Strona 1 z 3

Moc XJ 4.0 a 31cali and more

: śr paź 05, 2005 7:05 pm
autor: beny
Witam wszystkich. Chciałbym bardzo dołączyć do grona posiadaczy wspaniałej markii jaką moim zdaniem jest Jeep. Od ponad roku wertuje to forum jest dużo za i jeszcze więcej przeciw aby zanabyć XJ ale cóż miłość nie wybiera :D . pojechałem dzisiaj oglądnąć czarnego Limiteda do Krakowa, jeśli chodzi o wygląd jest cool. Trochę lakier odłazi (co jak wiem jest normalką) oczywiście parę kropel oleju tu i tam , ale ogólnie OK. Przyszedł czas na przejażdżkę, troche pobujało (wiadomo amortyzatory) napędów mnie słychać mostu tylnego równierz nie itp.. Niestety czułem się jakbym jechał conajmniej dieslem "zero przyspieszenia" jak na ten silnik a stąd to wywnioskowałem gdyż wcześniej jeżdziłem innym XJ-tem 4.0 i przyśpieszenie wręcz mnie porażało :wink: . Właściciel tłumaczył tą "słabostkę" oponami o rozmiarze 31 cali. I tu dochodzimy do sedna sprawy. Jedni w postach piszą iż tak jest po założeniu 31 cali bądż większym, a inni twierdzą w swych postach iż to kompletna bzdura ponieważ jeżdżą na większych kółkach i nie czują aż takiego spadku mocy.
Autko chciałbym głównie używać w terenie lekkim, czy też jakieś zloty, a po czarnym sporadycznie . No i pytanie do szanownego grona JAK TO W KOŃCU JEST z tą mocą po założeniu wyższych i szerszych gum. Czy żeczywiście ze 173 KM robi się np. 115KM. Nadmienię iż pytałem się o reduktor od gazu który wydawał mi się zbyt mały do poj. 4.0 ale właściciel zapewniał mnie iż na benzynie jedzie tylko odrobinę lepiej. A na dodatek autko było serwisowane i naprawiane w "słynnym" :D warsztacie w Krakowie. Co mam zrobić , a może zmienić koła na serię i w tedy wszystko wyjdzie czy buty za duże czy silnik ledwo dycha??? A może zna ktoś ten wóz : jest na ALLegro from Kraków, 91 r. (regularnie serwisowany itp.) Prosiłbym o jakieś podpowiedzi lub odpowiedzi bo w końcu chciałbym i ja mieć to co wy już posiadacie i mam nadzieje cieszyć się jak WYYY. :)2 !! !! [/b]

: śr paź 05, 2005 8:21 pm
autor: Misiek Bielsko
1.rada - nie kupuj auta, ktore jezdzilo w terenie - myslisz, ze po co zakaldal 31 cali?
2.rada - nie moze byc az takiego spadku mocy - przyczymn moze byc sporo - zaczalbym od zestrojenia lpg/benzyna, automatu, stanu silnika...

: śr paź 05, 2005 8:41 pm
autor: homikk
1.Znam poniektórych co mają koła 31" a w teren nie jeżdżą
2.faktycznie dynamika spada na takich kolesach jak przełożeń nie zmienisz
3.ciekaw jestem podstaw obliczeń spadku mocy z 173 KM na 115 po zmianie wielkości kół, może 130 a może 90?? :o

a tak poza tym dlaczego nie miałby kupować auta używanego w terenie?
np. smażenie gumy pod Tesco nie poniewiera pojazdu?

: śr paź 05, 2005 8:49 pm
autor: beny
Akurat gumy są AT-eki a gość mówił odrazu iż conieco po wertepach pojeżdził zresztą rysy na lakierze i inne dowody na to wskazują no ale jak tu takim wozem nie wypaść w teren,wcale sie mu nie dziwie :D .
Ale nadal bym drążył: czy dynamika tak bardzo spada przy większych gumach?? Myślę że jest jeszcze kilka szerokich na wiekszzych kołach na tym forum , może by się wypowiedzieli???

: śr paź 05, 2005 8:54 pm
autor: Toroo
beny pisze:Akurat gumy są AT-eki a gość mówił odrazu iż conieco po wertepach pojeżdził zresztą rysy na lakierze i inne dowody na to wskazują no ale jak tu takim wozem nie wypaść w teren,wcale sie mu nie dziwie :D .
Ale nadal bym drążył: czy dynamika tak bardzo spada przy większych gumach?? Myślę że jest jeszcze kilka szerokich na wiekszzych kołach na tym forum , może by się wypowiedzieli???
Jeżdźiłem ostatnio po piaskowni ze znajomym XJ'tem na 31 calach
(Wranglery MTR'y) i nie zauważyłem jakiegoś wielkiego spadku mocy, w porównaniu z moimi wymiarowymi ATRami.

: śr paź 05, 2005 9:06 pm
autor: homikk
pyce xj na gudrysiach AT 31" i jest ok
tylko pytanie jaka dynamika cię zadowala?
jak masz zamiar jeździć na równo z chłopakami o ksywach bolo albo beton to zmień forum :)21

: śr paź 05, 2005 9:13 pm
autor: beny
homikk pisze:pyce xj na gudrysiach AT 31" i jest ok
tylko pytanie jaka dynamika cię zadowala?
jak masz zamiar jeździć na równo z chłopakami o ksywach bolo albo beton to zmień forum :)21

Między innymi dlateego decyduje się na pipa: gdyż ma duży silnik, dużą moc jak i nie mniej ważny moment obrotowy i według mnie powinno to zap...lać, jak bym chciał jakiegoś muła na rope to bym pewnie wybrał Patrola itp. ,a poza tym jak pisałem wyżej po czarnym to mało co pipek będzie używany.

: śr paź 05, 2005 9:17 pm
autor: XJeep
mam 31x10,5x15 BFG AT przy lifcie 2,5" i jest rewelka !! :)2

na przyspieszeniu nie widze zbytniej roznicy, nadal wymiata jak szatan !!

porownywalem sie z seryjnym XJ i szly leb e leb!!

poszukaj na stronie www.kilometr.com -> garaz -> przelicznik rozmiaru opon
roznice minimalne -> moim zdaniem nieodczuwalne

a w zamian :

PLUSY:
-> przeswit zwiekszony = lepiej w terenie sobie poradzi...duzo lepiej :)2
-> rasowy wyglad auta -> nie jak passat !! :lol: ZACZYNA XJ wygladac !! tak jak powinien !! :lol:
-> szybciej smigasz na autobanie ...
-> 100 x lepszy w prowadzeniu po naszych dziurawych drogach
-> widzisz w koncu kierowcow szosowek z "gory"
-> tesciowa juz tak latwo sie do auta nie wdrapie
-> dobrze jest zamontowac wzmocniony amorek skretu !! HD - rewelka !!
tnie wtedy koleiny i blocko jak papier !! :)2

MINUSY:
-> slabsze hamowanie !! malo odczowalne ale zawsze ...!!
-> delikatnie oszukuje licznik... !! kwestia przyzwyczajenia


moim zdaniem problem nie tkwi w tamtym XJ w oponach ale w czyms innym...!! a w czym....hmmmm !! kup to pomyslimy !! :lol:

: śr paź 05, 2005 9:18 pm
autor: homikk
@beny
w takim układzie masz moc odpowiednią nawet na 31" gumach

: śr paź 05, 2005 9:22 pm
autor: mel
Xjeep - a jakie Ty masz przełożenia w mostach?

: śr paź 05, 2005 9:30 pm
autor: beny
Xjeep- też tak myślę że jednak to nie sprawa przynajmniej tak nie dużego rozmiaru opon, podejżewam iż parownik i całe ustrojstwo do gazu jest coś nie teges a na benzynie niestety nie jechałem a szkoda może się jutro jeszcze raz do gostka wybiorę i opatrze jak na benie będzie dawał ,bo jeśli tak samo to rezygnuje i szukam dalej :evil:

: śr paź 05, 2005 9:32 pm
autor: XJeep
mel pisze:Xjeep - a jakie Ty masz przełożenia w mostach?
pytaj mi sie a ja ci sie...!! :lol:

mam nietypowy most CHRYSTLER 8,25 !! mocniejszy od D35 i o innym przelozeniu...ale jakim doklanie to nie wiem !!

: śr paź 05, 2005 10:02 pm
autor: mel
A kto wie jakie 4.0 litrowe Xj mają przełożenia?

: śr paź 05, 2005 10:04 pm
autor: JGC
to nie jest wina opon ze nie chce jechać tylko przypuszczalnie za mały mikser lub parownik, przejedz sie na benzynie, jeżeli nie bedzie lepiej to sie zastanów nad kupnem

: śr paź 05, 2005 10:09 pm
autor: mel
Jak ma do d mikser to i na benzynie będzie gorzej jeżdził - przeca to ogranicza właśnie dolot powietrza .

: śr paź 05, 2005 10:21 pm
autor: PIECH
XJeep pisze:
mel pisze:Xjeep - a jakie Ty masz przełożenia w mostach?
pytaj mi sie a ja ci sie...!! :lol:

mam nietypowy most CHRYSTLER 8,25 !! mocniejszy od D35 i o innym przelozeniu...ale jakim doklanie to nie wiem !!
Czy taki nietypowy :roll: , i Stiopa ma taki , i ja mam.
Co tu tłumaczyć :lol: dwa pierwsze jeepy na czasówce na ostatnim zlocie miały te mosty :D :D :D :D .
Ale to w żartach mówię, bez obrazy Panowie :lol: :lol: :lol: :lol:
I jeszcze dodam - ja mam 215/75/15 a Stiopa ma 31/10,5/15
Pozdr.

: śr paź 05, 2005 10:21 pm
autor: misman
Ja tam zdecydowanie odczułem przejście z bodaj 28'' na 31'' . Po dołożeniu LPG to już w ogóle kiepsko :)21 Nie wiem, jakie mam przełożenia w mostach (pewnie jedne z szybszych/słabszych :roll:) , ale na opony mniejsze niż 31'' nie przejdę 8) Auto terenowe nie może wyglądać jak deskorolka :)21

: śr paź 05, 2005 10:22 pm
autor: Mirek Kal
Mam XJ z 2,5 TD Oponki 31/10,5/15. Jak w tamtym moc spadła ze 173 km na 120 to w moim przy takich kółkach żadnej mocy by nie zostało. A jeździ tak samo jak na standartowych oponach. Silnik albo instalacja gazowa jest do kitu

: śr paź 05, 2005 10:55 pm
autor: intruz
[quote="mel"]A kto wie jakie 4.0 litrowe Xj mają przełożenia?[/quote]
3.07 - 4.0 l z manualem
3.55 - 4.0 l z automatem
4.10 - 4 cylindrowe
4.56 - ?
Ja mam chyba to pierwsze bo przy setce silnik kreci mi sie tylko 1500 obr/min

: śr paź 05, 2005 10:57 pm
autor: mel
Piechu - ,ale popatrz, że walcząc o trzecie miejsce wykręciliśmy lepsze od Was czasy, nie mówiąc już o Kornie, który strzelił 51 sek poza konkursem :D
Tylko, że ja bez reduktora to bym w ogóle do pierwszej chorągiewki nie dojechał. :D

: śr paź 05, 2005 11:00 pm
autor: PIECH
Dlatego , pół żartem pisałem. :)2

: śr paź 05, 2005 11:35 pm
autor: vandall1
:o
1/Nie ma czegos takiego jak spadek mocy po zmianie wielkości kół.
2/Moc i moment obrotowy są generowane przez silnik.
3/Moc oddawana przez silnik pędzony gazem ma prawo być inna niz na benie.
4/Po zwiekszeniu rozmiaru opon musi spaść przyspieszenie i wzrosnac vmax.
Zatem,kazdy kto twierdzi,ze po zmianie kół na wieksze-przyspiesza i jedzie tak samo-ma kaca pewnie :)21

Osobiscie nie traktuję XJ jako sam terenowego,a raczej sprawną i wygodna furkę na co dzień do miasta.Wolę w zwiazku z tym mniejsze kółka,bo dają lepszy odjazd...Myślę też,ze mosty mniej cierpią.
Standartowe 225/75 dla mnie są optymalne,a na szuter i łąkę też wystarczą.A ze nie wyglada?A wbijam,siedzę w środku!

: czw paź 06, 2005 6:56 am
autor: pezet
vandall1 pisze::o

4/Po zwiekszeniu rozmiaru opon musi spaść przyspieszenie i wzrosnac vmax.
Co do przyspieszenia OK, ale jesli chodzi o V max to niekoniecznie.

Bardziej precyzyjnie - przy tej samej predkosci obrotowej silnika, na tym samym biegu - na wiekszych kolach jedzie szybciej. To prawda.

Ale V max zalezy od mocy i od oporow powietrza. Przy wiekszych kolach moc silnika zostaje oczywiscie ta sama, ale bedzie mu "trudniej" napedzic kolo o wiekszym promieniu.
I moze tak byc, ze przy dojsciu do predkosci max obroty beda ponizej optymalnych (jesli chodzi o moc) i nie da rady sie bardziej rozpedzic.

Niektore auta z 5-biegowa skrzynia - najwyzsza predkosc osiagaja na 4, a nie na 5 biegu - wlasnie ze wzgledu na wyzsze obroty i wyzsza moc.

: czw paź 06, 2005 7:03 am
autor: pezet
Misiek Bielsko pisze:1.rada - nie kupuj auta, ktore jezdzilo w terenie - myslisz, ze po co zakaldal 31 cali?
Dlaczego?
Ze bardziej porysowane?

Jak mialbym do wyboru swiezo sprowadzone auto, jezdzace tylko po asfalcie i takie, ktore ktos (np. z nas :)) uzywal w terenie, to bardziej bym ufal temu drugiemu.

Bo jak ktos jezdzi w terenie, to zazwyczaj na biezaco dba o mechanike, ma odpowiednie kola, ktorych juz nie trzeba kupowac, poza tym - jest tak jakby "przetestowane" - i to co moze sie w terenie rozleciec, pewnie zostalo juz naprawione :)

Taki ladny, "asfaltowy" moze jeszcze sie toczyc po drodze, a ujawnic slabosci p[o wjechaniu w teren.

: czw paź 06, 2005 7:16 am
autor: Kasprol
i tu sie mylisz jezeli jest zrobiony lift na oryginalnych czesciach to tak jezeli jest zmota to dziekuje bo pózniej jest tylko szukanie co od czego itd . a czesto auta uzywane turystycznie sa tylko mniej eksploatowane niz te co jezdziły w ekstremie :lol: :lol: :lol: