Strona 1 z 1

FULL TIME a CHEROKEE

: sob lis 12, 2005 9:23 am
autor: piter74
Witam.
Od razu zaznaczę, że nie mam jeszcze Jeep -a, ale zamierzam niebawem zakupić Cherokee z lat 1990 - 1992, i dlatego zadaję to pytanie.
Czy opcja 4x4 Full Time jest w każdym Cherokee, czy występuje tylko w jakiś określonych modelach tego samochodu ?
Czy Cherokee 2.1 TD mają skrzynie z opcją 4x4 Full Time ?

: sob lis 12, 2005 9:25 am
autor: Kasprol
wszystko zalezy jaki masz reduktor bo wystepowały dwa rodzaje :lol: :lol:

: sob lis 12, 2005 10:59 am
autor: Mirek Kal
Diesle - o ile wiem - mają tylko manualne skrzynie i full time w nich nie występuje a szkoda - jest to wspaniała sprawa szczególnie w zimie na śliskim :D

: sob lis 12, 2005 11:22 am
autor: Bart03
Kasprol pisze:wszystko zalezy jaki masz reduktor bo wystepowały dwa rodzaje :lol: :lol:
hmm ja slyszalem ze byly trzy rodzaje... nawet gdzies o tym juz bylo juz na forum :wink: ale glowy sobie nie dam obciac :lol:

: sob lis 12, 2005 12:00 pm
autor: bartman
Bart03 pisze:
Kasprol pisze:wszystko zalezy jaki masz reduktor bo wystepowały dwa rodzaje :lol: :lol:
hmm ja slyszalem ze byly trzy rodzaje... nawet gdzies o tym juz bylo juz na forum :wink: ale glowy sobie nie dam obciac :lol:
no od 84 roku to byly 'niby' NP: 207, 228, 229, 231, 242
u nas wystepuja w zasadzie cyyba tylko dwa ostatnie: 231, 242

: sob lis 12, 2005 12:38 pm
autor: Stalker
zanim kupilem swojego to sie naogladalem roznych parchow i raz spotkalem 2,1 z reduktorem 242 , tylko wydaje mi sie ze ktos to przerabial

z moich informacji wynika ze fabrycznie 2,1 mial tylko 232

: sob lis 12, 2005 1:15 pm
autor: dj_wojtecki
na szczescie zdaje sie, ze wymiana reduktora to nie jest jakis straszny problem???

i jeszczu jedno pytanie.... 232 ma chyba jakies zalety???

: sob lis 12, 2005 1:43 pm
autor: Stalker
podobno bardziej trwaly i lepiej znosi obciazenia , prostszy

: sob lis 12, 2005 1:47 pm
autor: piter74
Dziękuję za udzielone do tej pory odpowiedzi. :D

: sob lis 12, 2005 2:14 pm
autor: bartman
dj_wojtecki pisze:na szczescie zdaje sie, ze wymiana reduktora to nie jest jakis straszny problem???

i jeszczu jedno pytanie.... 232 ma chyba jakies zalety???
ee.. a skad wzieliscie 232? jest 231 lub 242...
231 jest podobno bardziej trwaly, 242 jest napewno bardziej funcjonalny..
na 231 nie pojezdzisz caly rok napedem na 4x4 (mowa o czarnym)

: sob lis 12, 2005 4:27 pm
autor: Stalker
jasne, moja literówka - powinno być 231 i 242 :oops:

: sob lis 12, 2005 4:43 pm
autor: michals
A ktos wie moze czy w tjocie 97 to to jest full time czy raczej nie?

: sob lis 12, 2005 5:06 pm
autor: intruz
z tego co wiem, to wranglery maja tylko part time...

: sob lis 12, 2005 8:30 pm
autor: dj_wojtecki
Stalker pisze:jasne, moja literówka - powinno być 231 i 242 :oops:
hehe... a ja oczywiscie osli ped i te sprawy :oops:

: śr lis 16, 2005 8:43 pm
autor: michals
A tak wogole to moze ktos lopatologicznie wylozyc czemu na part time nie mozna jezdzic caly czas po czarnym? I ile tak wogole mozna? Czy moze dlatego ze nie ma miedzyosiowego mechanizmu roznicowego?

: śr lis 16, 2005 8:47 pm
autor: pezet
michals pisze: Czy moze dlatego ze nie ma miedzyosiowego mechanizmu roznicowego?
Tak.

: śr lis 16, 2005 9:54 pm
autor: waltz
Wrzuć PartTime na parkingu i zacznij zawracać - a potem pomyśl jak będzie napęd pracował jakby tak było cały czas :)

: czw lis 17, 2005 10:54 am
autor: TTom
intruz pisze:z tego co wiem, to wranglery maja tylko part time...
fabrycznie tak, ale zawsze mozna zmienić reduktor, ja zmieniłem na 242 w TJ-cie

: czw lis 17, 2005 10:58 am
autor: SławekXJ
TTom pisze:
intruz pisze:z tego co wiem, to wranglery maja tylko part time...
fabrycznie tak, ale zawsze mozna zmienić reduktor, ja zmieniłem na 242 w TJ-cie
Żeby Ci się tylko nie rozleciał przy Twoim silniku :wink:

: czw lis 17, 2005 12:31 pm
autor: TTom
techmark pisze:
TTom pisze:
intruz pisze:z tego co wiem, to wranglery maja tylko part time...
fabrycznie tak, ale zawsze mozna zmienić reduktor, ja zmieniłem na 242 w TJ-cie
Żeby Ci się tylko nie rozleciał przy Twoim silniku :wink:
coś tam chłopaki w nim pogrzebali żeby go wzmocnić przy okazji, bo i tak nie pasował do obecnej skrzyni chociaż amerykańce zapewniali że będzie bez żadnych przeróbek :-? Tak właściwie to z orginału została już niemalże tylko buda... :lol:

: czw lis 17, 2005 12:33 pm
autor: SławekXJ
:D No to miło

Podobno 242 jest mniej wytrzymały niż 231 ale niby czemu? 242 jest "bogatszy" o mech. różnincowy ale jeśli to jedyna różnica...