nie automat i nie V8 czy mozna kupic?(wyszlo:historia Jeepa)
Moderator: Mroczny
nie automat i nie V8 czy mozna kupic?(wyszlo:historia Jeepa)
tak przgladam ogloszenia i widze ze Jeepy dziela sie na albo automaty z duzymi silnikami i dobrym wyposazeniem albo male silniki , manuale i malo wyposazenia , czy czesto zdaza sie dostac cos z na przyklad 2.5 TD z dobrym wyposazeniem (wiadomo , w manualu)? chodzi mi miedzy innymi o klime , wzglednie webasto
pytam bo boje sie starych w niewiadomo w jakim stanie automatow , poza tym jakos nie szaleje za polowa bagaznika wykorzystana na butle z gazem w benzynie ktora spali ja po jednym dobrym offroadzie
ewentualnie czego w napedach mozna sie bac a czego nie w Jeepach Cherokee ?
pytam bo boje sie starych w niewiadomo w jakim stanie automatow , poza tym jakos nie szaleje za polowa bagaznika wykorzystana na butle z gazem w benzynie ktora spali ja po jednym dobrym offroadzie
ewentualnie czego w napedach mozna sie bac a czego nie w Jeepach Cherokee ?
Ostatnio zmieniony wt lip 26, 2005 2:48 pm przez Hansik, łącznie zmieniany 1 raz.
sa samochody ... i sa Audi quattro
auto z idealnym napedem juz mam
... tylko teraz szukam czegos zawieszonego wyzej nad poziomem morza i czegos co moze pracowac ciezej niz ja 
a tak na powaznie to zawsze podobala mi sie zabawa w trudnych warunkach i o ile Audi dalo mi tego namiastke lub pokazalo mozliwosci i przewage na w miare rownych drogach o tyle moje aspiracje poszly troche dalej i chcialbym sprobowac terenowek , niemniej jednak doswiadczenie jakie mam na plaszczycie Audi spowodowalo ze zanim cos kupie chcialbym to lepiej pozac i byc w pelni swiadomym w co sie pakuje. Nawet jezeli cos ma wady to lepiej o nich wiedziec nic dowiadywac sie po fakcie jak juz cos sie stanie i miec pozniej tylko do siebie pretensje ze sie czegos nie dopilnowalo


a tak na powaznie to zawsze podobala mi sie zabawa w trudnych warunkach i o ile Audi dalo mi tego namiastke lub pokazalo mozliwosci i przewage na w miare rownych drogach o tyle moje aspiracje poszly troche dalej i chcialbym sprobowac terenowek , niemniej jednak doswiadczenie jakie mam na plaszczycie Audi spowodowalo ze zanim cos kupie chcialbym to lepiej pozac i byc w pelni swiadomym w co sie pakuje. Nawet jezeli cos ma wady to lepiej o nich wiedziec nic dowiadywac sie po fakcie jak juz cos sie stanie i miec pozniej tylko do siebie pretensje ze sie czegos nie dopilnowalo
sa samochody ... i sa Audi quattro
Hans, masz juz daily-drivera, czyli jak w teren potrzebujesz to bierz XJta (sporo tanszy od Wranglera czy Granda), doradzam 87-90 4.0 w automacie (mial rozsadniej polozony moment obrotowy i tanszy bedzie). Skoro to auto dodatkowe, to chyba mozesz zostawic go na benzyne (ja mam na codzien i da sie spokojnie wyzyc). Potem podniesc do gory 2", zalozyc opony 31", 'szybkozlaczke' przedniego stabilizatora i masz za tanie pieniadze mase zabawy w terenie. Bo jak w teren to tylko automat, naprawde. Na diesla bedziesz narzekal, bo oszczednosci nie zobaczysz duzo (skoro to auto dodatkowe), a awaryjnosc wieksza i dostepnosc czesci mniejsza.
1992 Jeep Cherokee Limited


to czy to bedzie jako drugie auto ..a w zasadzie 3 czy 4te, zadecyduja nastepne miesiace
byc moze okaze sie ze tym autem bede pracowal takze chcialbym przynajmniej wiedziec czy dobrze wybieram , jak zauwazytles moze , pytam sie o podobne rzeczy na innych forach , w terenowkach jestem poki co zielony.. tymbardziej dzieki za pomoc 


sa samochody ... i sa Audi quattro
co to jest tak BTW ta szybka zlaczkaGreg_pl pisze:Skoro to auto dodatkowe, to chyba mozesz zostawic go na benzyne (ja mam na codzien i da sie spokojnie wyzyc). Potem podniesc do gory 2", zalozyc opony 31", 'szybkozlaczke' przedniego stabilizatora i masz za tanie pieniadze mase zabawy w terenie.




>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
takie magiczne kulowe polaczenie lacznikowklimson pisze:co to jest tak BTW ta szybka zlaczkaGreg_pl pisze:Skoro to auto dodatkowe, to chyba mozesz zostawic go na benzyne (ja mam na codzien i da sie spokojnie wyzyc). Potem podniesc do gory 2", zalozyc opony 31", 'szybkozlaczke' przedniego stabilizatora i masz za tanie pieniadze mase zabawy w terenie.![]()
![]()
![]()
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"
guma AT 32" a w gore ponad 2"

- lesio jeep
-
- Posty: 5525
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Tak dla ciekawosci to wszystkie szerokie maja seryjna klime
a i cena diezla takie XJ 2,1TD to we Francji chodza jusz od 1000euro
2,5 od 5000 EURO dostepnosc czesci 21 to silnik renowki w sklepir na rogu wszystkie znajdziesz a 25VM to alfa opel i rover jesli nie szukasz czesci u Chryslera to so calkiem tanie teraz spalanie
cykl miejski korki (Marsylija ) 10l na 100
trasa 9/100
teren pustynia 11/100
wiec ekonomia warta klekotu i tych kilku koni 2,5 TD VM 130KM
wiec calkiem calkiem
Moze to nie ideal ale to jest muj piaty samochud i 4 terenowka
i narazie po kilku latach nie szukam immego no hyba ze Humer
ale na to nie mam szelestow
a i cena diezla takie XJ 2,1TD to we Francji chodza jusz od 1000euro
2,5 od 5000 EURO dostepnosc czesci 21 to silnik renowki w sklepir na rogu wszystkie znajdziesz a 25VM to alfa opel i rover jesli nie szukasz czesci u Chryslera to so calkiem tanie teraz spalanie
cykl miejski korki (Marsylija ) 10l na 100
trasa 9/100
teren pustynia 11/100
wiec ekonomia warta klekotu i tych kilku koni 2,5 TD VM 130KM
wiec calkiem calkiem
Moze to nie ideal ale to jest muj piaty samochud i 4 terenowka
i narazie po kilku latach nie szukam immego no hyba ze Humer
ale na to nie mam szelestow

czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Generalnie jak wybierasz XJta to nie masz problemu z wyborem motoru - tam nie ma zadnego V8, jest do wyboru albo 4.0 albo diesel na ktorego narzekaja ze awaryjny, wiec szukaj raczej z 4 litrowka... chociaz ja jestem spaczony w moja strone i zapytam czy to ma byc stricte XJ czy wolisz dupowoz, ktorym weekendowo polatasz w terenie? Bo wtedy to nastawialbym Cie na Granda... i to z motorem V8 

Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Oczywiscie ze sa tez bez klimy. Lesio Jeep sie myli. Mimo iz nie mam Jeepa pozwol ze dam dobra rade. Hansik wybij sobie z glowy diesla. I tego 2,1 (z Renault) i tego 2,5 (VM). W Jeep-ie tylko benzyna sie do czegos nadaje. Moze byc 2,5 z manualem , ale lepiej przekonaj sie do 4,0 z automatem. Naprawde warto. To najlepsze polaczenie w XJdanielpoz pisze:sa XJ bez klimy
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

widze ze w teamie Jeepa najwiecej sie dzieje
milo czytac coraz to nowsze opinie. napewno jezeli mialbym kupic terenowke , auto na codzien albo staloby , albo jezdzilo z laweta , natomaist w weekendy jakis offroad bylby mile widziany. automatow boje sie z powodu ich ewentualnych kosztow napraw. a wiadomo jak latwo mozna sie wpakowac na mine kupujac automata. poza tym trzeba sie znac na automatach zeby moc je kupowac a ja sie najzwyczajniej w swiecie nie znam ... nigdy , no moze poza paroma wyjatkami , nie jezdzilem automatem i te subtelnosci ktore sprawiaja ze automat dorownuje manualowi nie sa mi poprostu znane
poza tym problem dyferencjalow i reduktora , moze to moje zboczenie ale zaznalem tyle dobrego w Audi , pomimo ze zajechalem jedna skrzynie
ze wszystko co mialoby mi wiecej problemow sprawiac chcialbym z gory znac i wiedziec jak mam z tym walczyc i czy wogole walczyc

poza tym problem dyferencjalow i reduktora , moze to moje zboczenie ale zaznalem tyle dobrego w Audi , pomimo ze zajechalem jedna skrzynie

sa samochody ... i sa Audi quattro
Hansik Marcin ma racje co do tej benzyny
pamietaj tez ze przy kupnie, auta z dieslem sa zawsze bardzie wychechane od benzynowych
natomiast jesli chodzi o automat to tez bym sie bal kupowac furmanki z duzym przebiegiem i automatyczna skrzynia, czesto ludki naprawiaja na agrafke i sprzedaja - potem po kupnie ty masz problem - nie zycze Ci tego
pozdrawiam
PiotreQ
pamietaj tez ze przy kupnie, auta z dieslem sa zawsze bardzie wychechane od benzynowych
natomiast jesli chodzi o automat to tez bym sie bal kupowac furmanki z duzym przebiegiem i automatyczna skrzynia, czesto ludki naprawiaja na agrafke i sprzedaja - potem po kupnie ty masz problem - nie zycze Ci tego
pozdrawiam
PiotreQ
Akurat w XJ (od roku 87) byl stosowany bardzo dobry automat AW4 firmy Aisin Warner (robia automaty do Lexusow, Saabow czy dzisiejszych Porsche), ma opinie wysmienitej skrzyni.
Ogolnie w automacie wazne jest, aby skrzynia miala dobre chlodzenie, bardzo sie nagrzewaja (zwlaszcza przy szybkiej jezdzie!) i nalezy zadbac o dobra chlodnice dla skrzyni (w wersji Limited - moze innych tez - jest standardowo chlodnica skrzyni, wiec to dobrze, aczkolwiek po kupnie mozna wymienic na wieksza - jesli bedziesz cos holowac to koniecznie). Trzeba tez wymieniac w niej plyn, niestety niektorzy rodacy tego nie rozumieja (warto spytac sprzedajacego kiedy i na jaki olej wymienil, jesli nie bedzie wiedzial na jaki, to znaczy ze pewnie nie wymienial). Tutaj uwaga, powinien byc Dexron IId / III, a nie zaden ATF+3, bo to nie skrzynia produkcji Chryslera. Nie obilo mi sie do tej pory ani na krajowych ani zagranicznych forach nic o kosztach remontu AW4 (to wlasnie skrzynka w XJ), na przykladzie skrzyni GM powiem, ze koszt dobrze zrobionego remontu to cos pomiedzy 2 a 5k zl (czesci to max. 1000 zl, reszta to robocizna, regeneracja konwertera, olej).
Ogolnie, automat to taki manual, tylko ze lepszy bo sam zmienia biegi, a usterki sa spowodowane zla eksploatacja (mala wiedza na ich temat w naszym kraju), to tak jakbys wsadzil amerykania, od pokolen jezdzacego autmatami (podawali ze to 95% aut w USA) do auta z reczna skrzynia biegow: palilby sprzegla czy remontowal skrzynie, bo dla niego to nieznane urzadzenie.
No i Hansik, czy czules juz kiedys komfort jazdy z dwoma sztywnymi mostami?
Ogolnie w automacie wazne jest, aby skrzynia miala dobre chlodzenie, bardzo sie nagrzewaja (zwlaszcza przy szybkiej jezdzie!) i nalezy zadbac o dobra chlodnice dla skrzyni (w wersji Limited - moze innych tez - jest standardowo chlodnica skrzyni, wiec to dobrze, aczkolwiek po kupnie mozna wymienic na wieksza - jesli bedziesz cos holowac to koniecznie). Trzeba tez wymieniac w niej plyn, niestety niektorzy rodacy tego nie rozumieja (warto spytac sprzedajacego kiedy i na jaki olej wymienil, jesli nie bedzie wiedzial na jaki, to znaczy ze pewnie nie wymienial). Tutaj uwaga, powinien byc Dexron IId / III, a nie zaden ATF+3, bo to nie skrzynia produkcji Chryslera. Nie obilo mi sie do tej pory ani na krajowych ani zagranicznych forach nic o kosztach remontu AW4 (to wlasnie skrzynka w XJ), na przykladzie skrzyni GM powiem, ze koszt dobrze zrobionego remontu to cos pomiedzy 2 a 5k zl (czesci to max. 1000 zl, reszta to robocizna, regeneracja konwertera, olej).
Ogolnie, automat to taki manual, tylko ze lepszy bo sam zmienia biegi, a usterki sa spowodowane zla eksploatacja (mala wiedza na ich temat w naszym kraju), to tak jakbys wsadzil amerykania, od pokolen jezdzacego autmatami (podawali ze to 95% aut w USA) do auta z reczna skrzynia biegow: palilby sprzegla czy remontowal skrzynie, bo dla niego to nieznane urzadzenie.
No i Hansik, czy czules juz kiedys komfort jazdy z dwoma sztywnymi mostami?
1992 Jeep Cherokee Limited


Przezylem remont AW4...
Z nowym konwerterem i pompa oleju wyszko 4 kpln. Niestety.
Ale to wlasnie ta "mina" - ktos ja rozkrecil i zle zlozyl.
Wbrew powszechnym opiniom automat )normalnie uzywany) jest bardzo trwaly i moze przezyc wszystkie inne podzespoly auta.
A najwieksze jego zalety ujawniaja sie dopiero w... terenie!
Na asfalcie wolalbym manual, ale w terenie automat sprawdza sie wysmienicie.
Co do komfortu jazdy na mostach: jest po prostu "inny"
Trzeba sie przyzwyczaic ze wysoka buda na prymitywnym zawieszeniu nie pokonuje zakretow naj Audi RS i tyle.
Wczoraj akurat natknalem sie w TV na Top-Gear, gdzie JC probowal wjechac w teren nowym BMW X3 i tylko na linie za traktorem dawal rade przejechac przez nierownosci
Z nowym konwerterem i pompa oleju wyszko 4 kpln. Niestety.
Ale to wlasnie ta "mina" - ktos ja rozkrecil i zle zlozyl.
Wbrew powszechnym opiniom automat )normalnie uzywany) jest bardzo trwaly i moze przezyc wszystkie inne podzespoly auta.
A najwieksze jego zalety ujawniaja sie dopiero w... terenie!
Na asfalcie wolalbym manual, ale w terenie automat sprawdza sie wysmienicie.
Co do komfortu jazdy na mostach: jest po prostu "inny"

Trzeba sie przyzwyczaic ze wysoka buda na prymitywnym zawieszeniu nie pokonuje zakretow naj Audi RS i tyle.
Wczoraj akurat natknalem sie w TV na Top-Gear, gdzie JC probowal wjechac w teren nowym BMW X3 i tylko na linie za traktorem dawal rade przejechac przez nierownosci

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
No właśnie... Tylko jeszcze muszę sobie zrobić kontrolki, pokazujące, na którym biegu jadę oraz, jak będę potrafił, guziczki do ręcznego ustawienia, np 2 biegu w terenie.pezet pisze:Przezylem remont AW4...
Z nowym konwerterem i pompa oleju wyszko 4 kpln. Niestety.
Ale to wlasnie ta "mina" - ktos ja rozkrecil i zle zlozyl.
Wbrew powszechnym opiniom automat )normalnie uzywany) jest bardzo trwaly i moze przezyc wszystkie inne podzespoly auta.
A najwieksze jego zalety ujawniaja sie dopiero w... terenie!
Na asfalcie wolalbym manual, ale w terenie automat sprawdza sie wysmienicie.
Też to widziałem. Uśmiałem się setnie.[...]Wczoraj akurat natknalem sie w TV na Top-Gear, gdzie JC probowal wjechac w teren nowym BMW X3 i tylko na linie za traktorem dawal rade przejechac przez nierownosci

Z drugiej strony auta tego typu nie służą do taplania się błocie tylko do okazyjnego przejechania się w miarę równą szutrówką lub zimowego wyjazdu na narty.
Wracając do tematu. Kup XJ z automatem i silnikiem 4.0. Ewentualnie możesz zaożyć gaz, będzie duuużo taniej. Jak to ktoś napisał w wątku obok, jeśłi masz 30 tys to kup Jeepa za 15 resztę przeznaczysz na pakiet startowy i modyfikacje do terenu (oraz montaż drugiej chłodnicy oleju ze skrzyni, skoro zamierzasz lawetę ciągać).
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
- lesio jeep
-
- Posty: 5525
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
I czego nie przyjdzie uslyszec VM jest be to dlatego pewnie byl montowany w land roverach w ranch roverach w oplu frontera ,w rover800 w alfa romeo w fordzie scorpio i ch..j wie jeszcze w jakich chryslerah poza jeepem XJ i grandem i Voyagerem przez prawie 20 lat
zeby dzisiaj na forum przeczytac ze sa bee
jedyne co moge powiedziec to ze od kilku lat pomykam na 2,5 VM
auto nie oszczedzane 160tkm zadnego problemu z piecem wystazczy zmieniac olej co 7,5tkm moc silnika 130 KM wiec prawie tyle co 4L
a spalanie 1:3 wiec chyba warto
ps
sa to moje osobiste mniemania wiec 4L prosze o zachowanie
spokoju
zeby dzisiaj na forum przeczytac ze sa bee
jedyne co moge powiedziec to ze od kilku lat pomykam na 2,5 VM
auto nie oszczedzane 160tkm zadnego problemu z piecem wystazczy zmieniac olej co 7,5tkm moc silnika 130 KM wiec prawie tyle co 4L
a spalanie 1:3 wiec chyba warto

ps
sa to moje osobiste mniemania wiec 4L prosze o zachowanie
spokoju
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość