Wrangler 2.5 l wersja amerykańska

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Wrangler 2.5 l wersja amerykańska

Post autor: Mirek Kal » śr lip 27, 2005 3:46 pm

Panowie prośba o radę. :D Mam możliwość kupienia Wranglera jak w temacie. Jaka jest opinia użytkowników na temat tego silnika ?? Czy wersja amerykańska w naszych warunkach stwarza duże trudności w eksploatacji ?? Wiadomo wszystko w calach. Silnik jest z rozrządem na łańcuchu jak w 4,0 l czy na pasku ?? Za wszystkie cenne uwagi z góry dziękuję :D
Mirek

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » śr lip 27, 2005 8:50 pm

tak naprawde to sie bardzo nie różni
głównie swiatłami
nie ma problemu z częsciami
zagiel pomoże 8)

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » śr lip 27, 2005 8:55 pm

Wrangler jest już zarejestrowany w Polsce więc problem ze światłami jest chyba załatwiony. A jakieś uwagi na temat silnika ?? :-?
Mirek

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » śr lip 27, 2005 9:01 pm

I jeszcze jedno. Zagiel jest w Krakowie a ja jestem koło Wałbrzycha. I tu widzę pewien problem. W Krakowie jesteście w sprawie Jeepów lepiej zorganizowani :cry:
Mirek

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » śr lip 27, 2005 9:04 pm

poszta, serwisco, ups, inne rozwiążą problem :)2

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » śr lip 27, 2005 9:10 pm

raffi pisze:poszta, serwisco, ups, inne rozwiążą problem :)2
SERVICSO= DHL Express, żółta zaraza na pewno pomoże
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr lip 27, 2005 9:11 pm

kryptoreklama!!!! :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » śr lip 27, 2005 9:12 pm

Ale coś na temat silnika - błagam :o
Mirek

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr lip 27, 2005 9:16 pm

byl taki w borkach i slabawy jak sie okazalo ale wszystko zalezy do jakiego calu ma byc auto

kiedys bylo cos tu pisane wlasnie o tym silniku,poszukaj w starych postach
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Jasiu
Posty: 419
Rejestracja: wt cze 24, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jasiu » śr lip 27, 2005 9:38 pm

Ja jeżdzę takim od 3 lat i nie narzekam. Auto jeździ głównie na rajdach i największym jego mankamentem jest skrzynia biegów AX5 a dokładnie synchronizatory 3 biegu (czasami też 2). Używając starych metod przełączania biegów w skrzyniach bez synchronizatorów można się do tego przyzwyczaić 8) . Auto wytrzymało bez żadnych poważnych napraw (oprócz standardowej wymiany łożyska piasty). Ja coraz bardziej jestem przekonany do twierdzenia że układ napędowy jest rozsądnym kompromisem. W 4.0 częstą przypadłością są pourywane krzyżaki, wybuchające reduktory, zajeżdzone skrzynie automatyczne; w 2,5 jest chyba ciężej to ukręcić. Trzeba pamiętać że 2.5 ma inne przełożenia w mostach zatem moment "na kołach" nie różni się aż tak znacznie. Moc napewno niższa ale w terenie mało znacząca.
Ale pytanie było o silnik - obydwa są dobre.
Światła europejskie to koszt 80 pln za przód, tył można samemu łatwo przerobić.

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » śr lip 27, 2005 9:57 pm

Taak a swistak owijal w sreberka tylko 4L bez
niego sie nie sprawdzisz jako kierowca zona cie opusci
a autko sie wtopi i dzieci beda nieudane
jedyny sluszny silnik do wrangla
to 4L H0 tak jak przewidzieli jego konstruktorzy :)19
reszta to zamach na amerykanska technike
jesli jeszcze myslisz o manualu zaprojektowanym przez massonuw
to naprawde jestes w bledzie tylko 4L i 180 KM znaczy sie rekordowy
osiag Mocy /pojemnosci normalka ameryka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nie wspomne jusz o ekonomice jazdy na lpg to taniocha jak
Matizem nawet na zapaszkach oszczedisz po arome gazownia
jest w seri a pozatym 2.5 jest bez klimy wiec na bulwary jest Beee
ogulnie wielka lipa wiec tylko 4L
ps
znowu zaczynam :)21
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr lip 27, 2005 10:01 pm

no szkoda ze do wrangla nie ladowali v8 bo i te 4l to slabo sie odpychaja na czarnym

jedni lubia wolne auta a inni szybkie drogi Lesiu
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

filip0555
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 8:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Zagiel

Post autor: filip0555 » śr lip 27, 2005 10:14 pm

Czy Zagiel to jakis sklep z czesciami??:):)
Gdzie w Krakowie go znajde??
Filip

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » śr lip 27, 2005 10:53 pm

Nic nie zrozumiałem :roll: :o
Mirek

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr lip 27, 2005 10:55 pm

Mirek Kal pisze:Nic nie zrozumiałem :roll: :o
poszperaj w postach bo byla mowa o silniku 2.5
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » śr lip 27, 2005 11:11 pm

To rozumię, tylko tego powyżej nie rozumiem. Mowa o dzieciach czy coś takiego :o
Mirek

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr lip 27, 2005 11:14 pm

Mirek Kal pisze:To rozumię, tylko tego powyżej nie rozumiem. Mowa o dzieciach czy coś takiego :o
naprawde nie rozumiesz? hahahahahaha

dziwne :o hahahahahha
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » śr lip 27, 2005 11:22 pm

Sorki tlumacze na polski
silnik 2,5 benzyna to osiagi zerowe
spalanie lajtowe 18-20 literkow na 100
czesci niedostepne wiec drogie
wersja amerykanska czyli nakredki w calach a nie w milimetrach
co ogulnie daje wielka lipa gdzie wtopisz majatek :wink:
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » śr lip 27, 2005 11:22 pm

Matizem nawet na zapaszkach oszczedisz po arome gazownia
jest w seri


Co to znaczy - czy on mnie próbuje obrazić czy chce mi coś ważnego powiedzieć :roll: :o
Mirek

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » śr lip 27, 2005 11:33 pm

Nigdy w zyciu to znaczy ze majac 4l na gazie bedziesz ekonomicznie
pomiatel chyba ze ci za :wink: pach gazowni przeszkadza
a 2,5 to jakies nieporozumienie zrobili na probe i zapomnieli
zajebac pali wieczj nisz 4L a osiagi dyzla wiec sam widzisz :wink:
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
patriik
Posty: 452
Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:09 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: patriik » czw lip 28, 2005 3:26 am

Tylko 4 litry....... w terenie i późniejszej eksploatacji zobaczysz, że będziesz żałował, że kupiłeś 2,5 literka. Oba wranglerki na asfalcie - super i nie będzie różnicy. Spalanie jest w 2,5 mniejsze o 1,5 do 2 litrów benzyny. Od 2001 robią silniki 2,5 o mocy 143 KM i ten jest ok. Wcześniejszy 2,5 - 115 KM jest w terenie ciut za słaby.

Jak już ktoś pisał - 4 literki mają inne przełożenia w mostach itd. Więc jak kupisz 2,5 to nie wymienisz na 4,0 bo wtedy zawieszenie trzeba wzmacniać.

Ogólnie - jeśli do pracy i do domu - kupuj, w innym przypadku szukaj 4,0
Ale na pewno pamietaj, by był to wrangler !!
:lol:
Szukam, szukam.... może patrolka a może pajero (czytaj: onanistę)
;-)

Klosiak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Klosiak » czw lip 28, 2005 9:04 am

Koledzy niepotrzebnie cie straszą. Jeżdze 2,5 od 9 lat wcześniej Wrangler resorak YJ od 4 lat TJ 2,5 wersje europejskie z klimą i jest to zupełnie wystarczający silnik. Spalanie faktycznie niewiele mniejsze niż 4,0 i na szosie trochę czasami brakuje ale w terenie super - dobre przełożenia na reduktorze natomiast za długa 5 na trasie - ale biegi wchodzą jak w masło i nie maiłem ze skrzynią nigdy problemów. Silnik nie do zajechania moc 120 KM i 190 Nm, ciągnie od dołu, nigdy nic nie ukręciłem ani nie urwałem, a nogę mam ciężką, napił się wody i przepalił bez problemu - niski stopień sprężania. W kopnym piachu objeżdzałem 4,0, które się ciągle kopały. Prędkość na trasie na 31" kołach i MTkach 90-120 km/h wystarczy - często jeżdze w Bieszczady ponad 400 km.
Jedynie przy bardzo długich i stromych podjazdach gdzie nie ma się jak ropędzić 4,0 wykazuje wyższość ale to nad 99% terenówek.
2,5 ma wszystkie zalety i wady Wranglera ale nie ukręcisz półosi z powodu nadmiaru mocy i 4,0 na szosie przy wyprzedzaniu to jest bajka, 2,5 trzeba ciągnąc na 3 ale daje rade, no i dzwięk rzędowej 6 to jest też bajka.
W 2003 wsadzili 2,4 16V, moc większa ale 16V jeżdzi dopiero od 3500 obr a 2,5 ciągnie spokojnie od 1500.
'97 Wrangler TJ 2.5 + 2" + Warn x800i + 31" MT

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » czw lip 28, 2005 10:42 am

Hyba nie mowisz o skszyni manual 5 BA 10 ten przeczczep z pigota
to sabotarz zabojadow zeby pograzyc Hamerykanska technike
to nie moze byc dobre wyrzuc to natychmiast z peepa !! :)21
a do spalania to nowy 2,5 pali mniej od starego 4L
ale stary 2,5 pali wiecej nisz nowy 4L a mocy tyle co nic
:)21

zartowalem ale jak jusz sie rujnowac na wrangla to lepiej prawdziwego
kupic bo 2,5 to jak CJ na dyzlu
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw lip 28, 2005 1:50 pm

Nie wiem nad czym się zastanawiasz 4.0 l jest mocniejszy i jest ich więcej , ma lepsze osiągi. Ekspolatacja 2.5 a 4.0 taka sama więc bierz to co lepsze i mocniejsze za te same koszty utrzymania.............@LESIU tu akurat ma racje. :)2
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » czw lip 28, 2005 1:56 pm

Adamek pisze:@LESIU tu akurat ma racje. :)2
Przecie on ma ZAWSZE racje :D
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości