Przedni uchwyt do liny

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Przedni uchwyt do liny

Post autor: waltz » wt sie 30, 2005 8:42 pm

Witam,
Mam pytanie; czy orginalne mocowanie na linę (to z lewej strony pod zderzakiem) jest wystarczająco mocne, żeby dało się za nie wyciągnąć syfa z błota, czy też raczej trzeba myśleć o czymś mocowanym do "ramy"

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt sie 30, 2005 9:08 pm

Oryginalne nie wyda. Szukaj hakow mocowanych do ramy np. Gaz Uaz lub Warn.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt sie 30, 2005 9:42 pm

Przeca to oryginalne jest mocowane do "podłużnicy". Ciągam się na tym już jakiś czas i nie chce się urwać :)21
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt sie 30, 2005 9:46 pm

Sadzis ze oryginalne jest przystosowane do kinetyka ??
No to zycze szczescia nastepnym razem...
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt sie 30, 2005 9:57 pm

Dzięki za życzenia i także pozdrawiam!
Nie wiem czy jest przystosowane do kinetyka, ale no nie chce się urwać. Śruby na ścinanie wydają się mieć sporą nośność. Co więcej w instrukcji obsługi jest napisane aby tych zaczepów używać tylko do sytuacji off-road, a nie do holowania :roll:
Co do kinetyków to obawaim się, że po kilku porządnych razach stają się one zwykłymi linami.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt sie 30, 2005 10:14 pm

No ja Ciebie prosze ...
Oryginalny uchwyt do ciagania ...
Z fabrycznych uchwytow to chyba tylko te od Gazo-Uazow sie do tego nadawaly. No chyba ze inne auta w wojskowych wersjch.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt sie 30, 2005 10:22 pm

ymm u siebie w aucie mam dwa orginalne ..i tez sie ciagam sie za nie ..co prawda jedno jest spawane !! drugie przykrecane ale uwazam ze sa na tyle mocne ze do kinetyka sie nadają Po drugi mam na tyle duze ucho ze swożen od szekli 21 mm w chodzi bez problemu ...natomiast w jeepie tej szekli sie nie zalozy
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » wt sie 30, 2005 10:28 pm

WJ Jeep pisze:Dzięki za życzenia i także pozdrawiam!
Nie wiem czy jest przystosowane do kinetyka, ale no nie chce się urwać. Śruby na ścinanie wydają się mieć sporą nośność. Co więcej w instrukcji obsługi jest napisane aby tych zaczepów używać tylko do sytuacji off-road, a nie do holowania :roll:
Co do kinetyków to obawaim się, że po kilku porządnych razach stają się one zwykłymi linami.
tak z lotu ptaka.. ale liny mogą mieć charakterystykę dynamiczną lub statyczną, znane są w przyrodzie jeszcze przypadki tzw. dynastat"ów, a więc o charakterystyce mieszanej czyli kombinowanej np. dynamiczna z kewlarowym rdzeniem statycznym, który to pęka przy obciążeniu granicznym (siła graniczna) -> lina wówczas nabiera charakterystyki dynamicznej i dynastatem już nie jest.
wzmiankowany model "stania się zwykłą liną" znany jest chyba tylko alchemikom :)21
reasumując, nie ma zwykłych lin - zwykłe są powrozy. w historii linownictwa kwalifikowanego przejścia lin z dynamików w zwykliki nie są znane :lol: , ale to tak bajdałejem tylko, bo temat rzeka..generalnie lina, o której napisałes nadal jest kinetykiem, lecz jej parametry nie spełniają już normy dedykowanej.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » wt sie 30, 2005 10:47 pm

Wiem, że sworzeń szekli nie wejdzie, ale zastanawiam się właśnie nad przefrezowaniem go trochę aby się zmieścił (na oko brakuje jakiś 2 mm - mam Omegę 4,75), lub zrobieniem nowego - chciałem się tylko dowiedzieć, czy jest sens mocowania go w tym miejscu (na razie nie mam czasu i kasy aby motać coś więcej przy zderzaku)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt sie 30, 2005 10:54 pm

ogladalem ten uchwyt nie dalej jak dwa dni temu i odradzam szlifowanie go i powiekszanie otworu ...polecam natomiast zrobic nowy uchwyt wyciągnąc go na zewnątrz, nie robic takiej blaszki w ksztalcie L oraz zamocowac na te same sruby....
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt sie 30, 2005 11:00 pm

darkman pisze:
WJ Jeep pisze:Dzięki za życzenia i także pozdrawiam!
Nie wiem czy jest przystosowane do kinetyka, ale no nie chce się urwać. Śruby na ścinanie wydają się mieć sporą nośność. Co więcej w instrukcji obsługi jest napisane aby tych zaczepów używać tylko do sytuacji off-road, a nie do holowania :roll:
Co do kinetyków to obawaim się, że po kilku porządnych razach stają się one zwykłymi linami.
tak z lotu ptaka.. ale liny mogą mieć charakterystykę dynamiczną lub statyczną, znane są w przyrodzie jeszcze przypadki tzw. dynastat"ów, a więc o charakterystyce mieszanej czyli kombinowanej np. dynamiczna z kewlarowym rdzeniem statycznym, który to pęka przy obciążeniu granicznym (siła graniczna) -> lina wówczas nabiera charakterystyki dynamicznej i dynastatem już nie jest.
wzmiankowany model "stania się zwykłą liną" znany jest chyba tylko alchemikom :)21
reasumując, nie ma zwykłych lin - zwykłe są powrozy. w historii linownictwa kwalifikowanego przejścia lin z dynamików w zwykliki nie są znane :lol: , ale to tak bajdałejem tylko, bo temat rzeka..generalnie lina, o której napisałes nadal jest kinetykiem, lecz jej parametry nie spełniają już normy dedykowanej.
:o Dzizus q...rwa ja pier dole, takiego wykladu o liniach to jeszcze nie było :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 niech te 5 buziek beda nagroda ...gdybys byl indianinem dostałbyc 3 orle pióra :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » wt sie 30, 2005 11:04 pm

Dzięki za rady - skończy się zapewne na dorobieniu jakiegoś zaczepu pod to miejsce, gdzie jest orginalny

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » wt sie 30, 2005 11:06 pm

e tam panie :oops: "dzień świra", ja się nie znam na hakach i wyciągarkach no i alhemika walnąłem przez "ch" ale juz mi sie nie chce poprawiać :)21
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr sie 31, 2005 7:08 am

waltz pisze:Dzięki za rady - skończy się zapewne na dorobieniu jakiegoś zaczepu pod to miejsce, gdzie jest orginalny
Oryginalny uchwyt w XJ pre 97 jest za słaby. Po 97 jest troche mocniejszy, ale tak czy inaczej radze wykonać solidny, mocowany na istniejące otwory.

WJ- ty o XJcie pisałeś czy o WJ ? Bo to jakoś dwa światy :)
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr sie 31, 2005 9:51 am

Pisałem akurat o WJ-cie, ale patent jest chyba ten sam w XJ-cie (może wpóxniejszych rocznikach, bo u siebie nie miałem żadnego zaczepu)
Co do lin to, że napisałem, że kinetyki stają się zwykłymi linami było uproszczeniem, bo nie chciałem cię rozwodzić. Wiadomo tracą one z czasem parametry i efektywność ich jest niewiele lepsza od zwykłej liny.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » śr sie 31, 2005 9:58 am

W ZJ z 95 roku seryjny nie wydaje... ostatnio jak mnie patriik wyciagal za seryjne "ucho" to sie w pol zgielo... i wlasnie myslalem o zrobieniu jakiegos porzadnego... takie spawane myslicie bedzie dobre? Warna?
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr sie 31, 2005 6:37 pm

Wprawdzie sprawa idzie o uchwyt w Jeepie, ale ostatnio mialem okazje ogladac jak zaczep przedni w Patrolu nie wytrzymal kinetyka. I to juz nie pierwszy zany mi taki przypadek. Cale szczescie uderzenie w auto holujace bylo tylko samym kinetykiem bez zaczepu.

Foto ponizej
http://2005_08_28_las.fajnafotka.pl/TheImg2.aspx?imagePath=2872\\img0509.jpg&width=680&height=510&imageQuality=80
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr sie 31, 2005 8:49 pm

to na zdjęciu, to to uderzone ?? [wgniecenie]
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr sie 31, 2005 9:43 pm

Fourup skrecil video - http://www.fourup.pijemy.pl/galeria/w06/base0.html

- trzeci filmik od lewej.

Mnie sie wydaje ze chyba za mocne bylo szarpniecie (zbyt dlugi rozped patrola ciagnacego).
A przy okazji zweryfikowal sie zaczep oraz kinetyk, ktory wytrzymal i szekla - ktora zginela (?)

Tak a propos - co sie stalo z szekla i zaczepem, bo na koncu tasmy ich nie widzialem?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sie 31, 2005 10:49 pm

pezet pisze: Mnie sie wydaje ze chyba za mocne bylo szarpniecie (zbyt dlugi rozped patrola ciagnacego).
A przy okazji zweryfikowal sie zaczep oraz kinetyk, ktory wytrzymal i szekla - ktora zginela (?)
Chyba sie mylisz ja juz wieksze rozbiegi i chyba szybsze bralem, tutaj poprostu zweryfikował sie zaczep ..film ten oraz zdjecia powinnio sie pokazywac kazdemu kto 1 raz kupuje kinetyka ..tak ku przestrodze :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr sie 31, 2005 10:56 pm

WJ Jeep pisze:Pisałem akurat o WJ-cie, ale patent jest chyba ten sam w XJ-cie (może wpóxniejszych rocznikach, bo u siebie nie miałem żadnego zaczepu)
Co do lin to, że napisałem, że kinetyki stają się zwykłymi linami było uproszczeniem, bo nie chciałem cię rozwodzić. Wiadomo tracą one z czasem parametry i efektywność ich jest niewiele lepsza od zwykłej liny.
ech.. nie bierz tego do siebie 8) , ja tylko tak, w kwesti uzgodnienia pojęć, wg. mnie "lina kinetyczna" jest nią tylko gdy pracuje, jak leży w bagażniku i czeka to jest dynamiczną po prostu, bowiem kinetyka (ruch materii) to część dynamiki, oczywiście, że używamy potocznych określeń dla typowych, ogólnie przyjętych przekazów komunikacyjnych, jeśli jednak mówimy o "zwykłej linie" to rodzi sie pytanie "jaka jest niezwykła", no chyba właśnie "lina kinetyczna", bowiem określenie to nic nie znaczy w najlepszym przypadku jest neologizmem będącym nifortunną zbitką słów.
Każda lina może uchodzić za kinetyczną, jeśli zostanie poddana badaniu ruchu pod wpływem działajacych na nią sił w jakimś typowym lub nie układzie mechanicznym. Generalnie chodzi wszak o umiejętność wykorzystania zjawiska pochłaniania energii i jej oddawania.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sie 31, 2005 11:16 pm

Dareczeku ja Cie prosze nie kąplikuj zycia- kinetyk to taka lina ala guma od majtek a zwykla to taka od jak snopowiązałki :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr sie 31, 2005 11:17 pm

a nie mogłeś mi tego wczesniej wytłumaczyć ?? :)21
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sie 31, 2005 11:24 pm

mogłem ale potegowałem napiecie jak chiczkok :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr sie 31, 2005 11:29 pm

dobra, to juz nie będę - obiecuję :)8
się zbloczami teraz zajmę :)21 kolokwializm kolejny
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość