Katy pracy walu (na obydwu koncach :))

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Katy pracy walu (na obydwu koncach :))

Post autor: pezet » sob lis 26, 2005 5:13 pm

Po lifcie zadka (niechcacy wyszlo ok 3") zaczely halasowac krzyzaki na wale.
Sie wstawilo klin 6 stopni i halas zniknal.
Ale: zmienil sie przede wszystkim kat most-wal, natomiast wal-reduktor tylko nieznacznie.

W tym artykule:
http://www.4x4wire.com/tech/pinionangle/
opisano zasade - ze katy pracy obydwu krzyzakow powinny byc takie same, ze wzgledu na niejednostahna predkosc obrotowa walu, ktora zalezy od kąta pracy krzyzaka.

Zatem, jesli reduktor-wal jest inny niz wal-most, moze dochodzic do nierownej pracy, drgan i nadmiernych napiec na krzyzakach.

Proponowane tam rozwiazania:
- obnizenie reduktora
- zalozenie zamiast przedniego krzyzaka podwojnego kardana (taki jest na przednim wale).

Pytania (szczegolnie do tych, ktorzy zakladali kliny):
1. czy obnizaliscie reduktor?
2. czy zakladal ktos podwojny krzyzak na tylny wal?
3. czy wyraznie szybciej zuzywaja sie krzyzaki po zalozeniu klinow?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob lis 26, 2005 5:14 pm

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » sob lis 26, 2005 5:19 pm

pezet - po moim lifcie tak między 3 a 4 cale - przez 1,5 roku poleciał mi tylko jeden krzyżak most/wał na przednim moście - i to zaraz po podniesieniu. Biorąc pod uwagę ile razy wymieniałem inne krzyżaki - uważam, że te, na które może mieć wpływ lift zachowują się bardzo przyzwoicie.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob lis 26, 2005 5:53 pm

taaa... ja mialem klin ale juz go wywalilem !!

krzyzaki musza pracowac pod rownym katem... !!

jak dojda do mnie szpeje i zrobie 3" to obnizam reduktor i daje klina...!!

a w przyszlosci to planuje SYE i podwojny przegob .... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Korn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr lut 16, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Korn » sob lis 26, 2005 6:17 pm

XJeep, a wjaki sposób obniżasz reduktor skoro jest on na stałe połączony ze skrzynia ??
XJ'89 LIMITED

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob lis 26, 2005 6:23 pm

Tutaj jest zdjecie wranglera - ma z tylu podwojny krzyzak.
(na samym dole strony)
http://www.webejeepin.com/Glenns_Jeep/transfercase.htm

moze sie uda wstawic fotke
Obrazek
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob lis 26, 2005 6:27 pm

Korn pisze:XJeep, a wjaki sposób obniżasz reduktor skoro jest on na stałe połączony ze skrzynia ??
nooo... za jednym razem wszystko idzie w dol... !!
:lol:
dawalem juz gdzies na forum w podobnym temacie mase odnosnikow do stronek ...

ooo tutaj....

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... 7&start=25


na koncu... !!

a podwojny krzyzak to nic innego jak SYE - zamiana slip yoka na flansze i wal kardana o zmiennej dlugosci... !!

masa tego w necie... !! przy 4" to juz mus bo sie wal za tyci robi...

ja juz wydluzylem wal tylni o 1 cm ale na dlugo mi to nie wystarczy...!!
Ostatnio zmieniony sob lis 26, 2005 6:34 pm przez XJeep, łącznie zmieniany 1 raz.
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Korn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr lut 16, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Korn » sob lis 26, 2005 6:31 pm

czyli belke pod skrzynią też?? a nie wystarczyłoby skierować gruche w góre??
XJ'89 LIMITED

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob lis 26, 2005 6:32 pm

Korn pisze:czyli belke pod skrzynią też?? a nie wystarczyłoby skierować gruche w góre??
No wlasnie o tym pisze w pierwszym poscie :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob lis 26, 2005 6:35 pm

Korn pisze:czyli belke pod skrzynią też?? a nie wystarczyłoby skierować gruche w góre??
??

jaka gruche ... ?? :o
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » sob lis 26, 2005 6:35 pm

He.. ta niebieska falbanka spodobała mi się najbardziej... :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob lis 26, 2005 6:53 pm

misman pisze:He.. ta niebieska falbanka spodobała mi się najbardziej... :)21
pewnie jeszcze swieci w ciemnosci .. taki UV pod autem... !! lansik na maxa... !! :)20 :)20 :)19
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

płaski
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: płaski » sob lis 26, 2005 7:39 pm

NIE ZMIENIAJĄC tematu.JAK masz zamiar OPUŚCIĆ reduktor w XJ :evil:Dałeś ,dałeś-wrangla.Wiesz o czym piszesz?

Awatar użytkownika
Korn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr lut 16, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Korn » sob lis 26, 2005 7:55 pm

płaski pisze:NIE ZMIENIAJĄC tematu.JAK masz zamiar OPUŚCIĆ reduktor w XJ :evil:Dałeś ,dałeś-wrangla.Wiesz o czym piszesz?
może XJeep planuje też obniżyć silnik na poduszkach :)18
XJ'89 LIMITED

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob lis 26, 2005 8:04 pm

płaski pisze:NIE ZMIENIAJĄC tematu.JAK masz zamiar OPUŚCIĆ reduktor w XJ :evil:Dałeś ,dałeś-wrangla.Wiesz o czym piszesz?
nie... nie mam pojecia... !! :)21

no i nadal sie nie dowiedzialem o jaka gruche chodzilo...?? :)20








zmieniajac kat wyjscia na tylny wal opuszczas reduktor razem ze skrzynia i silnikiem... a jak myslales ... :wink: ?? to wszystko jeden spiety mechanizm... !!

robisz podkladki z profilu zamknietego ..ot co... ! albo kupujesz gotowy KIT

potem troche kombinacji z ciegnami reduktora i po klopocie !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Korn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr lut 16, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Korn » sob lis 26, 2005 8:08 pm

grucha to inaczej miejsce w którym jest kosz mostu...ot co..
XJ'89 LIMITED

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob lis 26, 2005 8:18 pm

Korn pisze:czyli belke pod skrzynią też?? a nie wystarczyłoby skierować gruche w góre??

wyjscie z mostu czyli te całą "gruche" to sie zmienia :

-> klinem pod resor
-> dluzszym wieszakiem tylnym resora
-> zmieniajac nieco mocowania mostu wzgledem resora...

ale ...

na pojedynczym krzyzaku to ZŁE feng Shui jest !! katy sa wtedy inne !! i krzyzak nie wybiera płynnie ... zaczynaja sie wibracje i po kolei padaja krzyazaczki, lozyska ataku i na koncu ( z racji ze najwieksze) lozysko główne reduktora - nie wspomne o wieloklinie (frezie) na slip Youk'u ktory sie wytrzepuje niepotrzebnie...

dlatego najlepszym rozwiazaniem jest wal "kinetyczny" od WJ albo podwojny kardan !! A do tego to potrzeba SYE .... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Piotrusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 11:04 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Piotrusz » sob lis 26, 2005 9:16 pm

płaski pisze:NIE ZMIENIAJĄC tematu.JAK masz zamiar OPUŚCIĆ reduktor w XJ :evil:Dałeś ,dałeś-wrangla.Wiesz o czym piszesz?
Mówisz i masz... 8)
http://www.polytropia.com/cherokee/tweaks.html

jest zdjęcie też... :)2
Only at ...
wspomnienia po ... XJ 4.0 i TJ Unlimited, jest kzj95

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob lis 26, 2005 9:18 pm

Korn pisze:grucha to inaczej miejsce w którym jest kosz mostu...ot co..
:)21

ot co .. !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob lis 26, 2005 9:41 pm

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
stebel
Posty: 397
Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
Kontaktowanie:

Post autor: stebel » ndz lis 27, 2005 5:11 am

Nie wiem jak jest w XJ ale z wlasnego doswiadzcenia wiem ze obnizenie reduktora pomaga tylko czesciowo....pol roku tak jezdzilem i dopiero po zalozeniu podwojnego kardana i SYE wibracje zniknely zupelnie.

A tu rozrysowana geometria dla fabrycznego ustawienia:
http://img378.imageshack.us/my.php?imag ... ka12db.gif
I dla walu CV i SYE:
http://img378.imageshack.us/my.php?image=cv13yu.gif
Si vis pacem para bellum.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz lis 27, 2005 9:03 am

tylko poco dzwigac na 4" do góry jak pózniej bedziesz wadzic brzuchem (reduktorem) to szkoda roboty :evil: :evil: ile kosztuje taki wał z podwójnym przegubem i rozumiem ze trzeba wałek zdawczy w reduktorze wymienic :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » ndz lis 27, 2005 11:42 am

mam taki 231 z YJ na flanszach a nie zabierakach :roll:
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

Awatar użytkownika
stebel
Posty: 397
Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
Kontaktowanie:

Post autor: stebel » ndz lis 27, 2005 1:27 pm

Kasprol pisze:tylko poco dzwigac na 4" do góry jak pózniej bedziesz wadzic brzuchem (reduktorem) to szkoda roboty :evil: :evil: ile kosztuje taki wał z podwójnym przegubem i rozumiem ze trzeba wałek zdawczy w reduktorze wymienic :lol: :lol:
Dokladnie...opuszczenie reduktora to tylko forma oszczednosciowa.
Ja za zestaw(SYE od Advanced Adapters plus nowy wal od Toma Woodsa) do TJ zaplacilem $500 z presylka.
Si vis pacem para bellum.

Awatar użytkownika
Korn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr lut 16, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Korn » ndz lis 27, 2005 6:25 pm

robert raffik pisze:mam taki 231 z YJ na flanszach a nie zabierakach :roll:
zapodaj na PW cene
XJ'89 LIMITED

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości