Wszystko o ZJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
sasza1
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 16, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Brzesko-Okocim

Wszystko o ZJ

Post autor: sasza1 » pn lip 11, 2005 12:10 pm

Witam szanownych forumowiczów!!!
Potrzebuje porady. Mam na oku granda z 2.5TD. Na co zwrocic szczegolną uwage??
Jak spisuje sie ten "silniczek" w tym modelu ??
Bardzo prosze wszystkie za i przeciw :)
Pozdrawiam
Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pn lip 11, 2005 12:37 pm

Nie z tym motorem.
krótko i treściwie - reszta na forum i podobnie jak w xj.
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
sasza1
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 16, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Brzesko-Okocim

Post autor: sasza1 » pn lip 11, 2005 12:47 pm

mel pisze:Nie z tym motorem.
krótko i treściwie - reszta na forum i podobnie jak w xj.
mel
Co znaczy "nie z tym motorem" ??
Za slaby czy ma jakies wady ukryte ??
Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pn lip 11, 2005 12:58 pm

dla mnie -
diesel do jeepa to porażka - jakbyś był z nami na zlocie tobyś zrozumiał jak bardzo różni się jazda 4litrową benzyną versus 2,5 literka (też benzyna) - nie wspomnę już o 5,2 czy 5,9 litra.
Ten diesel to stara wloszczyzna - nie ma mocy i momentu odpowiedniego dla tego samochodu.

szukaj benzyny - najlepiej V8 :D

Przejrzyj wcześniejsze posty - było trochę nt żywotności tego silniczka, jego wad i może jakiś zalet.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pn lip 11, 2005 1:25 pm

Nie chcę bynajmniej obrazić użytkowników dieselków - ale jak masz zamiar podjąć życiową :D decyzję - to musisz być świadomy opinii innych - zacznij przeglądać posty od ostatniej strony - tzn 21 i idź do tych nowszych.
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » pn lip 11, 2005 1:35 pm

diesel VM 2,5 l jeszcze jakos sprawował się w XJ-ocie ( chociaz wszyscy go krytykowali) ale do Granda jest stanowczo za słaby. Grand jeżeli z dieslem to ew. 3,1l VM lub rewelacyjny 2,7 CRD Daimlera .
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn lip 11, 2005 1:45 pm

3.1 to rozwiniecie 2.5 z zalozenia pozbawiony wad tego pierwszego ale ktos juz tu pisal ze i tak wybucha zbyt czesto-nie wiem nie sprawdzalem :wink:

ten z merca jest moze rewelacyjny ale jak na dzisiejsze czasy stanowczo za glosny ba nawet na lata 90 jest juz troche przestarzaly jesli chodzi o kulture pracy
Ostatnio zmieniony pn lip 11, 2005 1:46 pm przez danielpoz, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » pn lip 11, 2005 1:46 pm

danielpoz pisze:ten z merca jest moze rewelacyjny ale jak na dzisiejsze czasy stanowczo za glosny ba nawet na lata 90 jest juz troche przestarzaly
hej tejj ale za to parametry ekstra i trwałość tyż . ...
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
Boom
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: Boom » pn lip 11, 2005 2:28 pm

Ja równiez o tym dieslu słyszałem znacznie więcej negatywów niz pozytywów w trakcie moich poszukiwań jeep'ka. I to odnosiło się nawet XJ-ta. A jeśli tak to w ZJ nie ma co z nim szukać.
A jeszcze z tego co pamietam to należy tez uważać na rocznik ok. 1995 bo coś tam ponoć goście namieszali (zmienili) z rozrządem. I po roku wypuszczenia tego nowego rozwiązania wrócili do poprzedniego, bo wcale się nie sprawdziło. Ale ile w tym prawdy nie wiem. Kwestia poszperania i sprawdzenia.
Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pn lip 11, 2005 2:44 pm

tylko V 8 8)
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn lip 11, 2005 2:53 pm

bartosiak pisze:
danielpoz pisze:ten z merca jest moze rewelacyjny ale jak na dzisiejsze czasy stanowczo za glosny ba nawet na lata 90 jest juz troche przestarzaly
hej tejj ale za to parametry ekstra i trwałość tyż . ...
jest wiele silnikow co ma lepsze parametry,trwalosc, i nie slychac ze to auto na gnoj

wbrew pozorom CRy tez sie sypia i nie mowie tu o samej jednostce ale o pierdolach typu przeplywka,cieknace listwy-zwlaszcza przy zmianie programu no i jeszce pare spraw by sie znalazlo

no ale to juz nie te auta co kiedys zreszta sam o tym wspominales ze teraz samochody sa skrojone przez ksiegowych :(
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
sasza1
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 16, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Brzesko-Okocim

Post autor: sasza1 » pn lip 11, 2005 3:08 pm

Wielki dzieki za informacje, choc we wczesniejszych postach znalazlem dwa wpisy od wlascicieli Jeep'ów z tymi silnikami, którzy wypowiadali sie w samych superlatywach :o
Nadal nie wiem co począć ??
A co mozecie mi powiedziec o 3.1TD, wiem ze to rozwiniecie 2.5 ale moze juz troche lepsze krążą opinie
Dziekuje i pozdrawiam
Sasza
Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA

Awatar użytkownika
Boom
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: Boom » pn lip 11, 2005 3:14 pm

sasza1 pisze:Wielki dzieki za informacje, choc we wczesniejszych postach znalazlem dwa wpisy od wlascicieli Jeep'ów z tymi silnikami, którzy wypowiadali sie w samych superlatywach :o
Nadal nie wiem co począć ??
A co mozecie mi powiedziec o 3.1TD, wiem ze to rozwiniecie 2.5 ale moze juz troche lepsze krążą opinie
Dziekuje i pozdrawiam
Sasza
Gdybym ja miał 2,5 diesla też bym chwalił i nie pozwolił na obrzucanie błotkiem :wink: 8)
Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn lip 11, 2005 3:15 pm

tylko ja nie wiem czy w ZJcie byl 3.1

napewno na poczatlku produkcji WJota go ladowali
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pn lip 11, 2005 3:15 pm

weź pod uwagę, że grand jest dużo cięższy niż XJ i jak w XJ taki dieselek jeszcze może robić ( nie wiem) to w grandzie będzie mu dużo ciężej...
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pn lip 11, 2005 5:43 pm

sasza1 pisze:Wielki dzieki za informacje, choc we wczesniejszych postach znalazlem dwa wpisy od wlascicieli Jeep'ów z tymi silnikami, którzy wypowiadali sie w samych superlatywach :o
Bo reszta ma 4.0 :D
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » pn lip 11, 2005 6:02 pm

Te diesle rzeczywiscie w starych peepach nie mialy zbyt dobrej opinii i co do jakosci i co do mocy... bierze benzyne i zaloz gaz - bedziesz mial i mocne auto, dobry nie do zajezdzenia motor i tansza jazde niz na ON.
I nie boj sie V8... pali w zasadzie tyle samo co rzedowy 4.0 a jazda nieporownywalnie lepsza 8)
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pn lip 11, 2005 6:47 pm

Max pisze:Te diesle rzeczywiscie w starych peepach nie mialy zbyt dobrej opinii i co do jakosci i co do mocy... bierze benzyne i zaloz gaz - bedziesz mial i mocne auto, dobry nie do zajezdzenia motor i tansza jazde niz na ON.
I nie boj sie V8... pali w zasadzie tyle samo co rzedowy 4.0 a jazda nieporownywalnie lepsza 8)
no jeżeli chcesz jeździć lepiej niż 4,0 swoją V8ką to nie wierzę, że wtedy pali tyle samo co 4,0 :lol: :lol: :wink:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt lip 12, 2005 3:22 pm

Max pisze:Te diesle rzeczywiscie w starych peepach nie mialy zbyt dobrej opinii i co do jakosci i co do mocy... bierze benzyne i zaloz gaz - bedziesz mial i mocne auto, dobry nie do zajezdzenia motor i tansza jazde niz na ON.
I nie boj sie V8... pali w zasadzie tyle samo co rzedowy 4.0 a jazda nieporownywalnie lepsza 8)
Jak odłączysz dwa garnki to może spali tyle samo :D
Jak nie potrzebujesz wyśrubowanych osiągów, a porządny, trwały silnik, do którego można założyć w miarę tanią instalację gazową to szukaj 4.0.
Wybieraj roczniki ZJ-tów po 1995, cała masa rzeczy jest już w nich ulepszona.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » wt lip 12, 2005 3:50 pm

Kosa pisze: no jeżeli chcesz jeździć lepiej niż 4,0 swoją V8ką to nie wierzę, że wtedy pali tyle samo co 4,0 :lol: :lol: :wink:
Nie no wiadomo, ze przy butowaniu V8 spali wiecej niz 4.0, ale przy spokojnej jezdzie czy tez w trasie wyniki sa bardzo porownywalne... i ja tym sie kierowalem, bo tez poczatkowo z ekonomii patrzylem na rzedówke. Ale analizuja spalanie jednego i drugiego doszedlem do wniosku, ze jesli ma mi przy spokojnej jezdzi palic ciut wiecej jak nie tyle samo to wole miec komfort tego zapasu mocy w wi-ejt....
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
sasza1
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 16, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Brzesko-Okocim

Post autor: sasza1 » wt lip 12, 2005 4:02 pm

No dobra powoli nabieram przekonania do V8. Ale jak to zwykle bywa zawsze jest jakies "ale"
Jaki gaz, gdzie najlepiej i za ile ??
Jak to sie pozniej sprawuje ??
Bardzo prosze o wszystkie za i przeciw :lol:
Dzieki serdeczne.
Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » wt lip 12, 2005 4:12 pm

Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
sasza1
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 16, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Brzesko-Okocim

Post autor: sasza1 » śr lip 13, 2005 9:41 am

Jeszcze tylko jedna sprawa. Mianowicie czy pchac sie w kupno samochodu "made in USA" czy raczej europejczyka?? Czy są jakies znaczne róznice w czesciach, problemy z dostaniem czy ewentualnie z cena ??
Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » śr lip 13, 2005 9:44 am

Znaczy pytasz się czy kupować wersjję hamerykańską czy hamerykańską robioną na export??
Poza drobnymi różnicami typu swiatła zegary deski to raczej nie ma wiekszych różnic ani w czesciach ani w ich cenach...
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
sasza1
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 16, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Brzesko-Okocim

Post autor: sasza1 » śr lip 13, 2005 9:45 am

Kosa pisze:Znaczy pytasz się czy kupować wersjję hamerykańską czy hamerykańską robioną na export??
Poza drobnymi różnicami typu swiatła zegary deski to raczej nie ma wiekszych różnic ani w czesciach ani w ich cenach...
tzn ze ZJ-ty nie byly wrobione w Grazu ??
Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości