chce do gazu

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

chce do gazu

Post autor: qubus » pt sie 12, 2005 10:12 am

Jeep Grand Szeroki, rok 1993, silnik 4l, automat, przebieg 145 000 km.
jaki mam gaz zalozyc? za wtrysk powiedzieli mi 6000 pln - nie mam tyle.
za zwykla instalacje 1800 pln - mam tyle.
czy ktos moze mi powiedziec jak z tego wybranac, moze cos pomiedzy, moze najtansza ale z jakimis gadzetami?

HELP
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt sie 12, 2005 10:14 am

poczytaj troche forum czterolitrówka daje rade na taniej instalacji jak się ją dobrze założy :)2
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » pt sie 12, 2005 10:15 am

Ja mam bardzo tanią instalację i działa dobrze.
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 12, 2005 10:16 am

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » pt sie 12, 2005 10:17 am

Czy ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć różnice między 1, 2 i 3 generacją ? 4 to chyba wtrysk, tak ?
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » pt sie 12, 2005 10:27 am

I Generacja to gaz sterowany jedynie podciśnnieniem w dolocie
II Gen - to to samo + silnik krokowy sterowany sondą lambda. - lepsze sterowanie mieszanką
III Gen - to wtrysk gazu (w postaci lotnej) bazujący na sygnałach z lambdy,MAP lub MAF i TPS
IV Gen - wtrysk gazu (w postaci lotnej) bazujący na czasach otwarcia wtrysków benzynowych
V Generacja - wtrysk gazu w fazie ciekłej

Jak się myle to niech mnie ktoś poprawi
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt sie 12, 2005 10:28 am

pierwsza generacja to chyba nawet nie miała śrubki do regulacji czy coś takiego robiona bardzo dawno i bez żadnych emulacji komputerów ani innych bajerów druga generacja to też mieszalnikowa ale ma już regulację śhrubką i jakies tam emulacje sondy i wtrysków trzecia generacja to druga plus komputer sterujący a 4ta to wtrysk...
jak coś popieprzyłem to mnie poprawcie
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » pt sie 12, 2005 10:28 am

AndrzejM pisze:I Generacja to gaz sterowany jedynie podciśnnieniem w dolocie
II Gen - to to samo + silnik krokowy sterowany sondą lambda. - lepsze sterowanie mieszanką
III Gen - to wtrysk gazu (w postaci lotnej) bazujący na sygnałach z lambdy,MAP lub MAF i TPS
IV Gen - wtrysk gazu (w postaci lotnej) bazujący na czasach otwarcia wtrysków benzynowych
V Geeracja - wtrysk gazu w fazie ciekłej

Jak się myle to niech mnie ktoś poprawi
DZIĘKI !! Jesteś Wielki ! 8) :)2 :)2

Znaczy ja mam Gen 1. Lub 2 według co poniektórych :D

I działa :D

Znaczy mam śrubkę i emulator wtrysków, nie mam silnika krokowego.
Ostatnio zmieniony pt sie 12, 2005 10:32 am przez wojtek_pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 12, 2005 10:29 am

No w II gen reduktor sterowane elektronicznie (mozeliwe ze nie we wszystkich instalacjach) na podstawie czujnikow a w I gen podcisnienie bylo brane bezposrednio z kolektora.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Trojan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 10:41 am
Lokalizacja: WOŁOMIN, ZĄBKI

Post autor: Trojan » pt sie 12, 2005 10:48 am

Mogę ci pomóc w zdobyciu i założeniu taniej bardzo dobrej instalacji IV gen.
DO swojego V8 założyłem za 3tys. a chcieli 9tys.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » pt sie 12, 2005 11:18 am

A moze ktoś ma dostep do elementów instalacji gazowej?

Czy można kupić cokolwiek u gazowników bez montażu?
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt sie 12, 2005 11:20 am

ja mam coś z przodu instalacji II generacji... jak zmieniałem to graty zostały...
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » pt sie 12, 2005 11:23 am

Myślałem raczej o II lub IV generacji ;-)
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » pt sie 12, 2005 11:43 am

wszystko do gazu mozna kupić w specjalistycznym sklepie. rzecz w tym, że zainstalowac gaz moze tylko zakład posiadajacy upowaznienie. i tu zaczynaja sie schody. u mnie na wsi mechanik zakładał tanio instalacje jeszcze rok temu, a teraz rynek został uszczelniony i musi działkowac z facetem mającym uprawnienia.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » pt sie 12, 2005 12:59 pm

A gdzie znaleźć taki sklep?
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt sie 12, 2005 1:09 pm

Do 4.0 tylko druga generacja. Polecam!
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pt sie 12, 2005 1:11 pm

Najprosciej w googlach :) Dzis bylem w hurtowni gazownikow po interfejs i kabelki. Pan tylko zapytal czy ja gazownik, ja mu na to ze nie i nie robil problemow.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pt sie 12, 2005 1:11 pm

Ale czy tylko mi ta druga generacja tyle mocy zabiera? :(
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 12, 2005 1:13 pm

mel pisze:Ale czy tylko mi ta druga generacja tyle mocy zabiera? :(
Oj dlawi dolot, dlawi.... jak jeszcze Ci zle mieszacz dobrali to napewno sie silnik dusi ...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pt sie 12, 2005 1:15 pm

Radek - super majora , czy coś podobne- mam założone zgodnie z doświadczeniami i opniami kolegów z postów na forum z zeszłego roku
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 12, 2005 1:17 pm

No to reduktor masz wojskowy (super major) ale chodzi o to co wlozyli w rure dolotowa - mieszacz. jak jest za mala srednica to strasznie tlumi dolot (ale dobrze miesza) a jak za duza to moze palic duzo a slabo jechac...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pt sie 12, 2005 1:22 pm

Muszę to sprawdzić - no to szczerze nie zwracałem wcześniej uwagi - choć i tak na sekwencji byłoby lepiej - a jak sobie przypomnę moc przed założeniem - jest różnica
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pt sie 12, 2005 1:24 pm

Radek666 pisze:No to reduktor masz wojskowy (super major) ale chodzi o to co wlozyli w rure dolotowa - mieszacz. jak jest za mala srednica to strasznie tlumi dolot (ale dobrze miesza) a jak za duza to moze palic duzo a slabo jechac...
heh..a jaka jest za duza a jaka za mala? Sa na to reguly, czy tylko organoleptyczie?
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

chce do gazu - NAMIARY

Post autor: qubus » pt sie 12, 2005 1:28 pm

OK. To teraz pytanie czy ktos moze polecic na Slasku jakis zaklad, ktory dobrze zaklada gaz do Jeepa?

dziekuje za pomoc, rozjasnilo mi sie.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 12, 2005 1:31 pm

solt pisze:
Radek666 pisze:No to reduktor masz wojskowy (super major) ale chodzi o to co wlozyli w rure dolotowa - mieszacz. jak jest za mala srednica to strasznie tlumi dolot (ale dobrze miesza) a jak za duza to moze palic duzo a slabo jechac...
heh..a jaka jest za duza a jaka za mala? Sa na to reguly, czy tylko organoleptyczie?
Kiedys widzialem chyba nawet na sieci opracowanie natemat wlasnie liczenia srednicy przewezenia miksera. Gosc to wyprowadzal uwzgledniajac dlugosc dolotu i takie tam inne.... ale teraz nie znajde.
Ale tak naprawde to organoleptycznie/ z doswiadczenia wlasnego i innych uzytkownikow najlepiej dobrac chyba (jak Ci zle dobrali przy zakladaniu)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości