Problem z reduktorem 242
Moderator: Mroczny
Problem z reduktorem 242
Mam taki problem, ze na 4LO przy mocnym pechu, czyli jak ni ch.ja nie moge wyjechac/podjechac odlacza sie przod i terkocze z reduktora. Tak sie dzieje tylk ona 4L i chyba (nie mam 100% pewnosci) na 4PT. 4FT po prostu mieli wszystkimi kolami w miejscu.
Myslalem ze moze cieglo sie przesunelo i nie wpinam 4L do konca, ale teraz przestawilem tak, ze nie moge wpiac 2WD, a 4L wchodzi jak maselko. I dupa...dzis to samo....
Jako ze top sie dzieje tylko przy trybach part time, moze ma to cos wspolnego z ta miedzyosiowa blokada??
Myslalem ze moze cieglo sie przesunelo i nie wpinam 4L do konca, ale teraz przestawilem tak, ze nie moge wpiac 2WD, a 4L wchodzi jak maselko. I dupa...dzis to samo....
Jako ze top sie dzieje tylko przy trybach part time, moze ma to cos wspolnego z ta miedzyosiowa blokada??
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie 

- Tindirindi
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
- Lokalizacja: CT, USA
- Kontaktowanie:
Jezeli pod obciazeniem sie tyl kreci a przod nie i terkoli to wygladalo by na lancuch bo lubi sie po czasie wyciagac. Ale wtedy raczej nie powinienes miec problemu z przerzucaniem 2WD/4WD wiec prawdopodobne jest ze gdzies w ukladzie rozrzadu napedu cos pierd..nelo. Cokolwiek sie nie stalo a wyeliminowales proste problemy linki, raczej nie obejdzie sie bez wymontowanie gnoja i oblukaniu bebechow z pierwszej reki.
Bought a Jeep. Got tired of pushing the Land Rover.
Nie mialem probmeu z przestawianiem 4FT ->4PT->2WD, ale za to z 4L -> N to trzeba bylo niezly wektor na wajche polozyc zeby przeszlo.
No i przod sie nie odlacza przy 4FT. Stawiam na ten hydro-swiro-zyro-dynamiczny patent z blokada miedzyosiowa, czyli jakby nei patrzec reduktor ochujal

No i przod sie nie odlacza przy 4FT. Stawiam na ten hydro-swiro-zyro-dynamiczny patent z blokada miedzyosiowa, czyli jakby nei patrzec reduktor ochujal



Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie 

Nie ma hydro-swiro tylko proste przekladnie planetarnesolt pisze:Nie mialem probmeu z przestawianiem 4FT ->4PT->2WD, ale za to z 4L -> N to trzeba bylo niezly wektor na wajche polozyc zeby przeszlo.
No i przod sie nie odlacza przy 4FT. Stawiam na ten hydro-swiro-zyro-dynamiczny patent z blokada miedzyosiowa, czyli jakby nei patrzec reduktor [cenzura]![]()
![]()

Moze tyko np. nakladki teflonowe wodzikow sie wytarly/pospadaly?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

No tu jest - chlopaki rozbieraja w samochodzie;solt pisze:Radek, a mozesz rzucic mnie linka z jakas instrukcja krok po kroku jak to wymontowac, bo u ruskich nie znalazlem?
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/xfer/N ... /index.htm
Moim zdaniem troche bez sensu bo wystarczy odkrecic te kulka srub laczacych ze skrzynia i rozbierac spokojnie na warsztacie...
ps. na zdjeciach jest reduktor starego typu; z dlugim wyjsciem na tylny wal. Od '97 wstawiali juz krotki; ja mialem '96 a juz byl krotki - jak Ci sie poszczescilo to tez bedziesz mial

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Wlasnie zlozylem reduktor do kupy i nie jestem wiele madrzejszy. Chco troche jakby tak.
Pytanie wstepne co to jest ta jakby pokrywa z zebatka w srodku co siedzi na wale?

Bebechy w srodku wygladaja jak nowe
Lancuszek tez piekny i nie wyciagniety.
Pytanie wstepne co to jest ta jakby pokrywa z zebatka w srodku co siedzi na wale?

Bebechy w srodku wygladaja jak nowe

Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie 

teeee...marcinsolt pisze:
Bebechy w srodku wygladaja jak noweLancuszek tez piekny i nie wyciagniety.




sam to rozbierales


niezly desperat z ciebie



nie tykam sie tego czego do konca nie znam...


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Lubei dlubacXJeep pisze:teeee...marcinsolt pisze:
Bebechy w srodku wygladaja jak noweLancuszek tez piekny i nie wyciagniety.
a dobrze zamontowales smoka pompy w reduktorku
to zle feng shui jest
jak zle zalozyles to pozacierasz lozysko głowne tylnego walu bo ono dostaje olejum z pompy wlasnie
![]()

Wlasnie przyszlo mi do glowy, ze moze wyjscie z reduktora na przeni wal mam zrypany.... i przeskakuje
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie 

hehehe to zdjecie od ruskich a nie moje
Mojego rozbebeszylem dokaldnie i porownywalem ze zdjeciami 
Normalnie droga przez mąke..jeszce sie okazalo ze zamiast nasadowki 15 mam dwie 14-ki i najpierw stracilem ze 2 godziny na przerabianie jedenj 14-ki na 15 -ke
Ide spac..jak jutro wyjade z garazu to pojade do Jelonka


Normalnie droga przez mąke..jeszce sie okazalo ze zamiast nasadowki 15 mam dwie 14-ki i najpierw stracilem ze 2 godziny na przerabianie jedenj 14-ki na 15 -ke

Ide spac..jak jutro wyjade z garazu to pojade do Jelonka

Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie 

wyjscie na przedni wal to tylko lancuszeksolt pisze:
Wlasnie przyszlo mi do glowy, ze moze wyjscie z reduktora na przeni wal mam zrypany.... i przeskakuje



jak lancuszek ma dosc to przeskakuje i "ponoć" powoduje czasem ze ciezko zapinac biegi...
u mnie byl wyciagniety z lekka i szumial... ale biegi wchodzily jak ta lala
po wymianie na nowy reduktora nie slychac, biegi wchodza jak wchodzily ale za to zniknelo to szarpanie przy zalanczaniu z N na D lub R...

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
jak sie jebie to sie wie co sie jebie...danielpoz pisze:jaki ty chlopie jestes obczaskany w temacie-prosze proszeXJeep pisze:ten slimak to zgarniacz olejowy...danielpoz pisze:panie dawaj foty tego walka co masz cos nie teges z tymi zabkami/slimakiem


a na powaznie to NP 242 to taki klamot ze tam poza lancuszkiem to nie ma co sie popsuc ...

niezawodna bestia...


ja tam u solta stawiam na regulacje na ciegnach...

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Odpowiedz zbiorcza 
@XJeep: Przelaczanie skrzyni N-D-R szarpie takze na 2WD wiec tu chyba lancuszek nie powoduje tego. W czasie jazdy nie slychan halasu. Halas jest tylko w sytuacja wspomnianej w pierwszym poscie
@daniel: nieeee.. drugi raz nei bede go rozbieral ..w kazdym razie nie dzis... rece mam jak z drewna.
@Radek: chodzilo o to okrogle plaske z 4-ma wypustkami. To faktycznie moze byc ta pompa.
Jedno czego nie sprawdzilem, to wyjscie na wal przedni tam tez jest taki frez jak na tylnym? Moze tu sie haczy.
Nic to... next wikend bede go znowu badal
Jak kto chce to zapraszam do lozy szydercow u mnie w garazu 

@XJeep: Przelaczanie skrzyni N-D-R szarpie takze na 2WD wiec tu chyba lancuszek nie powoduje tego. W czasie jazdy nie slychan halasu. Halas jest tylko w sytuacja wspomnianej w pierwszym poscie
@daniel: nieeee.. drugi raz nei bede go rozbieral ..w kazdym razie nie dzis... rece mam jak z drewna.
@Radek: chodzilo o to okrogle plaske z 4-ma wypustkami. To faktycznie moze byc ta pompa.
Jedno czego nie sprawdzilem, to wyjscie na wal przedni tam tez jest taki frez jak na tylnym? Moze tu sie haczy.
Nic to... next wikend bede go znowu badal


Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie 

To jest pompasolt pisze:Odpowiedz zbiorcza
@Radek: chodzilo o to okrogle plaske z 4-ma wypustkami. To faktycznie moze byc ta pompa.

ps. do przelaczania trybow reduktora sluzy taka przesowna tuleja z rowkami - mozna ja wlozyc odwrotnie wtedy wszystko sie namiesza....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Do tego tez doszedlem..chodzi dosc ciezko, ale zalacza tryby odpowiednio. Mysalem ze se podreguluje ta sruba co dokreca kulke, ale olej mi zaczal spierdzielac , wiec dokrecilem ja do oporu.Radek666 pisze:To jest pompasolt pisze:Odpowiedz zbiorcza
@Radek: chodzilo o to okrogle plaske z 4-ma wypustkami. To faktycznie moze byc ta pompa.
ps. do przelaczania trybow reduktora sluzy taka przesowna tuleja z rowkami - mozna ja wlozyc odwrotnie wtedy wszystko sie namiesza....
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie 

Ja o 2 w nocy napisalem nieprawde ... pisze: ten slimak to zgarniacz olejowy...
Trener co juz nie ma jeepa pisze: Slimak to naped sebatki predkosciomierza. Na zebatce po lewko siedzi pompa olejowa
i tu masz racje kolego...

ale jak juz wspomnialem nie rozbieralem ustrojstwa a wszystko co wiem i na co trza uwazac to dowiedzialem sie po wielu rozmowach od kolega PKI'm ktory juz walczyl z tym ustrojstwem...

Jedna z wazniejszych rad piotra to " NAJPIERW DIAGNOZA POTEM ROBOTA "
i tego sie trzymam...


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
danielpoz pisze:ale ty ze wszystkim lecisz do mechanika to o jakiej robocie piszesz?
taaaa....pedze lece...


fakt... nie tykam sie reduktora i skrzyni


w reduktorku lancuszek a w skrzyni konwenter mialem do wymiany

reszta to moja radosna tworczosc garazowa...


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości