Strona 1 z 1

Wiskoza

: czw sie 25, 2005 10:28 am
autor: Kosa
Mam pytanie... ktoś mi powiedział, że skoro moim wiatrakiem cięzko się kręci jak samochód stoi na zgaszonym silniku (oczywiście :wink: ) to znaczy, że jest zepsuta/uszkodzona/do wymiany/ w każdym bądź razie powinienem wymienić bo ,,ogranicza mój silnik"

Jak to z tym jest jakie sa objawy tego ze to jest zepsute kiedyś mi powiedzieli w jednym warsztacie, że mam luz na wiskozie da sie to naprawić czy trzeba kupić nową ( ceny nowej nie chce znać bo mnie zabije zapewne) pakować się w używaną za 200-300 zl czy to bez sensu?? Wogóle może ktoś by przybliżył zasadę działąnia tego bo wogóle nie mam pojęcia po co to jest :o :wink: :lol:

: czw sie 25, 2005 10:34 am
autor: Radek666

: czw sie 25, 2005 10:45 am
autor: Kosa
no dobrze zrozumiałem i mam jeszcze jedno pytanio stwierdzenie :D
Jak odpalam zimny silnik to wiatrak zapierdziela tak, ze nei da się przybliżyć do silnika bo tworzy taki wiatr :lol: z jakiej racji skoro jest tam element który bada temp powietrza i wisko praktycznie mie powinno za bardzo się kręcić?? :o :o :o

: czw sie 25, 2005 10:47 am
autor: Radek666
[quote="Kosa"] no dobrze zrozumia³em i mam jeszcze jedno pytanio stwierdzenie :D
Jak odpalam zimny silnik to wiatrak zapierdziela tak, ze nei da siê przybli¿yæ do silnika bo tworzy taki wiatr :lol: z jakiej racji skoro jest tam element który bada temp powietrza i wisko praktycznie mie powinno za bardzo siê krêciæ?? :o :o :o [/quote]

Moze juz tego elementu nie ma albo nie ma zdolnosci badawczych ;-)

: czw sie 25, 2005 10:59 am
autor: bartman
[quote="Radek666"]
Moze juz tego elementu nie ma albo nie ma zdolnosci badawczych ;-)[/quote]

'element' pewnie jest (znaczy ta ciecz) ale nie przemieszcza sie miedzy komorami - jesli dobrze rozumiem dziala wiska....

: czw sie 25, 2005 11:01 am
autor: Radek666
[quote="bartman"][quote="Radek666"]
Moze juz tego elementu nie ma albo nie ma zdolnosci badawczych ;-)[/quote]

'element' pewnie jest (znaczy ta ciecz) ale nie przemieszcza sie miedzy komorami - jesli dobrze rozumiem dziala wiska....[/quote]

Wlasnie elementem strujacym jest tu sprezynka bimetaliczna - ciecz jest tylko elementem przekacjuacym moment

ps. czemu quoty nie dzialaja?

: czw sie 25, 2005 11:06 am
autor: bartman
[quote="Radek666"][quote="bartman"][quote="Radek666"]
Moze juz tego elementu nie ma albo nie ma zdolnosci badawczych ;-)[/quote]

'element' pewnie jest (znaczy ta ciecz) ale nie przemieszcza sie miedzy komorami - jesli dobrze rozumiem dziala wiska....[/quote]

Wlasnie elementem strujacym jest tu sprezynka bimetaliczna - ciecz jest tylko elementem przekacjuacym moment

ps. czemu quoty nie dzialaja?[/quote]

no ja mam na mysli ta ciecz, sie nie przemieszcza ;-), mozliwe, ze powodem jest owa sprezynka.

: czw sie 25, 2005 11:07 am
autor: AndrzejM
Albo obudowa z ośką od rdzy się zatarła i wtedy wosko nie działa... Wyjąć wyczyścić podpuścić WD 40 i będzie lepiej..

: czw sie 25, 2005 11:17 am
autor: Radek666
AndrzejM pisze:Albo obudowa z o¶k± od rdzy siê zatar³a i wtedy wosko nie dzia³a... Wyj±æ wyczy¶ciæ podpu¶ciæ WD 40 i bêdzie lepiej..
Tez mozliwe :)2

: czw sie 25, 2005 12:44 pm
autor: Kosa
to co mam zrobić zdjąć tą wiskoze i coś się z nią pobawić czy zbierać kasę na nową tudzież elektryka czy olać sprawę póki się nie grzeje? :roll:

: czw sie 25, 2005 12:53 pm
autor: AndrzejM
Roboty jest mało więc warto zdjąć, Zobaczyć co się dzieje od strony ośki. Czy nie ma tam jakiś dziwnych osadów. Wyczyść przesmaruj WD 40. Bedziesz wiedział, że jest ok jak Ci się piasta wentylatora zacznie swobodnie obracać na ośce. Stracisz może godzinkę a spokoju zyskasz na długo. Chyba, że nic nie pomoże to będziesz wiedział na czym stoisz.

Powodzenia

: czw sie 25, 2005 1:31 pm
autor: Adamek
AndrzejM pisze:Roboty jest mało więc warto zdjąć, Zobaczyć co się dzieje od strony ośki. Czy nie ma tam jakiś dziwnych osadów. Wyczyść przesmaruj WD 40. Bedziesz wiedział, że jest ok jak Ci się piasta wentylatora zacznie swobodnie obracać na ośce. Stracisz może godzinkę a spokoju zyskasz na długo. Chyba, że nic nie pomoże to będziesz wiedział na czym stoisz.

Powodzenia
I jak bedzie źle czyli wisko nie będzie robiło to zamontujesz elektryka, albo dwa.

: czw sie 25, 2005 5:53 pm
autor: danielpoz
kupowalem ostatni wisko za 470 i jest git

: czw sie 25, 2005 5:57 pm
autor: Kasprol
no nie wiem do XJ za 320 chyba było :lol: :lol:

: czw sie 25, 2005 7:25 pm
autor: danielpoz
no ale w ZJocie jest dwa razy wiekszy wiatrak :wink:

: czw sie 25, 2005 7:32 pm
autor: Kosa
a dzie? chiba ni w aso?? :lol: :lol: podobno od jakiegos mesia czy bmw pasi do 5,2 ale nie wiem nie sprawdzona plotka...

: czw sie 25, 2005 7:42 pm
autor: danielpoz
w samym 4.0 z mojego roku sa 2 modele wiec troche tego jest i lepiej nie kombinowac no chyba ze za smieszne zlotowki

: czw sie 25, 2005 7:46 pm
autor: Kosa
hmm :-? a jak będzie po angielsku wiskoza wiatraka bo jakos nie mam pojęcia?? poszukam w usa... wie ktoś?

: czw sie 25, 2005 8:54 pm
autor: belfer
Kosa pisze:hmm :-? a jak będzie po angielsku wiskoza wiatraka bo jakos nie mam pojęcia?? poszukam w usa... wie ktoś?
viscous fan clutch

: czw sie 25, 2005 9:24 pm
autor: pezet
Kosa pisze:hmm :-? a jak będzie po angielsku wiskoza wiatraka bo jakos nie mam pojęcia?? poszukam w usa... wie ktoś?
viscous fan - jesli dobrze pamietam.

: czw sie 25, 2005 9:41 pm
autor: Kosa
Hmm znalazłem 3 rodzaje do 5,2 może mnie ktoś rozjaśnić bom ciemny? :roll: :oops:


ACDELCO Part # 1580256
CLUTCH,FAN THERMAL; w/o A/C MAN CONT(C60) {#89000205} $65.79


FOUR SEASONS Part # 36700
Reverse Rotation Severe Duty Thermal Fan Clutch $92.79


ACDELCO Part # 1580276
CLUTCH,FAN THERMAL-W/HDC {#89000207} $97.79

: pt sie 26, 2005 5:23 pm
autor: exeter
na Żwirki maja graty acdelco to może ci zdradza symbol do twojego

: pt sie 26, 2005 8:10 pm
autor: robert raffik
ale Wy kombinujecie
wentylator elektryczny niby pasuje od BMW TDSa ale tylko niby bo trzeba trochę pokminić żeby spasować
wisko do 4,0 i 5,2/5,9 występuje w zamiennikach w dwóch wersjach: strandart i heavy duty (takie ma właśnie danielpoz jeśli dobrze pamiętam)
rożnica w budowie no i w cenie
jaka w budowie to na 100% nie wiem ale chyba większe łożyska i radiator
masz na duża nakrętkę czy na cztery śrubki?