MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
ragan
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 7:50 pm
- Lokalizacja: z domu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ragan » śr lip 13, 2005 2:55 pm
witam
mam silnik 4l. jezdze glownie na lpg. wlasnie wymienilem olej i filtr w silniku. (bp 10w40)
po odpaleniu silnika nastepnego dnia uslyszalem klekot wydobywajacy sie z silnika, a raczej z jego dolnej czesci. klekocze rowno z obrotami, o nieregularnym nasileniu. cieply czy zimny, nie ma roznicy. klekocze na niskich obrotach jak i na 1500+ (wiecej nie sprawdzalem).
po przytrzymaniu silnika, na np. 1500 obrotow, zauwazylem ze obroty te ulegaja wachaniom. w jednym momencie minimalnie podchodza i znow opadaja.
poza tym wszystkim, siedzac w samochodzie na niskich obrotach, czuc lekkie drganie. rowniez nieregularne. na wyzszych obrotach tych drgan nie ma.
sugestie ?
iksjot 91
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr lip 13, 2005 3:24 pm
A masz cisnienie oleju na wskazniku? I az wstyd zapytac - dobry poziom oleju?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
ragan
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 7:50 pm
- Lokalizacja: z domu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ragan » śr lip 13, 2005 4:13 pm
poziom oleju jest prawidlowy, a wskaznik nie zyje, z tym ze umarl juz dawno dawno temu.
iksjot 91
-
Korn
- jestem tu nowy...

- Posty: 56
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 9:43 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Korn » śr lip 13, 2005 6:50 pm
a który to rok syfa? Wcześniej jaki olej był? bo jak był mineral a Ty nalałeś syntetyk to możesz mieć problem...
XJ'89 LIMITED
-
ragan
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 7:50 pm
- Lokalizacja: z domu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ragan » śr lip 13, 2005 8:17 pm
no rocznik to 91.
olej jaki byl, to ja nie mam pojecia. mialem siedmiu uzytkownikow, jestem osmy

ale pod maska mam przyczepione nalepke to zacytuje co na niej jest napisane.
"Castrol TXT SOFTEC+ 5w30 mit Leichtlauf-Synthese"
ja nalalem 10w40 bp z beczki biorac przyklad z "wiki", ale nie okreslilem sie temu sprzedawcy jaki chce. to co mi nalal to wlalem do silnika.
wiem, ze jestem zajebisty, ale to nic ... ujdzie.
iksjot 91
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr lip 13, 2005 9:38 pm
Ty wez szybko biegnij i zmien filtr oleju na porzadny.
Jaki wogole zalozyles?
Jakie masz wskazania cisnienia oleju?
-
ragan
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 7:50 pm
- Lokalizacja: z domu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ragan » śr lip 13, 2005 11:38 pm
wskazan cisnienia oleju nie ma, jak juz wyzej napisalem.
a co to znaczy porzadny filtr? bo kupilem ze sklepu filtrona.
iksjot 91
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » śr lip 13, 2005 11:45 pm
A czy to nie przypadkiem popychacze czasami tak sie dzieje że po zmianie oleju zaczynaja stukać
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
LSD
-

- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LSD » śr lip 13, 2005 11:55 pm
Po pierwsze i najważniejsze

Zmierz ciśnienie oleju - u mechanika. Do tego czasu nie odpalaj silnika.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
-
ragan
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 7:50 pm
- Lokalizacja: z domu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ragan » czw lip 14, 2005 12:03 am
dobra
iksjot 91
-
Jaaareeek !
-

- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Jaaareeek ! » czw lip 14, 2005 12:22 am
ja mialem tak: też mi nie działał wskaźnik ciśnienia, wymieniłem olej i filtr
i .... skończyło się wymianą silnika. filtr championa był niedrożny !
jeśli wcześniej było OK, poziom oleju jest OK to raczej filtr.
-
ragan
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 7:50 pm
- Lokalizacja: z domu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ragan » czw lip 14, 2005 12:25 am
to ja juz mam plakac, czy jezdziles z takim filtrem jakis czas i wtedy ci klekl ?
iksjot 91
-
Jaaareeek !
-

- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Jaaareeek ! » czw lip 14, 2005 12:33 am
przejechałem ze 3 km i na lawetę bez reduktora już nie chcial wjechać
-
ragan
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 7:50 pm
- Lokalizacja: z domu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ragan » czw lip 14, 2005 1:20 am
no dobra, wymienie ten filtr, tylko na jaki ?
i jeszcze chcialem sie dowiedziec czy wiele szkod nawyrzadzalem.
iksjot 91
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw lip 14, 2005 7:47 am
Jezeli filtr byl przytkany to moze sie nie obyc bez generalki silnika jezeli pojezdziles troche.... tak to widzisz jest jak ma sie podstawowe wskazniki pracy silnika zepsute!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
ragan
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 7:50 pm
- Lokalizacja: z domu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ragan » czw lip 14, 2005 9:05 am
nic nie jezdzilem.
tylko go sobie wlaczylem i chodzil, nie przejechalem centymetra.
tylko niech ktos mi powie jaki ten filtr, poleci cos w sensie.
iksjot 91
-
belfer

- Posty: 349
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Post
autor: belfer » czw lip 14, 2005 9:57 am
Fram PH 16, filtron OP 628

Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'
-
ragan
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 7:50 pm
- Lokalizacja: z domu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ragan » czw lip 14, 2005 9:59 am
tego filtrona to mam zalozone.

iksjot 91
-
lesio jeep
-

- Posty: 5525
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Post
autor: lesio jeep » czw lip 14, 2005 10:03 am
tylko Monpara to jedyny dobry filtr dla pepa
a olej pol syntetyczny lub mineral i nie za gesty 15 W 30 jest ok
tak ogolnie to jesli nie jezdziles duzo to motor przezyje

czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
-
ragan
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 7:50 pm
- Lokalizacja: z domu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ragan » czw lip 14, 2005 10:06 am
iksjot 91
-
Max

- Posty: 575
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Max » czw lip 14, 2005 11:43 am
Filtr oleju MOPAR to koszt ok. 30 PLN, wiec nie ma tragedii.
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
-
Mućka
-

- Posty: 239
- Rejestracja: sob sty 08, 2005 9:40 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mućka » czw lip 14, 2005 12:15 pm
moze poprzedni wlasciciel zalal jakis uszczelniacz do silnika

i po wymianie splynelo ze starym olejem a teraz jest czysty i panewki stukaja a to nie dobre dla silniczka

PIJ MLEKO BĘDZIESZ WIELKI
-
ragan
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 7:50 pm
- Lokalizacja: z domu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ragan » czw lip 14, 2005 12:48 pm
co ma uszczelniac taki uszczelniacz ?
iksjot 91
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw lip 14, 2005 12:59 pm
ragan pisze:co ma uszczelniac taki uszczelniacz ?
Glownie to zageszcza olej i zalepia wszystkie wycieki - silnik do wyrzucenia po paru k km.... no ale panewki i zawory wtedy ucichaja

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
ragan
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 7:50 pm
- Lokalizacja: z domu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ragan » czw lip 14, 2005 1:13 pm
no to fajnie jest...

iksjot 91
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości