opony na zime trzeba???

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

szary1313
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr lis 23, 2005 9:27 am

opony na zime trzeba???

Post autor: szary1313 » śr lis 23, 2005 9:37 am

Witam
od niedawna używam Jeepa Cherokee i to będzie moja pierwsza w nim zima. Nie wiem nic kompletnie o oponach - słyszałem że istnieją całosezonowe ale nie wiem. Jadę jutro w góry a jest trochę dużo śniegu i nie jestem pewny czy będzie to całkiem bezpieczne. czy w takich warunkach należy może włączyć 4x4 ?
Mam opony:radial Long Trial T/A
p 225/70 R15 100S M+S tubeless

Pojęcia nie mam o tych oznaczeniach przepisałem chyba wszystko
Pomóżcie !!!!

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr lis 23, 2005 9:41 am

Zimówki są fajne ale jak chcesz trochę w terenie poupalać to już niezbyt :-?

Moim zdaniem najepsze są opony typu AT z oznaczeniem M+S a więc całoroczne. Dobrze robią w terenie i na ulicy. :)2

Polecam Goodyear Wrangler ATR


A napęd 4x4 możesz używać:

- zawsze jeśli to 4x4 full time (reduktor NV (NP)242)
- na śliskim (śnieg, lód, piach :wink: itd.) na 4x4 PART TIME lub 4H jeśli masz reduktor 231

:D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr lis 23, 2005 10:04 am

A ja z upartoscia maniaka bede powtarzal ze oznaczenie M+S nie ma nic wspolnego z calorocznoscia opony a tylko z rzezba/wysokoscia bierznika. Mialem osobiscie opony letnie z bierznikiem M+S
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Nex...
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 4:33 pm
Lokalizacja: Poznań-Jelenia Góra

Post autor: Nex... » śr lis 23, 2005 10:44 am

No ja jeżdże pierwszy sezon na rasowych zimówkach(na 3 w Grandzie) i miałem okazję je przetestować wczoraj na zajeżdżonym śniegu, na świeżym na asfalcie, na błocie pośniegowym i w terenie na 40 cm świeżego puchu. Całosezonówka którą używałem wcześniej to teraz wydaje mi się jakimś nieporozumieniem. Jeżeli aspekt finansowy nie gra decydującej roli to wal w zimówki jak w dym... :)2
Jeep Grand Cherokee Limited ZJ V8; 4,5' RE, BFG MT 31'

cherokez
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 8:24 am
Lokalizacja: stolica Dolnego Powiśla

Post autor: cherokez » śr lis 23, 2005 10:59 am

Takiego kompromisu jeszcze nie wymyślili ,żeby opona całosezonowa była dobra na wszystko.
Najlepiej mieć dwa komplety ,a jeżeli się nie da to AT-eki proponuję.

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr lis 23, 2005 10:59 am

Nex... pisze:No ja jeżdże pierwszy sezon na rasowych zimówkach(na 3 w Grandzie) i miałem okazję je przetestować wczoraj na zajeżdżonym śniegu, na świeżym na asfalcie, na błocie pośniegowym i w terenie na 40 cm świeżego puchu. Całosezonówka którą używałem wcześniej to teraz wydaje mi się jakimś nieporozumieniem. Jeżeli aspekt finansowy nie gra decydującej roli to wal w zimówki jak w dym... :)2
Nie wiem jak zimówki robią w terenie ale wydaje mi się że niezbyt :-?
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » śr lis 23, 2005 11:09 am

Ja od wczoraj jezdze na ATekach i w glebokim sniegu robia bardzo dobrze - testowane. Podejrzewam, ze zimowka mialaby przewage w hamowaniu na sliskim asfalcie, ale w sniegu, blocie, wodzie to juz nie wiem.
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr lis 23, 2005 11:17 am

Max pisze:Ja od wczoraj jezdze na ATekach i w glebokim sniegu robia bardzo dobrze - testowane. Podejrzewam, ze zimowka mialaby przewage w hamowaniu na sliskim asfalcie, ale w sniegu, blocie, wodzie to juz nie wiem.
:)2 :D tylko AT
Przecież mamy Jeepy do upalania w terenie a nie lansowania się pod dyskotekami :lol:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » śr lis 23, 2005 11:21 am

Radek666 pisze:A ja z upartoscia maniaka bede powtarzal ze oznaczenie M+S nie ma nic wspolnego z calorocznoscia opony a tylko z rzezba/wysokoscia bierznika. Mialem osobiscie opony letnie z bierznikiem M+S
Rzeźbą tak ale wysokością to już nie.
M+S to nic innego jak Mud + Snow - błoto i śnieg. A to raczej przemawia za całorocznością.

Inna sprawa, że porównanie jakiejkolwiek opony letniej w warunkach letnich czy zimowej w warunkach zimowych z całoroczną zawsze wypadnie na niekorzyść tych ostatnich.
To jednak tylko kompromis.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr lis 23, 2005 11:23 am

Zimowa OK ale na ulicę. Nie widzę zimówki w błocie, na zaoranym polu itd. :)3

Chyba że ktoś upala pod Tesco :lol:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Nex...
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 4:33 pm
Lokalizacja: Poznań-Jelenia Góra

Post autor: Nex... » śr lis 23, 2005 11:24 am

drogi techmarku:
pisałem o terenie z 40 centymetrową warstwą śniegu, i nie chodzi mi przeprawowy hard core...
Jeep Grand Cherokee Limited ZJ V8; 4,5' RE, BFG MT 31'

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr lis 23, 2005 11:29 am

do jazdy zimą po drogach niekoniecznie czarnych najlepsza jest zimówka a wszytsko inne to kompromisy - jest już nasty wątek na ten temat

ja w patrolu nie zmieniam bo jedyne trasy jakie robię to dojazd/powrót do/z lasu ale mam auto na codzień na zimówkach i nie wyobrażam sobie jazdy na letnich czy tzw uniwersalnych

chociaż poprzedniej zimy śmigałem więcej na mt po drogach i nie było źle

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr lis 23, 2005 11:31 am

Nex... pisze:drogi techmarku:
pisałem o terenie z 40 centymetrową warstwą śniegu, i nie chodzi mi przeprawowy hard core...
Drogi Nex...

Ja się bardzo cieszę że opony Ci robią :)2 :D i wcale nie piję do Ciebie tylko wyrażam swoje zdanie na temat opon.

Ja w tej chwili mam 225/75 R15 :oops: Goodyear Wrangler RT/S :oops: :oops: - z takimi kupiłem i już się skończyły. To typowo szosowe opony i prawie łyse z przodu ale w terenie też jeżdżę i o pomoc nie wołam :wink:

Muszę kupić nowe - najchętniej 30" - ale tylko AT - bo tak chcę a i głupio peep wygląda z liftem 2" i małymi oponkami :)3
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » śr lis 23, 2005 11:34 am

a gdzie w Polsce spadlo juz 40 cm sniegu? :o U nas bialo, ale lezy dopiero 1 cm :)
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Nex...
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 4:33 pm
Lokalizacja: Poznań-Jelenia Góra

Post autor: Nex... » śr lis 23, 2005 11:43 am

A w Szklarskiej Porębie tuż za hotelem Las. Pełmowymiarowa zima...
Jeep Grand Cherokee Limited ZJ V8; 4,5' RE, BFG MT 31'

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » śr lis 23, 2005 11:55 am

intruz pisze:a gdzie w Polsce spadlo juz 40 cm sniegu? :o U nas bialo, ale lezy dopiero 1 cm :)
zapraszam a rano bylo dodatkowo -14C :wink:
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » śr lis 23, 2005 11:58 am

Rozroznijmy nieco w dyskusji sprawe opony caloroczne na szose i opony caloroczne AT...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr lis 23, 2005 11:59 am

SiMarco pisze: Rze¼b± tak ale wysoko¶ci± to ju¿ nie.
M+S to nic innego jak Mud + Snow - b³oto i ¶nieg. A to raczej przemawia za ca³oroczno¶ci±.
Rzezba i wysokoscia nowego bierznika (czy tez jego glebokoscia). Moze byc i opona wielosezonowa i letnia i zimowa z takowym bierznikiem typu M+S. Ale samo to oznaczenie nic nie mowi o mieszance gomowej z jakiej jest wykonany bierznik.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr lis 23, 2005 12:02 pm

Max pisze:Rozroznijmy nieco w dyskusji sprawe opony caloroczne na szose i opony caloroczne AT...
Przyjmuję że romawiamy o oponach do aut terenowych używanych do jazdy w terenie i na szosach :D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » śr lis 23, 2005 12:22 pm

techmark pisze:
Max pisze:Rozroznijmy nieco w dyskusji sprawe opony caloroczne na szose i opony caloroczne AT...
Przyjmuję że romawiamy o oponach do aut terenowych używanych do jazdy w terenie i na szosach :D
Dokladnie, mysle, ze mowiac opona caloroczna mowimy domyslnie o oponie AT, bo wiadomo, ze szosowka caloroczna nawet w sniegu nie powalczy z zimowka... a AT jest chyba takim kompromisem szosa/teren - zima/lato...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » śr lis 23, 2005 12:51 pm

Radek666 pisze:Moze byc i opona wielosezonowa i letnia i zimowa z takowym bierznikiem typu M+S. Ale samo to oznaczenie nic nie mowi o mieszance gomowej z jakiej jest wykonany bierznik.
Jakoś nie jestem przekonany, że może być letnia opona z oznaczeniem błotno śniegowym. Jak letnia to nie śniegowa.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr lis 23, 2005 12:56 pm

SiMarco pisze:
Radek666 pisze:Moze byc i opona wielosezonowa i letnia i zimowa z takowym bierznikiem typu M+S. Ale samo to oznaczenie nic nie mowi o mieszance gomowej z jakiej jest wykonany bierznik.
Jako¶ nie jestem przekonany, ¿e mo¿e byæ letnia opona z oznaczeniem b³otno ¶niegowym. Jak letnia to nie ¶niegowa.
Mialem takowa w rekach - znaczy sie na felgach. Rewelacyjna opona letnia Pirelli Scorpion Zeroz z bierznikiem M+S. To nie kwestia wiary tylko wiedzy i doswiadczenia ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » śr lis 23, 2005 1:04 pm

Wszystkie scorpiony to opony do aut 4x4. I może stąd to określenie M+S bo na samo błoto symbolu nie ma :wink:
Ja nie neguję Radek sprawności Twojego wzroku tylko logikę oznaczeń :D
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

Awatar użytkownika
Pucha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:17 pm
Lokalizacja: Luboń k. Poznania

Re: opony na zime trzeba???

Post autor: Pucha » śr lis 23, 2005 1:08 pm

szary1313 pisze:Witam
od niedawna używam Jeepa Cherokee i to będzie moja pierwsza w nim zima. Nie wiem nic kompletnie o oponach - słyszałem że istnieją całosezonowe ale nie wiem. Jadę jutro w góry a jest trochę dużo śniegu i nie jestem pewny czy będzie to całkiem bezpieczne. czy w takich warunkach należy może włączyć 4x4 ?
Mam opony:radial Long Trial T/A
p 225/70 R15 100S M+S tubeless

Pojęcia nie mam o tych oznaczeniach przepisałem chyba wszystko
Pomóżcie !!!!
Producent podaje, ze te opony sa caloroczne, wiec nadaja sie podobno na zime. Sam mam takie (tyle, ze 225/75) i raczej ich zmieniac nie bede... No chyba, ze sie okaze, ze ujechac nie idzie, ale poki co sie na to nie zapowiada
XJ '90 4.0 non HO Ltd - sprzedany... :(
Be a man - fix the glitch, just remember life's a BITCH

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » śr lis 23, 2005 1:51 pm

SiMarco pisze:Jakoś nie jestem przekonany, że może być letnia opona z oznaczeniem błotno śniegowym. Jak letnia to nie śniegowa.
Tez mnie to dziwi, ale np. BFG AT - wg. producenta letnia, a M+S.
Przy okazji polecam - ja jezdze na nich caly rok 90% asfalt 10% bloto i jestem zadowolony.
Chociaz, mimo zapewnien producenta i ogolnej opinii ze jest bardzo mocna, rozwalilem bok juz 2 razy, raz na wylot przez kord. Teraz jezdze na zlepionej i sprawdzam przy kazdym wsiadaniu do samochodu czy nie ma babla. Ale mozliwe ze inne rozwalilbym jeszcze szybciej, ciezko wyczuc.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości