zgrzytanie reduktora

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Pawelec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 10:44 pm
Lokalizacja: Warszawa i Szczecin
Kontaktowanie:

zgrzytanie reduktora

Post autor: Pawelec » śr paź 26, 2005 10:15 pm

ZJ '95 - reduktor pewnie NV249

Przy włączaniu 4HI po szaleństwach na 4LO słychać i czuć zgrzyt trybów. 4HI wchodzi, ale boleśnie z tym zgrzytem. Poza tym działa OK.
Przełączam oczywiście przy skrzyni na N i bez ruchu.

Czy to groźne? Coś wyregulować, czy szukać następnego reduktora?
"Skorpion",
ZJ '95 5,2 2" BFG 31"AT,

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: zgrzytanie reduktora

Post autor: Kosa » śr paź 26, 2005 10:24 pm

Pawelec pisze:ZJ '95 - reduktor pewnie NV249

Przy włączaniu 4HI po szaleństwach na 4LO słychać i czuć zgrzyt trybów. 4HI wchodzi, ale boleśnie z tym zgrzytem. Poza tym działa OK.
Przełączam oczywiście przy skrzyni na N i bez ruchu.

Czy to groźne? Coś wyregulować, czy szukać następnego reduktora?

:o :o :o ja pierdziele troche teorii!!!!
jak chcesz przejść z 4LO na 4ALL TIME to:
1.wrzuć skrzynie na luz
2.zgaś silnik
3.,,Zwolnij" reduktor na normalny napęd
4.Przestaw skrzynie na P
5. Zapal samochód
Broń boże nie wrzucaj 4All na zapalonym silniku a słyszałem też żeby nie wrzucać P na zapiętym reduktorze ale nie wiem czy to prawda ( na wszelki wypadek tak robię)

Co do redukowania przełożeń wystarczy się zatrzymać przeżucić na luz zredukować reduktor i wrzucić bieg ( nie trzeba wyłączać silnika!!) i wtedy czasem się zdarzy że zgrzytnie ale przynajmniej u mnie rzadko
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Pawelec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 10:44 pm
Lokalizacja: Warszawa i Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Pawelec » czw paź 27, 2005 5:57 am

Kosa, mój reduktor prosi, abym przekazał Ci wyrazy wdzięczności. Mogłem go rozwalić... :oops:
"Skorpion",
ZJ '95 5,2 2" BFG 31"AT,

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw paź 27, 2005 7:26 am

Z tym wylaczaniem silnika to chyba troche juz przesada?! ;-) No bo niby czemu to ma sluzyc?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw paź 27, 2005 7:33 am

Radek666 pisze:Z tym wylaczaniem silnika to chyba troche juz przesada?! ;-) No bo niby czemu to ma sluzyc?!
zwiększeniu sprzedaży rozruszników
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw paź 27, 2005 9:35 am

:o a po co silnik wylaczac ?? W zyciu nic nie powinno zgrzytac chyba ze przeklada na jakims biegu to tak.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
patriik
Posty: 452
Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:09 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: patriik » czw paź 27, 2005 10:19 am

Zgrzyta, bo może się toczysz przy włączaniu i wyłączaniu reduktora....
:roll:
Szukam, szukam.... może patrolka a może pajero (czytaj: onanistę)
;-)

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw paź 27, 2005 11:29 am

patriik pisze:Zgrzyta, bo może się toczysz przy włączaniu i wyłączaniu reduktora....
:roll:
No albo i tak, jak się jeszcze toczy a on macha wajchą to musi zgrzytnąć :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Pawelec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 10:44 pm
Lokalizacja: Warszawa i Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Pawelec » czw paź 27, 2005 2:26 pm

Nie toczy się chłopy, tylko stoi jak zamurowany. Na biegu też nie jest !!

Samochód zatrzymany, silnik włączony, wrzucenie reduktora z 4L na N - nie zgrzyta, wrzucenie 4 All Time - zgrzyt.

Tak jakby nie był wysprzęglony !! (jeśli jest takie słowo)
"Skorpion",
ZJ '95 5,2 2" BFG 31"AT,

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » czw paź 27, 2005 3:13 pm

Zgrzyta bo moze za wolno wajcha ciagniecie... to ma byc zdecydowany ruch - owszem czasem z lekkim zgrzytem wejdzie, czasem nie wskoczy i trza raz jeszcze - ale bez strachu to nie szklanka wody, ktora trzeba powolutku przesuwac tylko wajcha od reduktora w jeepie... Jak sie bedzie delikatnie centymetr po centymetrze przesuwac to na ogol zgrzytnie albo nie wejdzie Ja zatrzymuje pojazd, wrzucam na N i zdecydowanym ruchem zapinam, albo rozpinam... wylaczanie silnika, wachlowanie skrzynia powodowaloby, zeby mi sie nie chcialo tego robic co trudniejszy odcinek w terenie.... a takto jezdze na 4ALLTIME, jak jakies blocko, pioch czy gora zatrzymuje sie, zapinam, przejezdzam, wypinam i dalej...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » czw paź 27, 2005 3:16 pm

Pawelec pisze: Samochód zatrzymany, silnik włączony, wrzucenie reduktora z 4L na N - nie zgrzyta, wrzucenie 4 All Time - zgrzyt.
A sprobuj zrobic to zdecydowanym ruchem nie zatrzymujac sie na N... tylko od konca do konca...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw paź 27, 2005 3:27 pm

Max pisze:
A sprobuj zrobic to zdecydowanym ruchem nie zatrzymujac sie na N... tylko od konca do konca...
O tym nawet nie wspominałem, bo to przecie norma że zdecydowany ruch (szarpnięcie) :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

płaski
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: płaski » czw paź 27, 2005 7:17 pm

Cosik mącicie.Jedyna funkcja przez N to reduktor przecie nikt nie rozbiera reduktora do zmiany przełorzeń :evil:

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw paź 27, 2005 7:31 pm

płaski pisze:Cosik mącicie.Jedyna funkcja przez N to reduktor przecie nikt nie rozbiera reduktora do zmiany przełorzeń :evil:
:o
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw paź 27, 2005 8:05 pm

ja pierdziele ludzie czytajcie uważniej!!!!!! On pisze o przejściu z 4LO na 4ALL a nie redukowaniu !! !! !!
wtedy się dzwignię pcha a nie ją ciągnie :lol: :evil:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw paź 27, 2005 8:14 pm

Kosa pisze:ja pierdziele ludzie czytajcie uważniej!!!!!! On pisze o przejściu z 4LO na 4ALL a nie redukowaniu !! !! !!
wtedy się dzwignię pcha a nie ją ciągnie :lol: :evil:
Wszystko spoko @KOSA ale skąd on bierze to zgrzytanie ?? no nie ma prawa nic zgrzytać, jak robi to tak jak powinno być.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw paź 27, 2005 8:20 pm

niestety czasem zgrzyta... w moim też od czasu do czasu zgrzyta jak przerzucasz z 4ALL time na 4LO
ale jak chcę wrócić do normalnego trybu jazdy to wyłączam silnik i dopiero przestawiam... tak mi mówiło dwóch mechaników i pare osób jeszcze wiec sie tego trzymam i jest wsio spoko
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » czw paź 27, 2005 10:14 pm

a ja słyszałem, że może zgrzytnąć delikatnie bo tam w przeciwieństwie do skrzyni biegów są proste zęby. warto po zatrzymaniu się odczekać chwilę ze zmianą przełożeń.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw paź 27, 2005 10:45 pm

jak masz 4L robisz na P i zmieniasz na 4H-proste prawda?

reduktor bez bajerow a tyle szumu w tej sprawie hahaha
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt paź 28, 2005 7:58 am

Wiecie co, choć byłem tego pewny co pisałem wyżej, to poszedłem do auta i machałem wajchą i sprawdzałem czy zgrzytnie. Wkładałem , wypinałem reduktor i nie ma zadnego zgrzytu, nawet jeszcze sie tocząc pomalutku wypinam go i nie zgrzyta ( trzeba tylko większej siły użyć ) ale jest cisza.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt paź 28, 2005 9:47 am

Adamek ale ty masz chyba inny reduktor :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt paź 28, 2005 9:53 am

danielpoz pisze:Adamek ale ty masz chyba inny reduktor :wink:
Jedna pozycja więcej FULL TIME
Ale zasada użytkowania i obsługi jest taka sama przecie :wink:
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt paź 28, 2005 10:38 am

chyba part time
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » pt paź 28, 2005 2:09 pm

Kosa, oczywiscie, ze sie pcha jak wypina reduktor...
Adamek - u Ciebie moze byc nieco inaczej, bo inny reduktor

U mnie przy wrzucaniu 4LO czasem zgrzytnie, czasem zle zalapie... dlatego zawsze po zarzuceniu pare metrow jade spokojnie patrzac czy trzyma, jesli tak to but...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość