opony na zime trzeba???
Moderator: Mroczny
opony na zime trzeba???
Witam
od niedawna używam Jeepa Cherokee i to będzie moja pierwsza w nim zima. Nie wiem nic kompletnie o oponach - słyszałem że istnieją całosezonowe ale nie wiem. Jadę jutro w góry a jest trochę dużo śniegu i nie jestem pewny czy będzie to całkiem bezpieczne. czy w takich warunkach należy może włączyć 4x4 ?
Mam opony:radial Long Trial T/A
p 225/70 R15 100S M+S tubeless
Pojęcia nie mam o tych oznaczeniach przepisałem chyba wszystko
Pomóżcie !!!!
od niedawna używam Jeepa Cherokee i to będzie moja pierwsza w nim zima. Nie wiem nic kompletnie o oponach - słyszałem że istnieją całosezonowe ale nie wiem. Jadę jutro w góry a jest trochę dużo śniegu i nie jestem pewny czy będzie to całkiem bezpieczne. czy w takich warunkach należy może włączyć 4x4 ?
Mam opony:radial Long Trial T/A
p 225/70 R15 100S M+S tubeless
Pojęcia nie mam o tych oznaczeniach przepisałem chyba wszystko
Pomóżcie !!!!
Zimówki są fajne ale jak chcesz trochę w terenie poupalać to już niezbyt
Moim zdaniem najepsze są opony typu AT z oznaczeniem M+S a więc całoroczne. Dobrze robią w terenie i na ulicy.
Polecam Goodyear Wrangler ATR
A napęd 4x4 możesz używać:
- zawsze jeśli to 4x4 full time (reduktor NV (NP)242)
- na śliskim (śnieg, lód, piach
itd.) na 4x4 PART TIME lub 4H jeśli masz reduktor 231


Moim zdaniem najepsze są opony typu AT z oznaczeniem M+S a więc całoroczne. Dobrze robią w terenie i na ulicy.

Polecam Goodyear Wrangler ATR
A napęd 4x4 możesz używać:
- zawsze jeśli to 4x4 full time (reduktor NV (NP)242)
- na śliskim (śnieg, lód, piach


Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
- Nex...
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: ndz lis 06, 2005 4:33 pm
- Lokalizacja: Poznań-Jelenia Góra
No ja jeżdże pierwszy sezon na rasowych zimówkach(na 3 w Grandzie) i miałem okazję je przetestować wczoraj na zajeżdżonym śniegu, na świeżym na asfalcie, na błocie pośniegowym i w terenie na 40 cm świeżego puchu. Całosezonówka którą używałem wcześniej to teraz wydaje mi się jakimś nieporozumieniem. Jeżeli aspekt finansowy nie gra decydującej roli to wal w zimówki jak w dym... 

Jeep Grand Cherokee Limited ZJ V8; 4,5' RE, BFG MT 31'
Nie wiem jak zimówki robią w terenie ale wydaje mi się że niezbytNex... pisze:No ja jeżdże pierwszy sezon na rasowych zimówkach(na 3 w Grandzie) i miałem okazję je przetestować wczoraj na zajeżdżonym śniegu, na świeżym na asfalcie, na błocie pośniegowym i w terenie na 40 cm świeżego puchu. Całosezonówka którą używałem wcześniej to teraz wydaje mi się jakimś nieporozumieniem. Jeżeli aspekt finansowy nie gra decydującej roli to wal w zimówki jak w dym...

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
Max pisze:Ja od wczoraj jezdze na ATekach i w glebokim sniegu robia bardzo dobrze - testowane. Podejrzewam, ze zimowka mialaby przewage w hamowaniu na sliskim asfalcie, ale w sniegu, blocie, wodzie to juz nie wiem.


Przecież mamy Jeepy do upalania w terenie a nie lansowania się pod dyskotekami

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
Rzeźbą tak ale wysokością to już nie.Radek666 pisze:A ja z upartoscia maniaka bede powtarzal ze oznaczenie M+S nie ma nic wspolnego z calorocznoscia opony a tylko z rzezba/wysokoscia bierznika. Mialem osobiscie opony letnie z bierznikiem M+S
M+S to nic innego jak Mud + Snow - błoto i śnieg. A to raczej przemawia za całorocznością.
Inna sprawa, że porównanie jakiejkolwiek opony letniej w warunkach letnich czy zimowej w warunkach zimowych z całoroczną zawsze wypadnie na niekorzyść tych ostatnich.
To jednak tylko kompromis.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
do jazdy zimą po drogach niekoniecznie czarnych najlepsza jest zimówka a wszytsko inne to kompromisy - jest już nasty wątek na ten temat
ja w patrolu nie zmieniam bo jedyne trasy jakie robię to dojazd/powrót do/z lasu ale mam auto na codzień na zimówkach i nie wyobrażam sobie jazdy na letnich czy tzw uniwersalnych
chociaż poprzedniej zimy śmigałem więcej na mt po drogach i nie było źle
ja w patrolu nie zmieniam bo jedyne trasy jakie robię to dojazd/powrót do/z lasu ale mam auto na codzień na zimówkach i nie wyobrażam sobie jazdy na letnich czy tzw uniwersalnych
chociaż poprzedniej zimy śmigałem więcej na mt po drogach i nie było źle
Drogi Nex...Nex... pisze:drogi techmarku:
pisałem o terenie z 40 centymetrową warstwą śniegu, i nie chodzi mi przeprawowy hard core...
Ja się bardzo cieszę że opony Ci robią


Ja w tej chwili mam 225/75 R15




Muszę kupić nowe - najchętniej 30" - ale tylko AT - bo tak chcę a i głupio peep wygląda z liftem 2" i małymi oponkami

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
Rzezba i wysokoscia nowego bierznika (czy tez jego glebokoscia). Moze byc i opona wielosezonowa i letnia i zimowa z takowym bierznikiem typu M+S. Ale samo to oznaczenie nic nie mowi o mieszance gomowej z jakiej jest wykonany bierznik.SiMarco pisze: Rze¼b± tak ale wysoko¶ci± to ju¿ nie.
M+S to nic innego jak Mud + Snow - b³oto i ¶nieg. A to raczej przemawia za ca³oroczno¶ci±.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Dokladnie, mysle, ze mowiac opona caloroczna mowimy domyslnie o oponie AT, bo wiadomo, ze szosowka caloroczna nawet w sniegu nie powalczy z zimowka... a AT jest chyba takim kompromisem szosa/teren - zima/lato...techmark pisze:Przyjmuję że romawiamy o oponach do aut terenowych używanych do jazdy w terenie i na szosachMax pisze:Rozroznijmy nieco w dyskusji sprawe opony caloroczne na szose i opony caloroczne AT...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
Jakoś nie jestem przekonany, że może być letnia opona z oznaczeniem błotno śniegowym. Jak letnia to nie śniegowa.Radek666 pisze:Moze byc i opona wielosezonowa i letnia i zimowa z takowym bierznikiem typu M+S. Ale samo to oznaczenie nic nie mowi o mieszance gomowej z jakiej jest wykonany bierznik.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
Mialem takowa w rekach - znaczy sie na felgach. Rewelacyjna opona letnia Pirelli Scorpion Zeroz z bierznikiem M+S. To nie kwestia wiary tylko wiedzy i doswiadczeniaSiMarco pisze:Jako¶ nie jestem przekonany, ¿e mo¿e byæ letnia opona z oznaczeniem b³otno ¶niegowym. Jak letnia to nie ¶niegowa.Radek666 pisze:Moze byc i opona wielosezonowa i letnia i zimowa z takowym bierznikiem typu M+S. Ale samo to oznaczenie nic nie mowi o mieszance gomowej z jakiej jest wykonany bierznik.

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

- Pucha
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:17 pm
- Lokalizacja: Luboń k. Poznania
Re: opony na zime trzeba???
Producent podaje, ze te opony sa caloroczne, wiec nadaja sie podobno na zime. Sam mam takie (tyle, ze 225/75) i raczej ich zmieniac nie bede... No chyba, ze sie okaze, ze ujechac nie idzie, ale poki co sie na to nie zapowiadaszary1313 pisze:Witam
od niedawna używam Jeepa Cherokee i to będzie moja pierwsza w nim zima. Nie wiem nic kompletnie o oponach - słyszałem że istnieją całosezonowe ale nie wiem. Jadę jutro w góry a jest trochę dużo śniegu i nie jestem pewny czy będzie to całkiem bezpieczne. czy w takich warunkach należy może włączyć 4x4 ?
Mam opony:radial Long Trial T/A
p 225/70 R15 100S M+S tubeless
Pojęcia nie mam o tych oznaczeniach przepisałem chyba wszystko
Pomóżcie!!
XJ '90 4.0 non HO Ltd - sprzedany... 
Be a man - fix the glitch, just remember life's a BITCH

Be a man - fix the glitch, just remember life's a BITCH
Tez mnie to dziwi, ale np. BFG AT - wg. producenta letnia, a M+S.SiMarco pisze:Jakoś nie jestem przekonany, że może być letnia opona z oznaczeniem błotno śniegowym. Jak letnia to nie śniegowa.
Przy okazji polecam - ja jezdze na nich caly rok 90% asfalt 10% bloto i jestem zadowolony.
Chociaz, mimo zapewnien producenta i ogolnej opinii ze jest bardzo mocna, rozwalilem bok juz 2 razy, raz na wylot przez kord. Teraz jezdze na zlepionej i sprawdzam przy kazdym wsiadaniu do samochodu czy nie ma babla. Ale mozliwe ze inne rozwalilbym jeszcze szybciej, ciezko wyczuc.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości