MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Boom
-

- Posty: 118
- Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
- Lokalizacja: Przysucha
Post
autor: Boom » pt paź 28, 2005 4:52 pm
Przyszedł czas aby pomysleć o "lifcie" mojego jeep'ka. Nic wielkiego, bo myślę o 2"
Zmieniłem ostatnio opony na BFG AT 235/75R15 i dokonałem pomiaru, którego wynik juz na oko był widoczny. Po opróżnieniu kufra (na zdjęciu jeszcze ze starymi oponami w środku) zmierzyłem odległość od krawędzi błotnika do wysokości opony.
Oto wyniki:
Przód - 8 cm
Tył - 12 cm
Czy u Was też jest jakaś róznica

Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » pt paź 28, 2005 6:04 pm
tak, jest różnica wysokości między przodem a tyłem, nie wiem jakiej wielkości

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Max

- Posty: 575
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Max » pt paź 28, 2005 9:52 pm
Jak chcesz to bede chyba zamawial z aluminium do przetoczenia podkladki liftujace o 2"... do ZJ wlasnie...
A ile placiles za BFG i gdzie kupowales? Bo tez na dniach bede kupowal te same opony, tylko, ze w 16"...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
-
patriik

- Posty: 452
- Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: patriik » sob paź 29, 2005 8:43 am
Max - a jakie koszta tych podkładek? Może i ja bym się dorzucił ale z wranglikiem?
A jaka jest ich wytrzymałość (aluminiowych)? Czy nie lepsze są z jakiegoś tworzywa? (nic się nie znam.....)

Szukam, szukam.... może patrolka a może pajero (czytaj: onanistę)

-
Pawelec
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: ndz paź 23, 2005 10:44 pm
- Lokalizacja: Warszawa i Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pawelec » sob paź 29, 2005 9:19 am
Ja ostatnio robiłem te podkładki. Kupiłem w sklepie walec aluminiowy, wyszło coś ponad 6kg za 120 zł. Tokarz zrobił resztę według rysunku i wziął 80 zł.
Założyłem sam, ale nie polecam tej zabawy bez ściągaczy do sprężyn i porządnych podnośników. Ja nie miałem i wiązałem sprężyny liną holowniczą

W miarę bezpiecznie, za to upierdliwie...
"Skorpion",
ZJ '95 5,2 2" BFG 31"AT,
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » sob paź 29, 2005 9:19 am
patriik pisze:Max - a jakie koszta tych podkładek? Może i ja bym się dorzucił ale z wranglikiem?
A jaka jest ich wytrzymałość (aluminiowych)? Czy nie lepsze są z jakiegoś tworzywa? (nic się nie znam.....)

Niejaki "ertalon" daje radę

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Boom
-

- Posty: 118
- Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
- Lokalizacja: Przysucha
Post
autor: Boom » sob paź 29, 2005 10:22 am
Max pisze:Jak chcesz to bede chyba zamawial z aluminium do przetoczenia podkladki liftujace o 2"... do ZJ wlasnie...
A ile placiles za BFG i gdzie kupowales? Bo tez na dniach bede kupowal te same opony, tylko, ze w 16"...
Za 235/75R15 płaciłem po 425. Kupowałem w firmie w Radomiu gdzie od razu mi założyli. Ale spoko można kupić w necie po tyle samo z dostawą gratis.
http://www.opony.com/producent1.asp?lin ... KO&f=lista
Ale nie widzę tam w tym rozmiarze BFG na 16". Jeśli już to 235/85R16 i wtedy niestety cena ok. 90 zł na sztuce w górę.
Może jednak znajdziesz gdzieś taniej.
Co do lift'a pogadamy na priv.
Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
-
Max

- Posty: 575
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Max » sob paź 29, 2005 1:59 pm
Sa, sa... niestety drozsze, ale co zrobic...
Mam do wyboru 225/75/R16 i 215/70/R16... i nie wiem ktore wybrac (teraz mam 225/70/R16...
Patriik: Cenowo wychodzi ok 100 PLN za gumowe, ok 200 PLN za aluminium - przy czym te drugi ponoc trwalsze... jest to co prawda bodylift, ale cenowo przyzwoicie i dzieki temu wejda wieksze gumiaki...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
-
stebel

- Posty: 397
- Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
- Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: stebel » sob paź 29, 2005 2:05 pm
2" body liftu to nie najlepszy pomysl..juz lepiej wsadzic podkladki pod sprezyny..oczywiscie mowie o wrangliku
Si vis pacem para bellum.
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » sob paź 29, 2005 2:07 pm
Max pisze: jest to co prawda bodylift, ale cenowo przyzwoicie i dzieki temu wejda wieksze gumiaki...

Bodylift ? W Grandzie ? A jak Wy to chcecie zrobić ?

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
stebel

- Posty: 397
- Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
- Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: stebel » sob paź 29, 2005 2:14 pm
Si vis pacem para bellum.
-
Max

- Posty: 575
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Max » sob paź 29, 2005 2:38 pm
Chodzi o te podkladki pod sprezyny... przecie one podnosza defacto sama bude, a zawiecha zostaje na tej samej wysokosci... toz to nie jest body-lift? Jesli nie to mnie oswieccie - ja laik jeszcze...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » sob paź 29, 2005 2:46 pm
Max pisze:Chodzi o te podkladki pod sprezyny... przecie one podnosza defacto sama bude, a zawiecha zostaje na tej samej wysokosci... toz to nie jest body-lift? Jesli nie to mnie oswieccie - ja laik jeszcze...
Body-lift jest wówczas, gdy podnosisz budę względem ramy. Czyli większe podkładki między karoserią a ramą, etc. W naszych śmietnikach "rama" jest dospawana do nadwozia (lub odwrotnie

) zatem taka operacja nie może zaisnieć

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Max

- Posty: 575
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Max » sob paź 29, 2005 2:52 pm
No to rzeczywiscie w ZJ byloby to niewykonalne

Czlowiek uczy sie caly czas... A nie wiedzac co montowane w aucie bylo i chcac zmierzyc ile cali liftu to mierzy sie wzgledem orginalu od ziemi to zderzakow, czy od ziemi do ramy/podluznic? najnizszego punktu zawiechy?
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » sob paź 29, 2005 2:55 pm
Hm. Raczej od krawędzi błotnika do środka koła

Przynajmniej taka wersja jest mi znana

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Max

- Posty: 575
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Max » sob paź 29, 2005 3:00 pm
No to rzeczywiscie bylaby sluszna miara... ktora i uwzglednia lift zawieszeniowy i gume i inne...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » sob paź 29, 2005 4:30 pm
gume niestety nieee...

XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
stebel

- Posty: 397
- Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
- Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: stebel » sob paź 29, 2005 6:07 pm
misman pisze:Hm. Raczej od krawędzi błotnika do środka koła

Przynajmniej taka wersja jest mi znana

Minus body lift w autach w ktorych jest to mozliwe do zastosowania. Np ja mam od srodka kola do blotnika 24,5 cala minus 1 cal body liftu a wrangler mojego sasiada z oryginalnym zawieszeniem ma 18.5 cala czyli wychodzi na to ze mam 5 cali liftu zawieszenia. No oczywiscie zawiecha jest polroczna wiec jeszcze osiadzie a zawiecha sasiada ma juz pare lat i tez jest napewno nizsza niz byla po wyjezdzie z salonu. Pamietam ze jak robilem pomiary przed i po zalozeniu liftu to wychodzilo mi ze auto na zawieszeniu podnioslo sie o 4,5 cala.
Si vis pacem para bellum.
-
Max

- Posty: 575
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Max » sob paź 29, 2005 8:16 pm
intruz pisze:gume niestety nieee...

Jak to nie? Przeca duza guma, wieksza odleglosc od blotnika do srodka, mniejsza srednica kola, mniejsza odleglosc...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
-
Jaaareeek !
-

- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Jaaareeek ! » sob paź 29, 2005 8:34 pm
Max pisze:intruz pisze:gume niestety nieee...

Jak to nie? Przeca duza guma, wieksza odleglosc od blotnika do srodka, mniejsza srednica kola, mniejsza odleglosc...
to chyba guma musiała by mieć ze 40 cali, wtedy podniesie nadwozie
o nadkole. w innym przypadku wielkość gumy nie wpływa
na odległość środek koła-błotnik
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » ndz paź 30, 2005 7:27 am
[quote="Max"][quote="intruz"]gume niestety nieee...

[/quote]
Jak to nie? Przeca duza guma, wieksza odleglosc od blotnika do srodka, mniejsza srednica kola, mniejsza odleglosc...[/quote]
NIEE!

Przeciez niezaleznie od profilu ( grubosci) opony odleglosc od srodka kola do krawedzi nadkola jest zawsze stala!

XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
michals
-

- Posty: 233
- Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: michals » ndz paź 30, 2005 11:37 am
Czytając wypowiedz stebla az nie moglem sie powstrzymac zeby nie wyskoczyc z miarka do garażu. Wyniki są nastepujące
60 cm (24 cale) odległość od srodka kola do nadkola
-5 cm (2 cale) bodyliftu
=55 cm( 22 cale) odległość od kola do blotnika bez body liftu
Dodam ze pomiar byl wykonywany od srodka kola do samego poczatku blotnika(patrzac od dolu), tej najbardziej na zewnatrez wystajacej czesci)
Jesli to prawda ze standard ma 18,5 cala ta odleglosc to wychodzi na to ze mam 3,5 cala lift zawieszenia.
Stebel mam w takim razie pytanko, a nawet pare
1. Jezdzisz na 35" i nie obcieraja Ci kola o nadkola?
2. Masz stabilizator założony?
3. Jakie masz wahacze? Standardowe? Bo ja jakos ciagne na standardowych i... jezdzi
4. Jakie masz mosty i przelozenia w mostach?
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"
Only at ...
Jeep.Org.PL
-
stebel

- Posty: 397
- Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
- Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
-
Kontaktowanie:
Post
autor: stebel » ndz paź 30, 2005 6:44 pm
1. Jezdzisz na 35" i nie obcieraja Ci kola o nadkola?
Obcieraly ale przedluzylem o cal odbijacze( tak to sie nazywa?) przy pomocy krazkow hokejowych

Tak obcieralo
http://img444.imageshack.us/my.php?image=flex0491ky.jpg
przy takim wykrzyzu
http://img444.imageshack.us/my.php?image=flex0517td.jpg
2. Masz stabilizator założony?
Mam zalozony stabilizator i wyminiony uklad kierowniczy na Currie heavy duty...bo ten fabryczny pogiol by sie na pierwszej przeszkodzie z tymi kolami. Tu masz fotke z porownaniem fabrycznych czesci do tych ktore zalozylem
http://img444.imageshack.us/my.php?imag ... 0442vg.jpg
3. Jakie masz wahacze? Standardowe? Bo ja jakos ciagne na standardowych i... jezdzi
Wachacze mam RE super flex plus tydzien temu wstawilem gorne regulowane RE super flex
http://img444.imageshack.us/img444/2179/czesci7iu.jpg
4. Jakie masz mosty i przelozenia w mostach?
D30/ D44 i przelozenia 3,73 ale juz zbieram kase zeby zalozyc cos kolo 5 ale jeszcze sie nie zdecydowalem jakie dokladnie.
Aha i najlepsze jest to ze w teorii moj lift tez ma 3,5 cala...ale Rubicon Express jest znany z tego ze ich lifty sa zawsze wyzsze od nominalow na opakowaniu...srednia dla liftow takich jak moj po tym jak osiadzie to 4,5 cala

Si vis pacem para bellum.
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » ndz paź 30, 2005 6:57 pm
Stebel- a jaka masz skrzynie biegow? Przy seryjnym przelozeniu i kolach 35'' chyba ciezko jest rozpedzic twojego" potworka"? Kombinowales cos z przelozeniem predkosciomierza w reduktorze, czy jezdzisz z oryginalnym? O ile Ci przeklamuje przy tych kolach?
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
michals
-

- Posty: 233
- Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: michals » ndz paź 30, 2005 10:01 pm
No wlasnie stebel, jak tam jest ze wskazaniami predkosciomierza. Ile przeklamuje?
Jak sadze po przelozeniu to masz chyba automat. Jak sie sprawdza przy ruszaniu spod swiatel? Bo ja przy 31" opony to jak normalnie ruszam to nie ma problemu ale jak jakis burak chce sie ze mna scigac to moj automat wlacza 2 bieg jak on wlacza 3 no i jest troche tepy przy 2 tys obrotow.
Co do tych wahaczy to gdzie je nabyles i ile trzeszcza? Moze powinienem sie zastanowic nad wymiana...
I jeszcze ile trza by kasy wylozyc na wymiane ukladu kierowniczego?
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"
Only at ...
Jeep.Org.PL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość