Strona 1 z 2
klekot
: śr lip 13, 2005 2:55 pm
autor: ragan
witam
mam silnik 4l. jezdze glownie na lpg. wlasnie wymienilem olej i filtr w silniku. (bp 10w40)
po odpaleniu silnika nastepnego dnia uslyszalem klekot wydobywajacy sie z silnika, a raczej z jego dolnej czesci. klekocze rowno z obrotami, o nieregularnym nasileniu. cieply czy zimny, nie ma roznicy. klekocze na niskich obrotach jak i na 1500+ (wiecej nie sprawdzalem).
po przytrzymaniu silnika, na np. 1500 obrotow, zauwazylem ze obroty te ulegaja wachaniom. w jednym momencie minimalnie podchodza i znow opadaja.
poza tym wszystkim, siedzac w samochodzie na niskich obrotach, czuc lekkie drganie. rowniez nieregularne. na wyzszych obrotach tych drgan nie ma.
sugestie ?
: śr lip 13, 2005 3:24 pm
autor: Radek666
A masz cisnienie oleju na wskazniku? I az wstyd zapytac - dobry poziom oleju?
: śr lip 13, 2005 4:13 pm
autor: ragan
poziom oleju jest prawidlowy, a wskaznik nie zyje, z tym ze umarl juz dawno dawno temu.
: śr lip 13, 2005 6:50 pm
autor: Korn
a który to rok syfa? Wcześniej jaki olej był? bo jak był mineral a Ty nalałeś syntetyk to możesz mieć problem...
: śr lip 13, 2005 8:17 pm
autor: ragan
no rocznik to 91.
olej jaki byl, to ja nie mam pojecia. mialem siedmiu uzytkownikow, jestem osmy

ale pod maska mam przyczepione nalepke to zacytuje co na niej jest napisane.
"Castrol TXT SOFTEC+ 5w30 mit Leichtlauf-Synthese"
ja nalalem 10w40 bp z beczki biorac przyklad z "wiki", ale nie okreslilem sie temu sprzedawcy jaki chce. to co mi nalal to wlalem do silnika.
wiem, ze jestem zajebisty, ale to nic ... ujdzie.
: śr lip 13, 2005 9:38 pm
autor: Discotheque
Ty wez szybko biegnij i zmien filtr oleju na porzadny.
Jaki wogole zalozyles?
Jakie masz wskazania cisnienia oleju?
: śr lip 13, 2005 11:38 pm
autor: ragan
wskazan cisnienia oleju nie ma, jak juz wyzej napisalem.
a co to znaczy porzadny filtr? bo kupilem ze sklepu filtrona.
: śr lip 13, 2005 11:45 pm
autor: Adamek
A czy to nie przypadkiem popychacze czasami tak sie dzieje że po zmianie oleju zaczynaja stukać
: śr lip 13, 2005 11:55 pm
autor: LSD
Po pierwsze i najważniejsze

Zmierz ciśnienie oleju - u mechanika. Do tego czasu nie odpalaj silnika.
: czw lip 14, 2005 12:03 am
autor: ragan
dobra
: czw lip 14, 2005 12:22 am
autor: Jaaareeek !
ja mialem tak: też mi nie działał wskaźnik ciśnienia, wymieniłem olej i filtr
i .... skończyło się wymianą silnika. filtr championa był niedrożny !
jeśli wcześniej było OK, poziom oleju jest OK to raczej filtr.
: czw lip 14, 2005 12:25 am
autor: ragan
to ja juz mam plakac, czy jezdziles z takim filtrem jakis czas i wtedy ci klekl ?
: czw lip 14, 2005 12:33 am
autor: Jaaareeek !
przejechałem ze 3 km i na lawetę bez reduktora już nie chcial wjechać
: czw lip 14, 2005 1:20 am
autor: ragan
no dobra, wymienie ten filtr, tylko na jaki ?
i jeszcze chcialem sie dowiedziec czy wiele szkod nawyrzadzalem.
: czw lip 14, 2005 7:47 am
autor: Radek666
Jezeli filtr byl przytkany to moze sie nie obyc bez generalki silnika jezeli pojezdziles troche.... tak to widzisz jest jak ma sie podstawowe wskazniki pracy silnika zepsute!
: czw lip 14, 2005 9:05 am
autor: ragan
nic nie jezdzilem.
tylko go sobie wlaczylem i chodzil, nie przejechalem centymetra.
tylko niech ktos mi powie jaki ten filtr, poleci cos w sensie.
: czw lip 14, 2005 9:57 am
autor: belfer
Fram PH 16, filtron OP 628

: czw lip 14, 2005 9:59 am
autor: ragan
tego filtrona to mam zalozone.

: czw lip 14, 2005 10:03 am
autor: lesio jeep
tylko Monpara to jedyny dobry filtr dla pepa
a olej pol syntetyczny lub mineral i nie za gesty 15 W 30 jest ok
tak ogolnie to jesli nie jezdziles duzo to motor przezyje

: czw lip 14, 2005 10:06 am
autor: ragan
: czw lip 14, 2005 11:43 am
autor: Max
Filtr oleju MOPAR to koszt ok. 30 PLN, wiec nie ma tragedii.
: czw lip 14, 2005 12:15 pm
autor: Mućka
moze poprzedni wlasciciel zalal jakis uszczelniacz do silnika

i po wymianie splynelo ze starym olejem a teraz jest czysty i panewki stukaja a to nie dobre dla silniczka

: czw lip 14, 2005 12:48 pm
autor: ragan
co ma uszczelniac taki uszczelniacz ?
: czw lip 14, 2005 12:59 pm
autor: Radek666
ragan pisze:co ma uszczelniac taki uszczelniacz ?
Glownie to zageszcza olej i zalepia wszystkie wycieki - silnik do wyrzucenia po paru k km.... no ale panewki i zawory wtedy ucichaja

: czw lip 14, 2005 1:13 pm
autor: ragan
no to fajnie jest...
