MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw sie 25, 2005 10:28 am
Mam pytanie... ktoś mi powiedział, że skoro moim wiatrakiem cięzko się kręci jak samochód stoi na zgaszonym silniku (oczywiście

) to znaczy, że jest zepsuta/uszkodzona/do wymiany/ w każdym bądź razie powinienem wymienić bo ,,ogranicza mój silnik"
Jak to z tym jest jakie sa objawy tego ze to jest zepsute kiedyś mi powiedzieli w jednym warsztacie, że mam luz na wiskozie da sie to naprawić czy trzeba kupić nową ( ceny nowej nie chce znać bo mnie zabije zapewne) pakować się w używaną za 200-300 zl czy to bez sensu?? Wogóle może ktoś by przybliżył zasadę działąnia tego bo wogóle nie mam pojęcia po co to jest

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw sie 25, 2005 10:34 am
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw sie 25, 2005 10:45 am
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw sie 25, 2005 10:47 am
[quote="Kosa"] no dobrze zrozumia³em i mam jeszcze jedno pytanio stwierdzenie

Jak odpalam zimny silnik to wiatrak zapierdziela tak, ze nei da siê przybli¿yæ do silnika bo tworzy taki wiatr

z jakiej racji skoro jest tam element który bada temp powietrza i wisko praktycznie mie powinno za bardzo siê krêciæ??

[/quote]
Moze juz tego elementu nie ma albo nie ma zdolnosci badawczych

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
bartman
-

- Posty: 135
- Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
- Lokalizacja: Wawa/Kielce
Post
autor: bartman » czw sie 25, 2005 10:59 am
[quote="Radek666"]
Moze juz tego elementu nie ma albo nie ma zdolnosci badawczych

[/quote]
'element' pewnie jest (znaczy ta ciecz) ale nie przemieszcza sie miedzy komorami - jesli dobrze rozumiem dziala wiska....
pozdrawiam
bartman, XJ '91, no prawie '92
Only at ...
Jeep.Org.PL
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw sie 25, 2005 11:01 am
[quote="bartman"][quote="Radek666"]
Moze juz tego elementu nie ma albo nie ma zdolnosci badawczych

[/quote]
'element' pewnie jest (znaczy ta ciecz) ale nie przemieszcza sie miedzy komorami - jesli dobrze rozumiem dziala wiska....[/quote]
Wlasnie elementem strujacym jest tu sprezynka bimetaliczna - ciecz jest tylko elementem przekacjuacym moment
ps. czemu quoty nie dzialaja?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
bartman
-

- Posty: 135
- Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
- Lokalizacja: Wawa/Kielce
Post
autor: bartman » czw sie 25, 2005 11:06 am
[quote="Radek666"][quote="bartman"][quote="Radek666"]
Moze juz tego elementu nie ma albo nie ma zdolnosci badawczych

[/quote]
'element' pewnie jest (znaczy ta ciecz) ale nie przemieszcza sie miedzy komorami - jesli dobrze rozumiem dziala wiska....[/quote]
Wlasnie elementem strujacym jest tu sprezynka bimetaliczna - ciecz jest tylko elementem przekacjuacym moment
ps. czemu quoty nie dzialaja?[/quote]
no ja mam na mysli ta ciecz, sie nie przemieszcza

, mozliwe, ze powodem jest owa sprezynka.
pozdrawiam
bartman, XJ '91, no prawie '92
Only at ...
Jeep.Org.PL
-
AndrzejM
-

- Posty: 295
- Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
- Lokalizacja: Kielce, Wolica
Post
autor: AndrzejM » czw sie 25, 2005 11:07 am
Albo obudowa z ośką od rdzy się zatarła i wtedy wosko nie działa... Wyjąć wyczyścić podpuścić WD 40 i będzie lepiej..
XJ LTD 4.0 '90
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw sie 25, 2005 11:17 am
AndrzejM pisze:Albo obudowa z o¶k± od rdzy siê zatar³a i wtedy wosko nie dzia³a... Wyj±æ wyczy¶ciæ podpu¶ciæ WD 40 i bêdzie lepiej..
Tez mozliwe

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw sie 25, 2005 12:44 pm
to co mam zrobić zdjąć tą wiskoze i coś się z nią pobawić czy zbierać kasę na nową tudzież elektryka czy olać sprawę póki się nie grzeje?

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
AndrzejM
-

- Posty: 295
- Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
- Lokalizacja: Kielce, Wolica
Post
autor: AndrzejM » czw sie 25, 2005 12:53 pm
Roboty jest mało więc warto zdjąć, Zobaczyć co się dzieje od strony ośki. Czy nie ma tam jakiś dziwnych osadów. Wyczyść przesmaruj WD 40. Bedziesz wiedział, że jest ok jak Ci się piasta wentylatora zacznie swobodnie obracać na ośce. Stracisz może godzinkę a spokoju zyskasz na długo. Chyba, że nic nie pomoże to będziesz wiedział na czym stoisz.
Powodzenia
XJ LTD 4.0 '90
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw sie 25, 2005 1:31 pm
AndrzejM pisze:Roboty jest mało więc warto zdjąć, Zobaczyć co się dzieje od strony ośki. Czy nie ma tam jakiś dziwnych osadów. Wyczyść przesmaruj WD 40. Bedziesz wiedział, że jest ok jak Ci się piasta wentylatora zacznie swobodnie obracać na ośce. Stracisz może godzinkę a spokoju zyskasz na długo. Chyba, że nic nie pomoże to będziesz wiedział na czym stoisz.
Powodzenia
I jak bedzie źle czyli wisko nie będzie robiło to zamontujesz elektryka, albo dwa.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » czw sie 25, 2005 5:53 pm
kupowalem ostatni wisko za 470 i jest git
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » czw sie 25, 2005 5:57 pm
no nie wiem do XJ za 320 chyba było

Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » czw sie 25, 2005 7:25 pm
no ale w ZJocie jest dwa razy wiekszy wiatrak

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw sie 25, 2005 7:32 pm
a dzie? chiba ni w aso??

podobno od jakiegos mesia czy bmw pasi do 5,2 ale nie wiem nie sprawdzona plotka...
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » czw sie 25, 2005 7:42 pm
w samym 4.0 z mojego roku sa 2 modele wiec troche tego jest i lepiej nie kombinowac no chyba ze za smieszne zlotowki
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw sie 25, 2005 7:46 pm
hmm

a jak będzie po angielsku wiskoza wiatraka bo jakos nie mam pojęcia?? poszukam w usa... wie ktoś?
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
belfer

- Posty: 349
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Post
autor: belfer » czw sie 25, 2005 8:54 pm
Kosa pisze:hmm

a jak będzie po angielsku wiskoza wiatraka bo jakos nie mam pojęcia?? poszukam w usa... wie ktoś?
viscous fan clutch
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » czw sie 25, 2005 9:24 pm
Kosa pisze:hmm

a jak będzie po angielsku wiskoza wiatraka bo jakos nie mam pojęcia?? poszukam w usa... wie ktoś?
viscous fan - jesli dobrze pamietam.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw sie 25, 2005 9:41 pm
Hmm znalazłem 3 rodzaje do 5,2 może mnie ktoś rozjaśnić bom ciemny?
ACDELCO Part # 1580256
CLUTCH,FAN THERMAL; w/o A/C MAN CONT(C60) {#89000205} $65.79
FOUR SEASONS Part # 36700
Reverse Rotation Severe Duty Thermal Fan Clutch $92.79
ACDELCO Part # 1580276
CLUTCH,FAN THERMAL-W/HDC {#89000207} $97.79
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
exeter
- jestem tu nowy...

- Posty: 20
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 6:49 pm
- Lokalizacja: Węgrów
Post
autor: exeter » pt sie 26, 2005 5:23 pm
na Żwirki maja graty acdelco to może ci zdradza symbol do twojego
XJ 4.0 HO '91/2 2"
PERFORMANCE
Darz Bór
-
robert raffik
-

- Posty: 100
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Post
autor: robert raffik » pt sie 26, 2005 8:10 pm
ale Wy kombinujecie
wentylator elektryczny niby pasuje od BMW TDSa ale tylko niby bo trzeba trochę pokminić żeby spasować
wisko do 4,0 i 5,2/5,9 występuje w zamiennikach w dwóch wersjach: strandart i heavy duty (takie ma właśnie danielpoz jeśli dobrze pamiętam)
rożnica w budowie no i w cenie
jaka w budowie to na 100% nie wiem ale chyba większe łożyska i radiator
masz na duża nakrętkę czy na cztery śrubki?
dużo pracy

proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl 
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość