Strona 1 z 1

zgrzytanie reduktora

: śr paź 26, 2005 10:15 pm
autor: Pawelec
ZJ '95 - reduktor pewnie NV249

Przy włączaniu 4HI po szaleństwach na 4LO słychać i czuć zgrzyt trybów. 4HI wchodzi, ale boleśnie z tym zgrzytem. Poza tym działa OK.
Przełączam oczywiście przy skrzyni na N i bez ruchu.

Czy to groźne? Coś wyregulować, czy szukać następnego reduktora?

Re: zgrzytanie reduktora

: śr paź 26, 2005 10:24 pm
autor: Kosa
Pawelec pisze:ZJ '95 - reduktor pewnie NV249

Przy włączaniu 4HI po szaleństwach na 4LO słychać i czuć zgrzyt trybów. 4HI wchodzi, ale boleśnie z tym zgrzytem. Poza tym działa OK.
Przełączam oczywiście przy skrzyni na N i bez ruchu.

Czy to groźne? Coś wyregulować, czy szukać następnego reduktora?

:o :o :o ja pierdziele troche teorii!!!!
jak chcesz przejść z 4LO na 4ALL TIME to:
1.wrzuć skrzynie na luz
2.zgaś silnik
3.,,Zwolnij" reduktor na normalny napęd
4.Przestaw skrzynie na P
5. Zapal samochód
Broń boże nie wrzucaj 4All na zapalonym silniku a słyszałem też żeby nie wrzucać P na zapiętym reduktorze ale nie wiem czy to prawda ( na wszelki wypadek tak robię)

Co do redukowania przełożeń wystarczy się zatrzymać przeżucić na luz zredukować reduktor i wrzucić bieg ( nie trzeba wyłączać silnika!!) i wtedy czasem się zdarzy że zgrzytnie ale przynajmniej u mnie rzadko

: czw paź 27, 2005 5:57 am
autor: Pawelec
Kosa, mój reduktor prosi, abym przekazał Ci wyrazy wdzięczności. Mogłem go rozwalić... :oops:

: czw paź 27, 2005 7:26 am
autor: Radek666
Z tym wylaczaniem silnika to chyba troche juz przesada?! ;-) No bo niby czemu to ma sluzyc?!

: czw paź 27, 2005 7:33 am
autor: czesław&jarząbek
Radek666 pisze:Z tym wylaczaniem silnika to chyba troche juz przesada?! ;-) No bo niby czemu to ma sluzyc?!
zwiększeniu sprzedaży rozruszników
:)21

: czw paź 27, 2005 9:35 am
autor: Adamek
:o a po co silnik wylaczac ?? W zyciu nic nie powinno zgrzytac chyba ze przeklada na jakims biegu to tak.

: czw paź 27, 2005 10:19 am
autor: patriik
Zgrzyta, bo może się toczysz przy włączaniu i wyłączaniu reduktora....
:roll:

: czw paź 27, 2005 11:29 am
autor: Adamek
patriik pisze:Zgrzyta, bo może się toczysz przy włączaniu i wyłączaniu reduktora....
:roll:
No albo i tak, jak się jeszcze toczy a on macha wajchą to musi zgrzytnąć :)21

: czw paź 27, 2005 2:26 pm
autor: Pawelec
Nie toczy się chłopy, tylko stoi jak zamurowany. Na biegu też nie jest !!

Samochód zatrzymany, silnik włączony, wrzucenie reduktora z 4L na N - nie zgrzyta, wrzucenie 4 All Time - zgrzyt.

Tak jakby nie był wysprzęglony !! (jeśli jest takie słowo)

: czw paź 27, 2005 3:13 pm
autor: Max
Zgrzyta bo moze za wolno wajcha ciagniecie... to ma byc zdecydowany ruch - owszem czasem z lekkim zgrzytem wejdzie, czasem nie wskoczy i trza raz jeszcze - ale bez strachu to nie szklanka wody, ktora trzeba powolutku przesuwac tylko wajcha od reduktora w jeepie... Jak sie bedzie delikatnie centymetr po centymetrze przesuwac to na ogol zgrzytnie albo nie wejdzie Ja zatrzymuje pojazd, wrzucam na N i zdecydowanym ruchem zapinam, albo rozpinam... wylaczanie silnika, wachlowanie skrzynia powodowaloby, zeby mi sie nie chcialo tego robic co trudniejszy odcinek w terenie.... a takto jezdze na 4ALLTIME, jak jakies blocko, pioch czy gora zatrzymuje sie, zapinam, przejezdzam, wypinam i dalej...

: czw paź 27, 2005 3:16 pm
autor: Max
Pawelec pisze: Samochód zatrzymany, silnik włączony, wrzucenie reduktora z 4L na N - nie zgrzyta, wrzucenie 4 All Time - zgrzyt.
A sprobuj zrobic to zdecydowanym ruchem nie zatrzymujac sie na N... tylko od konca do konca...

: czw paź 27, 2005 3:27 pm
autor: Adamek
Max pisze:
A sprobuj zrobic to zdecydowanym ruchem nie zatrzymujac sie na N... tylko od konca do konca...
O tym nawet nie wspominałem, bo to przecie norma że zdecydowany ruch (szarpnięcie) :)21

: czw paź 27, 2005 7:17 pm
autor: płaski
Cosik mącicie.Jedyna funkcja przez N to reduktor przecie nikt nie rozbiera reduktora do zmiany przełorzeń :evil:

: czw paź 27, 2005 7:31 pm
autor: Adamek
płaski pisze:Cosik mącicie.Jedyna funkcja przez N to reduktor przecie nikt nie rozbiera reduktora do zmiany przełorzeń :evil:
:o

: czw paź 27, 2005 8:05 pm
autor: Kosa
ja pierdziele ludzie czytajcie uważniej!!!!!! On pisze o przejściu z 4LO na 4ALL a nie redukowaniu !! !! !!
wtedy się dzwignię pcha a nie ją ciągnie :lol: :evil:

: czw paź 27, 2005 8:14 pm
autor: Adamek
Kosa pisze:ja pierdziele ludzie czytajcie uważniej!!!!!! On pisze o przejściu z 4LO na 4ALL a nie redukowaniu !! !! !!
wtedy się dzwignię pcha a nie ją ciągnie :lol: :evil:
Wszystko spoko @KOSA ale skąd on bierze to zgrzytanie ?? no nie ma prawa nic zgrzytać, jak robi to tak jak powinno być.

: czw paź 27, 2005 8:20 pm
autor: Kosa
niestety czasem zgrzyta... w moim też od czasu do czasu zgrzyta jak przerzucasz z 4ALL time na 4LO
ale jak chcę wrócić do normalnego trybu jazdy to wyłączam silnik i dopiero przestawiam... tak mi mówiło dwóch mechaników i pare osób jeszcze wiec sie tego trzymam i jest wsio spoko

: czw paź 27, 2005 10:14 pm
autor: Zachary
a ja słyszałem, że może zgrzytnąć delikatnie bo tam w przeciwieństwie do skrzyni biegów są proste zęby. warto po zatrzymaniu się odczekać chwilę ze zmianą przełożeń.

: czw paź 27, 2005 10:45 pm
autor: danielpoz
jak masz 4L robisz na P i zmieniasz na 4H-proste prawda?

reduktor bez bajerow a tyle szumu w tej sprawie hahaha

: pt paź 28, 2005 7:58 am
autor: Adamek
Wiecie co, choć byłem tego pewny co pisałem wyżej, to poszedłem do auta i machałem wajchą i sprawdzałem czy zgrzytnie. Wkładałem , wypinałem reduktor i nie ma zadnego zgrzytu, nawet jeszcze sie tocząc pomalutku wypinam go i nie zgrzyta ( trzeba tylko większej siły użyć ) ale jest cisza.

: pt paź 28, 2005 9:47 am
autor: danielpoz
Adamek ale ty masz chyba inny reduktor :wink:

: pt paź 28, 2005 9:53 am
autor: Adamek
danielpoz pisze:Adamek ale ty masz chyba inny reduktor :wink:
Jedna pozycja więcej FULL TIME
Ale zasada użytkowania i obsługi jest taka sama przecie :wink:

: pt paź 28, 2005 10:38 am
autor: danielpoz
chyba part time

: pt paź 28, 2005 2:09 pm
autor: Max
Kosa, oczywiscie, ze sie pcha jak wypina reduktor...
Adamek - u Ciebie moze byc nieco inaczej, bo inny reduktor

U mnie przy wrzucaniu 4LO czasem zgrzytnie, czasem zle zalapie... dlatego zawsze po zarzuceniu pare metrow jade spokojnie patrzac czy trzyma, jesli tak to but...