nie automat i nie V8 czy mozna kupic?(wyszlo:historia Jeepa)

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Hansik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lip 21, 2005 10:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

nie automat i nie V8 czy mozna kupic?(wyszlo:historia Jeepa)

Post autor: Hansik » ndz lip 24, 2005 11:55 am

tak przgladam ogloszenia i widze ze Jeepy dziela sie na albo automaty z duzymi silnikami i dobrym wyposazeniem albo male silniki , manuale i malo wyposazenia , czy czesto zdaza sie dostac cos z na przyklad 2.5 TD z dobrym wyposazeniem (wiadomo , w manualu)? chodzi mi miedzy innymi o klime , wzglednie webasto
pytam bo boje sie starych w niewiadomo w jakim stanie automatow , poza tym jakos nie szaleje za polowa bagaznika wykorzystana na butle z gazem w benzynie ktora spali ja po jednym dobrym offroadzie

ewentualnie czego w napedach mozna sie bac a czego nie w Jeepach Cherokee ?
Ostatnio zmieniony wt lip 26, 2005 2:48 pm przez Hansik, łącznie zmieniany 1 raz.
sa samochody ... i sa Audi quattro

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz lip 24, 2005 12:17 pm

ymm tak obserwuje twoje posty i to juz 3 post odnosnie napedów silników w roznych markach...Mam wrazenie ze szukasz idelangeo syfa ...takiego niema !! co najwyzej za określona sumę możesz znalesc idealne auto dla siebie ale ono zawsze dla wiekszosci bedzie miało wady :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Hansik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lip 21, 2005 10:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Hansik » ndz lip 24, 2005 12:53 pm

auto z idealnym napedem juz mam :lol: ... tylko teraz szukam czegos zawieszonego wyzej nad poziomem morza i czegos co moze pracowac ciezej niz ja :P

a tak na powaznie to zawsze podobala mi sie zabawa w trudnych warunkach i o ile Audi dalo mi tego namiastke lub pokazalo mozliwosci i przewage na w miare rownych drogach o tyle moje aspiracje poszly troche dalej i chcialbym sprobowac terenowek , niemniej jednak doswiadczenie jakie mam na plaszczycie Audi spowodowalo ze zanim cos kupie chcialbym to lepiej pozac i byc w pelni swiadomym w co sie pakuje. Nawet jezeli cos ma wady to lepiej o nich wiedziec nic dowiadywac sie po fakcie jak juz cos sie stanie i miec pozniej tylko do siebie pretensje ze sie czegos nie dopilnowalo
sa samochody ... i sa Audi quattro

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lip 24, 2005 1:10 pm

Hansik czy ja Ciebie czasem nie znam??? masz biala C4?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Hansik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lip 21, 2005 10:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Hansik » ndz lip 24, 2005 1:15 pm

zgadza sie , ksywa tez mi jakos znajoma :D
sa samochody ... i sa Audi quattro

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lip 24, 2005 1:20 pm

bylismy kiedys razem w bednarach na zawodach 1/4 -bylem czarna octa w dieslu

nawet razem startowalismy :)2

z audic byl tez Leo Lepsi i MJ jesli dobrze pamietam :)

ale ten swiat maly
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Hansik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lip 21, 2005 10:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Hansik » ndz lip 24, 2005 1:27 pm

ano pamietam , pamietam :) ... stare dobre czasy ;) teraz probuje sie znalezc w terenowkach ale stara milosc nie rdzewieje , Audi zostaje tak czy inaczej :)
sa samochody ... i sa Audi quattro

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » ndz lip 24, 2005 2:02 pm

Hans, masz juz daily-drivera, czyli jak w teren potrzebujesz to bierz XJta (sporo tanszy od Wranglera czy Granda), doradzam 87-90 4.0 w automacie (mial rozsadniej polozony moment obrotowy i tanszy bedzie). Skoro to auto dodatkowe, to chyba mozesz zostawic go na benzyne (ja mam na codzien i da sie spokojnie wyzyc). Potem podniesc do gory 2", zalozyc opony 31", 'szybkozlaczke' przedniego stabilizatora i masz za tanie pieniadze mase zabawy w terenie. Bo jak w teren to tylko automat, naprawde. Na diesla bedziesz narzekal, bo oszczednosci nie zobaczysz duzo (skoro to auto dodatkowe), a awaryjnosc wieksza i dostepnosc czesci mniejsza.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Hansik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lip 21, 2005 10:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Hansik » ndz lip 24, 2005 2:56 pm

to czy to bedzie jako drugie auto ..a w zasadzie 3 czy 4te, zadecyduja nastepne miesiace :D byc moze okaze sie ze tym autem bede pracowal takze chcialbym przynajmniej wiedziec czy dobrze wybieram , jak zauwazytles moze , pytam sie o podobne rzeczy na innych forach , w terenowkach jestem poki co zielony.. tymbardziej dzieki za pomoc :)
sa samochody ... i sa Audi quattro

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » ndz lip 24, 2005 3:42 pm

Greg_pl pisze:Skoro to auto dodatkowe, to chyba mozesz zostawic go na benzyne (ja mam na codzien i da sie spokojnie wyzyc). Potem podniesc do gory 2", zalozyc opony 31", 'szybkozlaczke' przedniego stabilizatora i masz za tanie pieniadze mase zabawy w terenie.
co to jest tak BTW ta szybka zlaczka :wink: ?? ?? ??
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lip 24, 2005 3:54 pm

klimson pisze:
Greg_pl pisze:Skoro to auto dodatkowe, to chyba mozesz zostawic go na benzyne (ja mam na codzien i da sie spokojnie wyzyc). Potem podniesc do gory 2", zalozyc opony 31", 'szybkozlaczke' przedniego stabilizatora i masz za tanie pieniadze mase zabawy w terenie.
co to jest tak BTW ta szybka zlaczka :wink: ?? ?? ??
takie magiczne kulowe polaczenie lacznikow
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » ndz lip 24, 2005 7:50 pm

Tak dla ciekawosci to wszystkie szerokie maja seryjna klime
a i cena diezla takie XJ 2,1TD to we Francji chodza jusz od 1000euro
2,5 od 5000 EURO dostepnosc czesci 21 to silnik renowki w sklepir na rogu wszystkie znajdziesz a 25VM to alfa opel i rover jesli nie szukasz czesci u Chryslera to so calkiem tanie teraz spalanie
cykl miejski korki (Marsylija ) 10l na 100
trasa 9/100
teren pustynia 11/100
wiec ekonomia warta klekotu i tych kilku koni 2,5 TD VM 130KM
wiec calkiem calkiem
Moze to nie ideal ale to jest muj piaty samochud i 4 terenowka
i narazie po kilku latach nie szukam immego no hyba ze Humer
ale na to nie mam szelestow :)21
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » ndz lip 24, 2005 7:55 pm

@lesio jeep
nauczysz sie kiedyś normalnie pisać po polsku? zagadką życia jest to o co Ci chodzi... :o
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » ndz lip 24, 2005 8:02 pm

Generalnie jak wybierasz XJta to nie masz problemu z wyborem motoru - tam nie ma zadnego V8, jest do wyboru albo 4.0 albo diesel na ktorego narzekaja ze awaryjny, wiec szukaj raczej z 4 litrowka... chociaz ja jestem spaczony w moja strone i zapytam czy to ma byc stricte XJ czy wolisz dupowoz, ktorym weekendowo polatasz w terenie? Bo wtedy to nastawialbym Cie na Granda... i to z motorem V8 :D
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lip 24, 2005 8:15 pm

sa XJ bez klimy
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz lip 24, 2005 8:40 pm

danielpoz pisze:sa XJ bez klimy
Oczywiscie ze sa tez bez klimy. Lesio Jeep sie myli. Mimo iz nie mam Jeepa pozwol ze dam dobra rade. Hansik wybij sobie z glowy diesla. I tego 2,1 (z Renault) i tego 2,5 (VM). W Jeep-ie tylko benzyna sie do czegos nadaje. Moze byc 2,5 z manualem , ale lepiej przekonaj sie do 4,0 z automatem. Naprawde warto. To najlepsze polaczenie w XJ
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Hansik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lip 21, 2005 10:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Hansik » ndz lip 24, 2005 9:27 pm

widze ze w teamie Jeepa najwiecej sie dzieje :D milo czytac coraz to nowsze opinie. napewno jezeli mialbym kupic terenowke , auto na codzien albo staloby , albo jezdzilo z laweta , natomaist w weekendy jakis offroad bylby mile widziany. automatow boje sie z powodu ich ewentualnych kosztow napraw. a wiadomo jak latwo mozna sie wpakowac na mine kupujac automata. poza tym trzeba sie znac na automatach zeby moc je kupowac a ja sie najzwyczajniej w swiecie nie znam ... nigdy , no moze poza paroma wyjatkami , nie jezdzilem automatem i te subtelnosci ktore sprawiaja ze automat dorownuje manualowi nie sa mi poprostu znane

poza tym problem dyferencjalow i reduktora , moze to moje zboczenie ale zaznalem tyle dobrego w Audi , pomimo ze zajechalem jedna skrzynie :D ze wszystko co mialoby mi wiecej problemow sprawiac chcialbym z gory znac i wiedziec jak mam z tym walczyc i czy wogole walczyc
sa samochody ... i sa Audi quattro

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » ndz lip 24, 2005 9:43 pm

Hansik Marcin ma racje co do tej benzyny
pamietaj tez ze przy kupnie, auta z dieslem sa zawsze bardzie wychechane od benzynowych
natomiast jesli chodzi o automat to tez bym sie bal kupowac furmanki z duzym przebiegiem i automatyczna skrzynia, czesto ludki naprawiaja na agrafke i sprzedaja - potem po kupnie ty masz problem - nie zycze Ci tego
pozdrawiam
PiotreQ

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » ndz lip 24, 2005 10:21 pm

Akurat w XJ (od roku 87) byl stosowany bardzo dobry automat AW4 firmy Aisin Warner (robia automaty do Lexusow, Saabow czy dzisiejszych Porsche), ma opinie wysmienitej skrzyni.
Ogolnie w automacie wazne jest, aby skrzynia miala dobre chlodzenie, bardzo sie nagrzewaja (zwlaszcza przy szybkiej jezdzie!) i nalezy zadbac o dobra chlodnice dla skrzyni (w wersji Limited - moze innych tez - jest standardowo chlodnica skrzyni, wiec to dobrze, aczkolwiek po kupnie mozna wymienic na wieksza - jesli bedziesz cos holowac to koniecznie). Trzeba tez wymieniac w niej plyn, niestety niektorzy rodacy tego nie rozumieja (warto spytac sprzedajacego kiedy i na jaki olej wymienil, jesli nie bedzie wiedzial na jaki, to znaczy ze pewnie nie wymienial). Tutaj uwaga, powinien byc Dexron IId / III, a nie zaden ATF+3, bo to nie skrzynia produkcji Chryslera. Nie obilo mi sie do tej pory ani na krajowych ani zagranicznych forach nic o kosztach remontu AW4 (to wlasnie skrzynka w XJ), na przykladzie skrzyni GM powiem, ze koszt dobrze zrobionego remontu to cos pomiedzy 2 a 5k zl (czesci to max. 1000 zl, reszta to robocizna, regeneracja konwertera, olej).
Ogolnie, automat to taki manual, tylko ze lepszy bo sam zmienia biegi, a usterki sa spowodowane zla eksploatacja (mala wiedza na ich temat w naszym kraju), to tak jakbys wsadzil amerykania, od pokolen jezdzacego autmatami (podawali ze to 95% aut w USA) do auta z reczna skrzynia biegow: palilby sprzegla czy remontowal skrzynie, bo dla niego to nieznane urzadzenie.
No i Hansik, czy czules juz kiedys komfort jazdy z dwoma sztywnymi mostami?
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Hansik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lip 21, 2005 10:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Hansik » ndz lip 24, 2005 10:49 pm

czulem komfort niezaleznego zawieszenia wszystkich 4 kol na szybko pokonywanych zakretach asfaltowych :D ... ale komfortu sztywnych mostow jeszcze nie :)21
sa samochody ... i sa Audi quattro

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn lip 25, 2005 5:36 am

Przezylem remont AW4...
Z nowym konwerterem i pompa oleju wyszko 4 kpln. Niestety.

Ale to wlasnie ta "mina" - ktos ja rozkrecil i zle zlozyl.

Wbrew powszechnym opiniom automat )normalnie uzywany) jest bardzo trwaly i moze przezyc wszystkie inne podzespoly auta.

A najwieksze jego zalety ujawniaja sie dopiero w... terenie!
Na asfalcie wolalbym manual, ale w terenie automat sprawdza sie wysmienicie.

Co do komfortu jazdy na mostach: jest po prostu "inny" :)
Trzeba sie przyzwyczaic ze wysoka buda na prymitywnym zawieszeniu nie pokonuje zakretow naj Audi RS i tyle.

Wczoraj akurat natknalem sie w TV na Top-Gear, gdzie JC probowal wjechac w teren nowym BMW X3 i tylko na linie za traktorem dawal rade przejechac przez nierownosci :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » pn lip 25, 2005 7:48 am

pezet pisze:Przezylem remont AW4...
Z nowym konwerterem i pompa oleju wyszko 4 kpln. Niestety.

Ale to wlasnie ta "mina" - ktos ja rozkrecil i zle zlozyl.

Wbrew powszechnym opiniom automat )normalnie uzywany) jest bardzo trwaly i moze przezyc wszystkie inne podzespoly auta.

A najwieksze jego zalety ujawniaja sie dopiero w... terenie!
Na asfalcie wolalbym manual, ale w terenie automat sprawdza sie wysmienicie.
No właśnie... Tylko jeszcze muszę sobie zrobić kontrolki, pokazujące, na którym biegu jadę oraz, jak będę potrafił, guziczki do ręcznego ustawienia, np 2 biegu w terenie.
[...]Wczoraj akurat natknalem sie w TV na Top-Gear, gdzie JC probowal wjechac w teren nowym BMW X3 i tylko na linie za traktorem dawal rade przejechac przez nierownosci :)
Też to widziałem. Uśmiałem się setnie. :D
Z drugiej strony auta tego typu nie służą do taplania się błocie tylko do okazyjnego przejechania się w miarę równą szutrówką lub zimowego wyjazdu na narty.

Wracając do tematu. Kup XJ z automatem i silnikiem 4.0. Ewentualnie możesz zaożyć gaz, będzie duuużo taniej. Jak to ktoś napisał w wątku obok, jeśłi masz 30 tys to kup Jeepa za 15 resztę przeznaczysz na pakiet startowy i modyfikacje do terenu (oraz montaż drugiej chłodnicy oleju ze skrzyni, skoro zamierzasz lawetę ciągać).
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » pn lip 25, 2005 9:37 am

Hansik pisze: (...)napewno jezeli mialbym kupic terenowke , auto na codzien albo staloby , albo jezdzilo z laweta , (...)
Jak ma być do lawety, to co ty robisz na forum Jeep'a :o ...laweta wymaga ramy :wink:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Hansik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lip 21, 2005 10:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Hansik » pn lip 25, 2005 2:00 pm

ja sie tylko pytam :) sporo tu fachowcow i ludzi z doswiadczeniem wiec licze na to ze wlasnie takich informacji sie dowiem :) inne fora tez odwiedzilem tyle ze najwiecej zainteresowania moj post wzbudzil tutaj , z czego sie bardzo ciesze
sa samochody ... i sa Audi quattro

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » pn lip 25, 2005 4:24 pm

I czego nie przyjdzie uslyszec VM jest be to dlatego pewnie byl montowany w land roverach w ranch roverach w oplu frontera ,w rover800 w alfa romeo w fordzie scorpio i ch..j wie jeszcze w jakich chryslerah poza jeepem XJ i grandem i Voyagerem przez prawie 20 lat
zeby dzisiaj na forum przeczytac ze sa bee
jedyne co moge powiedziec to ze od kilku lat pomykam na 2,5 VM
auto nie oszczedzane 160tkm zadnego problemu z piecem wystazczy zmieniac olej co 7,5tkm moc silnika 130 KM wiec prawie tyle co 4L
a spalanie 1:3 wiec chyba warto :)21
ps
sa to moje osobiste mniemania wiec 4L prosze o zachowanie
spokoju
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość