to
no wlasnie, Pirs uzyl po KN ie , chyba czegos podobnego - od Lublina II/III tylko nie moge znalezc w sieci jak toto wyglada ?? moze ktos zapoda line ??

: pt cze 24, 2005 12:33 am
autor: Greg_pl
Wszystkie 're-usable' filtry KNa, Accela i innych trzeba myc co 5-6k mil, a mycie tego i potem olejenie nie jest fajne (mam dwa w drugim aucie), a jeszcze zestawy do czyszczenia drogie, dlatego w Jeepie wole sobie za 40 zl wymienic co 10k mil zwykly, papierowy filtr i jest git.

: pt cze 24, 2005 9:10 am
autor: intruz
Zamiast zestawu do czyszczenia mozna spokojnie uzyc benzyny ekstrakcyjnej- cena 5 zl za litr :D