Przedni uchwyt do liny
Moderator: Mroczny
Przedni uchwyt do liny
Witam,
Mam pytanie; czy orginalne mocowanie na linę (to z lewej strony pod zderzakiem) jest wystarczająco mocne, żeby dało się za nie wyciągnąć syfa z błota, czy też raczej trzeba myśleć o czymś mocowanym do "ramy"
Mam pytanie; czy orginalne mocowanie na linę (to z lewej strony pod zderzakiem) jest wystarczająco mocne, żeby dało się za nie wyciągnąć syfa z błota, czy też raczej trzeba myśleć o czymś mocowanym do "ramy"
'90/91 XJ 2.1TD Limited
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
Dzięki za życzenia i także pozdrawiam!
Nie wiem czy jest przystosowane do kinetyka, ale no nie chce się urwać. Śruby na ścinanie wydają się mieć sporą nośność. Co więcej w instrukcji obsługi jest napisane aby tych zaczepów używać tylko do sytuacji off-road, a nie do holowania
Co do kinetyków to obawaim się, że po kilku porządnych razach stają się one zwykłymi linami.
Nie wiem czy jest przystosowane do kinetyka, ale no nie chce się urwać. Śruby na ścinanie wydają się mieć sporą nośność. Co więcej w instrukcji obsługi jest napisane aby tych zaczepów używać tylko do sytuacji off-road, a nie do holowania

Co do kinetyków to obawaim się, że po kilku porządnych razach stają się one zwykłymi linami.
WJ '00 6.5"
ymm u siebie w aucie mam dwa orginalne ..i tez sie ciagam sie za nie ..co prawda jedno jest spawane
drugie przykrecane ale uwazam ze sa na tyle mocne ze do kinetyka sie nadają Po drugi mam na tyle duze ucho ze swożen od szekli 21 mm w chodzi bez problemu ...natomiast w jeepie tej szekli sie nie zalozy

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
tak z lotu ptaka.. ale liny mogą mieć charakterystykę dynamiczną lub statyczną, znane są w przyrodzie jeszcze przypadki tzw. dynastat"ów, a więc o charakterystyce mieszanej czyli kombinowanej np. dynamiczna z kewlarowym rdzeniem statycznym, który to pęka przy obciążeniu granicznym (siła graniczna) -> lina wówczas nabiera charakterystyki dynamicznej i dynastatem już nie jest.WJ Jeep pisze:Dzięki za życzenia i także pozdrawiam!
Nie wiem czy jest przystosowane do kinetyka, ale no nie chce się urwać. Śruby na ścinanie wydają się mieć sporą nośność. Co więcej w instrukcji obsługi jest napisane aby tych zaczepów używać tylko do sytuacji off-road, a nie do holowania
Co do kinetyków to obawaim się, że po kilku porządnych razach stają się one zwykłymi linami.
wzmiankowany model "stania się zwykłą liną" znany jest chyba tylko alchemikom

reasumując, nie ma zwykłych lin - zwykłe są powrozy. w historii linownictwa kwalifikowanego przejścia lin z dynamików w zwykliki nie są znane

Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
Wiem, że sworzeń szekli nie wejdzie, ale zastanawiam się właśnie nad przefrezowaniem go trochę aby się zmieścił (na oko brakuje jakiś 2 mm - mam Omegę 4,75), lub zrobieniem nowego - chciałem się tylko dowiedzieć, czy jest sens mocowania go w tym miejscu (na razie nie mam czasu i kasy aby motać coś więcej przy zderzaku)
'90/91 XJ 2.1TD Limited
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
darkman pisze:tak z lotu ptaka.. ale liny mogą mieć charakterystykę dynamiczną lub statyczną, znane są w przyrodzie jeszcze przypadki tzw. dynastat"ów, a więc o charakterystyce mieszanej czyli kombinowanej np. dynamiczna z kewlarowym rdzeniem statycznym, który to pęka przy obciążeniu granicznym (siła graniczna) -> lina wówczas nabiera charakterystyki dynamicznej i dynastatem już nie jest.WJ Jeep pisze:Dzięki za życzenia i także pozdrawiam!
Nie wiem czy jest przystosowane do kinetyka, ale no nie chce się urwać. Śruby na ścinanie wydają się mieć sporą nośność. Co więcej w instrukcji obsługi jest napisane aby tych zaczepów używać tylko do sytuacji off-road, a nie do holowania
Co do kinetyków to obawaim się, że po kilku porządnych razach stają się one zwykłymi linami.
wzmiankowany model "stania się zwykłą liną" znany jest chyba tylko alchemikom![]()
reasumując, nie ma zwykłych lin - zwykłe są powrozy. w historii linownictwa kwalifikowanego przejścia lin z dynamików w zwykliki nie są znane, ale to tak bajdałejem tylko, bo temat rzeka..generalnie lina, o której napisałes nadal jest kinetykiem, lecz jej parametry nie spełniają już normy dedykowanej.







Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Dzięki za rady - skończy się zapewne na dorobieniu jakiegoś zaczepu pod to miejsce, gdzie jest orginalny
'90/91 XJ 2.1TD Limited
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
Oryginalny uchwyt w XJ pre 97 jest za słaby. Po 97 jest troche mocniejszy, ale tak czy inaczej radze wykonać solidny, mocowany na istniejące otwory.waltz pisze:Dzięki za rady - skończy się zapewne na dorobieniu jakiegoś zaczepu pod to miejsce, gdzie jest orginalny
WJ- ty o XJcie pisałeś czy o WJ ? Bo to jakoś dwa światy

Pisałem akurat o WJ-cie, ale patent jest chyba ten sam w XJ-cie (może wpóxniejszych rocznikach, bo u siebie nie miałem żadnego zaczepu)
Co do lin to, że napisałem, że kinetyki stają się zwykłymi linami było uproszczeniem, bo nie chciałem cię rozwodzić. Wiadomo tracą one z czasem parametry i efektywność ich jest niewiele lepsza od zwykłej liny.
Co do lin to, że napisałem, że kinetyki stają się zwykłymi linami było uproszczeniem, bo nie chciałem cię rozwodzić. Wiadomo tracą one z czasem parametry i efektywność ich jest niewiele lepsza od zwykłej liny.
WJ '00 6.5"
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Wprawdzie sprawa idzie o uchwyt w Jeepie, ale ostatnio mialem okazje ogladac jak zaczep przedni w Patrolu nie wytrzymal kinetyka. I to juz nie pierwszy zany mi taki przypadek. Cale szczescie uderzenie w auto holujace bylo tylko samym kinetykiem bez zaczepu.
Foto ponizej
http://2005_08_28_las.fajnafotka.pl/TheImg2.aspx?imagePath=2872\\img0509.jpg&width=680&height=510&imageQuality=80
Foto ponizej
http://2005_08_28_las.fajnafotka.pl/TheImg2.aspx?imagePath=2872\\img0509.jpg&width=680&height=510&imageQuality=80
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Fourup skrecil video - http://www.fourup.pijemy.pl/galeria/w06/base0.html
- trzeci filmik od lewej.
Mnie sie wydaje ze chyba za mocne bylo szarpniecie (zbyt dlugi rozped patrola ciagnacego).
A przy okazji zweryfikowal sie zaczep oraz kinetyk, ktory wytrzymal i szekla - ktora zginela (?)
Tak a propos - co sie stalo z szekla i zaczepem, bo na koncu tasmy ich nie widzialem?
- trzeci filmik od lewej.
Mnie sie wydaje ze chyba za mocne bylo szarpniecie (zbyt dlugi rozped patrola ciagnacego).
A przy okazji zweryfikowal sie zaczep oraz kinetyk, ktory wytrzymal i szekla - ktora zginela (?)
Tak a propos - co sie stalo z szekla i zaczepem, bo na koncu tasmy ich nie widzialem?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Chyba sie mylisz ja juz wieksze rozbiegi i chyba szybsze bralem, tutaj poprostu zweryfikował sie zaczep ..film ten oraz zdjecia powinnio sie pokazywac kazdemu kto 1 raz kupuje kinetyka ..tak ku przestrodzepezet pisze: Mnie sie wydaje ze chyba za mocne bylo szarpniecie (zbyt dlugi rozped patrola ciagnacego).
A przy okazji zweryfikowal sie zaczep oraz kinetyk, ktory wytrzymal i szekla - ktora zginela (?)

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
ech.. nie bierz tego do siebieWJ Jeep pisze:Pisałem akurat o WJ-cie, ale patent jest chyba ten sam w XJ-cie (może wpóxniejszych rocznikach, bo u siebie nie miałem żadnego zaczepu)
Co do lin to, że napisałem, że kinetyki stają się zwykłymi linami było uproszczeniem, bo nie chciałem cię rozwodzić. Wiadomo tracą one z czasem parametry i efektywność ich jest niewiele lepsza od zwykłej liny.

Każda lina może uchodzić za kinetyczną, jeśli zostanie poddana badaniu ruchu pod wpływem działajacych na nią sił w jakimś typowym lub nie układzie mechanicznym. Generalnie chodzi wszak o umiejętność wykorzystania zjawiska pochłaniania energii i jej oddawania.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość