hak

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

hak

Post autor: qubus » sob lis 19, 2005 11:17 pm

patrze sobie na ceny hakow do jeepka i pytam czemu to takie drogie? 500 - 600 pln? uzywek nie ma, same nowki ale ceny koszmar. Trzeba pospawac samemu.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » sob lis 19, 2005 11:19 pm

hak do przyczepy ?

pospawać to jedno, tabliczka znamionowa to drugie, a pewność że 2 tony na haku sie potem nie oderwie to trzecie...

przedwczoraj montowałem do Toy LC - 650zł + 100 robocizna, dwie godziny samego przykręcania do firmowych dziur i podłączania do instalacji
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: qubus » sob lis 19, 2005 11:26 pm

mo fakt. o tym nie pomyslalem, ze to ma atest, ktory pewnie jest najwieksza czescia ceny.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob lis 19, 2005 11:40 pm

i twoim i innych bezpieczenstwem
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » ndz lis 20, 2005 12:07 am

Widziałem na Mazurach jak gość ciągnął jacht dwutonowy. Na zakręcie urwał się hak i jacht zaparkował w stodole. Akurat byłem tam w momencie kiedy policja stwierdziła, że hak był bez atestu i wpisu do dowodu. Nikt chyba nie chciał by być w skórze tego delikwenta. :)18
Mirek

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » ndz lis 20, 2005 10:04 am

Do osobówek to są haki po 250zł(nowe), ale osobówką nie uciągniesz 2T. Ja za swój dałem 550zł, ale mam na tabliczce wbite 3.5T. Za solidność trzeba zapłacić.
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lis 20, 2005 11:45 am

ale tyle masz tylko na tabliczce!

a na kulce powinnes miec wybite 250kg jesli masz mniej to napewno nie jest 3.5T
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: qubus » ndz lis 20, 2005 11:54 am

OK, bylem na gieldzie,zabralem wizytowki. Sa haki dedykowane do mojej bryczki , rozstaw srub itp, za 370 pln. Oczywiscie zapytalem, za Wasza porada o atest no i jest tabliczka i jakies pisemko. Pelny legal.
Ale moje drugie pytanie do Was brzmi czy ja moge sobie ten hak sam przykrecic. tzn. uwalic sie pod samochod, wpakowac 6 srub i gotowe czy wymaga to spawania i innej kombinatoryki?
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lis 20, 2005 12:01 pm

jesli jest dedykowany to powinien banglac bez problemow no moze jakies wiercenie ale ja ostatnio zakladalem w plaskim to wywalalo sie belke tylna i w to miejsce caly zestaw z hakiem
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lis 20, 2005 5:41 pm

qubus pisze:Ale moje drugie pytanie do Was brzmi czy ja moge sobie ten hak sam przykrecic. tzn. uwalic sie pod samochod, wpakowac 6 srub i gotowe czy wymaga to spawania i innej kombinatoryki?
Możesz sam.Haki "dedykowane"nigdy nie wymagają prac spawalniczych.Czasem trzeba wiercić,ale najczesciej w miejscach fabrycznie przewidzianych.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz lis 20, 2005 7:09 pm

qubus pisze:OK, bylem na gieldzie,zabralem wizytowki. Sa haki dedykowane do mojej bryczki , rozstaw srub itp, za 370 pln. Oczywiscie zapytalem, za Wasza porada o atest no i jest tabliczka i jakies pisemko. Pelny legal.
Ale moje drugie pytanie do Was brzmi czy ja moge sobie ten hak sam przykrecic. tzn. uwalic sie pod samochod, wpakowac 6 srub i gotowe czy wymaga to spawania i innej kombinatoryki?
tak jak pisali, w manualu od haka jest opisane co do czego przykręcić i gdzie walnąć dziurke :) elektryke - podłączasz na krótko do kabli przy lampach - tak robi większość instalatorów.

potem na stacje diagnostyczną, tam 35zł na sprawdzenie elektryki, bo niby powinni sprawdzić wszystko ale im sie nie chce i gotowe
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz lis 20, 2005 7:12 pm

danielpoz pisze:ale tyle masz tylko na tabliczce!

a na kulce powinnes miec wybite 250kg jesli masz mniej to napewno nie jest 3.5T
hmm... 250 kg nacisk na kule ?:>

chyba troche przesadziłeś

120-150kg to owszem widziałem, ale 250 to jeszcze nie

mam hak w LC100 - 120kg na kuli, 3.5 tony legalizacja (firma HakPol) drugi hak do tego samego LC - westfalia - 150kg na kule, 3.5 tony również

homologacja auta - 3.5 tony masa przyczepki

przy okazji diagnosta powiedział mi ciekawą rzecz w przepisach - na stacji wynalezionych - jest napisane że auto terenowe może holować 150% swojego DMC, czyli teoretycznie DMC LC100 to 3260 wiec mógłby holować ok. 4.7 tony, ale nie wiecej niż homologacja auta.

a osobówki standardowo 0.7 masy wlasnej czy dmc, nie pamietam dokladnie
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
and
 
 
Posty: 1381
Rejestracja: pn paź 10, 2005 7:10 pm
Lokalizacja: www.jeepomaniac.org
Kontaktowanie:

Post autor: and » ndz lis 20, 2005 7:47 pm

jedno jest pewnie , kupuj hak atestowany . ja raz dostalem z kinetyka jak sie hak powyginal na ktorym byla lina zaczepiona.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz lis 20, 2005 7:50 pm

and pisze:jedno jest pewnie , kupuj hak atestowany . ja raz dostalem z kinetyka jak sie hak powyginal na ktorym byla lina zaczepiona.
on mógł mieć atest...

i i tak sie powygina

weź poprawkę - ze co innego statycznie ciągnąć nawet 3.5 tony (sam to pociągniesz jak sie dobrze zaprzesz) a co innego dynamicznie kinetykiem, tam obciązenie jest liczone w tonach...

hak nie należy do dobrych miejsc czepiania kinetyka, zdecydowanie nie.

u siebie jeden wyrwałem
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
and
 
 
Posty: 1381
Rejestracja: pn paź 10, 2005 7:10 pm
Lokalizacja: www.jeepomaniac.org
Kontaktowanie:

Post autor: and » ndz lis 20, 2005 10:02 pm

nie wiem czy mial atest . za szybko lecial. he he.
ale dobrze mowisz :)2

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lis 20, 2005 10:09 pm

Krecik pisze:
danielpoz pisze:ale tyle masz tylko na tabliczce!

a na kulce powinnes miec wybite 250kg jesli masz mniej to napewno nie jest 3.5T
hmm... 250 kg nacisk na kule ?:>

chyba troche przesadziłeś

120-150kg to owszem widziałem, ale 250 to jeszcze nie

mam hak w LC100 - 120kg na kuli, 3.5 tony legalizacja (firma HakPol) drugi hak do tego samego LC - westfalia - 150kg na kule, 3.5 tony również

homologacja auta - 3.5 tony masa przyczepki

przy okazji diagnosta powiedział mi ciekawą rzecz w przepisach - na stacji wynalezionych - jest napisane że auto terenowe może holować 150% swojego DMC, czyli teoretycznie DMC LC100 to 3260 wiec mógłby holować ok. 4.7 tony, ale nie wiecej niż homologacja auta.

a osobówki standardowo 0.7 masy wlasnej czy dmc, nie pamietam dokladnie
pomylka oczywista :oops: 120kg dla 3.5t

pytanie tylko co to jest auto terenowe-kto wyda werdykt czy panda 4x4 nie jest a np jeep ktory tez nie ma ramy jest terenowka :wink:

no i czy na kuli mozna ciagnac powyzej 3.5t?????? bo powiem szczerze ze nie slyszalem o takich hakach


osobowki to od DMC


EDIT juz wiem tu chodzilo o 250Nm lub kg/m (prawie to samo)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lis 20, 2005 11:36 pm

danielpoz pisze:
no i czy na kuli mozna ciagnac powyzej 3.5t?????? bo powiem szczerze ze nie slyszalem o takich hakach
Na haku fi 50 mozna targać do 3,5 tony;powyzej stosuje sie kule fi 60-u nas praktycznie nie spotykane.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lis 21, 2005 8:59 am

danielpoz pisze:

EDIT juz wiem tu chodzilo o 250Nm lub kg/m (prawie to samo)
Hmm... na moim haku jest 16.6kN i tak samo było na westfalii...
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn lis 21, 2005 9:06 am

danielpoz pisze:
pytanie tylko co to jest auto terenowe-kto wyda werdykt czy panda 4x4 nie jest a np jeep ktory tez nie ma ramy jest terenowka :wink:

no i czy na kuli mozna ciagnac powyzej 3.5t?????? bo powiem szczerze ze nie slyszalem o takich hakach


osobowki to od DMC


EDIT juz wiem tu chodzilo o 250Nm lub kg/m (prawie to samo)
W przpisie stoi ze autem terenowym nazywa sie auto z napedem stalym na 4 lub wiecej kol lub z mozliwoscia dolaczenia takowego. Niesety nie mam pod reka linka do przepisu...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lis 21, 2005 9:08 am

nooo...

to panda 4x4, audi quattro, i kilka innych to też terenuuufki ;D
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn lis 21, 2005 9:12 am

Krecik pisze:
danielpoz pisze:

EDIT juz wiem tu chodzilo o 250Nm lub kg/m (prawie to samo)
Hmm... na moim haku jest 16.6kN i tak samo było na westfalii...
to juz zwariowalem :evil: auto mam w terenie i nie moge sprawdzic ale co mi swita z tym 250...?????
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn lis 21, 2005 9:14 am

Radek666 pisze:
danielpoz pisze:
pytanie tylko co to jest auto terenowe-kto wyda werdykt czy panda 4x4 nie jest a np jeep ktory tez nie ma ramy jest terenowka :wink:

no i czy na kuli mozna ciagnac powyzej 3.5t?????? bo powiem szczerze ze nie slyszalem o takich hakach


osobowki to od DMC


EDIT juz wiem tu chodzilo o 250Nm lub kg/m (prawie to samo)
W przpisie stoi ze autem terenowym nazywa sie auto z napedem stalym na 4 lub wiecej kol lub z mozliwoscia dolaczenia takowego. Niesety nie mam pod reka linka do przepisu...
to np.ford explorer,expedition czy szewi blazer czy jakies dodge paru tonowy nie jest terenowka no o jeepach nie wspomne bo tez sa takie 2wd
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lis 21, 2005 9:14 am

danielpoz pisze:
Krecik pisze:
danielpoz pisze:

EDIT juz wiem tu chodzilo o 250Nm lub kg/m (prawie to samo)
Hmm... na moim haku jest 16.6kN i tak samo było na westfalii...
to juz zwariowalem :evil: auto mam w terenie i nie moge sprawdzic ale co mi swita z tym 250...?????
na tych hakach które oglądałem, na tabliczkach była jedynie informacja o nacisku (120/150kg) i uciągu - 16.6kN
reszta to małoznaczące dane nt. modelu, producenta i to wszystko
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn lis 21, 2005 9:26 am

danielpoz pisze:
Radek666 pisze:
danielpoz pisze:
pytanie tylko co to jest auto terenowe-kto wyda werdykt czy panda 4x4 nie jest a np jeep ktory tez nie ma ramy jest terenowka :wink:

no i czy na kuli mozna ciagnac powyzej 3.5t?????? bo powiem szczerze ze nie slyszalem o takich hakach


osobowki to od DMC


EDIT juz wiem tu chodzilo o 250Nm lub kg/m (prawie to samo)
W przpisie stoi ze autem terenowym nazywa sie auto z napedem stalym na 4 lub wiecej kol lub z mozliwoscia dolaczenia takowego. Niesety nie mam pod reka linka do przepisu...
to np.ford explorer,expedition czy szewi blazer czy jakies dodge paru tonowy nie jest terenowka no o jeepach nie wspomne bo tez sa takie 2wd

Przepis jest przepis. Tylko sprobuj sie kiedys na niego powolac przy policjancie jak bedziesz ciagnal 150% masy wlasnej ;-)

ps. nie wiem czy dobrze pamietam ale ustawodawcy chodzilo o to ze mozliwe jest przeniesienie 100% momentu napedowego na ddatkowa os - wtedy grandy ze sprzeglem wiskotycznym tez by nie byl autem terenowym ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lis 21, 2005 9:39 am

Radek666 pisze:
Przepis jest przepis. Tylko sprobuj sie kiedys na niego powolac przy policjancie jak bedziesz ciagnal 150% masy wlasnej ;-)

ps. nie wiem czy dobrze pamietam ale ustawodawcy chodzilo o to ze mozliwe jest przeniesienie 100% momentu napedowego na ddatkowa os - wtedy grandy ze sprzeglem wiskotycznym tez by nie byl autem terenowym ;-)
Hmm...
Jeśli pisząc ten przepis faktycznie mieli na mysli możliwość przeniesienia napędu - czyli po prostu uciągnięcia i rozpędzenia - to jedno jest pewne... to są debile

Przecież 3.5 tonową przyczepkę ruszy się nawet maluchem.... pod warunkiem ze maluch sie nie rozpadnie (kiedys robiłem testy, 2 tony ciągnął ;)

Natomiast auto terenowe - jako samo z siebie ciut cięzsze - ma zdecydowanie większą szansę na zatrzymanie tego zestawu z przyczepką 3.5 tony niż rzeczony maluch :D
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość