MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Pawelec
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: ndz paź 23, 2005 10:44 pm
- Lokalizacja: Warszawa i Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pawelec » śr paź 26, 2005 10:15 pm
ZJ '95 - reduktor pewnie NV249
Przy włączaniu 4HI po szaleństwach na 4LO słychać i czuć zgrzyt trybów. 4HI wchodzi, ale boleśnie z tym zgrzytem. Poza tym działa OK.
Przełączam oczywiście przy skrzyni na N i bez ruchu.
Czy to groźne? Coś wyregulować, czy szukać następnego reduktora?
"Skorpion",
ZJ '95 5,2 2" BFG 31"AT,
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » śr paź 26, 2005 10:24 pm
Pawelec pisze:ZJ '95 - reduktor pewnie NV249
Przy włączaniu 4HI po szaleństwach na 4LO słychać i czuć zgrzyt trybów. 4HI wchodzi, ale boleśnie z tym zgrzytem. Poza tym działa OK.
Przełączam oczywiście przy skrzyni na N i bez ruchu.
Czy to groźne? Coś wyregulować, czy szukać następnego reduktora?

ja pierdziele troche teorii!!!!
jak chcesz przejść z 4LO na 4ALL TIME to:
1.wrzuć skrzynie na luz
2.zgaś silnik
3.,,Zwolnij" reduktor na normalny napęd
4.Przestaw skrzynie na P
5. Zapal samochód
Broń boże nie wrzucaj 4All na zapalonym silniku a słyszałem też żeby nie wrzucać P na zapiętym reduktorze ale nie wiem czy to prawda ( na wszelki wypadek tak robię)
Co do redukowania przełożeń wystarczy się zatrzymać przeżucić na luz zredukować reduktor i wrzucić bieg ( nie trzeba wyłączać silnika!!) i wtedy czasem się zdarzy że zgrzytnie ale przynajmniej u mnie rzadko
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Pawelec
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: ndz paź 23, 2005 10:44 pm
- Lokalizacja: Warszawa i Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pawelec » czw paź 27, 2005 5:57 am
Kosa, mój reduktor prosi, abym przekazał Ci wyrazy wdzięczności. Mogłem go rozwalić...

"Skorpion",
ZJ '95 5,2 2" BFG 31"AT,
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw paź 27, 2005 7:26 am
Z tym wylaczaniem silnika to chyba troche juz przesada?!

No bo niby czemu to ma sluzyc?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » czw paź 27, 2005 7:33 am
Radek666 pisze:Z tym wylaczaniem silnika to chyba troche juz przesada?!

No bo niby czemu to ma sluzyc?!
zwiększeniu sprzedaży rozruszników

#noichuj
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw paź 27, 2005 9:35 am

a po co silnik wylaczac

W zyciu nic nie powinno zgrzytac chyba ze przeklada na jakims biegu to tak.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
patriik

- Posty: 452
- Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: patriik » czw paź 27, 2005 10:19 am
Zgrzyta, bo może się toczysz przy włączaniu i wyłączaniu reduktora....

Szukam, szukam.... może patrolka a może pajero (czytaj: onanistę)

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw paź 27, 2005 11:29 am
patriik pisze:Zgrzyta, bo może się toczysz przy włączaniu i wyłączaniu reduktora....

No albo i tak, jak się jeszcze toczy a on macha wajchą to musi zgrzytnąć

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Pawelec
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: ndz paź 23, 2005 10:44 pm
- Lokalizacja: Warszawa i Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pawelec » czw paź 27, 2005 2:26 pm
Nie toczy się chłopy, tylko stoi jak zamurowany. Na biegu też nie jest
Samochód zatrzymany, silnik włączony, wrzucenie reduktora z 4L na N - nie zgrzyta, wrzucenie 4 All Time - zgrzyt.
Tak jakby nie był wysprzęglony

(jeśli jest takie słowo)
"Skorpion",
ZJ '95 5,2 2" BFG 31"AT,
-
Max

- Posty: 575
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Max » czw paź 27, 2005 3:13 pm
Zgrzyta bo moze za wolno wajcha ciagniecie... to ma byc zdecydowany ruch - owszem czasem z lekkim zgrzytem wejdzie, czasem nie wskoczy i trza raz jeszcze - ale bez strachu to nie szklanka wody, ktora trzeba powolutku przesuwac tylko wajcha od reduktora w jeepie... Jak sie bedzie delikatnie centymetr po centymetrze przesuwac to na ogol zgrzytnie albo nie wejdzie Ja zatrzymuje pojazd, wrzucam na N i zdecydowanym ruchem zapinam, albo rozpinam... wylaczanie silnika, wachlowanie skrzynia powodowaloby, zeby mi sie nie chcialo tego robic co trudniejszy odcinek w terenie.... a takto jezdze na 4ALLTIME, jak jakies blocko, pioch czy gora zatrzymuje sie, zapinam, przejezdzam, wypinam i dalej...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
-
Max

- Posty: 575
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Max » czw paź 27, 2005 3:16 pm
Pawelec pisze:
Samochód zatrzymany, silnik włączony, wrzucenie reduktora z 4L na N - nie zgrzyta, wrzucenie 4 All Time - zgrzyt.
A sprobuj zrobic to zdecydowanym ruchem nie zatrzymujac sie na N... tylko od konca do konca...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw paź 27, 2005 3:27 pm
Max pisze:
A sprobuj zrobic to zdecydowanym ruchem nie zatrzymujac sie na N... tylko od konca do konca...
O tym nawet nie wspominałem, bo to przecie norma że zdecydowany ruch (szarpnięcie)

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
płaski
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: płaski » czw paź 27, 2005 7:17 pm
Cosik mącicie.Jedyna funkcja przez N to reduktor przecie nikt nie rozbiera reduktora do zmiany przełorzeń

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw paź 27, 2005 7:31 pm
płaski pisze:Cosik mącicie.Jedyna funkcja przez N to reduktor przecie nikt nie rozbiera reduktora do zmiany przełorzeń


Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw paź 27, 2005 8:05 pm
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw paź 27, 2005 8:14 pm
Wszystko spoko @KOSA ale skąd on bierze to zgrzytanie

no nie ma prawa nic zgrzytać, jak robi to tak jak powinno być.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw paź 27, 2005 8:20 pm
niestety czasem zgrzyta... w moim też od czasu do czasu zgrzyta jak przerzucasz z 4ALL time na 4LO
ale jak chcę wrócić do normalnego trybu jazdy to wyłączam silnik i dopiero przestawiam... tak mi mówiło dwóch mechaników i pare osób jeszcze wiec sie tego trzymam i jest wsio spoko
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » czw paź 27, 2005 10:14 pm
a ja słyszałem, że może zgrzytnąć delikatnie bo tam w przeciwieństwie do skrzyni biegów są proste zęby. warto po zatrzymaniu się odczekać chwilę ze zmianą przełożeń.
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » czw paź 27, 2005 10:45 pm
jak masz 4L robisz na P i zmieniasz na 4H-proste prawda?
reduktor bez bajerow a tyle szumu w tej sprawie hahaha
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt paź 28, 2005 7:58 am
Wiecie co, choć byłem tego pewny co pisałem wyżej, to poszedłem do auta i machałem wajchą i sprawdzałem czy zgrzytnie. Wkładałem , wypinałem reduktor i nie ma zadnego zgrzytu, nawet jeszcze sie tocząc pomalutku wypinam go i nie zgrzyta ( trzeba tylko większej siły użyć ) ale jest cisza.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pt paź 28, 2005 9:47 am
Adamek ale ty masz chyba inny reduktor

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt paź 28, 2005 9:53 am
danielpoz pisze:Adamek ale ty masz chyba inny reduktor

Jedna pozycja więcej FULL TIME
Ale zasada użytkowania i obsługi jest taka sama przecie

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pt paź 28, 2005 10:38 am
chyba part time
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Max

- Posty: 575
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Max » pt paź 28, 2005 2:09 pm
Kosa, oczywiscie, ze sie pcha jak wypina reduktor...
Adamek - u Ciebie moze byc nieco inaczej, bo inny reduktor
U mnie przy wrzucaniu 4LO czasem zgrzytnie, czasem zle zalapie... dlatego zawsze po zarzuceniu pare metrow jade spokojnie patrzac czy trzyma, jesli tak to but...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość