Strona 1 z 3

nie automat i nie V8 czy mozna kupic?(wyszlo:historia Jeepa)

: ndz lip 24, 2005 11:55 am
autor: Hansik
tak przgladam ogloszenia i widze ze Jeepy dziela sie na albo automaty z duzymi silnikami i dobrym wyposazeniem albo male silniki , manuale i malo wyposazenia , czy czesto zdaza sie dostac cos z na przyklad 2.5 TD z dobrym wyposazeniem (wiadomo , w manualu)? chodzi mi miedzy innymi o klime , wzglednie webasto
pytam bo boje sie starych w niewiadomo w jakim stanie automatow , poza tym jakos nie szaleje za polowa bagaznika wykorzystana na butle z gazem w benzynie ktora spali ja po jednym dobrym offroadzie

ewentualnie czego w napedach mozna sie bac a czego nie w Jeepach Cherokee ?

: ndz lip 24, 2005 12:17 pm
autor: Eskapada
ymm tak obserwuje twoje posty i to juz 3 post odnosnie napedów silników w roznych markach...Mam wrazenie ze szukasz idelangeo syfa ...takiego niema !! co najwyzej za określona sumę możesz znalesc idealne auto dla siebie ale ono zawsze dla wiekszosci bedzie miało wady :)21

: ndz lip 24, 2005 12:53 pm
autor: Hansik
auto z idealnym napedem juz mam :lol: ... tylko teraz szukam czegos zawieszonego wyzej nad poziomem morza i czegos co moze pracowac ciezej niz ja :P

a tak na powaznie to zawsze podobala mi sie zabawa w trudnych warunkach i o ile Audi dalo mi tego namiastke lub pokazalo mozliwosci i przewage na w miare rownych drogach o tyle moje aspiracje poszly troche dalej i chcialbym sprobowac terenowek , niemniej jednak doswiadczenie jakie mam na plaszczycie Audi spowodowalo ze zanim cos kupie chcialbym to lepiej pozac i byc w pelni swiadomym w co sie pakuje. Nawet jezeli cos ma wady to lepiej o nich wiedziec nic dowiadywac sie po fakcie jak juz cos sie stanie i miec pozniej tylko do siebie pretensje ze sie czegos nie dopilnowalo

: ndz lip 24, 2005 1:10 pm
autor: danielpoz
Hansik czy ja Ciebie czasem nie znam??? masz biala C4?

: ndz lip 24, 2005 1:15 pm
autor: Hansik
zgadza sie , ksywa tez mi jakos znajoma :D

: ndz lip 24, 2005 1:20 pm
autor: danielpoz
bylismy kiedys razem w bednarach na zawodach 1/4 -bylem czarna octa w dieslu

nawet razem startowalismy :)2

z audic byl tez Leo Lepsi i MJ jesli dobrze pamietam :)

ale ten swiat maly

: ndz lip 24, 2005 1:27 pm
autor: Hansik
ano pamietam , pamietam :) ... stare dobre czasy ;) teraz probuje sie znalezc w terenowkach ale stara milosc nie rdzewieje , Audi zostaje tak czy inaczej :)

: ndz lip 24, 2005 2:02 pm
autor: Greg_pl
Hans, masz juz daily-drivera, czyli jak w teren potrzebujesz to bierz XJta (sporo tanszy od Wranglera czy Granda), doradzam 87-90 4.0 w automacie (mial rozsadniej polozony moment obrotowy i tanszy bedzie). Skoro to auto dodatkowe, to chyba mozesz zostawic go na benzyne (ja mam na codzien i da sie spokojnie wyzyc). Potem podniesc do gory 2", zalozyc opony 31", 'szybkozlaczke' przedniego stabilizatora i masz za tanie pieniadze mase zabawy w terenie. Bo jak w teren to tylko automat, naprawde. Na diesla bedziesz narzekal, bo oszczednosci nie zobaczysz duzo (skoro to auto dodatkowe), a awaryjnosc wieksza i dostepnosc czesci mniejsza.

: ndz lip 24, 2005 2:56 pm
autor: Hansik
to czy to bedzie jako drugie auto ..a w zasadzie 3 czy 4te, zadecyduja nastepne miesiace :D byc moze okaze sie ze tym autem bede pracowal takze chcialbym przynajmniej wiedziec czy dobrze wybieram , jak zauwazytles moze , pytam sie o podobne rzeczy na innych forach , w terenowkach jestem poki co zielony.. tymbardziej dzieki za pomoc :)

: ndz lip 24, 2005 3:42 pm
autor: klimson
Greg_pl pisze:Skoro to auto dodatkowe, to chyba mozesz zostawic go na benzyne (ja mam na codzien i da sie spokojnie wyzyc). Potem podniesc do gory 2", zalozyc opony 31", 'szybkozlaczke' przedniego stabilizatora i masz za tanie pieniadze mase zabawy w terenie.
co to jest tak BTW ta szybka zlaczka :wink: ?? ?? ??

: ndz lip 24, 2005 3:54 pm
autor: danielpoz
klimson pisze:
Greg_pl pisze:Skoro to auto dodatkowe, to chyba mozesz zostawic go na benzyne (ja mam na codzien i da sie spokojnie wyzyc). Potem podniesc do gory 2", zalozyc opony 31", 'szybkozlaczke' przedniego stabilizatora i masz za tanie pieniadze mase zabawy w terenie.
co to jest tak BTW ta szybka zlaczka :wink: ?? ?? ??
takie magiczne kulowe polaczenie lacznikow

: ndz lip 24, 2005 7:50 pm
autor: lesio jeep
Tak dla ciekawosci to wszystkie szerokie maja seryjna klime
a i cena diezla takie XJ 2,1TD to we Francji chodza jusz od 1000euro
2,5 od 5000 EURO dostepnosc czesci 21 to silnik renowki w sklepir na rogu wszystkie znajdziesz a 25VM to alfa opel i rover jesli nie szukasz czesci u Chryslera to so calkiem tanie teraz spalanie
cykl miejski korki (Marsylija ) 10l na 100
trasa 9/100
teren pustynia 11/100
wiec ekonomia warta klekotu i tych kilku koni 2,5 TD VM 130KM
wiec calkiem calkiem
Moze to nie ideal ale to jest muj piaty samochud i 4 terenowka
i narazie po kilku latach nie szukam immego no hyba ze Humer
ale na to nie mam szelestow :)21

: ndz lip 24, 2005 7:55 pm
autor: homikk
@lesio jeep
nauczysz sie kiedyś normalnie pisać po polsku? zagadką życia jest to o co Ci chodzi... :o

: ndz lip 24, 2005 8:02 pm
autor: Max
Generalnie jak wybierasz XJta to nie masz problemu z wyborem motoru - tam nie ma zadnego V8, jest do wyboru albo 4.0 albo diesel na ktorego narzekaja ze awaryjny, wiec szukaj raczej z 4 litrowka... chociaz ja jestem spaczony w moja strone i zapytam czy to ma byc stricte XJ czy wolisz dupowoz, ktorym weekendowo polatasz w terenie? Bo wtedy to nastawialbym Cie na Granda... i to z motorem V8 :D

: ndz lip 24, 2005 8:15 pm
autor: danielpoz
sa XJ bez klimy

: ndz lip 24, 2005 8:40 pm
autor: Marcin-Kraków
danielpoz pisze:sa XJ bez klimy
Oczywiscie ze sa tez bez klimy. Lesio Jeep sie myli. Mimo iz nie mam Jeepa pozwol ze dam dobra rade. Hansik wybij sobie z glowy diesla. I tego 2,1 (z Renault) i tego 2,5 (VM). W Jeep-ie tylko benzyna sie do czegos nadaje. Moze byc 2,5 z manualem , ale lepiej przekonaj sie do 4,0 z automatem. Naprawde warto. To najlepsze polaczenie w XJ

: ndz lip 24, 2005 9:27 pm
autor: Hansik
widze ze w teamie Jeepa najwiecej sie dzieje :D milo czytac coraz to nowsze opinie. napewno jezeli mialbym kupic terenowke , auto na codzien albo staloby , albo jezdzilo z laweta , natomaist w weekendy jakis offroad bylby mile widziany. automatow boje sie z powodu ich ewentualnych kosztow napraw. a wiadomo jak latwo mozna sie wpakowac na mine kupujac automata. poza tym trzeba sie znac na automatach zeby moc je kupowac a ja sie najzwyczajniej w swiecie nie znam ... nigdy , no moze poza paroma wyjatkami , nie jezdzilem automatem i te subtelnosci ktore sprawiaja ze automat dorownuje manualowi nie sa mi poprostu znane

poza tym problem dyferencjalow i reduktora , moze to moje zboczenie ale zaznalem tyle dobrego w Audi , pomimo ze zajechalem jedna skrzynie :D ze wszystko co mialoby mi wiecej problemow sprawiac chcialbym z gory znac i wiedziec jak mam z tym walczyc i czy wogole walczyc

: ndz lip 24, 2005 9:43 pm
autor: PiotreQ
Hansik Marcin ma racje co do tej benzyny
pamietaj tez ze przy kupnie, auta z dieslem sa zawsze bardzie wychechane od benzynowych
natomiast jesli chodzi o automat to tez bym sie bal kupowac furmanki z duzym przebiegiem i automatyczna skrzynia, czesto ludki naprawiaja na agrafke i sprzedaja - potem po kupnie ty masz problem - nie zycze Ci tego
pozdrawiam
PiotreQ

: ndz lip 24, 2005 10:21 pm
autor: Greg_pl
Akurat w XJ (od roku 87) byl stosowany bardzo dobry automat AW4 firmy Aisin Warner (robia automaty do Lexusow, Saabow czy dzisiejszych Porsche), ma opinie wysmienitej skrzyni.
Ogolnie w automacie wazne jest, aby skrzynia miala dobre chlodzenie, bardzo sie nagrzewaja (zwlaszcza przy szybkiej jezdzie!) i nalezy zadbac o dobra chlodnice dla skrzyni (w wersji Limited - moze innych tez - jest standardowo chlodnica skrzyni, wiec to dobrze, aczkolwiek po kupnie mozna wymienic na wieksza - jesli bedziesz cos holowac to koniecznie). Trzeba tez wymieniac w niej plyn, niestety niektorzy rodacy tego nie rozumieja (warto spytac sprzedajacego kiedy i na jaki olej wymienil, jesli nie bedzie wiedzial na jaki, to znaczy ze pewnie nie wymienial). Tutaj uwaga, powinien byc Dexron IId / III, a nie zaden ATF+3, bo to nie skrzynia produkcji Chryslera. Nie obilo mi sie do tej pory ani na krajowych ani zagranicznych forach nic o kosztach remontu AW4 (to wlasnie skrzynka w XJ), na przykladzie skrzyni GM powiem, ze koszt dobrze zrobionego remontu to cos pomiedzy 2 a 5k zl (czesci to max. 1000 zl, reszta to robocizna, regeneracja konwertera, olej).
Ogolnie, automat to taki manual, tylko ze lepszy bo sam zmienia biegi, a usterki sa spowodowane zla eksploatacja (mala wiedza na ich temat w naszym kraju), to tak jakbys wsadzil amerykania, od pokolen jezdzacego autmatami (podawali ze to 95% aut w USA) do auta z reczna skrzynia biegow: palilby sprzegla czy remontowal skrzynie, bo dla niego to nieznane urzadzenie.
No i Hansik, czy czules juz kiedys komfort jazdy z dwoma sztywnymi mostami?

: ndz lip 24, 2005 10:49 pm
autor: Hansik
czulem komfort niezaleznego zawieszenia wszystkich 4 kol na szybko pokonywanych zakretach asfaltowych :D ... ale komfortu sztywnych mostow jeszcze nie :)21

: pn lip 25, 2005 5:36 am
autor: pezet
Przezylem remont AW4...
Z nowym konwerterem i pompa oleju wyszko 4 kpln. Niestety.

Ale to wlasnie ta "mina" - ktos ja rozkrecil i zle zlozyl.

Wbrew powszechnym opiniom automat )normalnie uzywany) jest bardzo trwaly i moze przezyc wszystkie inne podzespoly auta.

A najwieksze jego zalety ujawniaja sie dopiero w... terenie!
Na asfalcie wolalbym manual, ale w terenie automat sprawdza sie wysmienicie.

Co do komfortu jazdy na mostach: jest po prostu "inny" :)
Trzeba sie przyzwyczaic ze wysoka buda na prymitywnym zawieszeniu nie pokonuje zakretow naj Audi RS i tyle.

Wczoraj akurat natknalem sie w TV na Top-Gear, gdzie JC probowal wjechac w teren nowym BMW X3 i tylko na linie za traktorem dawal rade przejechac przez nierownosci :)

: pn lip 25, 2005 7:48 am
autor: wojtek_pl
pezet pisze:Przezylem remont AW4...
Z nowym konwerterem i pompa oleju wyszko 4 kpln. Niestety.

Ale to wlasnie ta "mina" - ktos ja rozkrecil i zle zlozyl.

Wbrew powszechnym opiniom automat )normalnie uzywany) jest bardzo trwaly i moze przezyc wszystkie inne podzespoly auta.

A najwieksze jego zalety ujawniaja sie dopiero w... terenie!
Na asfalcie wolalbym manual, ale w terenie automat sprawdza sie wysmienicie.
No właśnie... Tylko jeszcze muszę sobie zrobić kontrolki, pokazujące, na którym biegu jadę oraz, jak będę potrafił, guziczki do ręcznego ustawienia, np 2 biegu w terenie.
[...]Wczoraj akurat natknalem sie w TV na Top-Gear, gdzie JC probowal wjechac w teren nowym BMW X3 i tylko na linie za traktorem dawal rade przejechac przez nierownosci :)
Też to widziałem. Uśmiałem się setnie. :D
Z drugiej strony auta tego typu nie służą do taplania się błocie tylko do okazyjnego przejechania się w miarę równą szutrówką lub zimowego wyjazdu na narty.

Wracając do tematu. Kup XJ z automatem i silnikiem 4.0. Ewentualnie możesz zaożyć gaz, będzie duuużo taniej. Jak to ktoś napisał w wątku obok, jeśłi masz 30 tys to kup Jeepa za 15 resztę przeznaczysz na pakiet startowy i modyfikacje do terenu (oraz montaż drugiej chłodnicy oleju ze skrzyni, skoro zamierzasz lawetę ciągać).

: pn lip 25, 2005 9:37 am
autor: zu-tec
Hansik pisze: (...)napewno jezeli mialbym kupic terenowke , auto na codzien albo staloby , albo jezdzilo z laweta , (...)
Jak ma być do lawety, to co ty robisz na forum Jeep'a :o ...laweta wymaga ramy :wink:

: pn lip 25, 2005 2:00 pm
autor: Hansik
ja sie tylko pytam :) sporo tu fachowcow i ludzi z doswiadczeniem wiec licze na to ze wlasnie takich informacji sie dowiem :) inne fora tez odwiedzilem tyle ze najwiecej zainteresowania moj post wzbudzil tutaj , z czego sie bardzo ciesze

: pn lip 25, 2005 4:24 pm
autor: lesio jeep
I czego nie przyjdzie uslyszec VM jest be to dlatego pewnie byl montowany w land roverach w ranch roverach w oplu frontera ,w rover800 w alfa romeo w fordzie scorpio i ch..j wie jeszcze w jakich chryslerah poza jeepem XJ i grandem i Voyagerem przez prawie 20 lat
zeby dzisiaj na forum przeczytac ze sa bee
jedyne co moge powiedziec to ze od kilku lat pomykam na 2,5 VM
auto nie oszczedzane 160tkm zadnego problemu z piecem wystazczy zmieniac olej co 7,5tkm moc silnika 130 KM wiec prawie tyle co 4L
a spalanie 1:3 wiec chyba warto :)21
ps
sa to moje osobiste mniemania wiec 4L prosze o zachowanie
spokoju