MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » czw cze 30, 2005 8:29 am
witam!!
koledzy

mam MEGA problem!!
własnie przyszedł do mnie z chameryki "nowy" wał tylny do mojego czirokasa
pochodzi z auta XJ 4.0 rok 99 automat - reduktor NP 231 most chrystler 8,25
u mnie jest to samo poza rocznikiem i reduktorem

mam '94 a reduktor NP 242
no i qrna

nie pasi

o całe 4 cm za tyci...

szlak mnie trafil!!
pytałem gdzie moglem ...wyszlo ze 231ka jest taka sama jak 242ka

a tu DUPA
mój wał od srodka ucha do środka ucha ma 74,0 cm
ten nowy ma 70,4 cm.... fuck....fuck....fuckkkk
no bo silniki -> te same - nic sie nie zmienilo w wymiarach
mosty -> te same - zmienily sie tylko w 97 roku poloski - ale odleglosc glowki mostu ta sama
MAM PYTANKO
ma ktos "leżeć" 242ke i 231 coby opomiarowac i zobaczyc czy w razie "W" da rade wyjscie na wal z 231 ki dac do 242 i czy by to zatrybilo??
qrna...ja to mam pecha

to juz 3 wał
1. wiktorowy - za dlugi bo od dany 35 - wiktor przyjoł z powrotem
2 wyprostowany mój oryginał i "niby" wywazony - nic nie dalo
3. import z juesej ..... fack...sziet....

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw cze 30, 2005 8:48 am
Michał - cuś tu jest nie tak

To musi być jakiś inny wał - ja zmieniałem NP231 na NP242 i wszystko siadło że ho ho .
A może to jest wał do podwójnego krzyżaka , coby po lifcie kąty były bardzo wykwintne?
Jeszcze nie rozpaczaj . Może wystarczy kupić takie "wyczynowe" wyjście na podwójnym krzyżaku i możesz tył pchać do góry ile tylko zechcesz .
Lecę się położyć pod auto i zmierzę wał u siebie .
Za moment wracam .
Stiopa
XJ Sport '93
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw cze 30, 2005 8:53 am
Już jestem .
No i natenprzykładowo u mnie wał od środka ucha do środka ucha ma 75,4 cm .
Stiopa
XJ Sport '93
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » czw cze 30, 2005 1:40 pm
dzieki szczepanek ...
biorac pod uwage minimalne bledy pomiarowe leżac pod autem wychodzi na to ze mamy takie same waly
qarwa twa

takiego jak ten twoj szukam...

szprzedaj??
zagadka nie rozwiazana...

dlaczego ten z chameryki jaes 4 cm za krotki

?????????
na dokladke koncowka z wielolkinem tez jest o 1/2 krotsza niz w moim zestawie...
fak....

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw cze 30, 2005 2:27 pm
No dobra - wypnę i Ci wyślę a sam będe na part timie popylał .
A poważnie to może faktycznie do podwójnego krzyżaka ?
Stiopa
XJ Sport '93
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » czw cze 30, 2005 3:44 pm
Stiopa pisze:No dobra - wypnę i Ci wyślę a sam będe na part timie popylał .
A poważnie to może faktycznie do podwójnego krzyżaka ?
dzis poszperam w sieci to moze taki patent znajde...
az sie boje ....

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Jasiu

- Posty: 419
- Rejestracja: wt cze 24, 2003 5:57 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Jasiu » czw cze 30, 2005 5:11 pm
Mnie większe zdziwienie spotkało jak ze stanów sprowadziłem łożysko piasty i wszystko było okey oprócz rozstawu śrub który był zdecydowanie za duży
Coś się chyba Chińczykom maszyna produkcyjna przestawiła.
-
bartosiak

- Posty: 2137
- Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: bartosiak » czw cze 30, 2005 8:03 pm
Jasiu pisze:Mnie większe zdziwienie spotkało jak ze stanów sprowadziłem łożysko piasty i wszystko było okey oprócz rozstawu śrub który był zdecydowanie za duży
Coś się chyba Chińczykom maszyna produkcyjna przestawiła.
Bo rozstaw śrub miałeś do CJ-ota
Michał Bartosiak
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » ndz lip 03, 2005 9:26 pm
PANOWIE!!
wie ktos jak wyglada wyjscie walu z reduktora na 2 krzyzakach

bo do konca NIE wiem czego szukac...
albo jakis patent na wydluzenie wyjscia z reduktora o 4 cm...
czy jak nawet zmotam ten wieloklin dluzszy to czy nie oslabie calego elementu...
ni i jak sie kąty walu pozmieniaja...
cwiczyl juz ktos cos podobnego??
rece mi powoli opadaja...

qrna.... 4 cm

fakkkkkk
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz lip 03, 2005 9:30 pm
A nie możesz se przedłużyć tego wała?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » ndz lip 03, 2005 9:34 pm
vandall1 pisze:A nie możesz se przedłużyć tego wała?
moge...ale nie chce
nei ufam macherom co potem wywazyc nie moga
co oryginal wywazenie to oryginal!!
mam zle doswiedczenia z aktualnym walem

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » ndz lip 03, 2005 10:14 pm
Zrob od razu SYE.
Zreczny tokarz, jedno lozysko i masz spokoj swiety z wieloklinem.
Fotki sa tym CD
Wsadz w wal wieloklin od lublina i gra gitarra.
Bo moze te wibracyje wcale nie od walu pochodza ale od wywalonego wieloklinu?
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » ndz lip 03, 2005 10:20 pm
Discotheque pisze:Zrob od razu SYE.
Zreczny tokarz, jedno lozysko i masz spokoj swiety z wieloklinem.
Fotki sa tym CD
Wsadz w wal wieloklin od lublina i gra gitarra.
Bo moze te wibracyje wcale nie od walu pochodza ale od wywalonego wieloklinu?
wibracje od walu na 100%
jak auto na pacholkach dzwigne to wal lata jak ta lala!! wywazany juz z 3 razy wiec...
a jak to cale SYE wyglada

!! przeszukalem cale CD i nic
please......

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » ndz lip 03, 2005 10:56 pm
dzienki bociek
http://img83.imageshack.us/my.php?image=xjsye36dt.jpg
czyli ta koncowka to od lublina?? A ten alu "dynks" to dotoczyc tak??
widze ze i tak trzeba wal przerobic a tego sie boje

qrna
hmmm!!
masz jakies rysunki techniczne tego??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » ndz lip 03, 2005 11:27 pm
To w podanym przez Ciebie linku to zadna koncowka z lublina to oryginaly zabierak z wieloklinu.
Wieloklin to se wstawiasz od lublina w srodek walu.
Masz stary wal to pokombinuj. Wez te foty, suwmiarke zdejmij dupke idz do tokarza, zrob, zaloz, zapomnij. Nowokupiony wal opchnij.
Jedyna powazna przerobka to wspawanie wieloklinu w srodek walu. Reszta to tylko tokarka.
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » pn lip 04, 2005 5:50 am
Discotheque pisze:To w podanym przez Ciebie linku to zadna koncowka z lublina to oryginaly zabierak z wieloklinu.
Wieloklin to se wstawiasz od lublina w srodek walu.
Masz stary wal to pokombinuj. Wez te foty, suwmiarke zdejmij dupke idz do tokarza, zrob, zaloz, zapomnij. Nowokupiony wal opchnij.
Jedyna powazna przerobka to wspawanie wieloklinu w srodek walu. Reszta to tylko tokarka.
z moim starym walem nie chce juz kombinowac bo krzywy jest jak banan!! zero szans na rekonwalescencje...fachmany rece chowaja...
co to tej przerobki to tak sobie mysle ze to w koncu "tylko" odwrocenie kot ogonem troche..

albo czegos nie rozumiem
bo nadal jest polaczenie wieloklinowe ktore sie predzej czy pozniej wywali..

z tym ze wychodzi z walu a nie z reduktora...
szukam rozwiazanie ktore nie ingeruje w wal napedowy bo jak juz wspominalem ... mam zle doswiadczenia z probami wywazania tego ustrojstwa
chyba zapodam z nowej koncowki wydluzonej o 4 cm i bedzie sisi
ale nadal szukam i mysle nad innymi rozwiazaniami

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
bartosiak

- Posty: 2137
- Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: bartosiak » pn lip 04, 2005 6:32 am
Mam rozwiązanie :
ponieważ mój wyjazd do reichu po autko poszedł się j...c - sprzedaj mi jeepa z wibracjami.. jakoś to strawię a Ty będziesz miał spokój!

Michał Bartosiak
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » pn lip 04, 2005 7:37 pm
Skoro do dziś nie wiecie czemu ten wał jest za krótki to może podpowiem. Zmiana budy od '97

-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » pn lip 04, 2005 8:13 pm
tyle to wiem

...znaczy sie ...... domyslilem sie ....

ale fenx
pytanie co teraz stetrac z tym "przykurczem"??
jutro jade do machera od wałów ...ponoc magik pierwsza klasa ...
postanowilem wydluzyc WYBIERAK WIELOKLINU o 4 cm
MA KTOS POMYSL OD CZEGO TO MOZE PODPASIC
bo tak sobie mysle ze jak wg BOCKA wieloklin od lublina pasuje to MOZE i wybierak da sie z tego auto wykozystac...

oby...
Ostatnio zmieniony pn lip 04, 2005 8:30 pm przez
XJeep, łącznie zmieniany 1 raz.
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn lip 04, 2005 8:29 pm
XJeep pisze:
co to tej przerobki to tak sobie mysle ze to w koncu "tylko" odwrocenie kot ogonem troche..

albo czegos nie rozumiem
bo nadal jest polaczenie wieloklinowe ktore sie predzej czy pozniej wywali..

z tym ze wychodzi z walu a nie z reduktora...
Jak wykonasz kiedys porzadny skok w aucie z liftem i po przyziemieniu uslyszysz trach to wroc i sie przypomnij, wysle Ci te fotki jeszcze raz
Druga sprawa to jak wyrobi Ci sie wieloklin w reduktorze to kupa jak na wale to idziesz wymieniasz i dziala.
Ja przerabialem kupe w postaci wyrobionego wieloklinu w reduktorze. Nie jest to dobre kung-fu i nic z tym nie zrobisz oprocz ugryzienia sie w tylek przy rachunku koncowym.
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » pn lip 04, 2005 8:35 pm
Discotheque pisze:XJeep pisze:
co to tej przerobki to tak sobie mysle ze to w koncu "tylko" odwrocenie kot ogonem troche..

albo czegos nie rozumiem
bo nadal jest polaczenie wieloklinowe ktore sie predzej czy pozniej wywali..

z tym ze wychodzi z walu a nie z reduktora...
Jak wykonasz kiedys porzadny skok w aucie z liftem i po przyziemieniu uslyszysz trach to wroc i sie przypomnij, wysle Ci te fotki jeszcze raz
Druga sprawa to jak wyrobi Ci sie wieloklin w reduktorze to kupa jak na wale to idziesz wymieniasz i dziala.
Ja przerabialem kupe w postaci wyrobionego wieloklinu w reduktorze. Nie jest to dobre kung-fu i nic z tym nie zrobisz oprocz ugryzienia sie w tylek przy rachunku koncowym.
nawet kolego nie smiem twierdzic ze nie masz racji
pomysl OK

tyle ze u mnie luzow na wieloklin/wybierak = ZERO
wywalilo mi juz co prawda lekko krzyzaki przez tego "bananowego" wala, ale przy reduktorze narazie cisza
i dla tego "narazie" chce sie szybko zabrac za ten temat
jutro sie dowiem czy da rade ten wybierak wydluzyc i dobrze wycentrowac !
jako ciekawostke podam ze ten wal od XJ 99 to nie dosyc ze jest o 4 cm krotszy to jeszcze wybieraj jest o polowe krotszy od mojego

ot ci problem

!
niezle sie ten czirokaz po 97 skurczyl

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn lip 04, 2005 9:16 pm
A ja twierdze ze jak i tak motasz z walem i jak masz znajomego Pana Hienia to zrob takie SYE, zaloz i jak bedzie robic to powiel w 10 egzemplarzach i rozejda sie jak swieze buleczki.
Zwroci sie cala kasa az nadto.
-
KAZ

- Posty: 409
- Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: KAZ » pn lip 04, 2005 10:38 pm
Ja biorem końplet

-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » wt lip 05, 2005 8:47 am
@Michał - Bociek dobrze gada .
Jak już nieraz pisałem nie mam problemów z kątami pracy krzyżaków , ale zdaję sobie sprawę , że w momencie kiedy tył urywa się od ziemi na dłużej może sie stać tak , że krzyżaki się "spotkają" i dupsko

Po prostu jak resor jest mocno wygięty i może otworzyć zawieszenie bardzo, bardzo to w chwili kiedy koła nie stoją na ziemi auto ma 5-6" liftu
a nie 3 . Nie ma sprawy jak to jest na podnośniku , ale kiedy wał się kręci to krótki kaszel .
Żeby to sprawdzić możnaby auto za dupę podnieść i wtedy kołami pokręcić . A i tak nie będzie to pełne otwarcie zawiasu , jak wtedy kiedy dzieje się to dynamicznie , w czasie jazdy .
Jak już masz płacić i motać to raz na zawsze zrób i po sprawie .

Stiopa
XJ Sport '93
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości