Problem z reduktorem 242

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Problem z reduktorem 242

Post autor: solt » sob lis 12, 2005 4:14 pm

Mam taki problem, ze na 4LO przy mocnym pechu, czyli jak ni ch.ja nie moge wyjechac/podjechac odlacza sie przod i terkocze z reduktora. Tak sie dzieje tylk ona 4L i chyba (nie mam 100% pewnosci) na 4PT. 4FT po prostu mieli wszystkimi kolami w miejscu.

Myslalem ze moze cieglo sie przesunelo i nie wpinam 4L do konca, ale teraz przestawilem tak, ze nie moge wpiac 2WD, a 4L wchodzi jak maselko. I dupa...dzis to samo....

Jako ze top sie dzieje tylko przy trybach part time, moze ma to cos wspolnego z ta miedzyosiowa blokada??
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Tindirindi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
Lokalizacja: CT, USA
Kontaktowanie:

Post autor: Tindirindi » sob lis 12, 2005 8:36 pm

Jezeli pod obciazeniem sie tyl kreci a przod nie i terkoli to wygladalo by na lancuch bo lubi sie po czasie wyciagac. Ale wtedy raczej nie powinienes miec problemu z przerzucaniem 2WD/4WD wiec prawdopodobne jest ze gdzies w ukladzie rozrzadu napedu cos pierd..nelo. Cokolwiek sie nie stalo a wyeliminowales proste problemy linki, raczej nie obejdzie sie bez wymontowanie gnoja i oblukaniu bebechow z pierwszej reki.
Bought a Jeep. Got tired of pushing the Land Rover.

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » sob lis 12, 2005 9:42 pm

Nie mialem probmeu z przestawianiem 4FT ->4PT->2WD, ale za to z 4L -> N to trzeba bylo niezly wektor na wajche polozyc zeby przeszlo.

No i przod sie nie odlacza przy 4FT. Stawiam na ten hydro-swiro-zyro-dynamiczny patent z blokada miedzyosiowa, czyli jakby nei patrzec reduktor ochujal :)16 :)16 :)16
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn lis 14, 2005 10:21 am

solt pisze:Nie mialem probmeu z przestawianiem 4FT ->4PT->2WD, ale za to z 4L -> N to trzeba bylo niezly wektor na wajche polozyc zeby przeszlo.

No i przod sie nie odlacza przy 4FT. Stawiam na ten hydro-swiro-zyro-dynamiczny patent z blokada miedzyosiowa, czyli jakby nei patrzec reduktor [cenzura] :)16 :)16 :)16
Nie ma hydro-swiro tylko proste przekladnie planetarne ;-) Wyciagnij i rozbierz - w jeden dzien powinienes sie uwinac bez problemu.... zalezy tylko co w srodku znajdziesz.
Moze tyko np. nakladki teflonowe wodzikow sie wytarly/pospadaly?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pn lis 14, 2005 11:34 am

Radek, a mozesz rzucic mnie linka z jakas instrukcja krok po kroku jak to wymontowac, bo u ruskich nie znalazlem?
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn lis 14, 2005 11:43 am

solt pisze:Radek, a mozesz rzucic mnie linka z jakas instrukcja krok po kroku jak to wymontowac, bo u ruskich nie znalazlem?
No tu jest - chlopaki rozbieraja w samochodzie;
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/xfer/N ... /index.htm
Moim zdaniem troche bez sensu bo wystarczy odkrecic te kulka srub laczacych ze skrzynia i rozbierac spokojnie na warsztacie...

ps. na zdjeciach jest reduktor starego typu; z dlugim wyjsciem na tylny wal. Od '97 wstawiali juz krotki; ja mialem '96 a juz byl krotki - jak Ci sie poszczescilo to tez bedziesz mial ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » ndz lis 20, 2005 12:58 am

Wlasnie zlozylem reduktor do kupy i nie jestem wiele madrzejszy. Chco troche jakby tak.

Pytanie wstepne co to jest ta jakby pokrywa z zebatka w srodku co siedzi na wale?

Obrazek

Bebechy w srodku wygladaja jak nowe !! Lancuszek tez piekny i nie wyciagniety.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz lis 20, 2005 1:29 am

solt pisze:
Bebechy w srodku wygladaja jak nowe !! Lancuszek tez piekny i nie wyciagniety.
teeee...marcin !! a dobrze zamontowales smoka pompy w reduktorku ?? to zle feng shui jest !! jak zle zalozyles to pozacierasz lozysko głowne tylnego walu bo ono dostaje olejum z pompy wlasnie !!

sam to rozbierales ?? na aucie czy zdemonciles gnoja na stolek ??

niezly desperat z ciebie !! ja sie za to nie zabieralem !! za zdemontowanie calego dziadostwa, rozkrecenie w mak, zalozenie nowego lancucha (ja kupilem osobno) i poskladanie wszystkiego do kupy zaplacilem 300 pln !!

nie tykam sie tego czego do konca nie znam...!! 8)
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » ndz lis 20, 2005 1:36 am

XJeep pisze:
solt pisze:
Bebechy w srodku wygladaja jak nowe !! Lancuszek tez piekny i nie wyciagniety.
teeee...marcin !! a dobrze zamontowales smoka pompy w reduktorku ?? to zle feng shui jest !! jak zle zalozyles to pozacierasz lozysko głowne tylnego walu bo ono dostaje olejum z pompy wlasnie !!
Lubei dlubac :)21 Smok pompy to ten kutasik co idzie od korka spustowego do tego gowna na zdjeciu powyzej? Demontaz i montaz robilem wg fotostory u ruskich wiec chybba niec nie zrypalem.. zreszta nie zostaly mi zadne czesci .

Wlasnie przyszlo mi do glowy, ze moze wyjscie z reduktora na przeni wal mam zrypany.... i przeskakuje
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lis 20, 2005 1:37 am

tejjj ale tam te sruby wygladaja na dziewice nietykane to jak okresliles stan lancuszka? RTG? :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » ndz lis 20, 2005 1:40 am

hehehe to zdjecie od ruskich a nie moje :)20 Mojego rozbebeszylem dokaldnie i porownywalem ze zdjeciami :)

Normalnie droga przez mąke..jeszce sie okazalo ze zamiast nasadowki 15 mam dwie 14-ki i najpierw stracilem ze 2 godziny na przerabianie jedenj 14-ki na 15 -ke :evil:

Ide spac..jak jutro wyjade z garazu to pojade do Jelonka :)
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz lis 20, 2005 1:43 am

solt pisze:
Wlasnie przyszlo mi do glowy, ze moze wyjscie z reduktora na przeni wal mam zrypany.... i przeskakuje
wyjscie na przedni wal to tylko lancuszek !! jak jest OK i nie wyciagniety to to bym wykluczyl...!! jest jeszcze lozysko takie lujsze !!


jak lancuszek ma dosc to przeskakuje i "ponoć" powoduje czasem ze ciezko zapinac biegi...

u mnie byl wyciagniety z lekka i szumial... ale biegi wchodzily jak ta lala

po wymianie na nowy reduktora nie slychac, biegi wchodza jak wchodzily ale za to zniknelo to szarpanie przy zalanczaniu z N na D lub R...!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lis 20, 2005 1:48 am

panie dawaj foty tego walka co masz cos nie teges z tymi zabkami/slimakiem
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz lis 20, 2005 1:49 am

danielpoz pisze:panie dawaj foty tego walka co masz cos nie teges z tymi zabkami/slimakiem
ten slimak to zgarniacz olejowy...!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lis 20, 2005 1:50 am

XJeep pisze:
danielpoz pisze:panie dawaj foty tego walka co masz cos nie teges z tymi zabkami/slimakiem
ten slimak to zgarniacz olejowy...!!
jaki ty chlopie jestes obczaskany w temacie-prosze prosze
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz lis 20, 2005 1:51 am

danielpoz pisze:
XJeep pisze:
danielpoz pisze:panie dawaj foty tego walka co masz cos nie teges z tymi zabkami/slimakiem
ten slimak to zgarniacz olejowy...!!
jaki ty chlopie jestes obczaskany w temacie-prosze prosze
jak sie jebie to sie wie co sie jebie... !! :)21

a na powaznie to NP 242 to taki klamot ze tam poza lancuszkiem to nie ma co sie popsuc ...!!

niezawodna bestia...!! :)2

ja tam u solta stawiam na regulacje na ciegnach...!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » ndz lis 20, 2005 9:36 am

XJeep pisze:
danielpoz pisze:panie dawaj foty tego walka co masz cos nie teges z tymi zabkami/slimakiem
ten slimak to zgarniacz olejowy...!!
Slimak to naped sebatki predkosciomierza. Na zebatce po lewko siedzi pompa olejowa
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » ndz lis 20, 2005 10:04 am

Odpowiedz zbiorcza :)

@XJeep: Przelaczanie skrzyni N-D-R szarpie takze na 2WD wiec tu chyba lancuszek nie powoduje tego. W czasie jazdy nie slychan halasu. Halas jest tylko w sytuacja wspomnianej w pierwszym poscie

@daniel: nieeee.. drugi raz nei bede go rozbieral ..w kazdym razie nie dzis... rece mam jak z drewna.

@Radek: chodzilo o to okrogle plaske z 4-ma wypustkami. To faktycznie moze byc ta pompa.

Jedno czego nie sprawdzilem, to wyjscie na wal przedni tam tez jest taki frez jak na tylnym? Moze tu sie haczy.

Nic to... next wikend bede go znowu badal :) Jak kto chce to zapraszam do lozy szydercow u mnie w garazu :)21
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » ndz lis 20, 2005 10:20 am

solt pisze:Odpowiedz zbiorcza :)
@Radek: chodzilo o to okrogle plaske z 4-ma wypustkami. To faktycznie moze byc ta pompa.
To jest pompa ;-)

ps. do przelaczania trybow reduktora sluzy taka przesowna tuleja z rowkami - mozna ja wlozyc odwrotnie wtedy wszystko sie namiesza....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » ndz lis 20, 2005 10:26 am

Radek666 pisze:
solt pisze:Odpowiedz zbiorcza :)
@Radek: chodzilo o to okrogle plaske z 4-ma wypustkami. To faktycznie moze byc ta pompa.
To jest pompa ;-)

ps. do przelaczania trybow reduktora sluzy taka przesowna tuleja z rowkami - mozna ja wlozyc odwrotnie wtedy wszystko sie namiesza....
Do tego tez doszedlem..chodzi dosc ciezko, ale zalacza tryby odpowiednio. Mysalem ze se podreguluje ta sruba co dokreca kulke, ale olej mi zaczal spierdzielac , wiec dokrecilem ja do oporu.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » ndz lis 20, 2005 10:55 am

Sprawdz jeszcze dokladnie satelity reduktora i dyfra. Calosc jest pospawana do kupy - moze popuszczaly spawy gdzies?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz lis 20, 2005 12:30 pm

Ja o 2 w nocy napisalem nieprawde ... pisze: ten slimak to zgarniacz olejowy...!!
Trener co juz nie ma jeepa pisze: Slimak to naped sebatki predkosciomierza. Na zebatce po lewko siedzi pompa olejowa


i tu masz racje kolego...!! wlasnie oblukalem u ruskich ...
ale jak juz wspomnialem nie rozbieralem ustrojstwa a wszystko co wiem i na co trza uwazac to dowiedzialem sie po wielu rozmowach od kolega PKI'm ktory juz walczyl z tym ustrojstwem... :)2

Jedna z wazniejszych rad piotra to " NAJPIERW DIAGNOZA POTEM ROBOTA "

i tego sie trzymam... !! :)2
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lis 20, 2005 1:36 pm

ale ty ze wszystkim lecisz do mechanika to o jakiej robocie piszesz? :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz lis 20, 2005 2:21 pm

danielpoz pisze:ale ty ze wszystkim lecisz do mechanika to o jakiej robocie piszesz? :wink:

taaaa....pedze lece...!! :)21

fakt... nie tykam sie reduktora i skrzyni !! :roll:

w reduktorku lancuszek a w skrzyni konwenter mialem do wymiany !!

reszta to moja radosna tworczosc garazowa...!!
:lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » ndz lis 20, 2005 3:04 pm

solt pisze:
Pytanie wstepne co to jest ta jakby pokrywa z zebatka w srodku co siedzi na wale?
.
pompa oleju
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości