overdrive?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

xdikip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr mar 23, 2005 7:07 pm
Lokalizacja: Łódź

overdrive?

Post autor: xdikip » wt sie 30, 2005 9:07 pm

kiedy go odlaczac (w jakich warunkach)? a tak wogole co to jest i z czym to sie je ? :P

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » wt sie 30, 2005 9:17 pm

overdrive to nic innego jak czwarty bieg w skrzyni... zaleca się, żeby w jeździe po mieście go wyłączać czyli jeździć w trybie 3 biegowym samochód wtedy troszkę wiecej pali ale dużo mniej się zużywa skrzynia przez to że niepotrzebnie nie musi załączać czwartego biegu w jexdzie odswiateł do świateł... :)2
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt sie 30, 2005 9:24 pm

a z zalozenia ma palic wlasnie mniej bo skrzynie jest na "stale" sprzegnieta z silnikiem i nie ma uslizgu
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt sie 30, 2005 9:27 pm

A w pięciobiegowym autmacie 545RFE czwarty i piąty bieg jest OD. Potrzeba wyłączenia OD często zachodzi również w górzystym terenie kiedy jest bardzo stromo, ale można jechać szybko, albo np przy holowaniu. Wtedy automat nie zmienia się bez przerwy z 3 na 4 lub 5 i z powrotem, żeby zachować pożądaną prędkość.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » wt sie 30, 2005 9:27 pm

zgadza się tym bardziej, że w układach wtryskowych jak odpuszczasz całkowicie gaz to komputer przestaje lać benzynkę ( odcina wtryski) aż zwolnisz do pewnej granicznej prędkości... więc tym bardziej powinien palić mniej ale jakoś mi się tak dziwnie wydaje, ze jednak pali troszkę więcej hehe

no ale ogólnie tak to wygląda:) 8)

hehe jak swego czasu jechałem jeepkiem po baaardzo stromych drogach w górach to wręcz przełączałem na tryb jazdy dwu biegowej bo hamulce nie wyrabiały :lol: :lol: :lol:
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2005 9:29 pm przez Kosa, łącznie zmieniany 1 raz.
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt sie 30, 2005 9:29 pm

Co do spalania to im wyższy bieg tym mniejsze spalanie. Po to między innymi dołożyli piąty beig do 45RFE w 2001 roku. 8)
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt sie 30, 2005 9:49 pm

z tym ze w miescie zkladajac przestrzeganie dozwolonej predkosci 4 boieg nie wskoczy wiec do 3 biegu skrzynia chodzi i wszystko gra-o tym spalaniu to ja wiem ze teoretycznie bo wiadomo ze szybciej sie jezdzi w miescie a oczywiste jest ze 4 i jesli jest to i 5 bieg sie przyda
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Jerry JEEP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jerry JEEP » wt sie 30, 2005 9:52 pm

Niestety, przy dużych pojemnościach skokowych główny wpływ na spalanie mają obroty silnika, a po wyłączeniu OD silniczek już się nie kręci 1500-2000obr tylko wyżej stąd i większy apetyt.
K5 5700 SILVERADO

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt sie 30, 2005 9:58 pm

jadac 50 na godzine wieksze obroty na 3 biegu nie beda
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt sie 30, 2005 10:02 pm

Ale najmniej i tak pali około 90-100 km/h czyli na najwyższych biegach, obroty silnika to nie wszystko
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » wt sie 30, 2005 10:02 pm

nieeee spoko da się jexdzić w trybie 3 biegowym do 2000 obrotów po mieście

@danielpoz nie wiem czy przestrzegając dozwolonej predkosci nie wskoczy 4 bieg myślę że ma szanse chociaż mimow szystko nie sprawdzałem :lol: chodzi mi bardziej o to że ruszasz ze swiateł 1,2,3 i... wrzuca ci czwórkę a Ty już musisz hamować bo widzisz czerwone wiec hamujesz a skrzynia po byciu dosłownie 1 czy dwie sekundy na biegu czwartym musi redukować... wiec po co przyspażac jej dodatkowych obciążen?
WJ Jeep pisze:Ale najmniej i tak pali około 90-100 km/h czyli na najwyższych biegach, obroty silnika to nie wszystko
najmniej to on pali przy w położeniu jak najwyższa predkośc w korelacji z jak najmniejszymi obrotami... :lol: :lol: IMO przy ~110 no ale to nie miastowe przejazdy :)3


jeszcze raz dodam że przy jeździe bez dodawania gazu czyli jak zwalniamy komputer nie wtryskuje paliwka do cylindrów... :)2 ( oczywiście do pewnej minimalnej predkości )
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt sie 30, 2005 10:08 pm

az tak zboczony nie jestem i mi od swiatel do swiatel wrzuca maxymalnie 2 bieg hahahha lubie depnac i tyle a jak kiedys skusilem sie aby delikatnie jezdzic po miescie to spalil litr mniej wiec mam to w dupie i mu cisne

ale jutro to sprawdze czy przy 50 wrzuci ten 4 bieg
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Jerry JEEP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jerry JEEP » wt sie 30, 2005 10:18 pm

Już ja was widzę jadących 50 po mieście :lol: Do 50 km/h wystarczy jedynka - wajcha do oporu w dół i skrzynia nic nie musi robić.
K5 5700 SILVERADO

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » wt sie 30, 2005 10:59 pm

Twój spalił litr więcej a mój pewnie by spalił z 5 więcej więc ja tam jezdze spokojnie :lol:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » wt sie 30, 2005 11:01 pm

Testy u mnie wykazaly, ze na 'comfort' zapina '4' przy 60 km/h, na 'power' przy 80 km/h. Rowniez przy ciaganiu przyczepy nie uzywac overdrive'a.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr sie 31, 2005 7:04 am

danielpoz pisze:a z zalozenia ma palic wlasnie mniej bo skrzynie jest na "stale" sprzegnieta z silnikiem i nie ma uslizgu
eh, nie do końca. stare AW4 a zwłaszcza ich komputer sprzęga na stałe dopiero na OD czyli na czwórce przy spełnieniu pewnych parametrów. Można odnosić wrażenie że to jakby piąty bieg :)

Nowsze syfy załączają torquelocka w różnych sytuacjach i nietylko na OD, tak więc da się odczuć jakby więcej biegów.

Ale prosze bardzo nie mylić OD (overdrive - nadbieg - przełożenie mniejsze niż 1.000) z blokadą konvertera (Torque-Lock) czyli spięciem konwetrtera na stałe, bez poślizgu.


A i jeszcze ktośtam napisał - wajcha do końca i na jedynce jedziesz - bzdura - na jedynce i dwójce w przypadku AW4 8)
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr sie 31, 2005 8:03 am

PKi pisze: eh, nie do końca. stare AW4 a zwłaszcza ich komputer sprzęga na stałe dopiero na OD czyli na czwórce przy spełnieniu pewnych parametrów. Można odnosić wrażenie że to jakby piąty bieg :)
No właśnie takie wrażenia mam. Kiedyś wręcz liczyłem skoki na obrotomierzu przy rozpędzaniu się i powyżej 100-110km/h jest kolejny spadek jakby 5 bieg.
PKi pisze: A i jeszcze ktośtam napisał - wajcha do końca i na jedynce jedziesz - bzdura - na jedynce i dwójce w przypadku AW4 8)
No właśnie :)2
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr sie 31, 2005 8:35 am

No ale chyba tez starsze sterowniki spinaja konwerter jak sie z D na 3 czy 2-1 wrzuci - do hamowania z gorki (nawet jak sie pedal hamulca wcisnie) ? Czy sie myle?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » śr sie 31, 2005 9:06 am

Chyba sobie zbuduję własny kontroler do AW4 ;-) Wtedy bedę wiedział wszystko co jak i kiedy.. :D :D :D
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr sie 31, 2005 10:31 am

AndrzejM pisze:Chyba sobie zbudujê w³asny kontroler do AW4 ;-) Wtedy bedê wiedzia³ wszystko co jak i kiedy.. :D :D :D
Niejeden tak juz mowil wliczajac i mnie.... ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr sie 31, 2005 2:18 pm

PKi pisze:
danielpoz pisze:a z zalozenia ma palic wlasnie mniej bo skrzynie jest na "stale" sprzegnieta z silnikiem i nie ma uslizgu
eh, nie do końca. stare AW4 a zwłaszcza ich komputer sprzęga na stałe dopiero na OD czyli na czwórce przy spełnieniu pewnych parametrów. Można odnosić wrażenie że to jakby piąty bieg :)

Nowsze syfy załączają torquelocka w różnych sytuacjach i nietylko na OD, tak więc da się odczuć jakby więcej biegów.

Ale prosze bardzo nie mylić OD (overdrive - nadbieg - przełożenie mniejsze niż 1.000) z blokadą konvertera (Torque-Lock) czyli spięciem konwetrtera na stałe, bez poślizgu.


A i jeszcze ktośtam napisał - wajcha do końca i na jedynce jedziesz - bzdura - na jedynce i dwójce w przypadku AW4 8)
z tym ze ja nie mam AW4 i wyl.OD mam spieta skrzynie z silnikiem ale przezuci tylko do 3 biegu-i wlasnie tym guziczkiem uzykuje takie dzialanie

no a w mojej to wajcha na 1 jade na jedynce,wajcha na 2 jade na 2
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » śr sie 31, 2005 8:17 pm

hmm a nie jest po prostu tak że te skrzynie w konwerterze mają tzw. lock-up? Jeżeli chodzi o TH700R4 ( wynalazek GM) to ona jest 4-biegowa plus posiada lock-up który ludzie bardzo często mylą z 5tym biegiem... ??
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr sie 31, 2005 8:23 pm

no wlasnie tak jest
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr sie 31, 2005 9:48 pm

Radek666 pisze:
AndrzejM pisze:Chyba sobie zbuduję własny kontroler do AW4 ;-) Wtedy bedę wiedział wszystko co jak i kiedy.. :D :D :D
Niejeden tak juz mowil wliczajac i mnie.... ;-)
Jeden zbudował :lol:
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Jerry JEEP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jerry JEEP » śr sie 31, 2005 11:55 pm

PKi pisze:
A i jeszcze ktośtam napisał - wajcha do końca i na jedynce jedziesz - bzdura - na jedynce i dwójce w przypadku AW4 8)
Czemu bzdura ?? Przecież wrzucam "1" i jedzie na jedynce !! dochodzi do 5500 obrotów i wrzuca drugi bieg. Gdy puszczam gaz spadają obroty i przy 3000obr znowu wrzuca jedynkę. Przez cały czas jest stale zapięte sprzęgło - przyśpiesza bez poślizgu !! .
K5 5700 SILVERADO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość