MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
wagoneer
-

- Posty: 116
- Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:24 pm
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Post
autor: wagoneer » pn wrz 19, 2005 9:59 pm
Chce wymienić w swoim TJ silnik z 4.0 na 5.9 - ale mam wizje co nie
W Poznaniu jest "ktoś" kto od kilku miesięcy próbuje sprzedać taki silnik 5.9
http://motoallegro.pl/show_item.php?item=63535093
Czy szanowni koledzy z pyrylandi i nie koniecznie, wiedzą coś na ten temat - czy to jakieś "podło" czy może wręcz przeciwnie. Może ktoś to oglądał albo zna tego "ktosia" (pozdrowienia dla tego Pana

)
Pomóżcie ...
Z góry dziękuje 
TYLKO kilka(naście) Jeepów ... czasami nawet jakaś sztuka sprawna

-
patriik

- Posty: 452
- Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: patriik » wt wrz 20, 2005 6:51 am
Seba, a kiedy będzie Twój TJ gotów? Tak na pierwsze jazdy - nawet ze starą czwórką?
Szukam, szukam.... może patrolka a może pajero (czytaj: onanistę)

-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » wt wrz 20, 2005 9:17 am
Widzę że swapy w TJ-ach zaczynają wytastac jak grzyby po deszczu

Zapytaj/poproś danielapoz o sprawdzenie - on chyba z pyrlandii..
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » wt wrz 20, 2005 12:22 pm
A ja bym polecił silnik 4.7. Jest bardziej szczelny, lżejszy i mniej pali.
WJ '00 6.5"
-
wagoneer
-

- Posty: 116
- Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:24 pm
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Post
autor: wagoneer » wt wrz 20, 2005 10:22 pm
Michał jesteś w stanie coś poradzić - może masz jakiś kontakt na kogoś kto ma cóś takiego
pozdrowionka dla was

TYLKO kilka(naście) Jeepów ... czasami nawet jakaś sztuka sprawna

-
Wiktor

- Posty: 311
- Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
- Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE
Post
autor: Wiktor » wt wrz 20, 2005 10:33 pm
a jaka bedzie skrzynia ?
-
Wiktor

- Posty: 311
- Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
- Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE
Post
autor: Wiktor » wt wrz 20, 2005 10:35 pm
WJ Jeep pisze:A ja bym polecił silnik 4.7. Jest bardziej szczelny, lżejszy i mniej pali.
anoooooooo
tyle ze kapkie drozszy w zakupie.
i 5.9 ma troche inne fanty w srodku niby
-
wagoneer
-

- Posty: 116
- Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:24 pm
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Post
autor: wagoneer » śr wrz 21, 2005 6:58 am
chciałem kupić komplet od tego gościa - krzyknął 5500,- szelestów za silnik i skrzynke. Co Ty na to

TYLKO kilka(naście) Jeepów ... czasami nawet jakaś sztuka sprawna

-
patriik

- Posty: 452
- Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: patriik » śr wrz 21, 2005 7:28 am
Właśnie oglądałem stronę firmy SUDI. Wiesz Sebastian, oni tam montują silniczki do Wranglerów 5,7 HEMI

Ciekawy jestem jak to musi popier......lać.....

Szukam, szukam.... może patrolka a może pajero (czytaj: onanistę)

-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » śr wrz 21, 2005 8:21 am
patriik pisze:Właśnie oglądałem stronę firmy SUDI. Wiesz Sebastian, oni tam montują silniczki do Wranglerów 5,7 HEMI

Ciekawy jestem jak to musi popier......lać.....

no jak to jak..? tak jak u mnie

tyle że wyżej wymieniona firma jeszcze żadnej takiej przekładki nie zrobiła

i koszt montażu u nich...

zresztą pisałem już kiedyś o tym..
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
żeber
- jestem tu nowy...

- Posty: 99
- Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: żeber » śr wrz 21, 2005 8:41 am
a że tak się głupio spytam w jakim celu zmieniacie silniki w Jeepach ? Rozumiem, że to kwestia "jestem posiadaczem TJ z silnikiem 5,9 V8" lub tez innego V. Jeśli ma to być do jeżdżenia na małych kołach po asfalcie to może bym zrozumiał ale jeśli szykujesz to w teren to... to się dziwię. Spytacie dlaczego. Powodów jest kilka ale oczywiście mozna je usunąć.
Zacznę od skrzyni biegów, która bedzie automatem. Troche problemowa w terenie tym bardziej, ze więcej elektroniki do jej strowania a słyszałem, że to w terenie źle robi. Nastepna drobnostka to duża chłodnica oleju bo momentalnie sie zagotuje. To tez jest do ogarnięcia ale przesloni to zwykłą chłodnice. Drobiazg. Skoro skrzynia bedzie gotowa to co z reduktorem ? Fabryczny ? Dość słaby element Jeepa. Kolejne przeróbka to debilne blaszki mocujace wał napędowy do mostów. Tez przerabiałem. Mosty. Temat rzeka ale morał z każdej dyskusji taki, że nie wytrzymują silnika 2,5 w aucie z duzymi kołami. Co do zmiany półosiek na np. WARMa nie ma problemu bo to tylko kasa ale nadal pozostają krzyżaki z przodu o wytrzymałosci Fiata 125p. Co mozna zrobic z samym dyfrem ? Podpowiem, że nie ma takiej opcji by wstawić przełożenie HD. Jeśli jednak ktoś to wszystko ogarnie to mała zmiana silnika za 3500zł. bedzie kosztowała 50-100 tyś.

!!! Gdzie sens ? gdzie logika ?
-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » śr wrz 21, 2005 8:55 am
Co do motywacji takich przeróbek; myślę że może ich być tyle ilu ludzi się na nie decyduje. Co do sensu... to każdy również sam sobie musi odpowiedzieć na to pytanie, ale w końcu to nie forum "filozoficzne"

co do morału że ostatecznie wychodzą z tego absurdalnie duże pieniądze zgadzam się w 100% ale to z kolei kwestia tego kogo na co stać i czy da to w efekcie końcowym spodziewaną porcję radochy
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr wrz 21, 2005 9:01 am
Nie zapominajmy o zwiekszeniu masy samochodu - w dodatku z jego przodu. Bedzie szedl w bloto jak Tytanic

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
żeber
- jestem tu nowy...

- Posty: 99
- Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: żeber » śr wrz 21, 2005 9:03 am
masz totalnie rację. Każdy tuning ma sens dla właściciela i napewno cieszy. Począwszy od spojlerów a kończywszy na oponach 46 cali. Kolegę właśnie gumy podniecają i zakałda takie bo czuje się najlepszy posiadając. Nie mysli do końca o właściwościach terenowych. Ma poprzednia wypowiedź miała rozświetlić kwestię. Jeśli kolega myśli, ze silnik V8 łatwo się zamontuje w TJ a potem bedzie tylko radość to chciałem pokazać kilka problemików. Co do forum to czuję, że dużo ludzików chce tylko pofilozofować
-
wagoneer
-

- Posty: 116
- Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:24 pm
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Post
autor: wagoneer » śr wrz 21, 2005 2:45 pm
...kolego ja nie od dziś pomykam Jeepem i wiem jakie to koszty jakie są związane z tym problemy itp. TJ ma jeżdzić na małych kołach a ja nie będe się bawił w półosie Warna i pakował kasy w to co się psuje tylko zapodam odrazu zamienniki od ... GRa.
Założenie jest takie żeby był to najbardziej zap.erdalający TJ w Polsce

... ale to tylko założenie. Fundysze też mam ograniczone (co po niektórzy mnie znają i wiedzą dlaczego) i licze się że ta przeróbka troszke potrwa
pozdrawiam wszystkich i czekam na opnie i podpowiedzi - są one dlamnie bardzo cenne

TYLKO kilka(naście) Jeepów ... czasami nawet jakaś sztuka sprawna

-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » śr wrz 21, 2005 3:10 pm
No to musisz wymyślić coś bardziej spektakularnego niż silnik 5,9. Najszybciej zapie... jak na razie jest mój i za jakiś czas można go będzie zobaczyć w TVN TURBO w "czas tuningu", ale życzę powodzenia!

wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » śr wrz 21, 2005 3:27 pm
A widzieliscie w TVN Turbo najszybsza " terenowke" w polsce- GMC Typhoon ( kasta starego Blazer'a )? 800 km mocy!!! 3 sekundy do setki i 7s do 200-u!! Fajnie by bylo , gdyby ktos zbudowal tak mocnego jeepa...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
żeber
- jestem tu nowy...

- Posty: 99
- Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: żeber » śr wrz 21, 2005 3:29 pm
jak się montuje mosty od GR-a do TJ ?
-
żeber
- jestem tu nowy...

- Posty: 99
- Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: żeber » śr wrz 21, 2005 3:30 pm
coś czuję, że najszybsza " terenowke" w polsce- GMC Typhoon stworzyli partacze z VTG. Widziałem u nich takowe maleństwo
-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » śr wrz 21, 2005 3:38 pm
intruz pisze:A widzieliscie w TVN Turbo najszybsza " terenowke" w polsce- GMC Typhoon ( kasta starego Blazer'a )? 800 km mocy!!! 3 sekundy do setki i 7s do 200-u!! Fajnie by bylo , gdyby ktos zbudowal tak mocnego jeepa...
No nieee.. trochę przesadziłeś z tymi osiągami; do setki ma 3,3 a do 200 ok 9 sek. Pod maską silnik z cervette LT1 rozwiercony i uturbiony. Faktem jest że auto powstało w VTG, ale przy znacznej pomocy ludzi z innych warsztatów.
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » śr wrz 21, 2005 3:41 pm
żeber pisze:coś czuję, że najszybsza " terenowke" w polsce- GMC Typhoon stworzyli partacze z VTG. Widziałem u nich takowe maleństwo
dokładnie, ale mój wrangler to coś tak o 1/3 wyższy był jak stanąłem obok. A że "partacze" to nie tylko Twoja opinia

wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » śr wrz 21, 2005 3:42 pm
No fakt - z deka sie pomylilem, ale to i tak zapiernicza!! To sa przyspieszenia na poziomie najszybszych sportowych motocykli...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr wrz 21, 2005 3:55 pm
intruz pisze:No fakt - z deka sie pomylilem, ale to i tak zapiernicza!! To sa przyspieszenia na poziomie najszybszych sportowych motocykli...
Ciekawe jak sie sprawdza takie przyspieszenie w lesie na blocie

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » śr wrz 21, 2005 4:00 pm
Radek666 pisze:intruz pisze:No fakt - z deka sie pomylilem, ale to i tak zapiernicza!! To sa przyspieszenia na poziomie najszybszych sportowych motocykli...
Ciekawe jak sie sprawdza takie przyspieszenie w lesie na blocie

taaaak.... i forumowy sceptyk sprowadził nas w ten sposób wszystkich na ziemię..

a własciwie w błoto

wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » śr wrz 21, 2005 7:57 pm
Radek666 pisze:intruz pisze:No fakt - z deka sie pomylilem, ale to i tak zapiernicza!! To sa przyspieszenia na poziomie najszybszych sportowych motocykli...
Ciekawe jak sie sprawdza takie przyspieszenie w lesie na blocie

Na błocie to może nie, ale na szybkich, krótkich prostych na oesach to na pewno się sprawdzają.
@Sebastian Poszukaj w giełdzie samochodowej handlarzy części do Jeepa, mają różne motorki i 5,9 i 4,7 Jak ci nie zależy na czasie to znajdziesz nawet okazję. Raffi ostatnio mi mówił, że kupił silnik 4.7 ze skrzynią za coś koło 3500zł?
WJ '00 6.5"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość