Katy pracy walu (na obydwu koncach :))
Moderator: Mroczny
Katy pracy walu (na obydwu koncach :))
Po lifcie zadka (niechcacy wyszlo ok 3") zaczely halasowac krzyzaki na wale.
Sie wstawilo klin 6 stopni i halas zniknal.
Ale: zmienil sie przede wszystkim kat most-wal, natomiast wal-reduktor tylko nieznacznie.
W tym artykule:
http://www.4x4wire.com/tech/pinionangle/
opisano zasade - ze katy pracy obydwu krzyzakow powinny byc takie same, ze wzgledu na niejednostahna predkosc obrotowa walu, ktora zalezy od kąta pracy krzyzaka.
Zatem, jesli reduktor-wal jest inny niz wal-most, moze dochodzic do nierownej pracy, drgan i nadmiernych napiec na krzyzakach.
Proponowane tam rozwiazania:
- obnizenie reduktora
- zalozenie zamiast przedniego krzyzaka podwojnego kardana (taki jest na przednim wale).
Pytania (szczegolnie do tych, ktorzy zakladali kliny):
1. czy obnizaliscie reduktor?
2. czy zakladal ktos podwojny krzyzak na tylny wal?
3. czy wyraznie szybciej zuzywaja sie krzyzaki po zalozeniu klinow?
Sie wstawilo klin 6 stopni i halas zniknal.
Ale: zmienil sie przede wszystkim kat most-wal, natomiast wal-reduktor tylko nieznacznie.
W tym artykule:
http://www.4x4wire.com/tech/pinionangle/
opisano zasade - ze katy pracy obydwu krzyzakow powinny byc takie same, ze wzgledu na niejednostahna predkosc obrotowa walu, ktora zalezy od kąta pracy krzyzaka.
Zatem, jesli reduktor-wal jest inny niz wal-most, moze dochodzic do nierownej pracy, drgan i nadmiernych napiec na krzyzakach.
Proponowane tam rozwiazania:
- obnizenie reduktora
- zalozenie zamiast przedniego krzyzaka podwojnego kardana (taki jest na przednim wale).
Pytania (szczegolnie do tych, ktorzy zakladali kliny):
1. czy obnizaliscie reduktor?
2. czy zakladal ktos podwojny krzyzak na tylny wal?
3. czy wyraznie szybciej zuzywaja sie krzyzaki po zalozeniu klinow?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Tu jeszcze na ten sam temat:
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/driveline/
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/driveline/
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
pezet - po moim lifcie tak między 3 a 4 cale - przez 1,5 roku poleciał mi tylko jeden krzyżak most/wał na przednim moście - i to zaraz po podniesieniu. Biorąc pod uwagę ile razy wymieniałem inne krzyżaki - uważam, że te, na które może mieć wpływ lift zachowują się bardzo przyzwoicie.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Tutaj jest zdjecie wranglera - ma z tylu podwojny krzyzak.
(na samym dole strony)
http://www.webejeepin.com/Glenns_Jeep/transfercase.htm
moze sie uda wstawic fotke

(na samym dole strony)
http://www.webejeepin.com/Glenns_Jeep/transfercase.htm
moze sie uda wstawic fotke

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
nooo... za jednym razem wszystko idzie w dol...Korn pisze:XJeep, a wjaki sposób obniżasz reduktor skoro jest on na stałe połączony ze skrzynia


dawalem juz gdzies na forum w podobnym temacie mase odnosnikow do stronek ...
ooo tutaj....
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... 7&start=25
na koncu...

a podwojny krzyzak to nic innego jak SYE - zamiana slip yoka na flansze i wal kardana o zmiennej dlugosci...

masa tego w necie...

ja juz wydluzylem wal tylni o 1 cm ale na dlugo mi to nie wystarczy...

Ostatnio zmieniony sob lis 26, 2005 6:34 pm przez XJeep, łącznie zmieniany 1 raz.
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
nie... nie mam pojecia...płaski pisze:NIE ZMIENIAJĄC tematu.JAK masz zamiar OPUŚCIĆ reduktor w XJDałeś ,dałeś-wrangla.Wiesz o czym piszesz?


no i nadal sie nie dowiedzialem o jaka gruche chodzilo...


zmieniajac kat wyjscia na tylny wal opuszczas reduktor razem ze skrzynia i silnikiem... a jak myslales ...



robisz podkladki z profilu zamknietego ..ot co... ! albo kupujesz gotowy KIT
potem troche kombinacji z ciegnami reduktora i po klopocie

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Korn pisze:czyli belke pod skrzynią też?? a nie wystarczyłoby skierować gruche w góre??
wyjscie z mostu czyli te całą "gruche" to sie zmienia :
-> klinem pod resor
-> dluzszym wieszakiem tylnym resora
-> zmieniajac nieco mocowania mostu wzgledem resora...
ale ...
na pojedynczym krzyzaku to ZŁE feng Shui jest


dlatego najlepszym rozwiazaniem jest wal "kinetyczny" od WJ albo podwojny kardan


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Mówisz i masz...płaski pisze:NIE ZMIENIAJĄC tematu.JAK masz zamiar OPUŚCIĆ reduktor w XJDałeś ,dałeś-wrangla.Wiesz o czym piszesz?

http://www.polytropia.com/cherokee/tweaks.html
jest zdjęcie też...

Only at ...
wspomnienia po ... XJ 4.0 i TJ Unlimited, jest kzj95
wspomnienia po ... XJ 4.0 i TJ Unlimited, jest kzj95
Na polytropia tez jest taki patent:
http://www.polytropia.com/cherokee/phot ... eMount.JPG
i na jeepin:
http://www.jeepin.com/features/sye/jbsye55.jpg
http://www.jeepin.com/features/sye/jbsye54.jpg
http://www.polytropia.com/cherokee/phot ... eMount.JPG
i na jeepin:
http://www.jeepin.com/features/sye/jbsye55.jpg
http://www.jeepin.com/features/sye/jbsye54.jpg
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- stebel
- Posty: 397
- Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
- Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
- Kontaktowanie:
Nie wiem jak jest w XJ ale z wlasnego doswiadzcenia wiem ze obnizenie reduktora pomaga tylko czesciowo....pol roku tak jezdzilem i dopiero po zalozeniu podwojnego kardana i SYE wibracje zniknely zupelnie.
A tu rozrysowana geometria dla fabrycznego ustawienia:
http://img378.imageshack.us/my.php?imag ... ka12db.gif
I dla walu CV i SYE:
http://img378.imageshack.us/my.php?image=cv13yu.gif
A tu rozrysowana geometria dla fabrycznego ustawienia:
http://img378.imageshack.us/my.php?imag ... ka12db.gif
I dla walu CV i SYE:
http://img378.imageshack.us/my.php?image=cv13yu.gif
Si vis pacem para bellum.
-
-
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
- Lokalizacja: K R A K Ó W
- stebel
- Posty: 397
- Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
- Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
- Kontaktowanie:
Dokladnie...opuszczenie reduktora to tylko forma oszczednosciowa.Kasprol pisze:tylko poco dzwigac na 4" do góry jak pózniej bedziesz wadzic brzuchem (reduktorem) to szkoda roboty![]()
ile kosztuje taki wał z podwójnym przegubem i rozumiem ze trzeba wałek zdawczy w reduktorze wymienic
![]()
Ja za zestaw(SYE od Advanced Adapters plus nowy wal od Toma Woodsa) do TJ zaplacilem $500 z presylka.
Si vis pacem para bellum.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości