wyjscie wału - NP242 & 231

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

wyjscie wału - NP242 & 231

Post autor: XJeep » czw cze 30, 2005 8:29 am

witam!!

koledzy !! mam MEGA problem!! :cry:

własnie przyszedł do mnie z chameryki "nowy" wał tylny do mojego czirokasa !!

pochodzi z auta XJ 4.0 rok 99 automat - reduktor NP 231 most chrystler 8,25

u mnie jest to samo poza rocznikiem i reduktorem !! mam '94 a reduktor NP 242 !!

no i qrna :evil: nie pasi !! o całe 4 cm za tyci...!! szlak mnie trafil!!

pytałem gdzie moglem ...wyszlo ze 231ka jest taka sama jak 242ka !! a tu DUPA !!

mój wał od srodka ucha do środka ucha ma 74,0 cm !!

ten nowy ma 70,4 cm.... fuck....fuck....fuckkkk :evil:

no bo silniki -> te same - nic sie nie zmienilo w wymiarach
mosty -> te same - zmienily sie tylko w 97 roku poloski - ale odleglosc glowki mostu ta sama

MAM PYTANKO !!

ma ktos "leżeć" 242ke i 231 coby opomiarowac i zobaczyc czy w razie "W" da rade wyjscie na wal z 231 ki dac do 242 i czy by to zatrybilo??

qrna...ja to mam pecha !! to juz 3 wał
1. wiktorowy - za dlugi bo od dany 35 - wiktor przyjoł z powrotem :)2
2 wyprostowany mój oryginał i "niby" wywazony - nic nie dalo !!
3. import z juesej ..... fack...sziet.... :evil:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw cze 30, 2005 8:48 am

Michał - cuś tu jest nie tak !! To musi być jakiś inny wał - ja zmieniałem NP231 na NP242 i wszystko siadło że ho ho .
A może to jest wał do podwójnego krzyżaka , coby po lifcie kąty były bardzo wykwintne?
Jeszcze nie rozpaczaj . Może wystarczy kupić takie "wyczynowe" wyjście na podwójnym krzyżaku i możesz tył pchać do góry ile tylko zechcesz .
Lecę się położyć pod auto i zmierzę wał u siebie .
Za moment wracam .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw cze 30, 2005 8:53 am

Już jestem .
No i natenprzykładowo u mnie wał od środka ucha do środka ucha ma 75,4 cm .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw cze 30, 2005 1:40 pm

dzieki szczepanek ...!!

biorac pod uwage minimalne bledy pomiarowe leżac pod autem wychodzi na to ze mamy takie same waly !!

qarwa twa !! takiego jak ten twoj szukam...!! szprzedaj?? :lol:

zagadka nie rozwiazana...!! dlaczego ten z chameryki jaes 4 cm za krotki !!?????????

na dokladke koncowka z wielolkinem tez jest o 1/2 krotsza niz w moim zestawie...!!

fak.... :evil:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw cze 30, 2005 2:27 pm

No dobra - wypnę i Ci wyślę a sam będe na part timie popylał . :D :D :D

A poważnie to może faktycznie do podwójnego krzyżaka ?
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw cze 30, 2005 3:44 pm

Stiopa pisze:No dobra - wypnę i Ci wyślę a sam będe na part timie popylał . :D :D :D

A poważnie to może faktycznie do podwójnego krzyżaka ?
dzis poszperam w sieci to moze taki patent znajde...!!

az sie boje ....!! :-?
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Jasiu
Posty: 419
Rejestracja: wt cze 24, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jasiu » czw cze 30, 2005 5:11 pm

Mnie większe zdziwienie spotkało jak ze stanów sprowadziłem łożysko piasty i wszystko było okey oprócz rozstawu śrub który był zdecydowanie za duży :lol:
Coś się chyba Chińczykom maszyna produkcyjna przestawiła.

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » czw cze 30, 2005 8:03 pm

Jasiu pisze:Mnie większe zdziwienie spotkało jak ze stanów sprowadziłem łożysko piasty i wszystko było okey oprócz rozstawu śrub który był zdecydowanie za duży :lol:
Coś się chyba Chińczykom maszyna produkcyjna przestawiła.
Bo rozstaw śrub miałeś do CJ-ota
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz lip 03, 2005 9:26 pm

PANOWIE!!

wie ktos jak wyglada wyjscie walu z reduktora na 2 krzyzakach ?? bo do konca NIE wiem czego szukac...!!

albo jakis patent na wydluzenie wyjscia z reduktora o 4 cm...??

czy jak nawet zmotam ten wieloklin dluzszy to czy nie oslabie calego elementu...??

ni i jak sie kąty walu pozmieniaja...??

cwiczyl juz ktos cos podobnego??

rece mi powoli opadaja...!! qrna.... 4 cm !! fakkkkkk
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lip 03, 2005 9:30 pm

A nie możesz se przedłużyć tego wała?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz lip 03, 2005 9:34 pm

vandall1 pisze:A nie możesz se przedłużyć tego wała?
moge...ale nie chce !!

nei ufam macherom co potem wywazyc nie moga !!

co oryginal wywazenie to oryginal!!

mam zle doswiedczenia z aktualnym walem !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz lip 03, 2005 10:14 pm

Zrob od razu SYE.

Zreczny tokarz, jedno lozysko i masz spokoj swiety z wieloklinem.
Fotki sa tym CD
Wsadz w wal wieloklin od lublina i gra gitarra.

Bo moze te wibracyje wcale nie od walu pochodza ale od wywalonego wieloklinu?

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz lip 03, 2005 10:20 pm

Discotheque pisze:Zrob od razu SYE.

Zreczny tokarz, jedno lozysko i masz spokoj swiety z wieloklinem.
Fotki sa tym CD
Wsadz w wal wieloklin od lublina i gra gitarra.

Bo moze te wibracyje wcale nie od walu pochodza ale od wywalonego wieloklinu?
wibracje od walu na 100% !!

jak auto na pacholkach dzwigne to wal lata jak ta lala!! wywazany juz z 3 razy wiec...!!

a jak to cale SYE wyglada ??!! przeszukalem cale CD i nic !!

please...... :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz lip 03, 2005 10:28 pm

masz ponizej

Banalnie proste, az tak ze ciezko na to wpasc. Przymierzalem sie zeby to zrobic w moim. Generalnie predzej czy pozniej kazdego posiadacza XJ spotka ten problem wybitego wieloklinu i wibracji szczegolnie jak masz lift i katujesz w terenie.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz lip 03, 2005 10:56 pm

dzienki bociek !! :)2

http://img83.imageshack.us/my.php?image=xjsye36dt.jpg

czyli ta koncowka to od lublina?? A ten alu "dynks" to dotoczyc tak??

widze ze i tak trzeba wal przerobic a tego sie boje !! qrna !!

hmmm!!

masz jakies rysunki techniczne tego??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz lip 03, 2005 11:27 pm

To w podanym przez Ciebie linku to zadna koncowka z lublina to oryginaly zabierak z wieloklinu.

Wieloklin to se wstawiasz od lublina w srodek walu.

Masz stary wal to pokombinuj. Wez te foty, suwmiarke zdejmij dupke idz do tokarza, zrob, zaloz, zapomnij. Nowokupiony wal opchnij.

Jedyna powazna przerobka to wspawanie wieloklinu w srodek walu. Reszta to tylko tokarka.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn lip 04, 2005 5:50 am

Discotheque pisze:To w podanym przez Ciebie linku to zadna koncowka z lublina to oryginaly zabierak z wieloklinu.

Wieloklin to se wstawiasz od lublina w srodek walu.

Masz stary wal to pokombinuj. Wez te foty, suwmiarke zdejmij dupke idz do tokarza, zrob, zaloz, zapomnij. Nowokupiony wal opchnij.

Jedyna powazna przerobka to wspawanie wieloklinu w srodek walu. Reszta to tylko tokarka.
z moim starym walem nie chce juz kombinowac bo krzywy jest jak banan!! zero szans na rekonwalescencje...fachmany rece chowaja...!!

co to tej przerobki to tak sobie mysle ze to w koncu "tylko" odwrocenie kot ogonem troche..!! albo czegos nie rozumiem :oops:

bo nadal jest polaczenie wieloklinowe ktore sie predzej czy pozniej wywali..!! z tym ze wychodzi z walu a nie z reduktora...!!

szukam rozwiazanie ktore nie ingeruje w wal napedowy bo jak juz wspominalem ... mam zle doswiadczenia z probami wywazania tego ustrojstwa !!

chyba zapodam z nowej koncowki wydluzonej o 4 cm i bedzie sisi !!

ale nadal szukam i mysle nad innymi rozwiazaniami !! :)2
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » pn lip 04, 2005 6:32 am

Mam rozwiązanie :
ponieważ mój wyjazd do reichu po autko poszedł się j...c - sprzedaj mi jeepa z wibracjami.. jakoś to strawię a Ty będziesz miał spokój! :-)
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn lip 04, 2005 7:37 pm

Skoro do dziś nie wiecie czemu ten wał jest za krótki to może podpowiem. Zmiana budy od '97 ??
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn lip 04, 2005 8:13 pm

tyle to wiem :lol: ...znaczy sie ...... domyslilem sie .... :lol: ale fenx !!

pytanie co teraz stetrac z tym "przykurczem"??

jutro jade do machera od wałów ...ponoc magik pierwsza klasa ...!!

postanowilem wydluzyc WYBIERAK WIELOKLINU o 4 cm !!

MA KTOS POMYSL OD CZEGO TO MOZE PODPASIC ?? :-?

bo tak sobie mysle ze jak wg BOCKA wieloklin od lublina pasuje to MOZE i wybierak da sie z tego auto wykozystac...?? oby...
Ostatnio zmieniony pn lip 04, 2005 8:30 pm przez XJeep, łącznie zmieniany 1 raz.
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn lip 04, 2005 8:29 pm

XJeep pisze: co to tej przerobki to tak sobie mysle ze to w koncu "tylko" odwrocenie kot ogonem troche..!! albo czegos nie rozumiem :oops:

bo nadal jest polaczenie wieloklinowe ktore sie predzej czy pozniej wywali..!! z tym ze wychodzi z walu a nie z reduktora...!!
Jak wykonasz kiedys porzadny skok w aucie z liftem i po przyziemieniu uslyszysz trach to wroc i sie przypomnij, wysle Ci te fotki jeszcze raz :)21

Druga sprawa to jak wyrobi Ci sie wieloklin w reduktorze to kupa jak na wale to idziesz wymieniasz i dziala.

Ja przerabialem kupe w postaci wyrobionego wieloklinu w reduktorze. Nie jest to dobre kung-fu i nic z tym nie zrobisz oprocz ugryzienia sie w tylek przy rachunku koncowym.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn lip 04, 2005 8:35 pm

Discotheque pisze:
XJeep pisze: co to tej przerobki to tak sobie mysle ze to w koncu "tylko" odwrocenie kot ogonem troche..!! albo czegos nie rozumiem :oops:

bo nadal jest polaczenie wieloklinowe ktore sie predzej czy pozniej wywali..!! z tym ze wychodzi z walu a nie z reduktora...!!
Jak wykonasz kiedys porzadny skok w aucie z liftem i po przyziemieniu uslyszysz trach to wroc i sie przypomnij, wysle Ci te fotki jeszcze raz :)21

Druga sprawa to jak wyrobi Ci sie wieloklin w reduktorze to kupa jak na wale to idziesz wymieniasz i dziala.

Ja przerabialem kupe w postaci wyrobionego wieloklinu w reduktorze. Nie jest to dobre kung-fu i nic z tym nie zrobisz oprocz ugryzienia sie w tylek przy rachunku koncowym.
nawet kolego nie smiem twierdzic ze nie masz racji !!

pomysl OK !! tyle ze u mnie luzow na wieloklin/wybierak = ZERO !!

wywalilo mi juz co prawda lekko krzyzaki przez tego "bananowego" wala, ale przy reduktorze narazie cisza !!

i dla tego "narazie" chce sie szybko zabrac za ten temat !!

jutro sie dowiem czy da rade ten wybierak wydluzyc i dobrze wycentrowac !

jako ciekawostke podam ze ten wal od XJ 99 to nie dosyc ze jest o 4 cm krotszy to jeszcze wybieraj jest o polowe krotszy od mojego !! ot ci problem !!!

niezle sie ten czirokaz po 97 skurczyl !! :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn lip 04, 2005 9:16 pm

A ja twierdze ze jak i tak motasz z walem i jak masz znajomego Pana Hienia to zrob takie SYE, zaloz i jak bedzie robic to powiel w 10 egzemplarzach i rozejda sie jak swieze buleczki.

Zwroci sie cala kasa az nadto.

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » pn lip 04, 2005 10:38 pm

Ja biorem końplet :D
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt lip 05, 2005 8:47 am

@Michał - Bociek dobrze gada .
Jak już nieraz pisałem nie mam problemów z kątami pracy krzyżaków , ale zdaję sobie sprawę , że w momencie kiedy tył urywa się od ziemi na dłużej może sie stać tak , że krzyżaki się "spotkają" i dupsko !!
Po prostu jak resor jest mocno wygięty i może otworzyć zawieszenie bardzo, bardzo to w chwili kiedy koła nie stoją na ziemi auto ma 5-6" liftu
a nie 3 . Nie ma sprawy jak to jest na podnośniku , ale kiedy wał się kręci to krótki kaszel .
Żeby to sprawdzić możnaby auto za dupę podnieść i wtedy kołami pokręcić . A i tak nie będzie to pełne otwarcie zawiasu , jak wtedy kiedy dzieje się to dynamicznie , w czasie jazdy .
Jak już masz płacić i motać to raz na zawsze zrób i po sprawie .

:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości