Czy są różnice w wersjach EU i USA (ZJ do 98roku)?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
maciejka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 2:03 pm
Lokalizacja: Łask

Czy są różnice w wersjach EU i USA (ZJ do 98roku)?

Post autor: maciejka » śr paź 12, 2005 8:23 am

Witam

Krótkie pytanko jak w temacie - czy można spodziewać się istotnych rozbieżności w mechanice i elektryce pomiędzy Grandami robionymi w Austrii i w USA?

Nie chodzi oczywiście o rysunek na szybach reflektorów, moc świareł i skalę na licznikach, ale jakieś poważniejsze zasadzki.

Pytam, bo swego czasu miałem Camry w wersji Kanadyjskiej i tam wiele podzespołów było niekompatybilnych.

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr paź 12, 2005 9:26 am

Witaj - zasadzki są trochę większe od rysunku na kloszu- przede wszystkim inne żarówki, inne gniazda żarówek - większość można bez problemu obejść jak np szlifując w żarówkach europejskich jeden grzybek blokujący żarówkę w gnieżdzie - gorzej przy wymianie świateł przednich z ameryki na europę - oprócz lamp i samych żarówek musisz wymienić wtyki na wiązce. Stopień trudności zależy od posiadanego doświedczenia i możliwości wykonania tych rzeczy samodzielnie. Przykład - za zamontowanie halogenów podpiętych pod światła drogowe elektryk zażyczyłsobie 150 zł !! - montaż wykonany osobiście - 1,5 kabla jeden bezpiecznik samochodowy i 30 minut pracy całość czyli koszt poniże 10 zł (tylko materiały).
No i nie wiem jak w europie ale w ameryce chyba są trochę inne bezpieczniki.

Co do mechaniki - to wydaje mi się, że kiedyś w materiałach reklamowych informowali klientów, że zawieszenia jeepów na europę są bardziej dostrojone do oczekiwań i przyzwyczajeń klientów - dla mnie zawiecha to i tak tzw i ostatnio modny pakiet startowy więc i tak możesz sobie wstawić to co będziesz chciał np amory bilstein - i po kłopocie.
Co do reszty? - wiesz co wydaje mi się, że i tak większość zj do tego rocznika dostępnych na rynku to import z usa kanady i innych stron świata - a dodatkowo modernizowanych i naprawianych z tego co dostępne- więc totalny miszmasz.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » śr paź 12, 2005 10:29 am

W Europie DO 96 r na pewno występowała TYLKO NP242 z mechanizmem różnicowym, (oraz - dla diesli - command.trac, czyli zdaje się NP231 ).
NP249 z wiskozą weszła dopiero w 96.
Natomiast za oceanem to można się spodziewać wszystkiego, co było dostępne na półce, a w szczególności NP249 również PRZED 1996.
Wygugluj sobie NP242 albo NP249 - tam są kilometrowe dyskusje o tym co wróbelek ma bardziej...... :wink: :)2
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
maciejka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 2:03 pm
Lokalizacja: Łask

Post autor: maciejka » śr paź 12, 2005 11:22 am

Dzięki

Co do przekładek lamp i wtyków - przerabiałem to już w Voyagerze - oprócz kosztów lamp sprawa niegroźna.

Miękki zawias - tego się mogłem spodziewać po kanadyjskiej Camry, która zapierdzielała super tak długo jak nie było zakrętów

A co do skrzyń i tak szukałbym 4.0L z NP242.
Co prawda pytałem już o to w innym temacie, ale czy ktokolwiek widział taką konfigurację w ZJ po moderce w 96 roku???
Bo ta wiskoza jakaś taka mi straszna jest i nie wiem, czy nie rozsądniej (czyt. później taniej) będzie kupić machinę o rok starszą, przed zmianami ale z normalniejszym reduktorem

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » śr paź 12, 2005 11:50 am

A co się tak boisz tej wiskozy :o :)21
Funkcjonalnie ki....owa to ona jest, ale żeby aż straszna ... :wink:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr paź 12, 2005 12:15 pm

maciejka ale ty pytasz o roznice wersji europa w porownaniu do USA? czy o to gdzie byl produkowany?

bo ja mam wersje europa ale robiony w usa ale sa tez z austri i teraz pytanie czy te sie czyms roznia?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
el-viz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 10:14 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: el-viz » śr paź 12, 2005 4:35 pm

a jak mam austriakato dobrze czy lepiej ? :P

tak poza tematem to nie wiem co jest z tym zegarem? dziwny czas pokazuje.inny od rzeczywistego :o
Pipol zmienił właściciela - zostały dwa plaski :(
ale nic, będzie inny:)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » śr paź 12, 2005 5:08 pm

danielpoz pisze:maciejka ale ty pytasz o roznice wersji europa w porownaniu do USA? czy o to gdzie byl produkowany?

bo ja mam wersje europa ale robiony w usa ale sa tez z austri i teraz pytanie czy te sie czyms roznia?
też mam taką a co do reduktora to mam 249 z tego co się dowiedziałem a mój jest z 95 roku...
zresztą tyle juz razy to było a ja nadal nie mogę jakoś spamiętać czym sie te wszystkie reduktory różnią 249 242 231 i kupe innych :roll:

el-viz pisze:a jak mam austriakato dobrze czy lepiej ? :P

tak poza tematem to nie wiem co jest z tym zegarem? dziwny czas pokazuje.inny od rzeczywistego :o
a na jaki zegar patrzysz?? bo jak na ten na podsufitce to on nie jest zegarem... :lol: :lol: :lol:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr paź 12, 2005 5:55 pm

tez mam 249


a co do zegara to kolaga racej pytal o tym forumowym czasie i pewnie ma przestawione w profilu-musi miec +2h
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » śr paź 12, 2005 6:01 pm

249 to jest ten co go można tylko zredukowac i ma permanentnny napęd na 4 koła bez możliwości przełączenia na 2 tak?
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr paź 12, 2005 6:04 pm

dokladnie tak a dobrze by miec ten 242 bo ma part time
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » śr paź 12, 2005 6:32 pm

kazdy jakis niezadowolony! A ja mam part time, a chcialbym miec full time...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » śr paź 12, 2005 6:45 pm

bo najlepiej by było gdyby miec full time 4x4 i part time... i chyba jest taki reduktor... :roll:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
maciejka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 2:03 pm
Lokalizacja: Łask

Post autor: maciejka » śr paź 12, 2005 6:49 pm

Nieee no jasne, że pytam o różnice w autach robionych na rynek europejski i amerykański.
Prawdę mówiąc nawet nie zajarzyłem, że w pierwszych latach produkcji wersje europejskie musiały płynąć z USA.

Co do wiskozy to faktycznie trochę faluję bo:

1
Nigdy z takim wynalazkiem nie nie jeździłem, więc nie wiem jak to się zachowuje na gołoledzi, mokrym bruku lub w gliniastej leśnej koleinie

2
Czy aby jak takie wisko popracuje sobie trochę na zmiennym podłożu to nie ma tendencji do przyspieszonej negatywnej weryfikacji?? Bo jeśli tak, to pewnie boli w kieszeń....

3
Jakoś tak wydaje mi się, że pewniejszy swego jestem jak wiem co pod autem się dzieje: jak napęd tylko na tył, to na tył, stałe 4x4 ze wszystkimi różnicówkami to też super sprawa, do jazdy bez różnicowego międzyosiowego już się przyzwyczaiłem...
Prawdę mówiąc w NP242 brak mi tylko możliwości włączenia reduktora bez blokady, ale cóż to tylko w LR i nowych toykach.

Co do różnic między skrzyniami to jest to chyba tak:

NP242:
Moim zdaniem najfajniejszy - ręczny wybór pomiędzy jazdą tylko z tylnym napędem, 4x4 bez blokad, 4x4 ze zblokowanym międzyosiowym i jazą z reduktorem i blokadą międzyosiówki

NP249:
do 1996 - stały napęd na obie osie, przy uślizgu wisko blokuje mechanizm różnicowy
od 1996 - stały napęd na tył, przy poślizgu dołącza się przód

NP231
Działa coś tak jak klasyczna najczęściej spotykana skrzynia rozdzielcza - można jeżdzić tylko z napędem na tył, 4x4 bez międzyosiowego różnicowego i z reduktorem bez międzyosiowego różnicowego

Awatar użytkownika
maciejka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 2:03 pm
Lokalizacja: Łask

Post autor: maciejka » śr paź 12, 2005 7:19 pm

A i zapomniałem oczywiście w obu przypadkach NP249 można zapiąć reduktor tylko ze zblokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr paź 12, 2005 9:01 pm

Kosa pisze:bo najlepiej by było gdyby miec full time 4x4 i part time... i chyba jest taki reduktor... :roll:
no tylko taki wchodzi w gre bo bez full time to taka sama lipa jak nie wieksza
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr paź 12, 2005 9:03 pm

maciejka pisze:A i zapomniałem oczywiście w obu przypadkach NP249 można zapiąć reduktor tylko ze zblokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym
no jednak nie a szkoda
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » śr paź 12, 2005 9:05 pm

danielpoz pisze:
Kosa pisze:bo najlepiej by było gdyby miec full time 4x4 i part time... i chyba jest taki reduktor... :roll:
no tylko taki wchodzi w gre bo bez full time to taka sama lipa jak nie wieksza
Nie przesadzaj, daje się z tym żyć ;) Walory różnicówki międzyosiowej są niezaprzeczalne, ale jaknie ma (ja nie mam) to nie ma. i nie jest to tragedia na miarę zniknięcia Atlantydy :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr paź 12, 2005 9:19 pm

ja nie mowie ze tragedia ale jezdzic w zimie na 2wd terenowka troche dziwnie-no ale niestety wiele aut tak ma :(
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Marcin978 » czw paź 13, 2005 12:19 am

ja mam pepa z 93 roku i mam reduktor full time 4x4
czyli 249

mam 2 opcje, albo reduktor zalaczony, albo full time

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw paź 13, 2005 9:21 am

maciejka pisze: (...)
NP249:
do 1996 - stały napęd na obie osie, przy uślizgu wisko blokuje mechanizm różnicowy
(...)
:o
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw paź 13, 2005 9:31 am

zu-tec pisze:
maciejka pisze: (...)
NP249:
do 1996 - stały napęd na obie osie, przy uślizgu wisko blokuje mechanizm różnicowy
(...)
:o
dokładnie to 48% przód i 52% tył a co do reszty to nic już wiecej nie wiem :)
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw paź 13, 2005 10:17 am

Kosa pisze:
zu-tec pisze:
maciejka pisze: (...)
NP249:
do 1996 - stały napęd na obie osie, przy uślizgu wisko blokuje mechanizm różnicowy
(...)
:o
dokładnie to 48% przód i 52% tył a co do reszty to nic już wiecej nie wiem :)
Aaaa.... 8) tu to Rosjanie ładnie opisali :)2 :
http://jeep.avtograd.ru/xfer/encycloped ... inside.htm

- czyli 249 była w 2 totalnie odmiennych funkcjonalnie wersjach.....pojeeeeeepane :wink: :D
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
maciejka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 2:03 pm
Lokalizacja: Łask

Post autor: maciejka » czw paź 13, 2005 10:24 am

maciejka napisał:
(...)
NP249:
do 1996 - stały napęd na obie osie, przy uślizgu wisko blokuje mechanizm różnicowy
(...)
No tak wieść gminna niesie....
Generalnie to w większości znanych mi przypadków nowych rozwiązań jest tak, że przy uślizgu jednej osi zabierany jest z niej napęd i przekazywany na drugą, tak, że w skrajnym przypadku całość może trafić na koła nie będące w poślizgu

Ponoć w NP249 do '96 było tak, że przy uślizgu jednej osi nie odbierało z niej napędu a jedynie blokowało mechanizm różnicowy...
Zaznaczam, że wiedza jest teoretyczna a nie z autopsji.

Generalnie jeśli nie ma możliwości zabrania napędu z jednej osi i przekazania go w całości na drugą - coś musi mechanizm różnicowy międzyosiowy blokować, bo w przeciwnym wypadku autem ze stałym napędem na cztery koła bez blokad, lsd itp. nie dałoby się ruszyć np. pod górę już w przypadku kiedy jedno koło wisi, stoi na tafli lodu itp., nawet jeśli pozostałe 3 mają 100% przyczepności

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw paź 13, 2005 10:54 am

wiec jesli przednie kolo bedzie w powietrzu to wlasnie auto nie ruszy i tyle-mowa oczywiscie o 249
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość