Strona 1 z 1

Odpowietrzanie hamulców

: śr paź 19, 2005 4:05 pm
autor: PIECH
Pytam o radę
Jak mądrze i dobrze odpowietrzyć układ hamulcowy.
Robić to przy cylinderkach czy może odpowietrza się przy pompie.
Czy jak ??
Jakaś kolejnośc ? czegoś.

Pozdrawiam.

Re: Odpowietrzanie hamulców

: śr paź 19, 2005 4:16 pm
autor: Radek666
PIECH pisze:Pytam o radê
Jak m±drze i dobrze odpowietrzyæ uk³ad hamulcowy.
Robiæ to przy cylinderkach czy mo¿e odpowietrza siê przy pompie.
Czy jak ??
Jaka¶ kolejno¶c ? czego¶.

Pozdrawiam.
Jak zwykle - przy cylinderkach; jeden za przeproszeniem pedal naciska drugi srubke popuszcza ;-)

: śr paź 19, 2005 4:19 pm
autor: PIECH
Tak robiłem z mizernym skutkiem.
Może za mało razy, idę walczyć :lol:

Pozdr.

: śr paź 19, 2005 4:44 pm
autor: pezet
Ja za cholere nie moglem odpowietrzyc przodu, bo w jednym kole zaworek zjednoczyl sie z zaciskiem..

Z poczatku bylo glupio, bo tylne - tez swiezo wymienione - lapaly wczesniej i sie blokowaly, zanim przod zaczal porzadnie hamowac :)

Ale po kilkuset km sam sie odpowietrzyl :)21

: śr paź 19, 2005 6:03 pm
autor: Adam Lewandowski
PIECH pisze:Tak robiłem z mizernym skutkiem.
Może za mało razy, idę walczyć :lol:

Pozdr.
a chyba twój ma ABS jak ma to odpowietrzaj z zapałonym silnikiem lub tylko zapłonem :lol:

: śr paź 19, 2005 6:35 pm
autor: vandall1
pezet pisze: Ale po kilkuset km sam sie odpowietrzyl :)21
Ciekawe przez jaką dziurę,czyli otwór :)21

: śr paź 19, 2005 6:40 pm
autor: XJeep
odpowietrza sie ZAWSZE od najdalszego kola od POMPY !!

czyli

zaczynamy od prawego tylnego -> potem lewe tylne -> prawe przednie -> lewe przednie !!

przed odpowietrzeniem KONIECZNIE wyreguluj tylne szczeki ...!!

dolewaj swiezego plynu i odpowietrzaj do czasu az czysty plyn nie poleci rurka !!

Proponyje zanabyc kluczyk 3/8 cala do wezykow i odpowietrznika !!

dobrze tez zalozyc przezroczysty wezyk na odpowietrznik i do sloiczka z dziorka w zakretce go !! wszystko wtedy widac !!

---- NO I PILNOWAC POZIOMU PLYNU W ZBIORNICZKU !! ---- :lol:

: śr paź 19, 2005 6:49 pm
autor: Jan Laszuk
Podłanczam sie do tematu bo mam problem -- po kilkakrotnym odpowietrzaniu mam miękki pedał hamulca który ucieka minawet do podłogi nie odpowietrzałem z włączonym silnikiem może tego spróbować??

: śr paź 19, 2005 6:57 pm
autor: vandall1
Jan Laszuk pisze:Podłanczam sie do tematu bo mam problem -- po kilkakrotnym odpowietrzaniu mam miękki pedał hamulca który ucieka minawet do podłogi nie odpowietrzałem z włączonym silnikiem może tego spróbować??
Miękki powiadasz....No to masz problem :)21
Aaaa-miękki pedał?No jeszcze gorzej :)20

A hamulce to musisz dalej odpowietrzać.Moze być z pompą cuś /przepuszcza?/

: śr paź 19, 2005 8:17 pm
autor: pezet
vandall1 pisze:
pezet pisze: Ale po kilkuset km sam sie odpowietrzyl :)21
Ciekawe przez jaką dziurę,czyli otwór :)21
Pewnie jakas tajna :o

Pamietam takie doswiadczenie z fizyki, gdzie powietrze zmkniete w rurce z woda (z drugiej strony rurka otwarta) - znikalo :roll:

A uklad hamulcowy ten model mi przypomina - otwarty od strony zbiornika.

Dyfuzja, panie....

: czw paź 20, 2005 7:57 am
autor: Radek666
pezet pisze: Dyfuzja, panie....
Raczej grawitacja co by bys scislym ;-)

ps. miekki pedal ;-) :)2

: czw paź 20, 2005 4:41 pm
autor: PIECH
No i odpowietrzyłem :)2
Rankiem miałem jeszcze inne podejście- a odpowietrzy się samo.
Lecz gdy w południe unikając rozdupczenia jakiegoś plaskacza który nagle zachamował - wylądowałem w przdrożnym rowie , szybciutko zmieniłem podejście do sprawy.
Normalnie takich mocy nabrałem że nie było takiej śrubki której niedałoby się odkręcić :x ( głównie chodzi o odpowietrzniki - były qresko zapieczone)

Pozdr.

: pt paź 21, 2005 10:39 pm
autor: pezet
:)2

Ja sie z jednym nie mocowalem, bojac sie ukrecic, bo wtedy d.upa na calego...

Ale przy nastepnej robocie hamulcow musze go pokonac, bo pierwsze dni po zmianie hamulcow byly dosc ryzykowne..

: sob paź 22, 2005 12:06 am
autor: vandall1
Jak ukręcę,a coś jeszcze wystaje-to naspawuję nakrętkę i przeważnie puszcza...bo do czerwoności się rozgrzewa.

: sob paź 22, 2005 10:52 pm
autor: PIECH
A pytanko mam na spokojnie teraz.
Czy odpowietrzniki będą pasować od innych aut ( czy są uniwersalne),
czy też szukać zamienników(orginalnych części).
Prawie poobrabiałem je na okrągło.

Pozdr.

: sob paź 22, 2005 11:07 pm
autor: misman
Spodziewam się, że złośliwie wyposażono je w gwint calowy :roll: :)21

: sob paź 22, 2005 11:18 pm
autor: PIECH
W wolniejszej chwili powykręcam i posprawdzam - dam cynk.

Pozdr.

: sob paź 22, 2005 11:48 pm
autor: vandall1
Calowe są qrwy :evil:

: pt lis 11, 2005 6:34 pm
autor: kawalczewskip
Wybaczcie prozaiczne pytanie (byc może) ale w związku z odpowietrzaniem hamulców, nasunę`ly się następujące problemy:
1. u mnie z w bebnach jest wężyk metalkowy z nakrętka 3,8 cala (pasuje kjlucz płaski) oraz odpowietrznik (chyba, wygląda jak kalamitka), na który pasuje klucz nasadowy 1/4 cala. Rozumiem, że odpowietrzać trzeba poprzez odkręcanie odpowietrznika?
3. Czy na ten odpowieteznik nałożyc wężyk i do słoiczka z płynem?
4. Czy ma znaczenie czy uzupełni sie poziom w zbiorniczku głównym przed czy po odpowietrzaniu?
5. Mam układ z ABSem więc odpowietezac na włączonym zapłonie czy mozna bez?
Pomocy bo właśnie podniosłem tyłeczxek mojego syfka do góry.

: pt lis 11, 2005 6:49 pm
autor: Discotheque
Jezuuu jakie Wy macie skomplikowane zycie w tym dziale peepa :)21

: pt lis 11, 2005 7:54 pm
autor: kawalczewskip
Może niejest tak skomplikowane, ale:
1. Odpowietrznik (kalamitkę) w RR ukręciłem :)3 , chyba za mocno ją potraktowałem, hi,hi. mam nadzieję, że to jakaś standardowa jest i znajde ja jutro w jakimś sklepiku. ??
2. Ale hamulce biorą teraz jak trzeba i pedał "miętki" nie jest. :)2
A na razie idę na ..................... :D

: ndz lis 13, 2005 8:35 pm
autor: Adam Młody
Podgrzewanie odpowietrznikow jak nie chca poscc jest jak najbardziej wskazane i zalacałbym podgrzac je jeszcze przed ukręceniem zanim z sześciokąta zrobi kółko :)