spalanie gazu

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

CIACHO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 5:31 pm
Lokalizacja: poznań

spalanie gazu

Post autor: CIACHO » czw paź 06, 2005 4:50 pm

czy ktoś mi powie ile powinien spalić max gazu mój xj-cik. Odebrałem go tydzień temu od gazownika :evil: i... :o pali mi 27,5 litra lpg a paliwa przed gazowaniem palił max 17l . myślałem sobie ?? !! ze spali max 20 gazu a tu klops. pomóżcie co z ty fantem zrobić

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Re: spalanie gazu

Post autor: Radek666 » czw paź 06, 2005 4:58 pm

CIACHO pisze:czy kto¶ mi powie ile powinien spaliæ max gazu mój xj-cik. Odebra³em go tydzieñ temu od gazownika :evil: i... :o pali mi 27,5 litra lpg a paliwa przed gazowaniem pali³ max 17l . my¶la³em sobie ?? !! ze spali max 20 gazu a tu klops. pomó¿cie co z ty fantem zrobiæ
No to kup sobie siekierke zgrabna i w te pendy wracaj do gazownika!! ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw paź 06, 2005 6:23 pm

Bylo juz sporo taki watkow, poszukaj na forum. Dla ulatwienia podam ze 21 litrow to max po miescie.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

CIACHO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 5:31 pm
Lokalizacja: poznań

Post autor: CIACHO » czw paź 06, 2005 6:27 pm

siekierkę już mam :lol: . czy znasz kogoś w poznaniu lub okolicy kto by obejrzał tę moją instalację i powiedział co jest nie tak. a tak przy okazji ile gazu pali twój

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw paź 06, 2005 6:30 pm

ja zkladalem w Swarzedzu ale czy oni beda chcili ryc w instalacji przez kogos robionej to ja nie wiem jak by co to namiar moge dac

aha mi sekwencja pali 25
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

CIACHO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 5:31 pm
Lokalizacja: poznań

Post autor: CIACHO » czw paź 06, 2005 6:31 pm

dzisiaj u niego byłem i mówi że to wina mojej sondy lambda podobno się "zawiesza" i przez to jest takie spalanie. możliwe to ??

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw paź 06, 2005 6:37 pm

CIACHO pisze:dzisiaj u niego byłem i mówi że to wina mojej sondy lambda podobno się "zawiesza" i przez to jest takie spalanie. możliwe to ??
Jak masz instalacje II generacji to ma bardzo duzy wplyw. A taka zapewne masz. Tylko pilnuj gazownika bo sondy lambda sa inne do 91 i po 91 roku.
Do 91 sa tytanowe 0-5V a po cyrkonowe 0-1V
Tytanowe zamienniki na allegro sa po okolo 150zet. Cyrkonowa kosztuje kolo 100zet. BEdzie Ci na bank wciskal ze do Twojego kosztuje 470zet.
Tytanowa potrzebuje dla prawidlowej pracy podgrzewania dlatego przewaznie sa z 3 lub 4 kablami. Cyrkonowe 1 lub 2 kable.


Zreszta kurka wodna, poczytaj forum, o sondach napisano doktorat na tym forum.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

CIACHO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 5:31 pm
Lokalizacja: poznań

Post autor: CIACHO » czw paź 06, 2005 6:58 pm

Discotheque pisze: Jak masz instalacje II generacji to ma bardzo duzy wplyw. A taka zapewne masz. Tylko pilnuj gazownika bo sondy lambda sa inne do 91 i po 91 roku.
Do 91 sa tytanowe 0-5V a po cyrkonowe 0-1V
Tytanowe zamienniki na allegro sa po okolo 150zet. Cyrkonowa kosztuje kolo 100zet. BEdzie Ci na bank wciskal ze do Twojego kosztuje 470zet.
Tytanowa potrzebuje dla prawidlowej pracy podgrzewania dlatego przewaznie sa z 3 lub 4 kablami. Cyrkonowe 1 lub 2 kable.
to już coś :)2 bo mi mowił że musze wywalić jakieś 5 stówek na sonde

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » czw paź 06, 2005 7:30 pm

No skurierawyciety.. moze to ten co i u mnie zakladal :evil: ? A jaki masz kontroler?
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » czw paź 06, 2005 8:18 pm

to ja juz :wink: tu nic nie dodam :roll:
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » czw paź 06, 2005 9:03 pm

Siema Ciacho
czyżby kolejny jeepniety w pyrlandii??? super, tryknij na PW to Cię skieruje do gościa co śmietniki gazuje. Wystarczającą zachęta jest fakt, że mój już rok bezproblemowo na gazie pomyka, zagazował już kilka XJ, ( sam miał takiego), więc wie od czego muchy zdychają :lol: Ja Ci powiem, że mój na trasie 17 - w mieście ok 20-22 literków. Chociaż jak s.pierdolił Ci macher to niech robi. Siekierkę w dłoń i jazda, wybij mu te 500 za sondę,XJ-otowców w Poznaniu jest conajmniej 5, więc się klub uzbiera :lol:
Pozdro
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » czw paź 06, 2005 9:08 pm

@jeep_user: a gdzei gazowales?
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » czw paź 06, 2005 9:24 pm

Pewnie tam, gzdzie poprzedni właściciel Twojego śmietnika :lol: :lol: :lol:
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » czw paź 06, 2005 9:42 pm

No widzisz :| U mnie byla masakra pod maska. W sumie to na czym jezdze to chyba nawet nie II gen. i ile dobrze te generacje rozumiem.

Zakladajac, ze Jedrzej nie dlubal sam, to gazownik odpierdolil kawal fuszery. Czeka mnie teraz wymiana kontrolera i pewno silnika krokowego. :)3
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Sparki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn gru 27, 2004 11:39 pm
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: Sparki » czw paź 06, 2005 10:42 pm

Ciacho podaj troche wiecej danych o swoim jeepku, ja dokladnie przerobilem temat elektyki i sondy w instalacji z renixem do 90'. Podstawa to nie ciac przewodu od sondy do pc tylko sie w niego wpiac bo nie bedzie symulowala, pozatym ona nie poracuje 0-5 V tylko 5-0 V
KJ Liberty 2007 3,7 V6

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw paź 06, 2005 11:19 pm

Sparki pisze:Ciacho podaj troche wiecej danych o swoim jeepku, ja dokladnie przerobilem temat elektyki i sondy w instalacji z renixem do 90'. Podstawa to nie ciac przewodu od sondy do pc tylko sie w niego wpiac bo nie bedzie symulowala, pozatym ona nie poracuje 0-5 V tylko 5-0 V
Nie do końca, bo jak zostawisz realny sygnał z sondy a będziesz mieć trochę "rozjechaną" LPG, to Renix będzie się wygłupiał np. na wolnych obrotach na gazie, gdzie brać będzie sygnał z sondy. Ja to załatwiłem prosto metodą radzieckiego inżyniera Nachamova :)21 Dwa przekaźniki, stabilizator 7805, tranzystor NPN (jakiś BD, nie pamiętam) i dwa rezystory 1k 8) Jak znajdę chwilę, to może wysmaruję jaki schemacik - ta kombinacja załatwia zarówno polaryzację sondy +5V dla wejścia kontrolera LPG, jak i dopasowanie wyjścia emulatora lambda do potrzeb Renixa: kluczowane zwieranie linii do masy, poprzedni kontroler Renix załatwił mi malowniczo, unieszkodliwiając wyjście emulatora :)21 . Max godzina roboty z drapaniem się po głowie :)2 :)21

Kod: Zaznacz cały

 +12V
      ________             R 1k
     |        |        ______
-----|   7805 |-------|      |------------o----------->  emulator
     |________|        ------             |
          |                               |
          |                               --
          |                             |   |
         ---                            |   |   Sonda
                                        |   |
                                          --
                                          |
                                          --


Tak, układ robiony "na pałę" (to do purystów - elektroników :)21 ) ale działa 8) Oczywiście należy tam jeszcze uwzględnić przekaźnik przełączający sondę między Renixem a 7805, sterowany centralką LPG. To byłby załatwiony obwód wejściowy. Zupełnie podobnie "krzaczymy" na wyjściu emulatora :)21
I nic mnie nie zmusi do następnego ASCII-art :roll: :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt paź 07, 2005 7:12 am

To racja - archiwum na temat gazu jest bogate :)

Mysle ze pierwsze tankowanie to jeszcze za wczesnie na wyrokowanie i ruchy toporkiem.

Pewnie po miesiacu masz przeglad i regulacje - jak sie uklad "dotrze".

Duzy wplyw na spalanie ma sposob jazdy, no i oczywiscie gdzie - miasto/ trasa/teren.

Moj rekord to bylo 35l (wiekszosc teren) w druga strone - 13,5l - spokojna trasa.

Trzeba tez nauczyc sie ekonomicznego jezdzenia z automatem.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

CIACHO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 5:31 pm
Lokalizacja: poznań

Post autor: CIACHO » pt paź 07, 2005 12:01 pm

:D Dziękuję wszystkim za rady i pomoc, dodaliście mi otuchy i przedłużyliście żywot gazownika :evil: Być może u mnie jest to wina sondy jak pisał Discotheque. Z tego co słyszałem powinna zap... a moja ma jakieś momenty przestoju i jak jade ze stałą prędkością to stoi w miejscu tak samo po przejściu na gaz dopiero po chwili zaczyna a potem znowu staje :cry: ?? a jak w waszych to chodzi ?? ?? Pozdro
xj- rocznik '90 świeżo po gazie

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt paź 07, 2005 12:21 pm

CIACHO pisze::D Dziêkujê wszystkim za rady i pomoc, dodali¶cie mi otuchy i przed³u¿yli¶cie ¿ywot gazownika :evil: Byæ mo¿e u mnie jest to wina sondy jak pisa³ Discotheque. Z tego co s³ysza³em powinna zap... a moja ma jakie¶ momenty przestoju i jak jade ze sta³± prêdko¶ci± to stoi w miejscu tak samo po przej¶ciu na gaz dopiero po chwili zaczyna a potem znowu staje :cry: ?? a jak w waszych to chodzi ?? ?? Pozdro
To moze byc wina sondy (ze starosci i zatrucia) albo wina zle wyregulowanego systemu. Sygnal sondy powinien miec czestotliwosc kilku Hz.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt paź 07, 2005 4:48 pm

Radek666 pisze:
CIACHO pisze::D Dziękuję wszystkim za rady i pomoc, dodaliście mi otuchy i przedłużyliście żywot gazownika :evil: Być może u mnie jest to wina sondy jak pisał Discotheque. Z tego co słyszałem powinna zap... a moja ma jakieś momenty przestoju i jak jade ze stałą prędkością to stoi w miejscu tak samo po przejściu na gaz dopiero po chwili zaczyna a potem znowu staje :cry: ?? a jak w waszych to chodzi ?? ?? Pozdro
To moze byc wina sondy (ze starosci i zatrucia) albo wina zle wyregulowanego systemu. Sygnal sondy powinien miec czestotliwosc kilku Hz.
U mnie ma około 1 Hz . Na benzynie. Zatem tak też ustawiłem emulator.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

CIACHO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 5:31 pm
Lokalizacja: poznań

Post autor: CIACHO » pt paź 14, 2005 6:33 pm

Sparki pisze:Ciacho podaj troche wiecej danych o swoim jeepku, ja dokladnie przerobilem temat elektyki i sondy w instalacji z renixem do 90'. Podstawa to nie ciac przewodu od sondy do pc tylko sie w niego wpiac bo nie bedzie symulowala, pozatym ona nie poracuje 0-5 V tylko 5-0 V
Witaj Sparki no cóż mam go od niedawna więc niewiele o nim wiem rok' 90 4.0l wersja limited tak pisze na progach. ale chyba tak jest bo skóraś w środku i fotele na prąd , automat. na razie szukam mądrego który ustali czy to na 100% sonda do d.... bo jak powiedziałem gazownikowi że wymienie sonde jak da mi gwarancje że będzie potem mniej palił to już nie był taki pewien :evil: . pozdro
xj- rocznik '90 świeżo po gazie

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » pt paź 14, 2005 10:22 pm

Mój pali srednio 20 gazu i 17 paliwka.
Chociaż "komuter" na PB pokazuje 12-15 litrów, ale po przeliczeniu zawsze było więcej, a i to normalne przy wszystkich parametrach auta, skoro beja 740 paliła mi 15 PB, masa podobna , ale napedy i opory bez porównania.
Ostatnio jakiś gość udowadniał na tych stronach że mu gaz się nie opłaca bo mu pali 12 PB, ale na 100% myślał o wskazaniach compa, a nie sprawdził tego organoleptycznie :wink:
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob paź 15, 2005 7:24 am

Ja sprawdzilem dokladnie wskazania komputera w hondzie mojej zony - jadac na trasie.
Pokazywal srednie zuzycie miedzy tankowaniami 5,5 - i po przeliczeniu tego co wlalem - wyszlo 5,5 :)

Az sam bylem zdziwiony, bo myslalem ze nieco optymistycznie zaniza.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Sparki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn gru 27, 2004 11:39 pm
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: Sparki » sob paź 15, 2005 8:15 am

Moj sposob na sprawdzenie sondy: dla ladnych wskazan potrzebny by byl zwykly wskazowkowy woltomierz, nastepnie zapodajesz na czerwony przewod od sondy + i mase do czarnego przekrecasz stacyjke i masz 12 v (zasilanie grzalki) jak brak srawdzic przekazniki przy cewce zaplonowej. Grzalke jeszcze warto sprawdzic ohmomierzem na odlaczonej sadzie powinno byc jakies 7-12 ohm. Nastepnie zapodajesz na szary przewod + i odpalasz jak zejdzie na wolne obr wskazowka powinna sie bujac pomiedzy 0,5 a 5 v. Jak masz takie wskazania to sada jest OK, a jeszcze jedno jak nie ma bujania i podaje 5 v to jest walnieta, ale jak podaje 0 to ma brak komunikacji z renixem. Powodzenia :)2
KJ Liberty 2007 3,7 V6

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » sob paź 15, 2005 11:05 am

No w pepie ten komp to jest taki na oko, w bejce jak pokazał że zostało paliwa na 20 km to auto stawało max po 21 km , a w pepie jak mi pokazuje paliwa na 0 km to zrobiłem jeszcze 10 km do stacji i jeszcze chodził :-?
zibi
WK 4X4 LAREDO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości